PKS

Komunikacja międzymiastowa, autokary oraz busy

Moderator: Moderatorzy

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

PKS

#31 Post autor: chlorofil » 27 lip 2014, o 15:43

Dlatego przez tych idiotów przez następne 50 lat będziemy się tłuc w ziemniakowozach, albo używkach z Niemiec.
To prawda, ale nie dlatego że "za mało zakazują" tylko niepotrzebnie w ogóle ingerują w przewozy. Trzeba znieść koncesje. Jeśli ktoś dostaje koncesję na rok, to jasne że nie zainwestuje w nic więcej niż "ziemniakowóz".

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

PKS

#32 Post autor: Słoneczny » 27 lip 2014, o 15:53

chlorofil pisze: Niestety nie, bo wtedy wyglądałoby tak jak ze śmieciami. Gorzej, drożej i mając w nosie pasażera, bo pasażer nie pójdzie do konkurencji której nie ma, zresztą to i tak nie będzie miało znaczenia, trzeba jedynie spełnić widzimisię urzędnika.

Problem w tym, że ze śmieciami jest gorzej i drożej, bo zarabia pośrednik - gmina. Różnicę w tym co płaciłeś kiedyś, a tym co płacisz dziś pożera gmina, w zasadzie pożera więcej, bo firmy odbierające śmieci sumarycznie kasy dostają mniej niż dostawały. Tu jest problem - urzędnik-pośrednik zarabiający za pierdzenie w stołek.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

PKS

#33 Post autor: chlorofil » 27 lip 2014, o 16:26

To prawda. Należy jednak jeszcze dodać, że klient przestał być stroną umowy. Dlatego jeśli komuś dawniej śmieciarze zabierali śmieci z podwórka, wieźli kilkadziesiąt metrów do ulicy i z powrotem (doskonałe ułatwienie dla starszej osoby), to teraz mają to gdzieś. Śmietniki mają być przy ulicy. Najwyżej nie wezmą.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

PKS

#34 Post autor: Sgriffin » 27 lip 2014, o 17:40

Czyli lepiej zostawić ludzi z 3 kursami na dobę w dni nauki szkolnej?
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

PKS

#35 Post autor: Słoneczny » 27 lip 2014, o 18:19

chlorofil pisze:To prawda. Należy jednak jeszcze dodać, że klient przestał być stroną umowy. Dlatego jeśli komuś dawniej śmieciarze zabierali śmieci z podwórka, wieźli kilkadziesiąt metrów do ulicy i z powrotem (doskonałe ułatwienie dla starszej osoby), to teraz mają to gdzieś. Śmietniki mają być przy ulicy. Najwyżej nie wezmą.

Co ciekawe, jak się machniesz w opłacie, to ciężko pieniądze odzyskać, bo miasto odsyła do MPO a MPO tych pieniędzy nie ma, bo nie na jego konto trafiły ^^
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

PKS

#36 Post autor: chlorofil » 27 lip 2014, o 23:52

sgriffin: Nie, lepiej aby było więcej kursów. Przykładowo, jak jeździł jeden PKS to do Gorlic były max trzy kursy na dobę rozklekotanym taborem, jak w Twoim przykładzie. Teraz jest więcej. A o ile by było więcej gdyby nie trzeba było mieć koncesji?

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

PKS

#37 Post autor: Sgriffin » 28 lip 2014, o 10:14

Przecież koszta urzędowe są minimalne. Zresztą to nie Gorlice są ważne tylko miejscowości pod Krakowem bo stamtąd ludzie przyjeżdżają samochodami CODZIENNIE. Nie znam niestety okolic Krakowa na tyle dobrze, ale założę się, że w promieniu 20 kilometrów jest co najmniej kilka wiosek odciętych od świata.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

PKS

#38 Post autor: I.G.I » 28 lip 2014, o 10:31

Sgriffin pisze:Przecież koszta urzędowe są minimalne. Zresztą to nie Gorlice są ważne tylko miejscowości pod Krakowem bo stamtąd ludzie przyjeżdżają samochodami CODZIENNIE. Nie znam niestety okolic Krakowa na tyle dobrze, ale założę się, że w promieniu 20 kilometrów jest co najmniej kilka wiosek odciętych od świata.
Prosty przykład. Busy z Wadowic/Kalwarii jeździły swego czasu przez Radziszów-Skawinę. Aktualnie wszystkie jadą przez Zakopiankę, bo a) bardziej się opłaca i b) paradoksalnie więcej pasażerów.
Wiślacka {5} Krowodrza

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

PKS

#39 Post autor: chlorofil » 29 lip 2014, o 21:27

Sgriffin pisze:Nie znam niestety okolic Krakowa na tyle dobrze, ale założę się, że w promieniu 20 kilometrów jest co najmniej kilka wiosek odciętych od świata.
Na pewno jest i na pewno wiele będzie, niemniej większa szansa że jakiś prywaciarz kierowany zyskiem wyczuje interes że kilkanaście osób rano chce gdzieś dojechać niż urzędnik będzie wiedział że jest zainteresowanie.

Tyle że prywaciarzowi nie zawsze się to opłaca. Jeśli za koncesję (i to tylko na jeden rok) płaci się np. 500 zł i kolejne 500 zł za każdą zmianę rozkładu to na pewno nikt nie będzie inwestował tyle dla kilkunastu osób.

Co innego gdyby znieść koncesje. Wtedy do wiosek połączenie mogliby uruchamiać nawet taksówkarz po zakupie minibusa. : )

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

PKS

#40 Post autor: Sgriffin » 29 lip 2014, o 21:34

Co innego gdyby wygrał przetarg. Ma pewność, że dostanie tyle i tyle za kilometr, a nie jedzie w ciemno. Pasuje Ci system jaki jest na Ukrainie? Najbardziej "liberalne" warunki ze starej Unii są w Wielkiej Brytanii i niestety generalnie siatka połączeń ogranicza się do największych wsi, a 80% pasażerów jest powyżej 70 roku życia bo jeżdżą za darmo.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

PKS

#41 Post autor: chlorofil » 29 lip 2014, o 23:23

Niestety, to nie działa. A tam gdzie działa - pasażer staje się problemem.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

PKS

#42 Post autor: Sgriffin » 29 lip 2014, o 23:44

A co działa? Rosja czy Ukraina?
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

PKS

#43 Post autor: chlorofil » 1 sie 2014, o 22:06

Może napisz o co konkretnie z tą Rosją i Ukrainą Ci chodzi : )

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

PKS

#44 Post autor: Sgriffin » 2 sie 2014, o 00:11

Bo to co opisujesz to mniej więcej tak jak na Ukrainie.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

PKS

#45 Post autor: chlorofil » 3 sie 2014, o 16:12

Tak? To dość ciekawe? Serio jest tam wolny rynek i rząd nie reguluje cen? Jak jechałem marszrutką, to zdawało mi się, że widziałem jakieś urzędowe rozpisanie cen obok regulaminu, ale może się myliłem? Może napisz coś więcej, jak to tam wygląda, bo widzę że się znasz : )

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Prywatni przewoźnicy”