Busy
Moderator: Moderatorzy
Busy
A w Krzeszowicach jak zwykle beton umysłowy. Gminnej komunikacji nie zrobią, bo są busy, do 278 się nie dołożą, ani nie zamówią swoich linii aglo np przedłużenia 238, bo również są busy, a linie dowozowe do pociągu traktują chyba jako kompletną herezję, bo udają, że temat nie istnieje. Ale jak busy nie mają jeździć pod dworzec, to prywaciarzy bronią... Kraków powinien wyznaczyć miejsca końcówek busów dla danych kierunków np. Krzeszowice/ Olkusz do Kleparza, Wieliczka do Powstańców, Myślenice na Podwawelskie itd oraz nie wydawać zgód na bliższy wjazd do centrum, chyba że dana linia kończyłaby na MDA.
Busy
Każdy poważniejszy prywatny przewoźnik kończy swoje trasy na MDA, ewentualnie na dworcu w Czyżynach, jedynie "Mietki, Bronki i inni" swoimi rzęchami przerobionymi z blaszaków, wieszają się na klepiskach wokół dworca.
Busy
Cóż, autobusy miejskie wymagają dodatkowych nakładów z gmin, bo bilet kosztuje te 2,50/5zł na 60 minut, a przejazd busem jest często 2-3x droższy, nie ma ulgowych itp. Stąd biorą się takie kwiatki jak 278 właśnie, który do Krzeszowic jedzie horrendalnie pokręconą trasą. Podniesienie stawek na aglo znowu chyba nie wchodzi w grę, bo jednak różnice musiałyby być dość duże, żeby gminy nie musiały aż tak dużo dopłacać, a wtedy sporo ludzi po prostu przestałoby jeździć... Ciężko powiedzieć, jak można to rozwiązać, chyba nie ma dobrej opcji ze względu na koszta wzkm. A wysyłanie Verczedesów na aglo (i w ogóle wszędzie) to zbrodnia przeciw ludzkości.
- lucapacioli
- Dyspozytor
- Posty: 649
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
Busy
Serio przejazd busem kosztuje 10 - 15zł? Pytam, bo ostatni raz jechałem kilkanaście lat temu.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości
Busy
Znaczy się - pisałem z perspektywy ulgowej
Jako, że często jeżdżę w tamte okolice to wiem, że ceny w zależności od stanu busa wahają się od 5 do 7zł. I to serio odbija się na stanie busa, bo te za 7 są dobrze zadbane i to nimi jeżdżę najczęściej. I tak, wolałbym pojechać komfortowo pociągiem albo nawet MPK, bo mam ulgi i wyjdzie mnie taniej, ale czas przejazdu jest tak bardzo na korzyść busa... do tego rozkład dopasowany do ludzi a nie wymuszanie na ludziach dopasowania się do rozkładu i mamy efekt.

Busy
Kwestia zaniedbań uznawanego przez niektórych jako wybitnego eksperta Saponiascyzor663 pisze:Krzeszowice - Kraków (bo o tym jest mowa) chyba 5 czy 6 zł. Problemem jest brak ulgowych i u większości przewoźników miesięcznych.

"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
Busy
Wyjaśnisz może co On, lub ktokolwiek inny, ma do polityki cenowej prywatnej firmy?Sgriffin pisze:Kwestia zaniedbań uznawanego przez niektórych jako wybitnego eksperta Saponiascyzor663 pisze:Krzeszowice - Kraków (bo o tym jest mowa) chyba 5 czy 6 zł. Problemem jest brak ulgowych i u większości przewoźników miesięcznych.
Busy
Co ma znaleźć się w zezwoleniu które wydaje Grzegorz Sapoń z up. marszałka jest dokładnie opisane w ustawie o transporcie drogowym. To Grzegorz Sapoń ma uprawnienia do kontroli czy zezwolenia są realizowane zgodnie z tym które wydał.volferssj pisze:Wyjaśnisz może co On, lub ktokolwiek inny, ma do polityki cenowej prywatnej firmy?Sgriffin pisze:Kwestia zaniedbań uznawanego przez niektórych jako wybitnego eksperta Saponiascyzor663 pisze:Krzeszowice - Kraków (bo o tym jest mowa) chyba 5 czy 6 zł. Problemem jest brak ulgowych i u większości przewoźników miesięcznych.
Tak? To czemu w mazowieckim (blisko Warszawy, bo dalej UMWM olewa) czy w pomorskim transport jest n do n poziomów wyzej.scyzor663 pisze:I to w całym kraju. Bo busy wszędzie tak działają nie tylko w Małopolsce.volferssj pisze:Wyjaśnisz może co On, lub ktokolwiek inny, ma do polityki cenowej prywatnej firmy?
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
-
- Moderator fb pkk
- Posty: 3543
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
- Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Busy
Kraków ograniczy ruch prywatnych busów w centrum
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... w-centrum/
Popieracie zmiany czy jesteście przeciwni.
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... w-centrum/
Popieracie zmiany czy jesteście przeciwni.
Busy
Nareszcie.Łukasz pisze:Kraków ograniczy ruch prywatnych busów w centrum
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... w-centrum/
Oby zakaz był egzekwowany!
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7946
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Busy
Nie tylko popieram, ale uważam, że potrzeba bardziej radykalnych zmian - całkowitego zakazu wjazdu przerobionych dostawczaków do miasta... Przecież to wygląda jak w jakimś Azerbejdżanie czy innym Sudanie... Trzeci świat nie Europa...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- lucapacioli
- Dyspozytor
- Posty: 649
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
Busy
Jeśli chodzi o wjazd, to rozumiem, że pojazdom wożącym jedną osobę nie robimy żadnych ograniczeń, a tym wożącym kilkanaście dajemy zakaz i w ten sposób walczymy z "zanieczyszczeniem powietrza i hałasem". OK.
Jeśli chodzi o dostępność przystanków, to busiarze sami są sobie winni. Jeśli nie ma innego sposobu na nauczenie ich zatrzymywania się na nich jak pan bóg przykazał, to trudno. Do kompletu wypadałoby wywalić w newralgicznych miejscach z buspasów taksówkarzy. Pierwszy przypadek jaki przychodzi mi do głowy to Rondo Grunwaldzkie =>Jubilat, gdzie normą jest, że za autobusem stojącym na przystanku ustawia się kilka taksówek, co skutecznie obniża przepustowość, czy czasami powoduje wręcz blokadę skrzyżowania.
Jeśli chodzi o dostępność przystanków, to busiarze sami są sobie winni. Jeśli nie ma innego sposobu na nauczenie ich zatrzymywania się na nich jak pan bóg przykazał, to trudno. Do kompletu wypadałoby wywalić w newralgicznych miejscach z buspasów taksówkarzy. Pierwszy przypadek jaki przychodzi mi do głowy to Rondo Grunwaldzkie =>Jubilat, gdzie normą jest, że za autobusem stojącym na przystanku ustawia się kilka taksówek, co skutecznie obniża przepustowość, czy czasami powoduje wręcz blokadę skrzyżowania.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Busy
Niechciane busy. Gdyby nie one, miasto zakorkowałoby się na amen!
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... ie-na.html
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... ie-na.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!