Busy
Moderator: Moderatorzy
Bus-pasy
Taki link pojawił się dziś na serwisie wykop.pl
http://www.zm.org.pl/?a=nl_raffi_buspasy
Co sądzicie na temat pojawiających się tam przykładów rozwiązań?
Nie wiem czy założyłam temat w dobrym miejscu, jeżeli nie, to bardzo proszę administrację o przeklejenie go w bardziej odpowiednie miejsce
http://www.zm.org.pl/?a=nl_raffi_buspasy
Co sądzicie na temat pojawiających się tam przykładów rozwiązań?
Nie wiem czy założyłam temat w dobrym miejscu, jeżeli nie, to bardzo proszę administrację o przeklejenie go w bardziej odpowiednie miejsce
Odnośnie busów, dziś pojawił się taki oto artykuł na stronie GW:
http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35821, ... _busy.html
PS. Z pozdrowieniami zarówno dla taksówkarzy, jak i kierowców busów:
http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia ... ,id,t.html
Edit: połączyłem tematy.
http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35821, ... _busy.html
PS. Z pozdrowieniami zarówno dla taksówkarzy, jak i kierowców busów:
http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia ... ,id,t.html
Edit: połączyłem tematy.
W końcu Westerplatte to pierwsza obwodnica, więc zapewne ciężko będzie ich skłonić do zmian.Qbat pisze:Dziwne, że myśleniccy busiarze nie mogą jeździć przez Mogilskie, Grzegórzeckie i Dietla, jak reszta przewoźników. Uparli się na przejazd przez Westerplatte i nie ma na nich mocnych.
PS. Dobra wiadomość dla przeciwników busów:
"Kraków: busiarze planują podwyżkę cen"
http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia ... ,id,t.html
Przyczyną wspomnianej podwyżki cen jest (według Dziennika Polskiego) fakt, że coraz mniej osób korzysta z busów, a koszty rosną.
O ile dobrze rozumiem busiarze chcą się umówić na podwyżkę cen na trasie Wieliczka <==> Kraków. To tak działa ten wspaniały wolny rynek?
O ile dobrze rozumiem busiarze chcą się umówić na podwyżkę cen na trasie Wieliczka <==> Kraków. To tak działa ten wspaniały wolny rynek?
Ostatnio zmieniony 19 lis 2009, o 19:50 przez Flover, łącznie zmieniany 3 razy.
A jak ma działać? Prawo popytu i podaży Ilość osób, które zrezygnują z przejazdów busami zostanie zrekompensowana większym zyskiem /ze wzrostu ceny biletu/. Ilość osób w busie się zmniejszy, i tym samym zmniejszy się liczba skarg w związku z przepełnionymi busamiFlover pisze:O ile dobrze rozumiem busiarze chcą się umówić na podwyżkę cen na trasie Wieliczka <==> Kraków. To tak działa ten wspaniały wolny rynek?
Ostatnio zmieniony 19 lis 2009, o 19:11 przez sylwek2k, łącznie zmieniany 2 razy.
Niezupełnie o to mi chodzi.
Jeśli firmy przewozowe ustalają ceny usługi na drodze negocjacji między sobą, to już jest jakieś manipulowanie rynkiem.
Dlaczego żeby podnieść ceny muszą się umówić? I co jeśli umówią się, że np. bus do Wieliczki będzie kosztował 5 zł?
Jeśli firmy przewozowe ustalają ceny usługi na drodze negocjacji między sobą, to już jest jakieś manipulowanie rynkiem.
Dlaczego żeby podnieść ceny muszą się umówić? I co jeśli umówią się, że np. bus do Wieliczki będzie kosztował 5 zł?
Ostatnio zmieniony 19 lis 2009, o 19:11 przez Flover, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma obowiazku korzystania z ich uslug Przy kwocie 5PLN/przejazd, nikt nie bedzie korzystal z ich uslug. I znow zadziala prawo popytu i podazyFlover pisze:Jeśli firmy przewozowe ustalają ceny usługi na drodze negocjacji między sobą, to już jest jakieś manipulowanie rynkiem.
Dlaczego żeby podnieść ceny muszą się umówić? I co jeśli umówią się, że np. bus do Wieliczki będzie kosztował 5 zł?
A tak powazniej: bilet MPK kosztuje 3PLN i po prostu chca podniesc cene do tej kwoty. Ale w tym wszystkim jest iskierka nadziei: chca zrobic bilety miesieczne, ktore beda niezalezne od firmy busiarskiej, a to bylby wstep do biletu zintegrowanego z KKMka.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2009, o 21:49 przez sylwek2k, łącznie zmieniany 1 raz.
Konflikt na linii: miasto - prywatni przewoźnicy trwa w najlepsze:
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region ... jnych.html
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region ... jnych.html
rafaello pisze:Konflikt na linii: miasto - prywatni przewoźnicy trwa w najlepsze:
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region ... jnych.html
Zaraz... ale to Miasto czy prywatne firmy mają raczej specjalistów od komunikacji?* Poza tym komu powinno bardziej zależeć? Chyba Miastu, bo to Kraków chce zrobić porządek z busami, nie na odwrót.- Czekamy na sugestie prywatnych przewoźników - informuje wiceprezydent Krakowa Wiesław Starowicz.
Zgodzę się, że jest to odwracanie kota do góry ogonem i raczej próba zrezygnowania z pomysłu pod pretekstem zrzucenia go na drugą stronę.
* ok, może prywatne firmy
Tak, tylko zdecydowanie lepiej, jak to busiarze przedstawia, jak to wg NICH powinno wygladac, a nie zrzucac odpowiedzialnosc na miasto, zeby pozniej zaczely sie przepychanki, bo jakiemus przewoznikowi sie nie widzi to rozwiazanie...Kaszmir pisze:Poza tym komu powinno bardziej zależeć? Chyba Miastu, bo to Kraków chce zrobić porządek z busami, nie na odwrót.
Czy to MPK/Mobilis ustalają warunki usług oraz jak ma wyglądać komunikacja?sylwek2k pisze:Tak, tylko zdecydowanie lepiej, jak to busiarze przedstawia, jak to wg NICH powinno wygladac, a nie zrzucac odpowiedzialnosc na miasto, zeby pozniej zaczely sie przepychanki, bo jakiemus przewoznikowi sie nie widzi to rozwiazanie...
Czy to zwycięzcy przetargów proponują, jak ma być zbudowane dane rondo/ulica?
Itp.
Nie - bo to Miasto najlepiej oceni, czego potrzebuje. A prawda jest taka, że busiarzom nie musi zależeć na integracji - oni i tak swoje zyski mają. To Miasto chce zmniejszyć korki i dokonać porządku z busiarstwem - i powinno przedstawić swoje propozycje. Zwalanie tego na busiarzy oznacza w praktyce nic innego, jak wycofanie się z pomysłu.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, o 17:21 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.