Koleje Dolnośląskie
Moderator: Moderatorzy
Koleje Dolnośląskie
23 lutego 2015 roku przedstawiciele Kolei Dolnośląskich i Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali w Warszawie umowę na dofinansowanie zakupu 5 nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Szczegóły: http://www.rynek-kolejowy.pl/55901/newa ... dla_kd.htm
Szczegóły: http://www.rynek-kolejowy.pl/55901/newa ... dla_kd.htm
Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym
Koleje Dolnośląskie chcą kursować do Goerlitz – zapewnia samorządowy przewoźnik. Spółka zaczęła starania o dopuszczenie wjazdu jej szynobusów na pierwszą za granicą niemiecką stację. W środę 4 marca o możliwości uruchomienia pociągów transgranicznych przedstawiciele KD i dolnośląskiego samorządu będą rozmawiać z DB Netz.
Szczegóły: http://www.rynek-kolejowy.pl/56054/kd_j ... rlitz.html
Szczegóły: http://www.rynek-kolejowy.pl/56054/kd_j ... rlitz.html
Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym
Na niemiecką cześć Zgorzelca chcą się wcisnąć ? Jakie będą płynęły z tego korzyści?
Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym
Np. marketingowe, bo pokazują, że dbają o klienta? Do tego jakaś tam część pasażerów dojeżdżała za granicę, więc jest to ukłon w ich stronę? Jak widać KD to nie PR, które mają w d..ie pasażera i tylko dotacja się dla nich liczy.DaroKRK pisze:Na niemiecką cześć Zgorzelca chcą się wcisnąć ? Jakie będą płynęły z tego korzyści?
Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym
Korzyści z tego są, gdyż Görlitz jest stacją węzłową, skąd odjeżdżają pociągi min. do Drezna, Cottbus, czy Zittau, więc pośrednio można się koleją dostać w głąb Niemiec. Poza tym wjazdem do Görlitz, Koleje Dolnośląskie chcą po części wypełnić lukę, po zlikwidowanych od 1 marca pociągach RE Wrocław - Drezno.DaroKRK pisze:Na niemiecką cześć Zgorzelca chcą się wcisnąć ? Jakie będą płynęły z tego korzyści?
Z Dolnego Śląska napływa jeszcze jedna dobra informacja dotycząca kolejowego ruchu transgranicznego, tym razem z Republiką Czeską. Najprawdopodobniej już od nowego rozkładu jazdy Szklarska Poręba zyska bezpośrednie połączenie z czeskim Libercem, poprzez wydłużenie tam relacji Liberec - Harrachov. Bezpośrednie pociągi z Liberca zastąpią dotychczasowe "motoraki" relacji Harrachov - Szklarska Poręba Górna, a na polskim odcinku pociągi te będą kursować pod "banderą" Kolei Dolnośląskich. Należy przypomnieć, że Koleje Dolnośląskie, od pewnego czasu łączą sezonowo Jelenią Górę z czeskim Trutnovem.
- tarantulaw2
- Dyrektor
- Posty: 1078
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37
Re:Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym
Poza tym, połączenie z Goerlitz było dość drogie.
Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym
A może nie samo połączenie było drogie? Pragnę przypomnieć że RE były obsługiwane niemieckim taborem, za który trzeba było Niemcom płacić i może tutaj jest sedno sprawy? W przypadku wjazdu KD do Görlitz, koszty to jedynie korzystanie z tamtejszej stacji. Z racji tego że Görlitz jest stacją graniczną, restrykcje dotyczące wjazdu obcego taboru są niższe, niż wjazd w głąb kraju. Na takich zasadach czeski "Trilex" jeździ w relacji Liberec - Zittau. Jeśli chodzi natomiast o tą linię, to w dalszym ciągu kursują tamtędy także RE rel. Drezno - Zittau - Liberec. Jednak Czechy to kraj pro-kolejowy i tam koszty nie mają znaczenia, a u nas nic się nie opłaca.tarantulaw2 pisze:Poza tym, połączenie z Goerlitz było dość drogie.
Koleje Dolnośląskie
Wicemarszałek województwa Jerzy Michalak zdradził podczas konferencji, że z pieniędzy unijnych, które miały przepaść przez rezygnację z tworzenia portalu e-DolnyŚląsk (słynnego portalu za 66 mln), władze chcą kupić pociągi.
Szczegóły: Wyborcza.pl Wrocław
Jak widać na Dolnym Śląsku wiedzą jak zainwestować pieniądze, które mogły by przepaść.
Szczegóły: Wyborcza.pl Wrocław
Jak widać na Dolnym Śląsku wiedzą jak zainwestować pieniądze, które mogły by przepaść.
Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym
Wracają sezonowe pociągi do czeskiego Trutnova
Koleje Dolnośląskie ponownie uruchamiają połączenie do czeskiego Trutnova. Tym razem, ze względu na zaplanowane we Wrocławiu prace remontowe PKP PLK, pociąg odjedzie jednak z Jeleniej Góry, a nie jak dotąd, ze stolicy Dolnego Śląska.
Szczegóły: http://www.rynek-kolejowy.pl/57153/wrac ... utnova.htm
Kolejny rok i pociągi do Trutnova jedynie w weekendy. Przecież w sezonie wakacyjnym to połączenie miało by potencjał także w dni powszednie, tym bardziej że komunikacja autobusowa pomiędzy Jelenią Górą a Kamienną Górą i Lubawką (o samym Trutnovie nie wspominając) jest okropnie kulawa, zwłaszcza w godzinach wieczornych, gdzie ostatni autobus z Kamiennej Góry do Jeleniej Góry odjeżdża ok godz. 17:30.
Koleje Dolnośląskie ponownie uruchamiają połączenie do czeskiego Trutnova. Tym razem, ze względu na zaplanowane we Wrocławiu prace remontowe PKP PLK, pociąg odjedzie jednak z Jeleniej Góry, a nie jak dotąd, ze stolicy Dolnego Śląska.
Szczegóły: http://www.rynek-kolejowy.pl/57153/wrac ... utnova.htm
Kolejny rok i pociągi do Trutnova jedynie w weekendy. Przecież w sezonie wakacyjnym to połączenie miało by potencjał także w dni powszednie, tym bardziej że komunikacja autobusowa pomiędzy Jelenią Górą a Kamienną Górą i Lubawką (o samym Trutnovie nie wspominając) jest okropnie kulawa, zwłaszcza w godzinach wieczornych, gdzie ostatni autobus z Kamiennej Góry do Jeleniej Góry odjeżdża ok godz. 17:30.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8033
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym
Szczęka mi opadła. W jednej z francuskich gazetek dla miłośników kolei (bodajże Rail Passion – przeglądam je sobie czasem w dworcowej księgarni jak na pociąg czekam) był artykuł na dwie strony o... Kolejach Dolnośląskich właśnie. Francuzi nie mogli się nachwalić jak to polskie samorządy ratują przed zamknięciem linie, które PKP już dawno by inaczej zlikwidowało. :-)
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym
Bo taka jest prawda. Dolny Śląsk jest chyba jedynym polskim regionem, w którym się nie zamyka linii kolejowych, a wręcz przeciwnie, reaktywuje się te po których ruch pociągów został dawno wstrzymany. Przykładem mogą być budowa praktycznie od zera odcinka Szklarska Poręba Górna - Jakuszyce - Harrachov, reaktywacja odcinka Sędzisław - Lubawka - Trutnov, czy Zgorzelec - Mikułowa - Lubań Śląski. W planach są także reaktywacje linii Wrocław - Sobótka - Świdnica, czy Jelenia Góra - Karpacz.Locutus pisze:Szczęka mi opadła. W jednej z francuskich gazetek dla miłośników kolei (bodajże Rail Passion – przeglądam je sobie czasem w dworcowej księgarni jak na pociąg czekam) był artykuł na dwie strony o... Kolejach Dolnośląskich właśnie. Francuzi nie mogli się nachwalić jak to polskie samorządy ratują przed zamknięciem linie, które PKP już dawno by inaczej zlikwidowało. :-)
Pozdrawiam!
LOKI
Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym
Stary post, ale muszę odpowiedzieć - to nie jest prawda. Obecnie z Dolnego Śląska nie ma ani jednego połączenia z Niemcami, a jeszcze 10 lat temu było ich więcej, niż z Warszawy - zwłaszcza do Berlina i Drezna. Ale podobno starania o Gorlitz są dość ''zaawansowane''.Adams pisze: Bo taka jest prawda. Dolny Śląsk jest chyba jedynym polskim regionem, w którym się nie zamyka linii kolejowych, a wręcz przeciwnie, reaktywuje się te po których ruch pociągów został dawno wstrzymany. Przykładem mogą być budowa praktycznie od zera odcinka Szklarska Poręba Górna - Jakuszyce - Harrachov, reaktywacja odcinka Sędzisław - Lubawka - Trutnov, czy Zgorzelec - Mikułowa - Lubań Śląski. W planach są także reaktywacje linii Wrocław - Sobótka - Świdnica, czy Jelenia Góra - Karpacz.
Ale tak, muszę przyznać, że inicjatywy jednak ważne - na przykład reaktywacja linii do Świdnicy (szkoda, że nie przez Kobierzycehttp://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/kd-pociagi-do-goerlitz-najwczesniej-w-grudniu--50001.html pisze: KD: Pociągi do Goerlitz najwcześniej w grudniu

Aż dziw, że podpisano umowę o restrukturyzację PR, zwłaszcza że KD przejmowuje co jakiś czas kolejne połączenia od PR.
MKM-owie to jednak wielkie: 

Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym
Nie na temat, ale litości! Toż to słowo mi oczy wypala!PanA pisze: Aż dziw, że podpisano umowę o restrukturyzację PR, zwłaszcza że KD przejmowuje co jakiś czas kolejne połączenia od PR.
Kolejami Dolnośląskimi w ruchu transgranicznym
Naprawdę tak napisałem... Czasem faktycznie mi się zdarza popełnić proste błędy (niektóre osoby sadzą tyle błędów w podstawowych słowach, że czasem głupieję), ale tego nie potrafię wytłumaczyć.. Pisząc na komputerze często robię to całkowicie mechanicznie, świadomie takich błędów to raczej nikt nie popełnia
(WTF, naprawdę tak napisałem! Matko Boska... Jaki wstyd...
)

(WTF, naprawdę tak napisałem! Matko Boska... Jaki wstyd...

MKM-owie to jednak wielkie: 

Koleje Dolnośląskie
Województwo (Dolnośląskie): budujemy kolej aglomeracyjną!
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35 ... cyjna.html
Ciekawe czy kiedyś doczekamy się takiej inicjatywy w Małopolsce
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35 ... cyjna.html
Ciekawe czy kiedyś doczekamy się takiej inicjatywy w Małopolsce
