České dráhy

Moderator: Moderatorzy

MB89
Znawca
Posty: 24
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 21:27

České dráhy

#1 Post autor: MB89 » 31 paź 2016, o 23:42

Wreszcie ;)
Nowością będzie pociąg "Cracovia" w relacji Praga (10:22) - Kraków (17:21) / Kraków (10:42) - Praga (17:39). To połączenie będzie realizowane od połowy kwietnia do końca września na nowej trasie do Krakowa, zamiast, jak obecnie tylko do Żyliny. Pociąg będzie również oferował możliwość przewozu rowerów.

Czytaj więcej: http://inforail.pl/polaczenia-do-czech- ... 88748.html
Ma być to połączenie codzienne.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

České dráhy

#2 Post autor: Sgriffin » 1 lis 2016, o 00:06

Godziny do niczego, lepiej autobusem.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

České dráhy

#3 Post autor: Lw25 » 1 lis 2016, o 00:14

Sgriffin pisze:Godziny do niczego, lepiej autobusem.
Mam wrażenie, że piszesz to w każdym kolejowym temacie. ;P

Połączenia będą chyba realizowane przez IC na terenie Polski? W takim razie chyba przeniosę posty do tematu IC.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

České dráhy

#4 Post autor: Sgriffin » 1 lis 2016, o 00:50

Nie. Po prostu godziny są do niczego :D Przyjazd ni to w dzień ni to wieczór, cały dzień zmarnowany.

Zresztą przy obecnej sytuacji rynkowej, gdzie można pojechać praktycznie z dnia na dzień za 20-30 złotych autobusem, z Krakowa będzie to raczej rozwiązanie dla mikoli :P Zresztą opcję kolejową już mamy - z przesiadką i nikt do tego dopłacać nie musi :wall:
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

České dráhy

#5 Post autor: Kaszmir » 1 lis 2016, o 11:39

Sgriffin pisze:Nie. Po prostu godziny są do niczego :D Przyjazd ni to w dzień ni to wieczór, cały dzień zmarnowany.
A wg mnie właśnie całkiem dogodne godziny. Wyjazd rano, ale nie bladym świtem - można jeszcze się wyspać, a w poprzedni wieczór spokojnie poimprezować do późna w nocy, bez zamartwiania się, że "za parę godzin muszę wstać".

Przyjazd pod wieczór, ale wcześnie. 17:30 na stacji, czyli większość osób dotrze do hotelu koło 18-18:30. Akurat ma się chwilę by się ogarnąć i też można uderzać na miasto na wieczór. I odwrotnie: dla spokojniejszych osób to godzina w sam raz, by zjeść kolację, rozpakować się i iść spać.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

České dráhy

#6 Post autor: Adams » 1 lis 2016, o 12:04

Kaszmir może masz i rację, ale na jednodniowy wypad już się on nie nadaje. Jednak od tego w sumie jest Silesia. Rano przyjazd, wieczorem powrót. Ja jednak chciałbym poruszyć inną kwestię. Nie wiem jaki jest sens puszczania tego pociągu przez rozkopaną E30. Jak już, to powinien on jeździć tak jak Silesia przez Spytkowice. Podczas remontu na E30 powinien odbywać się wyłącznie ruch regionalny i ewentualnie nocny Przemyślanin. Nic więcej. Nawet PR-y przetrasowały Orlika do Częstochowy na Miechów i Koniecpol, mimo że pierwotnie był planowany po E30, z tym że z wjazdem do Katowic.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

České dráhy

#7 Post autor: Sgriffin » 1 lis 2016, o 12:20

Kaszmir pisze:
Sgriffin pisze:Nie. Po prostu godziny są do niczego :D Przyjazd ni to w dzień ni to wieczór, cały dzień zmarnowany.
A wg mnie właśnie całkiem dogodne godziny. Wyjazd rano, ale nie bladym świtem - można jeszcze się wyspać, a w poprzedni wieczór spokojnie poimprezować do późna w nocy, bez zamartwiania się, że "za parę godzin muszę wstać".

Przyjazd pod wieczór, ale wcześnie. 17:30 na stacji, czyli większość osób dotrze do hotelu koło 18-18:30. Akurat ma się chwilę by się ogarnąć i też można uderzać na miasto na wieczór. I odwrotnie: dla spokojniejszych osób to godzina w sam raz, by zjeść kolację, rozpakować się i iść spać.
Powrót jest przyzwoity rzeczywiście, bo akurat jak kończy się doba hotelowa. Natomiast w drugą stronę się nie zgadzam. 17.30 to marnotrawienie czasu dla wszystkich. Zresztą przewoźnicy którzy jeżdżą komercyjnie (czytaj interesują ich pasażerowie, a nie dopłata :D) nie mają zbyt wiele kursów w tych godzinach. No i jadąc w delegację - dwa dni w plecy.

No i sprawa o której mówi Adams. Praga jest w takiej odległości, że wypad na jeden dzień na piwo jest w sam raz. Chociaż jeszcze lepsze jest Brno.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

České dráhy

#8 Post autor: Adams » 1 lis 2016, o 14:38

Tylko że Czechy to nie tylko Praga i Brno. Odkąd pamiętam w przeszłości każdy dzienny pociąg z Krakowa w kierunku Czech był trasowany pod Czechów, czyli rano z Czech do Polski i popołudniu powrót. Według mnie przydałby się pociąg poranny z Krakowa, tak ok. 7-8 i powrót wieczorem tak ok. 21-22. Wtedy byłby to pociąg pod Krakowian na jednodniowe wypady do naszych południowych sąsiadów. Nawet nie musiałby być to pociąg bezpośrednio do Pragi. Wystarczyłoby do Bohumina, skąd bardzo łatwo się dostać koleją w prawie każde ciekawsze miejsca w Czechach.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

České dráhy

#9 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 kwie 2017, o 17:29

Od czwartku pojedziemy pociągiem do Pragi
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/od-czw ... 19756.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Kolej”