Busy

Komunikacja międzymiastowa, autokary oraz busy

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Busy

#286 Post autor: Lw25 » 5 kwie 2017, o 17:51

Adrian pisze:Tylko busy? Czy również autobusy?
Wszystko, ale bez terenów z SKA lub planem na SKA. Czyli np. Wieliczka nie.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

cezik
Miłośnik
Posty: 117
Rejestracja: 2 gru 2016, o 01:09

Busy

#287 Post autor: cezik » 6 kwie 2017, o 21:10

Jeśli chodzi o Małopolski Dworzec Autobusowy to niewątpliwie najwięcej autobusów przyjeżdża z Katowic (co 15/20 min.), jeśli zaś chodzi o busy to wydaje mi się, że z Olkusza (co 7 min.)

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Busy

#288 Post autor: Lw25 » 7 kwie 2017, o 11:08

cezik pisze:Jeśli chodzi o Małopolski Dworzec Autobusowy to niewątpliwie najwięcej autobusów przyjeżdża z Katowic (co 15/20 min.), jeśli zaś chodzi o busy to wydaje mi się, że z Olkusza (co 7 min.)
Dzięki za info, :) ale szczerze, liczyłem, że może ktoś to mierzył i jest jakieś opracowanie w temacie.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Busy

#289 Post autor: Sgriffin » 7 kwie 2017, o 11:40

https://www.d15.pl/

Proszę bardzo, wspaniały projekt Urzędu Marszałkowskiego na który poszło kilkaset tysięcy złotych :sugoi:
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Busy

#290 Post autor: Lw25 » 7 kwie 2017, o 11:59

Sgriffin pisze:https://www.d15.pl/

Proszę bardzo, wspaniały projekt Urzędu Marszałkowskiego na który poszło kilkaset tysięcy złotych :sugoi:
Dzięki, ale coś ubogi ten serwis. Szkoda, bo przydałoby się coś takiego. E-podróżnik też wszystkiego nie ma.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2029
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Busy

#291 Post autor: Sgriffin » 7 kwie 2017, o 12:07

przewozy.wrotamalopolski.pl/zezwolenia.xls

Wszystkie są tu :)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Busy

#292 Post autor: Lw25 » 7 kwie 2017, o 12:19

Dzięki :)
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

cezik
Miłośnik
Posty: 117
Rejestracja: 2 gru 2016, o 01:09

Busy

#293 Post autor: cezik » 7 kwie 2017, o 22:11

Kiedyś prowadzone były na Małopolskim Dworcu Autobusowym pomiary natężenia ruchu w autobusach przyjeżdżających z danych kierunków. Z tego co pamiętam było to robione na zlecenie PLK przez firmę "Via Vistula", aczkolwiek nie mam pojęcia czy są gdzieś dostępne wyniki do wglądu. O pomiarach wiem, bo sam w jednym uczestniczyłem. Myślę, że ilość kursów z konkretnego kierunku, czy realizowanych przez konkretnego przewoźnika można sprawdzić na stronie internetowej dworca.

Z innej beczki :
Firma "Bus Janiso" z Andrychowa kupiła jakiś czas temu firmę "Traf Line" przejmując wszystkie ich kursy i część pojazdów. Chodzi głównie o kursy przez autostradę A4 do Wisły, bo te do Cieszyna są całkowicie zawieszone. Jeśli więc weźmiemy pod uwagę bankructwo firmy INTERPALM to okazuje się, że na trasie z Krakowa do Andrychowa, czy Bielska-Białej przez Wadowice jeżdżą teraz same puszki. Nie ma w ogóle autokarów we flocie dwóch kursujących do Wadowic firm. Firma "Expres Bus" z Rajcza dysponuje kilkoma autokarami, ale mają w ciągu dnia tylko trzy kursy do i z Krakowa, poza tym często obsługiwane są busami.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Busy

#294 Post autor: Kaszmir » 4 maja 2017, o 10:05

Busy wyprowadzą się z centrum Krakowa. Ucierpią pasażerowie?
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... rowie.html
Miasto nie chce smrodzących busów ani parkingów - klepisk w centrum. Pretekstem do wyprowadzenia kłopotliwego ruchu z ul. Pawiej ma być przebudowa ul. Basztowej.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3146
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Busy

#295 Post autor: tomek_m » 4 maja 2017, o 22:16

Dlaczego mikrobusy, które z racji gabarytów produkują mniej spalin niż duży autobus, mają być dyskryminowane? – pyta.
Taa, zwłaszcza 15 letni "Sprinter" z milionowym przebiegiem emituje mniej trujących spalin niż autobus z Euro6 :lol-above:

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Busy

#296 Post autor: PiVoSH92 » 4 maja 2017, o 22:46

Tak długo jak nie wyrzucą ich chociażby z ATW to nadal będą półśrodki. A busy nie dość, że stadami blokują przystanki to jeszcze kierowcy często zachowują się debilnie, np. stając na początku peronu, kiedy przed nim dobre 30m które mógłby podjechać nie blokując autobusów KMK za nim. Ludź wchodzi, kupuje bilet, zajmuje czas, w końcu kierowca autobusu za nim się wkurza i wyprzedza. Do zobaczenia szczególnie na Placu Inwalidów i na AGH, bo na innych przystankach nie ma tyle miejsca, żeby wyprzedzić.

Moim zdaniem porobienie dedykowanych parkingów/postojów dla takich busów na pętlach tramwajowych to byłoby zdrowe rozwiązanie, ale zapewne zbyt radykalne, tak jak usunięcie aut z okolic Rynku. Radykalne, ale ile przyniosło by korzyści normalnym ludziom? Tylko wtedy pewnie znalazłby się jeden busiarz, który miałby koneksję, wpuściliby go do centrum a potem już dalej potok. Ależ się wkurzyłem, a wszystko, bo miasto boi się działać zdecydowanie...

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 634
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Busy

#297 Post autor: lucapacioli » 5 maja 2017, o 06:56

PiVoSH92 pisze: ile przyniosło by korzyści normalnym ludziom?
A to busami jeżdżą jacyś nienormalni?
Deklarujemy, że walczymy ze smogiem, a wciąż pozwalamy, by do centrum wjeżdżały stare busy z powycinanymi katalizatorami. Potrzebne są zasadnicze kroki, bo to zakrawa o hipokryzję – uważa Anna Prokop-Staszecka, przewodnicząca komisji ekologii i ochrony powietrza w radzie miasta, pulmonolog
O hipokryzję to zakrawa fakt, że próbuje się walczyć z komunikacją zbiorową (którą, czego niektórzy nie chcą przyjąć do wiadomości busy jak najbardziej są), podczas gdy na jednego zdezelowanego busa wjeżdżającego do miasta przypada pewnie kilkadziesiąt starych rząchów, wiozących oczywiście tylko kierowcę. Dziwnym trafem na ograniczanie ruchu samochodów prywatnych jakoś zawsze urzędnikom, tak bardzo deklarującym troskę o mieszkańców, brakuje jaj. Nasuwa się pytanie jakim środkiem komunikacji porusza się p. przewodnicząca?
Patologie związane z blokowaniem przystanków (nie tylko przez busy, również przez taksówki, by przywołać choćby przykład Mostu Grunwaldzkiego kier.Jubilat) można rozwiązać inaczej, niż wylewając dziecko z kąpielą. A od kontroli stanu technicznego też zdaje się są odpowiednie służby.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Castaway
Dyspozytor
Posty: 682
Rejestracja: 27 mar 2012, o 12:11
Lokalizacja: Małopolska

Busy

#298 Post autor: Castaway » 5 maja 2017, o 07:22

Miasto nie chce busów? Będzie miało więcej samochodów i korków. Setki pasażerów się nie rozpłyną. Przesiądą się do własnych samochodów - zobaczymy co wówczas powiedzą przeciwnicy "smrodzących i złych" busów.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Busy

#299 Post autor: Lw25 » 5 maja 2017, o 14:56

Tak, apokalipsa będzie, bo busy będą musiały skorzystać z cywilizowanego dworca. Jakoś sporo autobusów do miejscowości pod Krakowem jeździ z MDA. Busy typu Sprinter też tam widziałem. Myślę, że jak ludzie przesiądą się na auta, to chwilowo. Ponieważ najzwyczajniej w świecie, nie będą mieli gdzie zaparkować. Aczkolwiek przy okazji miasto powinno wytyczyć doraźne parkingi P&R na kierunkach z których wyleci najwięcej busów, tak osłonowo. Myślę, że powinno też zastosować jakąś zachętę do wymiany taboru, np. dając ulgi na przystanki dla firm z dobrze utrzymanym taborem. No i oczywiście, w takiej sytuacji, miasto powinno na proponowanych dworcach ustawić tablice, najlepiej elektroniczne, ze wszystkimi odjazdami. Jako zarządcy powinni mieć komplet danych do tego.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Busy

#300 Post autor: Kaszmir » 19 maja 2017, o 13:06

BUSY NIE WJADĄ DO CENTRUM KRAKOWA
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/busy-n ... qus_thread
Chcąc wyprowadzić busy poza obręb I obwodnicy, ZIKiT zastosuje najprawdopodobniej zakaz wjazdu dla autobusów albo ograniczy tonaż wjeżdżających samochodów. Na Alejach natomiast busy będą mogły zatrzymywać się na maksymalnie dwóch przystankach – pod Jubilatem i na wysokości AGH.

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Prywatni przewoźnicy”