Przewozy Regionalne
: 15 lut 2016, o 15:08
Można przecież rozbudowywać kolej aglomeracyjną (jest również potrzebna) bez niepotrzebnych cięć połączeń regionalnych.
"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
https://pkk.info.pl/
A pieniądze na to skąd? Może też po prostu trzeba tą regionalną kolej w Małopolsce sprowadzić na samo dno, aby mogła się od niego odbić?dominik07317 pisze:Można przecież rozbudowywać kolej aglomeracyjną (jest również potrzebna) bez niepotrzebnych cięć połączeń regionalnych.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 75359.htmleszcze podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gorlice burmistrz Kukla informował, że Miasto Gorlice będzie musiało ponieść część kosztów funkcjonowania połączenia. Okazuje się jednak, że całość środków przekazana zostanie z kasy samorządów Województw Małopolskiego i Podkarpackiego.
Źródło: http://www.gminaskawina.pl/index.php?op ... &menu_id=0W związku z planowanym spotkaniem w sprawie funkcjonowania komunikacji kolejowej na trasie Kraków - Skawina - Oświęcim zapraszamy do przekazywania Państwa wniosków do rozkładów jazdy na trasie niniejszej linii, które mogłyby skutkować zmianami godzin odjazdów pociągów od czerwca 2016 r.
Wnioski należy przesłać w terminie do 13 marca 2016 r. na adres wydzialigk@um.skawina.net lub złożyć osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców tut. Urzędu (ul. Rynek 14, pok. nr 1).
Po co w ogóle inwestują w nowy tabor, skoro w coraz większej ilości województw ich nie chcą? Mazowieckie, Śląskie, Małopolskie... jakie jeszcze województwa utworzyły własne spółki? Ich liczba będzie raczej wzrastać. Powinni doturlać się na tym co mają zanim ostatnie województwo im powie "dziękujemy"Adams pisze:Przewozy Regionalne przed zakupami taboru. Co może dać im rynek?
Największy regionalny przewoźnik pasażerski w kraju przygotowuje się do obiecanego przy okazji rozpoczęcia restrukturyzacji procesu wymiany taboru. Na razie chce skonfrontować swoje potrzeby z tym co może mu zaoferować rynek.
Szczegóły: Rynek Kolejowy
Dolnośląskie i Wielkopolskietomek_m pisze:Mazowieckie, Śląskie, Małopolskie... jakie jeszcze województwa utworzyły własne spółki?
Sęk w tym że są województwa, które nie planują tworzenia swoich spółek. Zachodniopomorskie bardzo sobie chwali współpracę z PRami. Podobnie jest także w Kujawsko-Pomorskim, gdzie od grudnia na liniach zelektryfikowanych zrezygnowano z usług Arrivy na rzecz Przewozów Regionalnych. Poza tym zauważ, że własne spółki tworzą jedynie duże województwa, bo tym mniejszym się to po prostu nie opłaca.tomek_m pisze: Ich liczba będzie raczej wzrastać. Powinni doturlać się na tym co mają zanim ostatnie województwo im powie "dziękujemy"
Ja bym nie miał nic przeciwko spółkom samorządowym, gdyż patrząc na te które już są, w większości przypadków inwestują w nowoczesny tabor, a niektóre z nich rozszerzają siatki połączeń, przez co kolej lokalna staje się bardziej dostępna. Jednak powinny być spełnione pewne warunki. Po pierwsze - wspólna taryfa, taka aby na podstawie jednego biletu na pociąg osobowy można było podróżować każdą z tych spółek. Oczywiście każda z nich mogła by wprowadzić swoją własną taryfę promocyjną na przejazd własnymi pociągami, ale tylko jako dodatek do biletu globalnego. Po drugie natomiast Marszałkowie mniejszych województw powinni się dogadać z Marszałkami tych większych, żeby spółka samorządowa obsługiwała połączenia nie w jednym, ale w kilku sąsiadujących ze sobą województwach. Jeśli te dwa warunki by zostały spełnione, to dla mnie Przewozy Regionalne można pogrzebać, choćby od zarazdominik07317 pisze:Ja generalnie nie jestem za tym, że w każdym województwie ma być inny przewoźnik. W Przewozach Regionalnych ktoś powinien zrobić porządek, zacząć racjonalnie gospodarować taborem i wyprowadzić firmę z długów. Może nawet zarabiać na sprzedaży lub wypożyczaniu taboru.