Przewozy Regionalne (POLREGIO)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#31 Post autor: Kaszmir » 4 maja 2010, o 15:27

Niestety stało się... InterRegio nie wyjechały.
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,93150, ... olane.html

Wszystko, co dobre, szybko się kończy.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#32 Post autor: Mseifer » 4 maja 2010, o 15:37

Do 15 maja będzie mniej pociągów na torach
SKĄD SIĘ WZIĘŁA KOLEJOWA WOJNA?

http://www.tvn24.pl/-1,1654793,0,1,do-1 ... omosc.html

Awatar użytkownika
Rbrt
Specjalista
Posty: 205
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 14:51
Lokalizacja: Osiedle A-31

#33 Post autor: Rbrt » 5 maja 2010, o 02:16

Intercity i TLK dopiely swego - w posredni sposob - po usunieciu konkurencji w postaci InterRegio beda mogly znowu wywindowac ceny swoich biletow...
Pozdrawiam, Rbrt

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#34 Post autor: LK » 5 maja 2010, o 08:21

Rbrt pisze:Intercity i TLK dopiely swego - w posredni sposob - po usunieciu konkurencji w postaci InterRegio beda mogly znowu wywindowac ceny swoich biletow...
Zgodnie z prognozami ekspertów PKP PLK będzie chciało zawiesić połączenia TLK - Intercity ma nawet większy dług, ale ukrywany. Pozostaną wtedy tylko najdroższe bilety. Szczęście w nieszczęściu iż do Polski w tym roku wejdzie DB, które może uzupełni luki.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#35 Post autor: Mseifer » 5 maja 2010, o 21:44

Wagony REGIO ekspres spółki Przewozy Regionalne
http://inforail.pl/text.php?from=mail&id=32558

(Nie)Koniec InterRegio
http://inforail.pl/text.php?from=mail&id=32565

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#36 Post autor: Mseifer » 5 maja 2010, o 21:47

Świętokrzyskie z Przewozami Regionalnymi
http://inforail.pl/text.php?from=mail&id=32560


Przeniosłem post do forum "Kolej" - K
Ostatnio zmieniony 6 maja 2010, o 00:09 przez Mseifer, łącznie zmieniany 2 razy.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#37 Post autor: Mseifer » 5 maja 2010, o 22:57

Małopolska Zach.: InterRegio nie jeździ, pasażerowie wściekli
http://www.gazetakrakowska.pl/fakty24/2 ... ,id,t.html

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

#38 Post autor: lucapacioli » 5 maja 2010, o 23:22

LK pisze:Zgodnie z prognozami ekspertów PKP PLK będzie chciało zawiesić połączenia TLK - Intercity ma nawet większy dług, ale ukrywany. Pozostaną wtedy tylko najdroższe bilety. Szczęście w nieszczęściu iż do Polski w tym roku wejdzie DB, które może uzupełni luki.
Ze strony PLK :
28 kwietnia 2010 r. Zarząd PLK skierował do Zarządu PKP Intercity pismo informujące o ograniczeniu temu przewoźnikowi wykonywania umowy o korzystanie z tras pociągów o 13%. PLK oczekuje od PKP Intercity przedłożenia w terminie do 4 maja listy pociągów, których kursowanie zostanie odwołane od 15 maja. Działania te są niezależne od postępowania windykacyjnego prowadzonego w stosunku do tego przewoźnika przez PLK.
Jeśli miałaby być w tym działaniu jakaś konsekwencja, to skoro PR zostały zawieszone "komercyjne", a nie dotowane połączenia, to z PICowskich pociągów powinny zostać odwołane nie TLK, a EIC...
Choć wcale nie zdziwiłbym się, gdyby w wypadku PKP IC te zawieszenia były pretekstem do likwidacji najmniej dochodowych połączeń TLK, w końcu trudno uwierzyć, żeby jedynie słusznej spółce stała się krzywda.
Ostatnio zmieniony 5 maja 2010, o 23:33 przez lucapacioli, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#39 Post autor: Kaszmir » 5 maja 2010, o 23:51

Mseifer pisze:Wagony REGIO ekspres spółki Przewozy Regionalne
http://inforail.pl/text.php?from=mail&id=32558

(Nie)Koniec InterRegio
http://inforail.pl/text.php?from=mail&id=32565
Czytając oba teksty, mam nieodparte wrażenie, że PR naprawdę chciały dobrze i miały dobre pomysły, ale wszyscy stawiają im kłody pod nogi.
Pocieszający jest jednak fakt, iż szefostwo spółki Przewozy Regionalne nie poddaje się i zapowiada dalszą walkę o powrót InterRegio. Jedyne co pozostaje pasażerowi to kibicować im, bo nic więcej zrobić nie może. Najsmutniejsze jest jednak to, ze to właśnie pasażer liczy się w tej całej zabawie najmniej.
Zatem trzymam kciuki - za InterRegio i za to, by uzdrowiono polskie koleje.
Ostatnio zmieniony 6 maja 2010, o 00:03 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

#40 Post autor: lucapacioli » 6 maja 2010, o 00:00

Kaszmir pisze: Zatem trzymam kciuki - za InterRegio i za to, by uzdrowiono polskie koleje.
Czyli czekamy na Deutsche Bahn :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#41 Post autor: Kaszmir » 6 maja 2010, o 00:04

lucapacioli pisze:Czyli czekamy na Deutsche Bahn :)
Tak, tylko trochę szkoda... bo PR miały faktycznie szansę zmienić sytuację na lepsze. A tak znowu wyjdzie na to, że sami nie możemy sobie poradzić.

Choć nie ukrywam, że wiążę z wejściem DB spore nadzieje ;)
lucapacioli pisze:Choć wcale nie zdziwiłbym się, gdyby w wypadku PKP IC te zawieszenia były pretekstem do likwidacji najmniej dochodowych połączeń TLK, w końcu trudno uwierzyć, żeby jedynie słusznej spółce stała się krzywda.
Artykuł sugeruje, że następnym krokiem może być likwidacja "fioletowego biletu" i tym samym powrót do starych cen...
Ostatnio zmieniony 6 maja 2010, o 00:05 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

#42 Post autor: lucapacioli » 6 maja 2010, o 00:20

Kaszmir pisze: Tak, tylko trochę szkoda... bo PR miały faktycznie szansę zmienić sytuację na lepsze. A tak znowu wyjdzie na to, że sami nie możemy sobie poradzić.
Sytuacja jest o tyle głupia, że tak naprawdę PLK ma sporo racji, starając się wyegzekwować należności, zobaczymy na ile są konsekwentni po 15 maja.
Kaszmir pisze:Artykuł sugeruje, że następnym krokiem może być likwidacja "fioletowego biletu" i tym samym powrót do starych cen...
No cóż, brak konkurencji, więc ludzie zapłacą, bo nie będą mieli innego wyjścia..
Osobiście często podróżując koleją na trasie Kraków - Wrocław, zawsze wybierałem IR zamiast TLK mimo zbliżonej ceny. Niestety, prawdziwy porządek w polskiej kolei zrobią chyba dopiero niemcy :evil:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#43 Post autor: Kaszmir » 6 maja 2010, o 00:30

lucapacioli pisze:Sytuacja jest o tyle głupia, że tak naprawdę PLK ma sporo racji, starając się wyegzekwować należności, zobaczymy na ile są konsekwentni po 15 maja.
Mają rację, tylko czy takie działanie ma sens? Tzn. odcinanie dłużnika od źródeł przychodów?

Z oświadczenia PR wynika, że firma starała się na wszelkie możliwe sposoby dogadać z zarządcą torów. Niestety jedyne, co usłyszeli, to "najpierw likwidacja połączeń, potem rozmowy".
lucapacioli pisze:No cóż, brak konkurencji, więc ludzie zapłacą, bo nie będą mieli innego wyjścia..
Osobiście często podróżując koleją na trasie Kraków - Wrocław, zawsze wybierałem IR zamiast TLK mimo zbliżonej ceny.
Cóż, sam korzystałem z InterRegio do Warszawy. Teraz... poczekam. Na powrót InterRegio lub wejście DB.
lucapacioli pisze:Niestety, prawdziwy porządek w polskiej kolei zrobią chyba dopiero niemcy :evil:
Niestety (choć nie mam nic do Niemców, myślę, że DB będzie oferowała naprawdę niezłe usługi). PR chciały dobrze, ale im podcięto skrzydła i to nie jeden raz.
Ostatnio zmieniony 6 maja 2010, o 00:33 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

#44 Post autor: lucapacioli » 6 maja 2010, o 00:42

Kaszmir pisze: Mają rację, tylko czy takie działanie ma sens? Tzn. odcinanie dłużnika od źródeł przychodów?
Nie ma sensu. Chcieli uwalić IR i się udało, jak nie kijem go, to pałką.
Co do opłat za korzystanie z infrastruktury - żenujący czas przejazdu między Krakowem a Katowicami (ze wskazaniem na Mysłowice), i ciągłe remonty mniej więcej w rejonie Brzegu i Oławy (Dolnoślaskie) - czasami mam uczucie ze za przejazd tymi torami powinno sie przewoźnikom dopłacać.
Ostatnio zmieniony 6 maja 2010, o 00:43 przez lucapacioli, łącznie zmieniany 1 raz.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#45 Post autor: Mseifer » 6 maja 2010, o 16:54

Przewozy Regionalne: InterRegio wracają
http://inforail.pl/text.php?id=32570

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Kolej”