Prawdopodobnie będzie to EN57, jednak życzę Ci Impulsa.Hubek pisze:Jutro jadę z Katowic pociągiem REGIO - odjazd 19:19 z Katowic - przyjazd do Krakowa 21:24.
Moje pytanie : czy ten pociąg zestawiony jest z Impulsa czy może zwykłego EN57 ?
Przewozy Regionalne (POLREGIO)
Moderator: Moderatorzy
Zestawienie pociągu
Zestawienie pociągu
Z Impulsa jeździ tak już z ponad tydzień 

Przewozy Regionalne
https://www.dropbox.com/s/20m5ns614kqnd ... 5.jpg?dl=0
Składy regionalne, widok z bocznicy w Płaszowie.
Pozdrawiam.
Składy regionalne, widok z bocznicy w Płaszowie.
Pozdrawiam.
Zestawienie pociągu
Tak jak mówi Dawid jechał śląski Impuls.
Bardzo wygodny pociąg, gniazdka, działające wifi, czysto, cicho.
Frekfencja bardzo niska. Z Katowic wyjechało 10 osób, małe wymiany w Jaworznie i Trzebini i do Krakowa około 12 osób.
Jedyny minus to to, że pociąg jedzie 2h a autokar 1h20min.

Frekfencja bardzo niska. Z Katowic wyjechało 10 osób, małe wymiany w Jaworznie i Trzebini i do Krakowa około 12 osób.
Jedyny minus to to, że pociąg jedzie 2h a autokar 1h20min.
Zestawienie pociągu
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... ich-torach
Tu macie na jakich pociągach można spotkać nowe składy
Tu macie na jakich pociągach można spotkać nowe składy

-
- Zbanowany
- Posty: 72
- Rejestracja: 6 maja 2015, o 16:16
- Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta.
Przewozy Regionalne
W pociągach spółki Przewozy Regionalne pojawiły się ankiety dotyczące podróżowania. Przewoźnik pyta w nich m.in. o komfort podróżowania, a także ocenę pociągu (punktualność, czas przejazdu, koszt podróży, czy czystość w pociągu), elementy obsługi podczas podróży (ogólna informacja o np. przepisach taryfowych, czy cenach biletów); pasażerowie proszeni są także o wpisanie sugestii (jeśli takowe posiadają), które pomogą usprawnić usługi świadczone przez przewoźnika.
Ankiety rozdaje w czasie podróży obsługa pociągu.

Czas powiedzieć urzędnikom - STOP faworyzacji i dyskryminacji krakowskich dzielnic !
Przewozy Regionalne
Jak dojeżdżałem pociągami z Krzeszowic przez 12 lat, to takich ankiet było co najmniej kilka. I szczerze powiem, że nie wiem po co one są, bo zmian na plus to się zbytnio dużo nie pojawiło :p
-
- Zbanowany
- Posty: 72
- Rejestracja: 6 maja 2015, o 16:16
- Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta.
Przewozy Regionalne
Szczerze mówiąc dziwi mnie trochę Twoja opinia, tym bardziej, że przez lata na linii Wieliczka - Oświęcim regularnie kursowały na kilku obiegach najnowsze wówczas Acatusy II.yosujiro pisze:Jak dojeżdżałem pociągami z Krzeszowic przez 12 lat, to takich ankiet było co najmniej kilka. I szczerze powiem, że nie wiem po co one są, bo zmian na plus to się zbytnio dużo nie pojawiło :p

Czas powiedzieć urzędnikom - STOP faworyzacji i dyskryminacji krakowskich dzielnic !
Przewozy Regionalne
Taaa... ok 6 kursów Acatusa w stosunku do prawie 30 w ciągu dnia, to normalnie skok technologiczny. Teraz jest trochę lepiej, ale do ideału daleko. Poza tym nie sam tabor się liczy, ale jeszcze częstotliwość, taryfa oraz czas przejazdu. A w tej kwestii w PR od lat jest dramat, chociaż na czas przejazdu dużego wpływu nie mają.
Przewozy Regionalne
Taa, zwłaszcza na trasach na północ od Krakowa na kolejowej "8", stare rzęchy EN57 za wyjątkiem Impulsa na jednym obiegu i to nie zawsze.mleczak132 pisze: Teraz praktycznie ciężko trafić na jakiś stary pociąg.
-
- Zbanowany
- Posty: 72
- Rejestracja: 6 maja 2015, o 16:16
- Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta.
Przewozy Regionalne
Powiem szczerze, że nie podróżuje po wszystkich liniach pociągami, aczkolwiek w swoich podróżach zawsze wybieram ten środek transportu, bo jest dużo wygodniejszy od nawet tych najlepszych autobusów. Przewoźnik w wielu pociągach zamontował już nawet ogólnodostępne dla pasażerów gniazdka z prądem, na pokładzie jest także bezprzewodowy internet WiFi, a coraz więcej (tych nowszych) pociągów wyposażonych jest w klimatyzację, a także system Informacji Pasażerskiej (nie rzadko lepszy, niż w pojazdach Komunikacji Miejskiej). Będąc niemal codziennie praktycznie w każdym kierunku widuję przynajmniej po kilka nowszych pociągów. Dla przykładu: w kierunku Kalwarii spotkać można najczęściej Szynobusy EN81, bądź zmodernizowane jednostki elektryczne, a na trasie do Zakopanego (na dwóch obiegach) są przeważnie najnowsze Acatusy EN64 lub EN99 (w zależności od zapotrzebowania).
W kierunku Katowic nie rzadko widzę też najnowsze Impulsy (także te z województwa śląskiego), zaś Impulsy EN63 jeżdżą regularnie w kierunku Tarnowa z tego co zauważyłem. Oczywiście nie będę wspominał o pociągach, które obsługują połączenia do Wieliczki (Acatusy EN64) należące do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Do Krynicy coraz częściej widuję pociągi EN77 (Acatus II). Oferta taryfowa jest również bardzo atrakcyjna; wystarczy to wspomnieć choćby o biletach wg oferty "Połączenie w dobrej cenie", czy biletach strefowych I, II i III strefy biletowej w aglomeracji krakowskiej. Z racji, iż wątek dotyczy Przewozów Regionalnych nie wypada pisać tutaj o frekwencji w pociągach na trasie Wieliczka - Kraków Główny (a w przyszłości Kraków Balice). Wielu pasażerów znacznie chętniej wybiera połączenia kolejowe, zresztą w przypadku PR można to zaobserwować już bardzo często na trasie Skawina - Kraków, czy choćby Kraków Business Park - Kraków Gł.
Mój znajomy wczoraj pierwszy raz od kilku lat jechał pociągiem i był bardzo pozytywnie zaskoczony, mimo, że to była tylko zwykła zmodernizowana jednostka elektryczna EN57.


Czas powiedzieć urzędnikom - STOP faworyzacji i dyskryminacji krakowskich dzielnic !
Przewozy Regionalne
Toż mówimy, że te pociągi są, ale dalej za mało i nie widać, aby w najbliższym czasie miało być więcej. WIFI, gniazdka i inne gadżety nie są montowane, a są na wyposażeniu nowych składów. W starych składach nadal bida z nędzą. Oferta strefowa jest niezła, ale za droga. Jak chodzi o przejazd np na odcinku Krzeszowice- Kraków, gdzie bus wychodzi taniej. Wiadomo, że wygoda nawet w starym kiblu większa, ale ludzie patrzą na cenę, a mało kto korzysta ze strefowego, żeby przejechać na drugi koniec Krakowa lub do innej miejscowości poza Krakowem. Po prostu jest on tańszym zamiennikiem biletu odcinkowego. W świętokrzyskiem na głównych trasach jest fajny cennik:
http://www.przewozyregionalne.pl/sites/ ... owe-bs.pdf
Ceny podobne lub niższe jak u nas w busach. Z takimi cenami można walczyć o klienta i to prawdopodobnie skutecznie, a nie tak jest jak teraz. Tyle, że w Małopolsce kolej trzeba zniszczyć, a nie odbudować...
A co do Twojego kolegi- jeżeli był pod wrażeniem już zmęczonego życiem SPOT-a, to cóż. Ludzie lubią różne rzeczy, a te składy są już mocno zmęczone jak i inne kible...
http://www.przewozyregionalne.pl/sites/ ... owe-bs.pdf
Ceny podobne lub niższe jak u nas w busach. Z takimi cenami można walczyć o klienta i to prawdopodobnie skutecznie, a nie tak jest jak teraz. Tyle, że w Małopolsce kolej trzeba zniszczyć, a nie odbudować...
A co do Twojego kolegi- jeżeli był pod wrażeniem już zmęczonego życiem SPOT-a, to cóż. Ludzie lubią różne rzeczy, a te składy są już mocno zmęczone jak i inne kible...
-
- Zbanowany
- Posty: 72
- Rejestracja: 6 maja 2015, o 16:16
- Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta.
Przewozy Regionalne
Miejmy nadzieję, że z czasem tych pociągów przybędzie. Tak, masz rację.
Źle to ująłem. Wiem doskonale, że te "rarytasy" są na wyposażeniu tych pociągów. Osobiście uważam, że nawet te wysłużone "kible" w wielu przypadkach są dużo wygodniejsze od pojazdów, zwanymi busami. O kwestii bezpieczeństwa w czasie podróży nie wspominam. Wystarczy tylko porównać ilość niebezpiecznych sytuacji z udziałem pociągów, czy wypadków, a ilość wypadków na drodze (także tych z udziałem busów).
Mam świadomość tego, że wciąż jest wiele tras gdzie bus wychodzi taniej. Ale teraz takich odcinków jest coraz mniej, poza tym cena ta dotyczy głównie normalnych biletów, gdyż często bilety ze zniżkami ustawowymi (np.dla uczniów, czy studentów) kosztują zaledwie grosze. Odnośnie biletów strefowych - moim zdaniem, jeśli ktoś zmieści się w czasie i zdąży obrócić w obie strony to jest to bardzo opłacalne (bowiem na jednym bilecie można przy dobrym skomunikowaniu przejechać np. z Chrzanowa do Wieliczki, a później jeszcze do Bochni i...uwaga ! Wrócić na tym samym bilecie; mam akurat na myśli III strefę i odpowiadający jej 6-godzinny bilet). Nie rzadko też ludzie korzystają z tanich biletów wg oferty "Połączenie w dobrej cenie". Bodajże do Zakopanego taki bilet kosztuje coś koło 14 złotych, dla uczniów, czy studentów wychodzi znacznie taniej. Kolejna kwestia - przy zakupie jednorazowego biletu w busie taka osoba zapłaci za bilet coś koło 1-2 zł mniej, bo nie ma po prostu ulg ustawowych (jak choćby w pociągach).
Mi osobiście standard w jednostkach elektrycznych odpowiada, tym bardziej, że 60 km przejechać można za
jedyne PIĘĆ złotych, a w busie trzeba już zapłacić 8 złotych... I warunki dużo gorsze.


![:]](./images/smilies/fake-smile.gif)
Mi osobiście standard w jednostkach elektrycznych odpowiada, tym bardziej, że 60 km przejechać można za
jedyne PIĘĆ złotych, a w busie trzeba już zapłacić 8 złotych... I warunki dużo gorsze.
Czas powiedzieć urzędnikom - STOP faworyzacji i dyskryminacji krakowskich dzielnic !
Przewozy Regionalne
W dzisiejszym wydaniu "Kroniki" m.in.o problemach pasażerów korzystających z pociągów na odcinku Sędziszów- Katowice. Warto tutaj wspomnieć, że pociąg przemierzający tą trasę przejeżdża aż przez trzy województwa, jednak najdłużej jedzie właśnie przez Małopolskę. Chodzi o to, że od nowego roku (a właściwie chodziło pewnie o nowy, grudniowy rozkład) zmniejszono o połowę liczbę pociągów na w/w trasie. Nie ułatwiło to niestety życia pasażerom dojeżdżającym do szkół, czy zakładów pracy. Wprawdzie z Krakowa do Sędziszowa oferta jest teraz całkiem atrakcyjna, ale niestety trzeba też pamiętać, że dalej też mieszkają ludzie i też chcieliby mieć "jako taką" ofertę przewozową.
http://www.krakow.tvp.pl/24021159/14-ii-2016-godz1830
http://www.krakow.tvp.pl/24021159/14-ii-2016-godz1830
Przewozy Regionalne
Koszt wprowadzenia Kolei Krakowskich sorry Małopolskich.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"