Koleje Dolnośląskie

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Koleje Dolnośląskie

#1 Post autor: Adams » 23 lut 2015, o 17:29

23 lutego 2015 roku przedstawiciele Kolei Dolnośląskich i Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali w Warszawie umowę na dofinansowanie zakupu 5 nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Szczegóły: http://www.rynek-kolejowy.pl/55901/newa ... dla_kd.htm

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym

#2 Post autor: Adams » 3 mar 2015, o 22:03

Koleje Dolnośląskie chcą kursować do Goerlitz – zapewnia samorządowy przewoźnik. Spółka zaczęła starania o dopuszczenie wjazdu jej szynobusów na pierwszą za granicą niemiecką stację. W środę 4 marca o możliwości uruchomienia pociągów transgranicznych przedstawiciele KD i dolnośląskiego samorządu będą rozmawiać z DB Netz.
Szczegóły: http://www.rynek-kolejowy.pl/56054/kd_j ... rlitz.html

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2345
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym

#3 Post autor: DaroKRK » 4 mar 2015, o 11:38

Na niemiecką cześć Zgorzelca chcą się wcisnąć ? Jakie będą płynęły z tego korzyści?

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym

#4 Post autor: yosujiro » 4 mar 2015, o 13:27

DaroKRK pisze:Na niemiecką cześć Zgorzelca chcą się wcisnąć ? Jakie będą płynęły z tego korzyści?
Np. marketingowe, bo pokazują, że dbają o klienta? Do tego jakaś tam część pasażerów dojeżdżała za granicę, więc jest to ukłon w ich stronę? Jak widać KD to nie PR, które mają w d..ie pasażera i tylko dotacja się dla nich liczy.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym

#5 Post autor: Adams » 4 mar 2015, o 18:01

DaroKRK pisze:Na niemiecką cześć Zgorzelca chcą się wcisnąć ? Jakie będą płynęły z tego korzyści?
Korzyści z tego są, gdyż Görlitz jest stacją węzłową, skąd odjeżdżają pociągi min. do Drezna, Cottbus, czy Zittau, więc pośrednio można się koleją dostać w głąb Niemiec. Poza tym wjazdem do Görlitz, Koleje Dolnośląskie chcą po części wypełnić lukę, po zlikwidowanych od 1 marca pociągach RE Wrocław - Drezno.

Z Dolnego Śląska napływa jeszcze jedna dobra informacja dotycząca kolejowego ruchu transgranicznego, tym razem z Republiką Czeską. Najprawdopodobniej już od nowego rozkładu jazdy Szklarska Poręba zyska bezpośrednie połączenie z czeskim Libercem, poprzez wydłużenie tam relacji Liberec - Harrachov. Bezpośrednie pociągi z Liberca zastąpią dotychczasowe "motoraki" relacji Harrachov - Szklarska Poręba Górna, a na polskim odcinku pociągi te będą kursować pod "banderą" Kolei Dolnośląskich. Należy przypomnieć, że Koleje Dolnośląskie, od pewnego czasu łączą sezonowo Jelenią Górę z czeskim Trutnovem.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Re:Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym

#6 Post autor: tarantulaw2 » 4 mar 2015, o 18:34

Poza tym, połączenie z Goerlitz było dość drogie.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym

#7 Post autor: Adams » 4 mar 2015, o 19:27

tarantulaw2 pisze:Poza tym, połączenie z Goerlitz było dość drogie.
A może nie samo połączenie było drogie? Pragnę przypomnieć że RE były obsługiwane niemieckim taborem, za który trzeba było Niemcom płacić i może tutaj jest sedno sprawy? W przypadku wjazdu KD do Görlitz, koszty to jedynie korzystanie z tamtejszej stacji. Z racji tego że Görlitz jest stacją graniczną, restrykcje dotyczące wjazdu obcego taboru są niższe, niż wjazd w głąb kraju. Na takich zasadach czeski "Trilex" jeździ w relacji Liberec - Zittau. Jeśli chodzi natomiast o tą linię, to w dalszym ciągu kursują tamtędy także RE rel. Drezno - Zittau - Liberec. Jednak Czechy to kraj pro-kolejowy i tam koszty nie mają znaczenia, a u nas nic się nie opłaca.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Koleje Dolnośląskie

#8 Post autor: Adams » 22 mar 2015, o 09:18

Wicemarszałek województwa Jerzy Michalak zdradził podczas konferencji, że z pieniędzy unijnych, które miały przepaść przez rezygnację z tworzenia portalu e-DolnyŚląsk (słynnego portalu za 66 mln), władze chcą kupić pociągi.

Szczegóły: Wyborcza.pl Wrocław

Jak widać na Dolnym Śląsku wiedzą jak zainwestować pieniądze, które mogły by przepaść.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym

#9 Post autor: Adams » 23 kwie 2015, o 17:41

Wracają sezonowe pociągi do czeskiego Trutnova
Koleje Dolnośląskie ponownie uruchamiają połączenie do czeskiego Trutnova. Tym razem, ze względu na zaplanowane we Wrocławiu prace remontowe PKP PLK, pociąg odjedzie jednak z Jeleniej Góry, a nie jak dotąd, ze stolicy Dolnego Śląska.

Szczegóły: http://www.rynek-kolejowy.pl/57153/wrac ... utnova.htm

Kolejny rok i pociągi do Trutnova jedynie w weekendy. Przecież w sezonie wakacyjnym to połączenie miało by potencjał także w dni powszednie, tym bardziej że komunikacja autobusowa pomiędzy Jelenią Górą a Kamienną Górą i Lubawką (o samym Trutnovie nie wspominając) jest okropnie kulawa, zwłaszcza w godzinach wieczornych, gdzie ostatni autobus z Kamiennej Góry do Jeleniej Góry odjeżdża ok godz. 17:30.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7399
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym

#10 Post autor: Locutus » 24 kwie 2015, o 11:17

Szczęka mi opadła. W jednej z francuskich gazetek dla miłośników kolei (bodajże Rail Passion – przeglądam je sobie czasem w dworcowej księgarni jak na pociąg czekam) był artykuł na dwie strony o... Kolejach Dolnośląskich właśnie. Francuzi nie mogli się nachwalić jak to polskie samorządy ratują przed zamknięciem linie, które PKP już dawno by inaczej zlikwidowało. :-)

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym

#11 Post autor: Adams » 25 kwie 2015, o 04:52

Locutus pisze:Szczęka mi opadła. W jednej z francuskich gazetek dla miłośników kolei (bodajże Rail Passion – przeglądam je sobie czasem w dworcowej księgarni jak na pociąg czekam) był artykuł na dwie strony o... Kolejach Dolnośląskich właśnie. Francuzi nie mogli się nachwalić jak to polskie samorządy ratują przed zamknięciem linie, które PKP już dawno by inaczej zlikwidowało. :-)

Pozdrawiam!
LOKI
Bo taka jest prawda. Dolny Śląsk jest chyba jedynym polskim regionem, w którym się nie zamyka linii kolejowych, a wręcz przeciwnie, reaktywuje się te po których ruch pociągów został dawno wstrzymany. Przykładem mogą być budowa praktycznie od zera odcinka Szklarska Poręba Górna - Jakuszyce - Harrachov, reaktywacja odcinka Sędzisław - Lubawka - Trutnov, czy Zgorzelec - Mikułowa - Lubań Śląski. W planach są także reaktywacje linii Wrocław - Sobótka - Świdnica, czy Jelenia Góra - Karpacz.

PanA
Kierownik
Posty: 881
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym

#12 Post autor: PanA » 17 lip 2015, o 00:38

Adams pisze: Bo taka jest prawda. Dolny Śląsk jest chyba jedynym polskim regionem, w którym się nie zamyka linii kolejowych, a wręcz przeciwnie, reaktywuje się te po których ruch pociągów został dawno wstrzymany. Przykładem mogą być budowa praktycznie od zera odcinka Szklarska Poręba Górna - Jakuszyce - Harrachov, reaktywacja odcinka Sędzisław - Lubawka - Trutnov, czy Zgorzelec - Mikułowa - Lubań Śląski. W planach są także reaktywacje linii Wrocław - Sobótka - Świdnica, czy Jelenia Góra - Karpacz.
Stary post, ale muszę odpowiedzieć - to nie jest prawda. Obecnie z Dolnego Śląska nie ma ani jednego połączenia z Niemcami, a jeszcze 10 lat temu było ich więcej, niż z Warszawy - zwłaszcza do Berlina i Drezna. Ale podobno starania o Gorlitz są dość ''zaawansowane''.
Ale tak, muszę przyznać, że inicjatywy jednak ważne - na przykład reaktywacja linii do Świdnicy (szkoda, że nie przez Kobierzyce :( ) oraz kilku mniejszych odcinków. Tak samo projekt i czekanie na inicjatywę Wrocławia w sprawie Wrocławskiej Kolei Dojazdowej. Zwłaszcza, że KD przegrywało niejedną batalię sądową płacąc dziwne kary i koszty procesów.
Aż dziw, że podpisano umowę o restrukturyzację PR, zwłaszcza że KD przejmowuje co jakiś czas kolejne połączenia od PR.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym

#13 Post autor: yosujiro » 17 lip 2015, o 02:14

PanA pisze: Aż dziw, że podpisano umowę o restrukturyzację PR, zwłaszcza że KD przejmowuje co jakiś czas kolejne połączenia od PR.
Nie na temat, ale litości! Toż to słowo mi oczy wypala!

PanA
Kierownik
Posty: 881
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym

#14 Post autor: PanA » 17 lip 2015, o 02:22

Naprawdę tak napisałem... Czasem faktycznie mi się zdarza popełnić proste błędy (niektóre osoby sadzą tyle błędów w podstawowych słowach, że czasem głupieję), ale tego nie potrafię wytłumaczyć.. Pisząc na komputerze często robię to całkowicie mechanicznie, świadomie takich błędów to raczej nikt nie popełnia ^^"
(WTF, naprawdę tak napisałem! Matko Boska... Jaki wstyd... ^^" )
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Koleje Dolnośląskie

#15 Post autor: Adams » 17 lut 2016, o 22:00

Województwo (Dolnośląskie): budujemy kolej aglomeracyjną!
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35 ... cyjna.html

Ciekawe czy kiedyś doczekamy się takiej inicjatywy w Małopolsce ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Kolej”