Busy

Komunikacja międzymiastowa, autokary oraz busy

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Busy

#1 Post autor: Mseifer » 6 lis 2009, o 14:53

"Tajniacy jeżdżą busami i liczą wykroczenia "
http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... zenia.html

Awatar użytkownika
maria
Dyrektor
Posty: 1014
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 07:45
Lokalizacja: Kraków NH

Bus-pasy

#2 Post autor: maria » 9 lis 2009, o 08:00

Taki link pojawił się dziś na serwisie wykop.pl
http://www.zm.org.pl/?a=nl_raffi_buspasy

Co sądzicie na temat pojawiających się tam przykładów rozwiązań?


Nie wiem czy założyłam temat w dobrym miejscu, jeżeli nie, to bardzo proszę administrację o przeklejenie go w bardziej odpowiednie miejsce :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#3 Post autor: Kaszmir » 9 lis 2009, o 11:24

Dobry artykuł, podobają mi się rozwiązania. Szczególnie ostatnie (wilczy dół), aczkolwiek jak on się ma do przejazdu karetek czy radiowozów policyjnych?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#4 Post autor: Kaszmir » 9 lis 2009, o 22:48

Odnośnie busów, dziś pojawił się taki oto artykuł na stronie GW:
http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35821, ... _busy.html

PS. Z pozdrowieniami zarówno dla taksówkarzy, jak i kierowców busów:
http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia ... ,id,t.html

Edit: połączyłem tematy.

Qbat
Znawca
Posty: 30
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 13:10
Lokalizacja: Krk.

#5 Post autor: Qbat » 12 lis 2009, o 21:18

Dziwne, że myśleniccy busiarze nie mogą jeździć przez Mogilskie, Grzegórzeckie i Dietla, jak reszta przewoźników. Uparli się na przejazd przez Westerplatte i nie ma na nich mocnych.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#6 Post autor: Kaszmir » 18 lis 2009, o 11:48

Qbat pisze:Dziwne, że myśleniccy busiarze nie mogą jeździć przez Mogilskie, Grzegórzeckie i Dietla, jak reszta przewoźników. Uparli się na przejazd przez Westerplatte i nie ma na nich mocnych.
W końcu Westerplatte to pierwsza obwodnica, więc zapewne ciężko będzie ich skłonić do zmian.

PS. Dobra wiadomość dla przeciwników busów:
"Kraków: busiarze planują podwyżkę cen"
http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia ... ,id,t.html

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 18:52
Lokalizacja: aglo

#7 Post autor: Flover » 19 lis 2009, o 17:33

Przyczyną wspomnianej podwyżki cen jest (według Dziennika Polskiego) fakt, że coraz mniej osób korzysta z busów, a koszty rosną.

O ile dobrze rozumiem busiarze chcą się umówić na podwyżkę cen na trasie Wieliczka <==> Kraków. To tak działa ten wspaniały wolny rynek?
Ostatnio zmieniony 19 lis 2009, o 19:50 przez Flover, łącznie zmieniany 3 razy.

sylwek2k
Dyrektor
Posty: 1506
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 23:00
Lokalizacja: kraków

#8 Post autor: sylwek2k » 19 lis 2009, o 17:42

Flover pisze:O ile dobrze rozumiem busiarze chcą się umówić na podwyżkę cen na trasie Wieliczka <==> Kraków. To tak działa ten wspaniały wolny rynek?
A jak ma działać? Prawo popytu i podaży :) Ilość osób, które zrezygnują z przejazdów busami zostanie zrekompensowana większym zyskiem /ze wzrostu ceny biletu/. Ilość osób w busie się zmniejszy, i tym samym zmniejszy się liczba skarg w związku z przepełnionymi busami :P
Ostatnio zmieniony 19 lis 2009, o 19:11 przez sylwek2k, łącznie zmieniany 2 razy.

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 18:52
Lokalizacja: aglo

#9 Post autor: Flover » 19 lis 2009, o 17:54

Niezupełnie o to mi chodzi.
Jeśli firmy przewozowe ustalają ceny usługi na drodze negocjacji między sobą, to już jest jakieś manipulowanie rynkiem.
Dlaczego żeby podnieść ceny muszą się umówić? I co jeśli umówią się, że np. bus do Wieliczki będzie kosztował 5 zł?
Ostatnio zmieniony 19 lis 2009, o 19:11 przez Flover, łącznie zmieniany 1 raz.

sylwek2k
Dyrektor
Posty: 1506
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 23:00
Lokalizacja: kraków

#10 Post autor: sylwek2k » 19 lis 2009, o 18:35

Flover pisze:Jeśli firmy przewozowe ustalają ceny usługi na drodze negocjacji między sobą, to już jest jakieś manipulowanie rynkiem.
Dlaczego żeby podnieść ceny muszą się umówić? I co jeśli umówią się, że np. bus do Wieliczki będzie kosztował 5 zł?
Nie ma obowiazku korzystania z ich uslug :P Przy kwocie 5PLN/przejazd, nikt nie bedzie korzystal z ich uslug. I znow zadziala prawo popytu i podazy :P

A tak powazniej: bilet MPK kosztuje 3PLN i po prostu chca podniesc cene do tej kwoty. Ale w tym wszystkim jest iskierka nadziei: chca zrobic bilety miesieczne, ktore beda niezalezne od firmy busiarskiej, a to bylby wstep do biletu zintegrowanego z KKMka.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2009, o 21:49 przez sylwek2k, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#11 Post autor: Kaszmir » 19 lis 2009, o 19:13

Flover ma chyba na myśli fakt, że to żaden wolny rynek, gdzie konkurencja ustala wspólnie, jakie będą u nich obowiązywać ceny. I jest to słuszna uwaga ;)

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:20
Lokalizacja: Bieżanów

#12 Post autor: rafaello » 10 lut 2010, o 07:06

Konflikt na linii: miasto - prywatni przewoźnicy trwa w najlepsze:
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region ... jnych.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#13 Post autor: Kaszmir » 10 lut 2010, o 14:25

rafaello pisze:Konflikt na linii: miasto - prywatni przewoźnicy trwa w najlepsze:
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region ... jnych.html
- Czekamy na sugestie prywatnych przewoźników - informuje wiceprezydent Krakowa Wiesław Starowicz.
Zaraz... ale to Miasto czy prywatne firmy mają raczej specjalistów od komunikacji?* Poza tym komu powinno bardziej zależeć? Chyba Miastu, bo to Kraków chce zrobić porządek z busami, nie na odwrót.
Zgodzę się, że jest to odwracanie kota do góry ogonem i raczej próba zrezygnowania z pomysłu pod pretekstem zrzucenia go na drugą stronę.

* ok, może prywatne firmy ;P

sylwek2k
Dyrektor
Posty: 1506
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 23:00
Lokalizacja: kraków

#14 Post autor: sylwek2k » 10 lut 2010, o 15:36

Kaszmir pisze:Poza tym komu powinno bardziej zależeć? Chyba Miastu, bo to Kraków chce zrobić porządek z busami, nie na odwrót.
Tak, tylko zdecydowanie lepiej, jak to busiarze przedstawia, jak to wg NICH powinno wygladac, a nie zrzucac odpowiedzialnosc na miasto, zeby pozniej zaczely sie przepychanki, bo jakiemus przewoznikowi sie nie widzi to rozwiazanie...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#15 Post autor: Kaszmir » 10 lut 2010, o 17:21

sylwek2k pisze:Tak, tylko zdecydowanie lepiej, jak to busiarze przedstawia, jak to wg NICH powinno wygladac, a nie zrzucac odpowiedzialnosc na miasto, zeby pozniej zaczely sie przepychanki, bo jakiemus przewoznikowi sie nie widzi to rozwiazanie...
Czy to MPK/Mobilis ustalają warunki usług oraz jak ma wyglądać komunikacja?
Czy to zwycięzcy przetargów proponują, jak ma być zbudowane dane rondo/ulica?
Itp.

Nie - bo to Miasto najlepiej oceni, czego potrzebuje. A prawda jest taka, że busiarzom nie musi zależeć na integracji - oni i tak swoje zyski mają. To Miasto chce zmniejszyć korki i dokonać porządku z busiarstwem - i powinno przedstawić swoje propozycje. Zwalanie tego na busiarzy oznacza w praktyce nic innego, jak wycofanie się z pomysłu.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, o 17:21 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Prywatni przewoźnicy”