Busy

Komunikacja międzymiastowa, autokary oraz busy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Busy

#331 Post autor: scyzor663 » 13 lip 2017, o 17:06

Ale łamanie zakazu wjazdu już prawo łamie.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Busy

#332 Post autor: Sgriffin » 13 lip 2017, o 17:35

Tak, ale to nie jest w kompetencjach ZIKiT, więc Pan dyrektor zamiast marnować czas na robienie fotek z dziennikarzami mógłby się wziąć za to za co mu płacą :)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Busy

#333 Post autor: Mistrzejowiczanin » 31 lip 2017, o 15:26

Busy już od jutra nie wjadą do centrum. Teraz mają parkować pod estakadą
http://plus.gazetakrakowska.pl/region/a ... a,12318790
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Busy

#334 Post autor: Kaszmir » 1 sie 2017, o 14:38

1 SIERPNIA W KRAKOWIE ROZPOCZYNA SIĘ "BUSOWA REWOLUCJA"
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... rewolucja/
Większość kierowców busów dostosowała się do nowych przepisów, ale nie wszyscy. Zarówno przy Worcella jak i Ogrodowej parkują jeszcze busy. Kierowcy tłumaczą, że ich szefowie nie podpisali jeszcze umów z innymi parkingami.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Busy

#335 Post autor: Sgriffin » 1 sie 2017, o 15:18

Jak dobrze, że KPA i rozporządzenie w sprawie rozkładów jazdy jest przestrzegane przez praworządnego i rozsądnego organizatora :clap: :clap: :clap:
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Busy

#336 Post autor: Kaszmir » 2 sie 2017, o 15:25

MIASTO WYGRYWA WOJENKĘ Z BUSIARZAMI
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/miasto ... 21494.html
Jednak we wtorek znaki nie spełniły swojego zadania. Podobnie było w środę rano: kierowcy busów nic nie robili sobie z zakazu. Tłumaczyli, że ich ograniczenia nie obejmują, ponieważ pojazdy ważą mniej niż 3,5 tony. Przepisu nie respektowała też policja, która podnosiła argument, że nie ma narzędzi do ważenia pojazdów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Busy

#337 Post autor: Kaszmir » 7 sie 2017, o 12:09

CZĘŚĆ BUSÓW PRZENIOSŁA SIĘ NA DWORZEC. 5 TYSIĘCY NOWYCH KURSÓW
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/czesc- ... 21560.html
Od tego poniedziałku przy wjeździe z ul. Warszawskiej w Ogrodową zainstalowany został znak zakaz wjazdu autobusów z wyjątkiem pojazdów komunikacji miejskiej. Z naszych porannych obserwacji wynika, że kierowcy busów, z drobnymi wyjątkami, zaczęli stosować się do oznakowania i omijają ulicę Ogrodową.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Busy

#338 Post autor: Sgriffin » 7 sie 2017, o 12:35

Oczywiście wszystko nielegalnie. W rejestrze zezwoleń nie ma ani pół zezwolenia na takie trasy z MDA!
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Busy

#339 Post autor: Kaszmir » 10 sie 2017, o 14:51

Stanowisko ZIKiT w sprawie Busów
wtorek, 8 sierpnia 2017 r.

Jesteśmy ostatnio świadkami relacjonowanego przez media zamieszania, jakie pasażerom zafundowała część przewoźników prywatnych (tzw. busiarzy). W imieniu ZIKiT chcę wyraźnie podkreślić, że problemy o których donoszą media wynikają tylko i wyłącznie z decyzji jakie podjęli przewoźnicy. Działania miasta były precyzyjnie opisane i przedstawione z wyprzedzeniem. Podejmowane przez miasto decyzje brały pod uwagę potrzeby pasażerów.

Obrazek
Fot. ZIKIT

Wraz z rozpoczęciem prac na ul. Basztowej, ZIKiT jako zarządca ruchu w mieście, postanowił rozwiązać problem, z jakim od dawna zgłaszali się mieszkańcy. Parkingi w rejonie Pawiej były wskazywane jako wątpliwa wizytówka miasta, zaś mieszkańcy okolicznych ulic uskarżali się na zbyt duży ruch na ulicach dostosowanych do ruchu lokalnego. Wszystko to w kontekście znajdującego się kilkaset metrów dalej centrum komunikacyjnego (z bardziej przepustowymi ulicami i pełną integracją wszelkich środków transportu - od kolei po tramwaj).

Ogłoszeniu decyzji o zmianie w organizacji ruchu, towarzyszyła propozycja nowych przystanków końcowych dla BUSów. ZIKiT mógł tylko proponować, nie może bowiem wskazać przewoźnikom trasy. Tymczasem w mediach uczestnicy dyskusji pomijają ten fakt, oczekując od ZIKiT rozwiązań. Rozwiązań, które powinni sami wypracować. Oczywiście przedstawiciele miasta są gotowi pomóc pasażerom i przedsiębiorcom, ale nie można zapominać, że ZIKiT jest organizatorem transportu miejskiego a nie transportu BUSami.

Wraz z ogłoszeniem naszej czerwcowej decyzji pojawiły się postulaty przewoźników. Zgodnie z nimi przewoźnicy prosili o czas do końca lipca, by przygotować się do zmian. Ten czas zgodnie z ich deklaracją miał wystarczyć, by nie wydarzyło się zamieszanie jakiego jesteśmy świadkami. Ponadto zgodziliśmy się na kolejny postulat przewoźników – tj. na zawieszenie zmian na ATW.

Od czerwca na przewoźników czekają dwa gotowe przystanki końcowe. Przewoźnicy jednak do końca lipca czekali na kolejną lokalizację – nad którą pracuje zrzeszające ich stowarzyszenie i prywatny zarządca parkingu. Nic nie stało na przeszkodzie by zabezpieczyć interesy pasażerów np. wybierając tymczasowo wskazaną przez miasto pętlę na Nowym Kleparzu. Decyzja by przenieść przystanki końcowe w miejsce jeszcze do tego nie przygotowane była od początku ryzykowana. Trudno jednak zrozumieć, dlaczego decyzją podjętą przez przewoźników stara się obarczyć ZIKiT?

Na czym polegać więc ma niekompetencja urzędników, którą się sugeruje?

- na tym, że prywatne podmioty nie mogą się dogadać a negocjacje zastawiają na ostatnią chwilę?

- na tym, że ZIKiT nie dał się wciągnąć w nieustanne przeciąganie terminu wprowadzenia zmian?

- na tym, że ZIKiT nie dał się wodzić za nos cwaniackiej postawie ws. znaków i wspólnie z policją ukrócił ich ignorowanie?

- na tym, że ZIKiT chce żeby ludzie korzystali z przystanków w godnych warunkach a mieszkańcy małych ulic mogli odetchnąć?

- na tym, że przewoźnicy nie skorzystali z korzystnych rozwiązań a wybrali takie co do którego od początku był wątpliwości, że zdąży wejść w życie od 1 sierpnia?

- na tym, że skoro porozumienie obejmowało wejście w życie zmian 1 sierpnia to zostało przez ZIKiT zrealizowane?

Jeśli możemy mówić o błędach to osób, które doprowadziły do chaosu pozostawiając kluczowe dla obsługi własnych pasażerów na ostatnią chwilę. A wystarczyło zrealizować procedury w lipcu – pracownicy ZIKiT cały miesiąc czekali w gotowości by w trybie ekspresowym obsłużyć te wnioski. Wnioski, które nie wpłynęły.

W imieniu ZIKiT chciałbym zapewnić pasażerów, że zmiany ostatecznie będą dla nich korzystne. Niestety nie wszystko przebiega tak jak planowaliśmy – ale nie mamy wpływu na decyzje podejmowane przez przewoźników.

-Michał Pyclik Kierownik Zespołu Prasowego
http://zikit.krakow.pl/ogolne/212357,17 ... busow.html

krk
Specjalista
Posty: 286
Rejestracja: 8 maja 2010, o 14:00
Lokalizacja: Kraków-Łobzów

Busy

#340 Post autor: krk » 27 paź 2017, o 00:40

Nie mam pojęcia, gdzie to wrzucić, ale dotyczy chyba jakiegoś prywatnego przewoźnika. Kumpel podesłał mi taki link z pytaniem o pomoc, ale sam nie byłem w stanie nic dodać. Może ktoś powie coś więcej?
https://www.wykop.pl/wpis/27501991/mirk ... is-fafnuc/

Tancin
Inspektor
Posty: 336
Rejestracja: 21 gru 2009, o 12:49
Lokalizacja: Kraków

Busy

#341 Post autor: Tancin » 27 paź 2017, o 07:23

Jak 806 sprzed kilku lat, to pewnie przewóz pracowników.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Busy

#342 Post autor: Kaszmir » 27 paź 2017, o 08:42

krk pisze:Nie mam pojęcia, gdzie to wrzucić, ale dotyczy chyba jakiegoś prywatnego przewoźnika. Kumpel podesłał mi taki link z pytaniem o pomoc, ale sam nie byłem w stanie nic dodać. Może ktoś powie coś więcej?
https://www.wykop.pl/wpis/27501991/mirk ... is-fafnuc/
Tancin pisze:Jak 806 sprzed kilku lat, to pewnie przewóz pracowników.
Też tak uważam. Jakby co, więcej ogólnie o liniach pracowniczych można poczytać w tym temacie:
viewtopic.php?f=9&t=611
oraz w poniższym artykule:
https://krabok.wordpress.com/2015/12/22 ... nicze-8xx/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Busy

#343 Post autor: Kaszmir » 10 lis 2017, o 14:55

DOSTAŁ ZAKAZ I DALEJ WOZIŁ LUDZI NIESPRAWNYM BUSEM
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/dostal ... 22962.html
Mandat i odwiezienie busa lawetą – tak zakończyła się dla kierowcy busa kontrola Inspekcji Transportu Drogowego. Ten sam kierowca był kontrolowany dzień wcześniej i dostał zakaz przewożenia pasażerów z powodu usterek pojazdu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Busy

#344 Post autor: Kaszmir » 12 gru 2017, o 13:44

CO DALEJ Z BUSAMI NA ALEJACH TRZECH WIESZCZÓW W KRAKOWIE?
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... -krakowie/
ZIKiT nie planuje ograniczeń prywatnych przewoźników w centrum Krakowa.
Jeśli prywatni przewoźnicy będą nadal przeszkadzać komunikacji miejskiej, wtedy zmiany mogą nastąpić szybciej, już bez próby dojścia do kompromisu.

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Busy

#345 Post autor: Castaway » 12 gru 2017, o 14:19

Przypominam - wyrzucenie busów na rogatki miasta spowoduje przesiadkę ich pasażerów do prywatnych samochodów. Dziesiątki tysięcy ludzi dojeżdżających codziennie busami do Krakowa nie rozpłyną się. I nie przestaną dojeżdżać. I nie - nie będą przesiadać się do kursujących poza rozkładem autobusów i tramwajów. :wall: Miastu grożą niewyobrażalne korki.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Prywatni przewoźnicy”