Busy

Komunikacja międzymiastowa, autokary oraz busy

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7372
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#31 Post autor: Locutus » 20 lut 2010, o 11:36

sylwek2k pisze:Dawniej MPK bylo nie tylko PRZEWOZNIKIEM, ale takze ORGANIZATOREM transportu. I tak naprawde, gmina mogla wymienic tylko calosciowo organizatora i przewoznika, co w praktyce bylo niemozliwe /a to powodowalo brak JAKIEJKOLWIEK konkurencji/.

Przepisy unijne wymagaja rozdzialu ORGANIZATORA od funkcji PRZEWOZNIKA. W Krk funkcje organizatora pelni ZIKiT, w Warszawie jest nim ZTM. Fakt, ze w przypadku tego drugiego jest to zdecydowanie bardziej widoczne.
Tylko sęk w tym, że dopóki to MPK odpowiadało również za organizację komunikacji, startowało w przetargach na obsługę linii ogłaszanych przez gminy ościenne. ZIKiT tego nie zrobi, oni potrafią tylko „negocjować”, rzucając jakieś nędzne ochłapy, które nikogo nie satysfakcjonują.
sylwek2k pisze: Nie, mi chodzilo o fakt, ze obslugujac komunikacje niepolomicka przez ZIKiT, jednoczesnie skazujemy sie na konkretne ceny biletow - zarowno pojedynczych, jak i miesiecznych - a w przypadku tych drugich /laczonych karta miejska+aglo/ w przeliczeniu na 1 pasazera dostajemy mniej pieniedzy od kursu, niz jakby to bylo w przypadku osobnej komunikacji. No chyba ze zmienimy calkowicie podejscie do taryf aglo, i jej cena bedzie zalezec od odleglosci - czyli tak, jak to mamy do czynienia w busach i PKSie :)
Zawsze można zwiększyć liczbę stref. W aglomeracji paryskiej stref jest sześć (do niedawna było osiem) i jakoś się to sprawdza.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#32 Post autor: Mseifer » 2 mar 2010, o 22:25


LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:14
Lokalizacja: Lengyelország

#33 Post autor: LK » 2 mar 2010, o 22:35

Mseifer pisze:Kraków: busiarze łamią przepisy
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/33 ... egoria=663
Ja do tego dodam skrzyżowanie Na Zjeździe i Limanowskiego, tu odchodzą prawdziwe wyczyny. Czasem zajeżdżają (jadąc w lewo) korzystając z pasa do skrętu w prawo. Czasem z pasa do skrętu w prawo i skręcają tam, a następnie przy skrzyżowaniu ze ul. św. Benedykta nawracają i wjeżdżają na pas w prawo, czasem jadą przez: Św. Benedykta, Rękawkę, czasem (to prawie zawsze) jadą Bus- tram pasem, a to tylko najmniej ciekawe kombinacje.
Prawo łamią tu codziennie od Pn. - Nd. (włącznie ze świętami), a policja często nie reaguje, bo sami się w tym wszystkim gubią - złapią jednego, następni wtedy śmigają itd.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#34 Post autor: Kaszmir » 6 mar 2010, o 04:57

Odpisywania na zaległe posty - etap I ;)
Locutus pisze:Co do budżetu, jaki Niepołomice chcą przeznaczyć na swoją KM – mimo wszystko, nawet jeśli odrobinę by ZIKiT dopłacić musiał do interesu, bo wpływy biletów i kasa wyłożona przez Niepołomice nie byłyby wystarczające, uważam, że gra była warta świeczki...
Zgadzam się i sam żałuję, że nie pojadą tam autobusy MPK, ale wbrew pozorom dopłaty ZIKiT nie byłyby takie małe i to nie do nich trzeba było się zwracać z tą sprawą - tylko do osób odpowiedzialnych za budżet.
Locutus pisze:Jeśli chodzi o Vero – nie przesadzajmy, nie są to wielkie autobusy i miejsce w nich by się nie zmarnowało na liniach, na których wymagane są trzydziestomiejscowe busiki.
Ale większy autobus pali więcej - w skali lat nawet drobna różnica oznacza olbrzymie pieniądze. A skoro konkurencja jest w stanie zapewnić busy bez kupowania nowych, to Vero nie jest konkurencyjne.
sylwek2k pisze:Czy aby na pewno pogorszenie? No chyba ze masz na mysli rezygnacje z partyzantki :)
Chyba tak. W jednym z dawnych artykułów było napisane, że w ramach tego porozumienia rozważano wyrzucenie busów z centrum - w końcu pasażerowie podróżujący na kartę mogliby się za darmo przesiadać. Do tego tak jak wspomniałeś - rezygnacja z partyzantki na rzecz przepisów, których naprawdę musieliby się trzymać ;)

Co do samej kwestii kosztów: oprócz pośrednika, dochodzą jeszcze związki zawodowe, a także kwestia taboru - MPK nie dysponowało właściwym, więc było w gorszej pozycji niż np. PKS. Plus mniejsze wpływy z biletów w przypadku integracji taryfowej. Plus sztuczne trzymanie się ustalonych cen biletów.
Ostatnio zmieniony 6 mar 2010, o 04:58 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#35 Post autor: Kaszmir » 13 paź 2010, o 17:33

Listy. W Krakowie busy też są przepełnione!
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... ione_.html

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#36 Post autor: Mseifer » 13 paź 2010, o 17:52

Kaszmir pisze:Listy. W Krakowie busy też są przepełnione!
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... ione_.html
Dokładnie tak busy wyglądają choćby na Rondzie Matecznego - bezmyślność pasażerów i chciwość kierowcy...
Ostatnio zmieniony 13 paź 2010, o 18:17 przez Mseifer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#37 Post autor: Kaszmir » 14 paź 2010, o 08:37

Długo nie trzeba było czekać -

Busy pod specjalnym nadzorem: policjanci na pokładzie
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... adzie.html

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:14
Lokalizacja: Lengyelország

#38 Post autor: LK » 14 paź 2010, o 08:45

Kaszmir pisze: Busy pod specjalnym nadzorem: policjanci na pokładzie
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... adzie.html
Końcówka bardziej optymistyczna niż rzeczywistość - to tylko 25 busów można uznać za bezpieczne - przykładem który widzę dość często jest bus do Podstolic - stare sypiące się (prawdopodobnie) Renault z rdzą widoczną już z daleka i do tego przeładowane do granic możliwości.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#39 Post autor: Mseifer » 14 paź 2010, o 11:58

Nie zgadzaj się na jazdę w tłoku
http://news.komunikacja.krakow.pl/lokal ... tloku.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#40 Post autor: Kaszmir » 17 paź 2010, o 15:03

Kontrole przyniosły efekty - busy nie zabierają liczby pasażerów ponad dopuszczalną normę. A w rezultacie...

Powiat krakowski: czekają godzinami na wolne miejsce w busie
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/61 ... ,id,t.html
Ostatnio zmieniony 17 paź 2010, o 15:03 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

krakuska
Znawca
Posty: 31
Rejestracja: 16 paź 2010, o 13:13
Lokalizacja: Kraków - 152
Kontakt:

#41 Post autor: krakuska » 18 paź 2010, o 20:12

No i w końcu za busy się wzięli, jakby tak jeszcze pomyśleli o zwiększeniu częstotliwości kursów. Przynajmniej na niektórych trasach. :)
Ostatnio zmieniony 18 paź 2010, o 21:54 przez krakuska, łącznie zmieniany 1 raz.
kmwk.dbv.pl zapraszam :)

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#42 Post autor: Mseifer » 27 paź 2010, o 11:57


Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#43 Post autor: Mseifer » 27 paź 2010, o 13:42

Małopolska: busiarze narażają życie ludzi dla kasy
http://www.gazetakrakowska.pl/krakow/32 ... ,id,t.html

Statystyki jednego dnia są zatrważające:
- Tylko w ciągu jednego dnia na 81 kontrolowanych busów
musieliśmy zatrzymać 41 dowodów rejestracyjnych
- informuje Piotr Marzec, naczelnik wydziału inspekcji w Krakowie. - Ostatnio nawet kierowca busa był tak bezczelny, że próbował uciekać z pasażerami w środku. Jak się okazało przewoził 10-ciu pasażerów za dużo. Udało nam się go schwytać w Wadowicach - dodaje.

sylwek2k
Dyrektor
Posty: 1506
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 23:00
Lokalizacja: kraków

#44 Post autor: sylwek2k » 27 paź 2010, o 22:38

Ostatnio jechałem do Krakowa i cały czas trzymałem się rury obiema rękami, bo przecież nie ma szans, żeby usiąść - mówi oburzony Andrzej Karolak, student z Oświęcimia. - Spieszyłem się, bo miałem zaliczenie, a pociągiem potrwałoby to znacznie dłużej.
To po grzyba wsiadal? Wlasnie dlatego busy jezdza przeladowane, ze ludzie tam z checia wsiadaja.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2010, o 22:39 przez sylwek2k, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#45 Post autor: Kaszmir » 27 paź 2010, o 23:54

sylwek2k pisze:To po grzyba wsiadal? Wlasnie dlatego busy jezdza przeladowane, ze ludzie tam z checia wsiadaja.
Może dlatego, że jakby nie wsiadł, to spóźniłby się do pracy/szkoły/gdzie indziej? I zapewne przepuściłby też kolejny bus, i kolejny, itd...

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Prywatni przewoźnicy”