Przewozy Regionalne (POLREGIO)

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2345
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

Zestawienie pociągu

#181 Post autor: DaroKRK » 10 kwie 2015, o 15:53

Hubek pisze:Jutro jadę z Katowic pociągiem REGIO - odjazd 19:19 z Katowic - przyjazd do Krakowa 21:24.
Moje pytanie : czy ten pociąg zestawiony jest z Impulsa czy może zwykłego EN57 ? :]
Prawdopodobnie będzie to EN57, jednak życzę Ci Impulsa.

Dawid krk
Miłośnik
Posty: 89
Rejestracja: 28 paź 2013, o 14:23
Lokalizacja: Krk-Azory
Kontakt:

Zestawienie pociągu

#182 Post autor: Dawid krk » 11 kwie 2015, o 09:44

Z Impulsa jeździ tak już z ponad tydzień ;D

popek
Znawca
Posty: 25
Rejestracja: 4 cze 2014, o 09:49

Przewozy Regionalne

#183 Post autor: popek » 11 kwie 2015, o 23:20

https://www.dropbox.com/s/20m5ns614kqnd ... 5.jpg?dl=0

Składy regionalne, widok z bocznicy w Płaszowie.

Pozdrawiam.

Hubek
Znawca
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2015, o 17:20

Zestawienie pociągu

#184 Post autor: Hubek » 12 kwie 2015, o 07:53

Tak jak mówi Dawid jechał śląski Impuls. :) Bardzo wygodny pociąg, gniazdka, działające wifi, czysto, cicho.
Frekfencja bardzo niska. Z Katowic wyjechało 10 osób, małe wymiany w Jaworznie i Trzebini i do Krakowa około 12 osób.
Jedyny minus to to, że pociąg jedzie 2h a autokar 1h20min.

Dawid krk
Miłośnik
Posty: 89
Rejestracja: 28 paź 2013, o 14:23
Lokalizacja: Krk-Azory
Kontakt:

Zestawienie pociągu

#185 Post autor: Dawid krk » 12 kwie 2015, o 10:15

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... ich-torach
Tu macie na jakich pociągach można spotkać nowe składy ;D

mleczak132
Zbanowany
Posty: 72
Rejestracja: 6 maja 2015, o 15:16
Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta.

Przewozy Regionalne

#186 Post autor: mleczak132 » 11 maja 2015, o 09:49

W pociągach spółki Przewozy Regionalne pojawiły się ankiety dotyczące podróżowania. Przewoźnik pyta w nich m.in. o komfort podróżowania, a także ocenę pociągu (punktualność, czas przejazdu, koszt podróży, czy czystość w pociągu), elementy obsługi podczas podróży (ogólna informacja o np. przepisach taryfowych, czy cenach biletów); pasażerowie proszeni są także o wpisanie sugestii (jeśli takowe posiadają), które pomogą usprawnić usługi świadczone przez przewoźnika. ;) Ankiety rozdaje w czasie podróży obsługa pociągu.
Czas powiedzieć urzędnikom - STOP faworyzacji i dyskryminacji krakowskich dzielnic !

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Przewozy Regionalne

#187 Post autor: yosujiro » 11 maja 2015, o 10:15

Jak dojeżdżałem pociągami z Krzeszowic przez 12 lat, to takich ankiet było co najmniej kilka. I szczerze powiem, że nie wiem po co one są, bo zmian na plus to się zbytnio dużo nie pojawiło :p

mleczak132
Zbanowany
Posty: 72
Rejestracja: 6 maja 2015, o 15:16
Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta.

Przewozy Regionalne

#188 Post autor: mleczak132 » 11 maja 2015, o 10:37

yosujiro pisze:Jak dojeżdżałem pociągami z Krzeszowic przez 12 lat, to takich ankiet było co najmniej kilka. I szczerze powiem, że nie wiem po co one są, bo zmian na plus to się zbytnio dużo nie pojawiło :p
Szczerze mówiąc dziwi mnie trochę Twoja opinia, tym bardziej, że przez lata na linii Wieliczka - Oświęcim regularnie kursowały na kilku obiegach najnowsze wówczas Acatusy II. ;D Ja natomiast śmiało powiedzieć, że podróżuję regularnie (po kilka razy w tygodniu) na różnych trasach i usługi świadczone przez "Przewozy Regionalne" są obecnie na dużo wyższym poziomie, niż przed laty... Teraz praktycznie ciężko trafić na jakiś stary pociąg. Najczęściej trafiają się zmodernizowane jednostki elektryczne EN57, a nie rzadko też Szynobusy EN81 i Acatusy Plus.
Czas powiedzieć urzędnikom - STOP faworyzacji i dyskryminacji krakowskich dzielnic !

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Przewozy Regionalne

#189 Post autor: yosujiro » 11 maja 2015, o 16:59

Taaa... ok 6 kursów Acatusa w stosunku do prawie 30 w ciągu dnia, to normalnie skok technologiczny. Teraz jest trochę lepiej, ale do ideału daleko. Poza tym nie sam tabor się liczy, ale jeszcze częstotliwość, taryfa oraz czas przejazdu. A w tej kwestii w PR od lat jest dramat, chociaż na czas przejazdu dużego wpływu nie mają.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3185
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Przewozy Regionalne

#190 Post autor: tomek_m » 11 maja 2015, o 17:46

mleczak132 pisze: Teraz praktycznie ciężko trafić na jakiś stary pociąg.
Taa, zwłaszcza na trasach na północ od Krakowa na kolejowej "8", stare rzęchy EN57 za wyjątkiem Impulsa na jednym obiegu i to nie zawsze.

mleczak132
Zbanowany
Posty: 72
Rejestracja: 6 maja 2015, o 15:16
Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta.

Przewozy Regionalne

#191 Post autor: mleczak132 » 11 maja 2015, o 19:16

Powiem szczerze, że nie podróżuje po wszystkich liniach pociągami, aczkolwiek w swoich podróżach zawsze wybieram ten środek transportu, bo jest dużo wygodniejszy od nawet tych najlepszych autobusów. Przewoźnik w wielu pociągach zamontował już nawet ogólnodostępne dla pasażerów gniazdka z prądem, na pokładzie jest także bezprzewodowy internet WiFi, a coraz więcej (tych nowszych) pociągów wyposażonych jest w klimatyzację, a także system Informacji Pasażerskiej (nie rzadko lepszy, niż w pojazdach Komunikacji Miejskiej). Będąc niemal codziennie praktycznie w każdym kierunku widuję przynajmniej po kilka nowszych pociągów. Dla przykładu: w kierunku Kalwarii spotkać można najczęściej Szynobusy EN81, bądź zmodernizowane jednostki elektryczne, a na trasie do Zakopanego (na dwóch obiegach) są przeważnie najnowsze Acatusy EN64 lub EN99 (w zależności od zapotrzebowania). :puppyeyes: W kierunku Katowic nie rzadko widzę też najnowsze Impulsy (także te z województwa śląskiego), zaś Impulsy EN63 jeżdżą regularnie w kierunku Tarnowa z tego co zauważyłem. Oczywiście nie będę wspominał o pociągach, które obsługują połączenia do Wieliczki (Acatusy EN64) należące do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Do Krynicy coraz częściej widuję pociągi EN77 (Acatus II). Oferta taryfowa jest również bardzo atrakcyjna; wystarczy to wspomnieć choćby o biletach wg oferty "Połączenie w dobrej cenie", czy biletach strefowych I, II i III strefy biletowej w aglomeracji krakowskiej. Z racji, iż wątek dotyczy Przewozów Regionalnych nie wypada pisać tutaj o frekwencji w pociągach na trasie Wieliczka - Kraków Główny (a w przyszłości Kraków Balice). Wielu pasażerów znacznie chętniej wybiera połączenia kolejowe, zresztą w przypadku PR można to zaobserwować już bardzo często na trasie Skawina - Kraków, czy choćby Kraków Business Park - Kraków Gł. :thumbup: Mój znajomy wczoraj pierwszy raz od kilku lat jechał pociągiem i był bardzo pozytywnie zaskoczony, mimo, że to była tylko zwykła zmodernizowana jednostka elektryczna EN57.
Czas powiedzieć urzędnikom - STOP faworyzacji i dyskryminacji krakowskich dzielnic !

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Przewozy Regionalne

#192 Post autor: yosujiro » 11 maja 2015, o 20:09

Toż mówimy, że te pociągi są, ale dalej za mało i nie widać, aby w najbliższym czasie miało być więcej. WIFI, gniazdka i inne gadżety nie są montowane, a są na wyposażeniu nowych składów. W starych składach nadal bida z nędzą. Oferta strefowa jest niezła, ale za droga. Jak chodzi o przejazd np na odcinku Krzeszowice- Kraków, gdzie bus wychodzi taniej. Wiadomo, że wygoda nawet w starym kiblu większa, ale ludzie patrzą na cenę, a mało kto korzysta ze strefowego, żeby przejechać na drugi koniec Krakowa lub do innej miejscowości poza Krakowem. Po prostu jest on tańszym zamiennikiem biletu odcinkowego. W świętokrzyskiem na głównych trasach jest fajny cennik:

http://www.przewozyregionalne.pl/sites/ ... owe-bs.pdf

Ceny podobne lub niższe jak u nas w busach. Z takimi cenami można walczyć o klienta i to prawdopodobnie skutecznie, a nie tak jest jak teraz. Tyle, że w Małopolsce kolej trzeba zniszczyć, a nie odbudować...

A co do Twojego kolegi- jeżeli był pod wrażeniem już zmęczonego życiem SPOT-a, to cóż. Ludzie lubią różne rzeczy, a te składy są już mocno zmęczone jak i inne kible...

mleczak132
Zbanowany
Posty: 72
Rejestracja: 6 maja 2015, o 15:16
Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta.

Przewozy Regionalne

#193 Post autor: mleczak132 » 11 maja 2015, o 20:33

Miejmy nadzieję, że z czasem tych pociągów przybędzie. Tak, masz rację. :puppyeyes: Źle to ująłem. Wiem doskonale, że te "rarytasy" są na wyposażeniu tych pociągów. Osobiście uważam, że nawet te wysłużone "kible" w wielu przypadkach są dużo wygodniejsze od pojazdów, zwanymi busami. O kwestii bezpieczeństwa w czasie podróży nie wspominam. Wystarczy tylko porównać ilość niebezpiecznych sytuacji z udziałem pociągów, czy wypadków, a ilość wypadków na drodze (także tych z udziałem busów). :eek: Mam świadomość tego, że wciąż jest wiele tras gdzie bus wychodzi taniej. Ale teraz takich odcinków jest coraz mniej, poza tym cena ta dotyczy głównie normalnych biletów, gdyż często bilety ze zniżkami ustawowymi (np.dla uczniów, czy studentów) kosztują zaledwie grosze. Odnośnie biletów strefowych - moim zdaniem, jeśli ktoś zmieści się w czasie i zdąży obrócić w obie strony to jest to bardzo opłacalne (bowiem na jednym bilecie można przy dobrym skomunikowaniu przejechać np. z Chrzanowa do Wieliczki, a później jeszcze do Bochni i...uwaga ! Wrócić na tym samym bilecie; mam akurat na myśli III strefę i odpowiadający jej 6-godzinny bilet). Nie rzadko też ludzie korzystają z tanich biletów wg oferty "Połączenie w dobrej cenie". Bodajże do Zakopanego taki bilet kosztuje coś koło 14 złotych, dla uczniów, czy studentów wychodzi znacznie taniej. Kolejna kwestia - przy zakupie jednorazowego biletu w busie taka osoba zapłaci za bilet coś koło 1-2 zł mniej, bo nie ma po prostu ulg ustawowych (jak choćby w pociągach). :]
Mi osobiście standard w jednostkach elektrycznych odpowiada, tym bardziej, że 60 km przejechać można za
jedyne PIĘĆ złotych, a w busie trzeba już zapłacić 8 złotych... I warunki dużo gorsze.
Czas powiedzieć urzędnikom - STOP faworyzacji i dyskryminacji krakowskich dzielnic !

omega
Dyspozytor
Posty: 537
Rejestracja: 28 gru 2015, o 11:22

Przewozy Regionalne

#194 Post autor: omega » 14 lut 2016, o 18:45

W dzisiejszym wydaniu "Kroniki" m.in.o problemach pasażerów korzystających z pociągów na odcinku Sędziszów- Katowice. Warto tutaj wspomnieć, że pociąg przemierzający tą trasę przejeżdża aż przez trzy województwa, jednak najdłużej jedzie właśnie przez Małopolskę. Chodzi o to, że od nowego roku (a właściwie chodziło pewnie o nowy, grudniowy rozkład) zmniejszono o połowę liczbę pociągów na w/w trasie. Nie ułatwiło to niestety życia pasażerom dojeżdżającym do szkół, czy zakładów pracy. Wprawdzie z Krakowa do Sędziszowa oferta jest teraz całkiem atrakcyjna, ale niestety trzeba też pamiętać, że dalej też mieszkają ludzie i też chcieliby mieć "jako taką" ofertę przewozową.
http://www.krakow.tvp.pl/24021159/14-ii-2016-godz1830

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2034
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Przewozy Regionalne

#195 Post autor: Sgriffin » 15 lut 2016, o 00:22

Koszt wprowadzenia Kolei Krakowskich sorry Małopolskich.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Kolej”