Krakowski Węzeł Kolejowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

Krakowski Węzeł Kolejowy

#1 Post autor: I.G.I » 24 paź 2019, o 09:08

No to z grubej rury nam się inwestycje szykują w Małopolsce. :D

Powstaje studium wykonywalności dla Krakowskiego Węzła Kolejowego z następującymi planami:
a) Dobudowę drugiej pary torów na odcinku Kraków Główny – Kraków Batowice,
b) Dobudowę drugiej pary torów na odcinku Kraków Batowice – Kozłów,
c) Dobudowę dodatkowego toru na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów,
d) Dobudowę drugiej pary torów na odcinku Kraków Bieżanów – Podłęże wraz z włączeniem w nowoprojektowaną linię kolejową „Podłęże – Piekiełko”,
e) Dobudowę drugiej pary torów na odcinku Kraków Mydlniki – Krzeszowice – Jaworzno Szczakowa,
f) Dobudowę drugiej pary torów na odcinku Podłęże – Tarnów,
g) Dobudowę trzeciego toru na odcinku Kraków Bonarka – Skawina,
h) Dobudowę drugiego toru na odcinku Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek,
i) Dobudowę drugiego toru na odcinku Nowy Targ – Zakopane,
j) Umożliwienie uruchomienia pociągów pasażerskich – zmiana organizacji ruchu kolejowego na liniach nr 95 oraz nr 100,
k) Umożliwienie uruchomienia pociągów pasażerskich – zmiana organizacji ruchu kolejowego na linii nr 947 do Łęgu wraz z przedłużeniem jej do Placu Centralnego,
l) Przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich na linii nr 103 Trzebinia - Wadowice
m) Budowę nowej linii kolejowej Kraków Opatkowice – Kraków Balice (obwodnicy zachodniej) - opcjonalnie wejście w przystanek Kraków Lotnisko lub budowa dodatkowego peronu) i włączenie na linii kolejowej nr 133,
n) Budowę nowej linii kolejowej Kraków Lotnisko – Zabierzów,
o) Budowę nowej linii kolejowej Kraków - Myślenice,
p) Budowę nowej linii kolejowej Kraków Główny – Olkusz, z uwzględnieniem przystosowania linii do ruchu pociągów dużych prędkości i połączenia z linią nr 4 CMK,
oraz alternatywnie inne warianty obsługi kolejowej Olkusza poprzez m.in.:
– budowę łącznicy pomiędzy linią 133 a linią 156 (ominięcie Jaworzna Szczakowej),
– budowę linii Olkusz – Trzebinia Siersza wraz z modernizacją linii 114 Trzebinia – Trzebinia Siersza.
Nie wyklucza się zdefiniowania innych wariantów na etapie konsultacji w etapie I.
q) Budowę nowej linii kolejowej Zastów – Kazimierza Wielka,
r) Budowę nowej linii kolejowej Pieczyska – Borowa Górka,
s) Budowę nowej linii kolejowej Spytkowice Kępki – Miejsce,
t) Budowę nowej linii kolejowej Moszczenica Małopolska – Gorlice
u) Budowę nowej linii kolejowej Miechów – Charsznica – Kozłów, jako obejścia tunelu kolejowego pod Białą Górą, z uwzględnieniem połączenia z linią nr 62 w kierunku Wolbromia,
v) Budowę bezkolizyjnego układu torowego na stacji Tunel,
w) Budowę bądź zaplanowanie rezerwy pod budowę ogólnodostępnego terminala kontenerowego na stacji Kraków Prokocim,
x) Modernizacja stacji Kraków Batowice, Kraków Nowa Huta wraz z podg. Kościelniki
y) Modernizacja układów torowych celem ograniczenia liczby kolizji z ruchem pasażerskim na posterunkach: Kraków Mydlniki, Kraków Bieżanów, Kraków Batowice, Kraków Główny, Trzebinia, Tarnów,
z) Przystosowanie stacji do kończenia biegu pociągów: Krzeszowice, Miechów, Olkusz, Wolbrom, Podbory Skawińskie, Brzesko Okocim, Bochnia, Tarnów,
aa) Uwzględnienie nowych linii kolejowych, zgodnie z Koncepcją Centralnego Portu Komunikacyjnego, tj. 73pr Busko Zdrój – Tarnów, 111pr Biała Błotna – Chełmek, 113pr Katowice – Kraków, odcinków zmniejszających odległość na linii nr 96, itd.
bb) Obsługa kolejowa dla Wielickiej Strefy Aktywności Gospodarczej
cc) Odbudowę linii kolejowej do Niepołomic nowym śladem lub odbudowa linii nr 113 wraz z obsługą Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej,
dd) budowę łącznicy Nowy Sącz Biegonice – Nowy Sącz Chełmiec,
Jakby ktoś szukał, to pełny SIWZ:
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/Ho ... &expired=0
Wiślacka {5} Krowodrza

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1253
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Krakowski Węzeł Kolejowy

#2 Post autor: pasazer_mobilisu » 24 paź 2019, o 09:49

I.G.I pisze: x) Modernizacja stacji Kraków Batowice, Kraków Nowa Huta wraz z podg. Kościelniki
To ma być to przeniesienie stacji bliżej skrzyżowania Powstańców x Piasta Kołodzieja? Stacja w obecnym miejscu znajduje się pośrodku niczego.

skejl
Znawca
Posty: 20
Rejestracja: 4 lip 2019, o 06:03

Krakowski Węzeł Kolejowy

#3 Post autor: skejl » 13 lis 2019, o 22:26

Stacja nie musi posiadać peronów, a jej istnienie nie przeszkadza w budowie przystanków w lokalizacjach lepszych z punktu widzenia podróżnych. Ta jest potrzebna przede wszystkim jako węzłowa. Trudno sobie wyobrazić jej przeniesienie z uwagi na warunki terenowe. Bliżej Piasta Kołodzieja tory idą w wykopie i nie ma tam miejsca na tory dodatkowe bez kosztownych prac. W dodatku bardzo utrudniłoby to budowę peronów w tamtym miejscu, bo gdzieś trzeba zmieścić głowicę rozjazdową.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Krakowski Węzeł Kolejowy

#4 Post autor: brovar » 20 lis 2019, o 14:59

pasazer_mobilisu pisze:To ma być to przeniesienie stacji bliżej skrzyżowania Powstańców x Piasta Kołodzieja? Stacja w obecnym miejscu znajduje się pośrodku niczego.
Obecnie nie wiem dla kogo jest ta stacja, ani dojścia bezpiecznego, a to korki takie że o dowozówce można zapomnieć.

Szczyt poranny w kierunku wiaduktu korek zaczyna się za budynkiem stacji
Obrazek

Szczyt popołudniowy korek do przystanku autobusowego przy US.
Obrazek

Filmik z przeciskania się przez wiadukt przy ruchu ulicznym.
https://youtu.be/75CqcAl4vMc

Obrazek

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1253
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Krakowski Węzeł Kolejowy

#5 Post autor: pasazer_mobilisu » 20 lut 2020, o 17:34

Miasto otrzymało cztery oferty w przetargu na budowę wiaduktu w Batowicach. Docelowo w jego sąsiedztwie ma powstać cały węzeł przesiadkowy.
http://m.transinfo.pl/krakow-z-przetarg ... 21344.html
 

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”