Koleje Dolnośląskie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Koleje Dolnośląskie

#16 Post autor: Sgriffin » 17 lut 2016, o 22:21

Wystarczy porównań plany obu województw:

Obrazek
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Koleje Dolnośląskie

#17 Post autor: tarantulaw2 » 18 lut 2016, o 06:44

Medialna renoma PESY leci z dnia na dzień:

https://www.kolejedolnoslaskie.eu/pl/wy ... obusy.html

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Koleje Dolnośląskie

#18 Post autor: Mistrzejowiczanin » 18 lut 2016, o 15:07

Sgriffin pisze:Wystarczy porównań plany obu województw:

Obrazek
Nie ma czegoś takiego jak województwo "krakowskie", jest "małopolskie". Nie jest to nic nowego, Dolny Śląsk dużo wcześniej od nas zaczął tworzyć takie koleje wojewódzkie i dlatego też tak dobrze to tam funkcjonuje.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Koleje Dolnośląskie

#19 Post autor: Sgriffin » 18 lut 2016, o 15:16

Tak? To gdzie podziały się powiaty limanowskie, gorlickie... Zobacz sobie na linie autobusowe (kolor żółty, w krakowskim - zielony).
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Koleje Dolnośląskie

#20 Post autor: Adams » 18 lut 2016, o 21:26

Mistrzejowiczanin pisze:Dolny Śląsk dużo wcześniej od nas zaczął tworzyć takie koleje wojewódzkie i dlatego też tak dobrze to tam funkcjonuje.
Nie ma znaczenia kiedy się tworzy kolej regionalną, tylko w jaki sposób. Zauważ że KD, w przeciwieństwie do innych tego typu spółek nie zaczęły od najbardziej dochodowych linii, tylko od peryferyjnych. Pierwsze pociągi tej spółki wyjechały na trasy Legnica - Kłodzko, Wałbrzych - Kłodzko i Wrocław - Trzebnica. Dwie ostatnie to linie reaktywowane. Dopiero później, w miarę pozyskiwania taboru, stopniowo przejmowały kolejne, ważniejsze linie. Najpierw Wrocław - Węgliniec, potem Wrocław - Szklarska Poręba, Kłodzko - Kudowa Zdrój, a od grudnia Wrocław - Rawicz. Tyle że dolnośląski Urząd Marszałkowski (w przeciwieństwie do naszego) jest bardzo pro kolejowy. Są kolejne plany reaktywacyjne min. linii Jelenia Góra - Kowary/Karpacz, Gryfów Śląski - Świeradów Zdrój, czy Kłodzko - Stronie Śląskie. Te linie UMWD chce odkupić od PLK i wyremontować. W województwie są już dwa marszałkowskie linie - Wrocław Nadodrze - Trzebnica, oraz Szklarska Poręba Górna - granica państwa (Jakuszyce). Wątpię czy UMWM kiedykolwiek się zdecyduje na taki krok.
Sgriffin pisze:Tak? To gdzie podziały się powiaty limanowskie, gorlickie... Zobacz sobie na linie autobusowe (kolor żółty, w krakowskim - zielony).
Pełna zgoda. W Małopolsce takich powiatów jest więcej. Co prawda jeżdżą tam pociągi, ale oferta jest beznadziejna. Najlepszym przykładem jest poruszany niedawno temat powiatu olkuskiego.

Packie
Specjalista
Posty: 276
Rejestracja: 13 mar 2015, o 21:50
Lokalizacja: Jestem gorszego sortu

Koleje Dolnośląskie

#21 Post autor: Packie » 18 lut 2016, o 22:07

Tak dobrze to nie wiem czy za naszego żywota będzie...
Jestem gorszego sortu

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Koleje Dolnośląskie

#22 Post autor: Adams » 18 lut 2016, o 22:33

Packie pisze:Tak dobrze to nie wiem czy za naszego żywota będzie...
Mógłbyś bardziej rozwinąć swoją myśl? :P

Packie
Specjalista
Posty: 276
Rejestracja: 13 mar 2015, o 21:50
Lokalizacja: Jestem gorszego sortu

Koleje Dolnośląskie

#23 Post autor: Packie » 19 lut 2016, o 10:08

Tak. Że w naszym województwie przez najbliższe kilkadziesiąt lat nie będziemy mieli sieci połączeń takiej jak na Dolnym Śląsku. Chyba że nagle nadejdą jakieś pro-kolejowe władze.
Jestem gorszego sortu

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Koleje Dolnośląskie

#24 Post autor: Adams » 20 lut 2016, o 13:42

Packie pisze:Tak. Że w naszym województwie przez najbliższe kilkadziesiąt lat nie będziemy mieli sieci połączeń takiej jak na Dolnym Śląsku. Chyba że nagle nadejdą jakieś pro-kolejowe władze.
Tutaj się absolutnie zgadzam. Dla UMWM priorytetem jest aglomeracja krakowska, a linie peryferyjne zostają daleko w tyle, przez co w powiatach olkuskim, tatrzańskim. nowosądeckim, czy wadowickim oferta jest beznadziejna, a w limanowskim, gorlickim, czy dąbrowskim pomimo tego że tory są, to pociągów brak.
Wracając jednak do Kolei Dolnośląskich, to mimo tego że spółka tak dobrze prosperuje, jest grupka osób, które nie zostawiają na spółce suchej nitki tylko dlatego że nie otrzymały tam pracy, a zarząd spółki ma inne poglądy polityczne. Dowodem na to jest ten oto "poemat":
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=10194&start=765

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Kolej”