Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 paź 2019, o 05:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 274 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lut 2016, o 15:08 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 13:27
Posty: 152
Można przecież rozbudowywać kolej aglomeracyjną (jest również potrzebna) bez niepotrzebnych cięć połączeń regionalnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2016, o 15:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
dominik07317 napisał(a):
Można przecież rozbudowywać kolej aglomeracyjną (jest również potrzebna) bez niepotrzebnych cięć połączeń regionalnych.

A pieniądze na to skąd? Może też po prostu trzeba tą regionalną kolej w Małopolsce sprowadzić na samo dno, aby mogła się od niego odbić? :hmm:

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2016, o 15:18 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 13:27
Posty: 152
Pociąg Rzeszów - Gorlice udało się wywalczyć. Jakimś cudem pieniądze się znalazły.
Cytuj:
eszcze podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gorlice burmistrz Kukla informował, że Miasto Gorlice będzie musiało ponieść część kosztów funkcjonowania połączenia. Okazuje się jednak, że całość środków przekazana zostanie z kasy samorządów Województw Małopolskiego i Podkarpackiego.

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 75359.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2016, o 10:54 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
Przewozy Regionalne przed zakupami taboru. Co może dać im rynek?
Największy regionalny przewoźnik pasażerski w kraju przygotowuje się do obiecanego przy okazji rozpoczęcia restrukturyzacji procesu wymiany taboru. Na razie chce skonfrontować swoje potrzeby z tym co może mu zaoferować rynek.

Szczegóły: Rynek Kolejowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2016, o 20:36 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 13:27
Posty: 152
Cytuj:
W związku z planowanym spotkaniem w sprawie funkcjonowania komunikacji kolejowej na trasie Kraków - Skawina - Oświęcim zapraszamy do przekazywania Państwa wniosków do rozkładów jazdy na trasie niniejszej linii, które mogłyby skutkować zmianami godzin odjazdów pociągów od czerwca 2016 r.

Wnioski należy przesłać w terminie do 13 marca 2016 r. na adres wydzialigk@um.skawina.net lub złożyć osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców tut. Urzędu (ul. Rynek 14, pok. nr 1).

Źródło: http://www.gminaskawina.pl/index.php?op ... &menu_id=0


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2016, o 14:07 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3088
Lokalizacja: Michałowice
Adams napisał(a):
Przewozy Regionalne przed zakupami taboru. Co może dać im rynek?
Największy regionalny przewoźnik pasażerski w kraju przygotowuje się do obiecanego przy okazji rozpoczęcia restrukturyzacji procesu wymiany taboru. Na razie chce skonfrontować swoje potrzeby z tym co może mu zaoferować rynek.

Szczegóły: Rynek Kolejowy

Po co w ogóle inwestują w nowy tabor, skoro w coraz większej ilości województw ich nie chcą? Mazowieckie, Śląskie, Małopolskie... jakie jeszcze województwa utworzyły własne spółki? Ich liczba będzie raczej wzrastać. Powinni doturlać się na tym co mają zanim ostatnie województwo im powie "dziękujemy"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2016, o 20:01 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
tomek_m napisał(a):
Mazowieckie, Śląskie, Małopolskie... jakie jeszcze województwa utworzyły własne spółki?

Dolnośląskie i Wielkopolskie :P
tomek_m napisał(a):
Ich liczba będzie raczej wzrastać. Powinni doturlać się na tym co mają zanim ostatnie województwo im powie "dziękujemy"

Sęk w tym że są województwa, które nie planują tworzenia swoich spółek. Zachodniopomorskie bardzo sobie chwali współpracę z PRami. Podobnie jest także w Kujawsko-Pomorskim, gdzie od grudnia na liniach zelektryfikowanych zrezygnowano z usług Arrivy na rzecz Przewozów Regionalnych. Poza tym zauważ, że własne spółki tworzą jedynie duże województwa, bo tym mniejszym się to po prostu nie opłaca.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2016, o 20:11 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 13:27
Posty: 152
Adam ma rację. Świętokrzyskie i Podkarpackie też sobie świetnie radzi.
Ja generalnie nie jestem za tym, że w każdym województwie ma być inny przewoźnik. W Przewozach Regionalnych ktoś powinien zrobić porządek, zacząć racjonalnie gospodarować taborem i wyprowadzić firmę z długów. Może nawet zarabiać na sprzedaży lub wypożyczaniu taboru.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 mar 2016, o 10:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
dominik07317 napisał(a):
Ja generalnie nie jestem za tym, że w każdym województwie ma być inny przewoźnik. W Przewozach Regionalnych ktoś powinien zrobić porządek, zacząć racjonalnie gospodarować taborem i wyprowadzić firmę z długów. Może nawet zarabiać na sprzedaży lub wypożyczaniu taboru.

Ja bym nie miał nic przeciwko spółkom samorządowym, gdyż patrząc na te które już są, w większości przypadków inwestują w nowoczesny tabor, a niektóre z nich rozszerzają siatki połączeń, przez co kolej lokalna staje się bardziej dostępna. Jednak powinny być spełnione pewne warunki. Po pierwsze - wspólna taryfa, taka aby na podstawie jednego biletu na pociąg osobowy można było podróżować każdą z tych spółek. Oczywiście każda z nich mogła by wprowadzić swoją własną taryfę promocyjną na przejazd własnymi pociągami, ale tylko jako dodatek do biletu globalnego. Po drugie natomiast Marszałkowie mniejszych województw powinni się dogadać z Marszałkami tych większych, żeby spółka samorządowa obsługiwała połączenia nie w jednym, ale w kilku sąsiadujących ze sobą województwach. Jeśli te dwa warunki by zostały spełnione, to dla mnie Przewozy Regionalne można pogrzebać, choćby od zaraz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 mar 2016, o 15:13 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
W 90 minut pociągiem do Rzeszowa? Dopiero w grudniu
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... udniu.html

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2016, o 11:54 
Offline
Zbanowany

Dołączył(a): 23 kwi 2016, o 17:53
Posty: 28
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Bardzo atrakcyjna oferta "Przewozów Regionalnych" na tegoroczną majówkę:
www.przewozyregionalne.pl/node/18985


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2016, o 22:37 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2956
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
W ten weekend na regio Rzeszów-Gorlice oddział Rzeszów wysłał w wyniku apelów strony społecznej SA134. I dobrze, bo jak donosi fanpage "reaktywacja pociągów Gorlice-Kraków", frekwencja była ponad 100% miejsc siedzących. TLK Luna podobnie (ale o tym w dziale PKP IC).

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2016, o 09:33 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2956
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:177922-2016:TEXT:PL:HTML&src=0
Przewozy Regionalne kupują nowy tabor. Trójczłonowy SZT o prędkości minimum 130 km/h. Jeden.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2016, o 19:02 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2956
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/polskie-regio-przewozy-regionalne-zmienia-nazwe-i-logo-77031.html

Szykuje się rebranding najbardziej zacofanego przewoźnika w kraju. Barwy mają pozostać pomarańczowe.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2016, o 23:38 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 17 maja 2014, o 12:41
Posty: 269
Szybkie pytanko w kwestii dojazdów. Na stronie Regio w relacji Kraków - Bochnia można nabyć bilet za 5zł w "Małopolskiej Taryfie Aglomeracyjnej", który ma być ważny trzy godziny. Czy korzystając w tej opcji mogę wrócić z Bochni dowolnym Regio w tym czasie, czy są jakieś dodatkowe obostrzenia? Propozycja nie powiem ciekawa, bo czasami jeżdżę do Bochni, dotąd zwykle wybierając SK-Busa (jednorazowy 6zł w jedną stronę), gdzie jakość pojazdów i atmosfera w autobusie pozostawia wiele do życzenia (np. picie alkoholu jest niemal normą).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 274 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL