Busy

Komunikacja międzymiastowa, autokary oraz busy

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Busy

#301 Post autor: yosujiro » 19 maja 2017, o 13:19

A w Krzeszowicach jak zwykle beton umysłowy. Gminnej komunikacji nie zrobią, bo są busy, do 278 się nie dołożą, ani nie zamówią swoich linii aglo np przedłużenia 238, bo również są busy, a linie dowozowe do pociągu traktują chyba jako kompletną herezję, bo udają, że temat nie istnieje. Ale jak busy nie mają jeździć pod dworzec, to prywaciarzy bronią... Kraków powinien wyznaczyć miejsca końcówek busów dla danych kierunków np. Krzeszowice/ Olkusz do Kleparza, Wieliczka do Powstańców, Myślenice na Podwawelskie itd oraz nie wydawać zgód na bliższy wjazd do centrum, chyba że dana linia kończyłaby na MDA.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3170
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Busy

#302 Post autor: tomek_m » 19 maja 2017, o 13:47

Każdy poważniejszy prywatny przewoźnik kończy swoje trasy na MDA, ewentualnie na dworcu w Czyżynach, jedynie "Mietki, Bronki i inni" swoimi rzęchami przerobionymi z blaszaków, wieszają się na klepiskach wokół dworca.

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Busy

#303 Post autor: PiVoSH92 » 22 maja 2017, o 00:01

Cóż, autobusy miejskie wymagają dodatkowych nakładów z gmin, bo bilet kosztuje te 2,50/5zł na 60 minut, a przejazd busem jest często 2-3x droższy, nie ma ulgowych itp. Stąd biorą się takie kwiatki jak 278 właśnie, który do Krzeszowic jedzie horrendalnie pokręconą trasą. Podniesienie stawek na aglo znowu chyba nie wchodzi w grę, bo jednak różnice musiałyby być dość duże, żeby gminy nie musiały aż tak dużo dopłacać, a wtedy sporo ludzi po prostu przestałoby jeździć... Ciężko powiedzieć, jak można to rozwiązać, chyba nie ma dobrej opcji ze względu na koszta wzkm. A wysyłanie Verczedesów na aglo (i w ogóle wszędzie) to zbrodnia przeciw ludzkości.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 638
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Busy

#304 Post autor: lucapacioli » 22 maja 2017, o 07:21

Serio przejazd busem kosztuje 10 - 15zł? Pytam, bo ostatni raz jechałem kilkanaście lat temu.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2605
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Busy

#305 Post autor: scyzor663 » 22 maja 2017, o 07:36

Krzeszowice - Kraków (bo o tym jest mowa) chyba 5 czy 6 zł. Problemem jest brak ulgowych i u większości przewoźników miesięcznych.

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Busy

#306 Post autor: PiVoSH92 » 22 maja 2017, o 07:44

Znaczy się - pisałem z perspektywy ulgowej :hihi: Jako, że często jeżdżę w tamte okolice to wiem, że ceny w zależności od stanu busa wahają się od 5 do 7zł. I to serio odbija się na stanie busa, bo te za 7 są dobrze zadbane i to nimi jeżdżę najczęściej. I tak, wolałbym pojechać komfortowo pociągiem albo nawet MPK, bo mam ulgi i wyjdzie mnie taniej, ale czas przejazdu jest tak bardzo na korzyść busa... do tego rozkład dopasowany do ludzi a nie wymuszanie na ludziach dopasowania się do rozkładu i mamy efekt.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2032
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Busy

#307 Post autor: Sgriffin » 22 maja 2017, o 10:37

scyzor663 pisze:Krzeszowice - Kraków (bo o tym jest mowa) chyba 5 czy 6 zł. Problemem jest brak ulgowych i u większości przewoźników miesięcznych.
Kwestia zaniedbań uznawanego przez niektórych jako wybitnego eksperta Saponia ;)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Busy

#308 Post autor: volferssj » 22 maja 2017, o 22:34

Sgriffin pisze:
scyzor663 pisze:Krzeszowice - Kraków (bo o tym jest mowa) chyba 5 czy 6 zł. Problemem jest brak ulgowych i u większości przewoźników miesięcznych.
Kwestia zaniedbań uznawanego przez niektórych jako wybitnego eksperta Saponia ;)
Wyjaśnisz może co On, lub ktokolwiek inny, ma do polityki cenowej prywatnej firmy?

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2605
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Busy

#309 Post autor: scyzor663 » 23 maja 2017, o 07:14

volferssj pisze:Wyjaśnisz może co On, lub ktokolwiek inny, ma do polityki cenowej prywatnej firmy?
I to w całym kraju. Bo busy wszędzie tak działają nie tylko w Małopolsce.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2032
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Busy

#310 Post autor: Sgriffin » 23 maja 2017, o 07:24

volferssj pisze:
Sgriffin pisze:
scyzor663 pisze:Krzeszowice - Kraków (bo o tym jest mowa) chyba 5 czy 6 zł. Problemem jest brak ulgowych i u większości przewoźników miesięcznych.
Kwestia zaniedbań uznawanego przez niektórych jako wybitnego eksperta Saponia ;)
Wyjaśnisz może co On, lub ktokolwiek inny, ma do polityki cenowej prywatnej firmy?
Co ma znaleźć się w zezwoleniu które wydaje Grzegorz Sapoń z up. marszałka jest dokładnie opisane w ustawie o transporcie drogowym. To Grzegorz Sapoń ma uprawnienia do kontroli czy zezwolenia są realizowane zgodnie z tym które wydał.

scyzor663 pisze:
volferssj pisze:Wyjaśnisz może co On, lub ktokolwiek inny, ma do polityki cenowej prywatnej firmy?
I to w całym kraju. Bo busy wszędzie tak działają nie tylko w Małopolsce.
Tak? To czemu w mazowieckim (blisko Warszawy, bo dalej UMWM olewa) czy w pomorskim transport jest n do n poziomów wyzej.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3542
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Busy

#311 Post autor: Łukasz » 7 cze 2017, o 16:58

Kraków ograniczy ruch prywatnych busów w centrum
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... w-centrum/

Popieracie zmiany czy jesteście przeciwni.

krawiec
Kierownik
Posty: 941
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Busy

#312 Post autor: krawiec » 7 cze 2017, o 19:00

Łukasz pisze:Kraków ograniczy ruch prywatnych busów w centrum
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... w-centrum/
Nareszcie.
Oby zakaz był egzekwowany!

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7374
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Busy

#313 Post autor: Locutus » 8 cze 2017, o 07:08

Nie tylko popieram, ale uważam, że potrzeba bardziej radykalnych zmian - całkowitego zakazu wjazdu przerobionych dostawczaków do miasta... Przecież to wygląda jak w jakimś Azerbejdżanie czy innym Sudanie... Trzeci świat nie Europa...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 638
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Busy

#314 Post autor: lucapacioli » 8 cze 2017, o 11:06

Jeśli chodzi o wjazd, to rozumiem, że pojazdom wożącym jedną osobę nie robimy żadnych ograniczeń, a tym wożącym kilkanaście dajemy zakaz i w ten sposób walczymy z "zanieczyszczeniem powietrza i hałasem". OK.
Jeśli chodzi o dostępność przystanków, to busiarze sami są sobie winni. Jeśli nie ma innego sposobu na nauczenie ich zatrzymywania się na nich jak pan bóg przykazał, to trudno. Do kompletu wypadałoby wywalić w newralgicznych miejscach z buspasów taksówkarzy. Pierwszy przypadek jaki przychodzi mi do głowy to Rondo Grunwaldzkie =>Jubilat, gdzie normą jest, że za autobusem stojącym na przystanku ustawia się kilka taksówek, co skutecznie obniża przepustowość, czy czasami powoduje wręcz blokadę skrzyżowania.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Busy

#315 Post autor: Mistrzejowiczanin » 9 cze 2017, o 14:43

Niechciane busy. Gdyby nie one, miasto zakorkowałoby się na amen!
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... ie-na.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Prywatni przewoźnicy”