Przewozy Regionalne (POLREGIO)

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
niezależny77
Zbanowany
Posty: 325
Rejestracja: 21 sty 2015, o 13:55
Lokalizacja: Skotniki

Przewozy Regionalne

#166 Post autor: niezależny77 » 15 lut 2015, o 22:48

Dawid krk pisze:Nie chcę być niegrzeczny ale ja też słyszałem o planach modernizacji linii Kraków-Katowice :)
Na kolei zawsze są "plany" tam wszystko jest w planie ;P
To dobrze słyszałeś, bo ta modernizacja będzie.
Teraz pozostaje tylko czekać na wyznaczenie konkretnego terminu rozpoczęcia prac. :]
W żadnym wypadku nie powinno się faworyzować forumowiczów. Czas skończyć z układami i znajomościami !

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Przewozy Regionalne

#167 Post autor: yosujiro » 15 lut 2015, o 23:16

Parafrazując Twoją zaczepkę do Castawaya, a jeździsz tą trasą, że masz tyle do powiedzenia? Bo widzę, że od kiedy tylko pojawiłeś się na forum, to jesteś najmądrzejszy w każdym temacie i Twoje zawsze musi być na górze... Trochę to irytujące. Wracając do modernizacji E-30, to wg pracowników PLK pracujących na tej linii, to oni będą zdziwieni, jak w ciągu najbliższych 5lat remont się odbędzie. Ponoć chodzą słuchy, że część pieniędzy na ten cel może zostać przesunięta na inne ważniejsze wg "góry" cele. A patrząc co nie raz PLK robi, to jestem w stanie w to uwierzyć. Uprzedzajac ewentualne pytanie- na kolei ogłoszony, a nawet rozstrzygnięty przetarg nie daje gwarancji wykonania prac. I tyle w temacie

niezależny77
Zbanowany
Posty: 325
Rejestracja: 21 sty 2015, o 13:55
Lokalizacja: Skotniki

Przewozy Regionalne

#168 Post autor: niezależny77 » 16 lut 2015, o 10:11

Oczywiście, że jeżdżę. ;P Szczególnie na trasie Kraków - Wadowice, Wadowice - Kraków pociągiem jeżdżę bardzo często (przynajmniej kilka razy w tygodniu). Nie będę robił z siebie głupka, ale jako dowód mógłbym Ci wysłać zdjęcie wszystkich biletów za przejazd. Zobaczyłbyś wtedy, czy jeżdżę tymi pociągami, czy może tak sobie tylko pisze. :] Irytujące jest to, że krytykujesz kogoś, nie mając o nim zielonego pojęcia. Nie mam w każdym temacie wiele do powiedzenia. Tych tematów jest tutaj kilkaset, a ja udzielam się aktywnie tylko w kilku. Ty też masz do tego prawo, więc jeśli tylko masz ochotę i chciałbyś podzielić się swoimi uwagami, spostrzeżeniami (szczególnie odnośnie funkcjonowania krakowskiej Komunikacji Miejskiej) to zapraszam do dyskusji. A powiedz mi: który przetarg tą gwarancję daje ? Jeśli się nie mylę na kolei obowiązują dokładnie te same KONSEKWENCJE PRAWNE.
W żadnym wypadku nie powinno się faworyzować forumowiczów. Czas skończyć z układami i znajomościami !

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Przewozy Regionalne

#169 Post autor: yosujiro » 16 lut 2015, o 10:44

I jeszcze nie umiesz czytać ze zrozumieniem... Nie pytałem o trasę Krk- Wad, tylko Krk- Katowice... Konsekwencje prawne? Jakież to konsekwencje prawne zostały wyciągnięte od osób oraz firm, które doprowadziły do tego, że linia kolejowa, która miała być gotowa W zeszłym roku (E-30 na Katowice) jest ledwo ruszona i nie widać perspektyw na poprawę, a pieniądze unijne na tę inwestycję przepadły? Podowiem- nikt. Nikomu z rządzących też ewidentnie na tej inwestycji nie zależy i nikomu do niej niespiesznie. Konsekwencje prawne to są jedynie na papierze. W rzeczywistości są jedynie układy koleżeńskie.
Co do Twoich postów, to udzielasz się na wszystkich, które są aktywne aktualnie, nawet jak piszesz oczywiste oczywistości, o których kilkukrotnie była już mowa. W kilku tematach była już Ci zwracana uwaga, żebyś nie nabijał sobie postów pisaniem de facto o niczym, ale jak widać trafia to jak grochem o ścianę. A ja? Po co mam się udzielać, jak nie mam nic do dodania? Ale Ty jako ekspert od wszystkiego musisz się wykazać i każdemu kto ma inne zdanie udowadniać, że to Ty masz rację. Kończę ten OT, bo to ani nie jest wątek o infrastrukturze kolei, ani o jakości postów.

niezależny77
Zbanowany
Posty: 325
Rejestracja: 21 sty 2015, o 13:55
Lokalizacja: Skotniki

Przewozy Regionalne

#170 Post autor: niezależny77 » 16 lut 2015, o 11:14

yosujiro pisze:I jeszcze nie umiesz czytać ze zrozumieniem... Nie pytałem o trasę Krk- Wad, tylko Krk- Katowice... Konsekwencje prawne? Jakież to konsekwencje prawne zostały wyciągnięte od osób oraz firm, które doprowadziły do tego, że linia kolejowa, która miała być gotowa W zeszłym roku (E-30 na Katowice) jest ledwo ruszona i nie widać perspektyw na poprawę, a pieniądze unijne na tę inwestycję przepadły? Podowiem- nikt. Nikomu z rządzących też ewidentnie na tej inwestycji nie zależy i nikomu do niej niespiesznie. Konsekwencje prawne to są jedynie na papierze. W rzeczywistości są jedynie układy koleżeńskie.
Co do Twoich postów, to udzielasz się na wszystkich, które są aktywne aktualnie, nawet jak piszesz oczywiste oczywistości, o których kilkukrotnie była już mowa. W kilku tematach była już Ci zwracana uwaga, żebyś nie nabijał sobie postów pisaniem de facto o niczym, ale jak widać trafia to jak grochem o ścianę. A ja? Po co mam się udzielać, jak nie mam nic do dodania? Ale Ty jako ekspert od wszystkiego musisz się wykazać i każdemu kto ma inne zdanie udowadniać, że to Ty masz rację. Kończę ten OT, bo to ani nie jest wątek o infrastrukturze kolei, ani o jakości postów.
To na drugi raz pisz ze zrozumieniem, tak żeby odbiorca nie miał problemów ze zrozumieniem treści. I zwracaj uwagę na cytaty, które cytujesz, bo czasami nijak odnoszą się do tego o co chcesz zapytać. :D Jeśli chodzi o linię Kraków - Katowice to na tym odcinku podróżuję zdecydowanie rzadziej (co nie znaczy, że w ogóle). Głównie w wakacje, kiedy jak wiadomo czasu jest więcej korzystam z kolei podczas jednodniowych wycieczek (do tej pory nie miałem jedynie okazji jechać trasą do Kielc). :) Myślę, że jesteś ostatnią osobą, która może posądzać kogoś o przekręty (szczególnie w infrastrukturze kolejowej). Tak na przyszłość: jeśli nie masz MOCNYCH argumentów potwierdzających jakieś nieprawidłowości i zamierzasz kogoś oskarżyć o różnego rodzaju przekręty to najpierw poważnie się zastanów nad ewentualnymi konsekwencjami swoich czynów, bo w końcu trafisz na swojego. ;P Słuchaj, ja nie pisze o nieistotnych rzeczach, tylko konkretnie o tym co dzieje się w Komunikacji Miejskiej i wyrażam swoje opinie dotyczące np. rozdysponowania taboru, czy układu linii tramwajowych. Każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii to po pierwsze, po drugie nie chodzi mi o to, by pisać jak najwięcej postów, a po trzecie wcale nie uważam, że zawsze mam rację. Szanuje uwagi innych użytkowników i wiem, że czasami proponowane przeze mnie rozwiązania są nierealne do wykonania. I jeszcze jedno - nie zamierzam się tutaj z Tobą kłócić, ponieważ temat wątku to "Przewozy Regionalne", a póki co w tym temacie nie napisałeś nic sensownego. Z tego co widzę nie jesteś Administratorem, więc wybacz, ale jesteś jedną z ostatnich osób, które będą mnie upominać.
Szanownych Administratorów i innych użytkowników forum przepraszam, że akurat tutaj piszę do tego Pana. :]

Panowie yosujiro i niezależny77, bardzo Was proszę o merytoryczną dyskusję, bez wycieczek osobistych. - j.mod Adams
W żadnym wypadku nie powinno się faworyzować forumowiczów. Czas skończyć z układami i znajomościami !

Awatar użytkownika
Valcyte
Znawca
Posty: 24
Rejestracja: 3 cze 2014, o 21:34
Lokalizacja: Poland

Przewozy Regionalne

#171 Post autor: Valcyte » 25 lut 2015, o 11:58

Jak pisze Rynek Kolejowy - Już od 1 marca pasażerowie korzystający z pociągów Przewozów Regionalnych na Podkarpaciu będą płacili za bilety nawet o 60% mniej. Nowa Taryfa Podkarpacka będzie obowiązywała na wszystkich trasach w regionie.

Więcej informacji na stronie: http://www.rynek-kolejowy.pl/55933/nowa ... bilety.htm

Hubek
Znawca
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2015, o 17:20

Przewozy Regionalne

#172 Post autor: Hubek » 26 lut 2015, o 22:08

Pociągi Regio Kielce – Katowice pojadą szybciej przez CMK
Czas przejazdu ok. 2h 18min.
Cena podstawowa 27,10 zł.
Połączenia obsługiwane będą przez nowoczesne składy między innymi EN63.

http://www.rynek-kolejowy.pl/55944/poci ... z_cmk.html

Adams
Dyrektor
Posty: 1173
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Będą dalsze cięcia połączeń InterRegio

#173 Post autor: Adams » 27 lut 2015, o 22:35

Dokładnie przyjrzymy się wszystkim połączeniom InterRegio. Nie wykluczam, że jeśli będą deficytowowe, będziemy się z nich wycofywać – powiedział prezes Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski.
Szczegóły: http://www.rynek-kolejowy.pl/55983/beda ... regio.html

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Przewozy Regionalne

#174 Post autor: yosujiro » 9 mar 2015, o 19:15

Przewozy Regionalne sp. z o.o. Oddział Małopolski z siedzibą w Krakowie uprzejmie informuje, iż zarządca infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. od 15 marca 2015 r. wprowadza zmianę rozkładu jazdy pociągów pasażerskich, która będzie obowiązywać do dnia 25 kwietnia 2015 r. Wprowadzane zmiany wynikają z kontynuacji prac modernizacyjnych i naprawczych prowadzonych na sieci kolejowej. Zmiany dotyczą większości pociągów na terenie województwa małopolskiego. Największe zmiany czekają podróżnych na trasach Kraków – Tarnów oraz Sędziszów – Katowice.

Poniżej prezentujemy szczegółowe informacje o zmianach i utrudnieniach na poszczególnych trasach w drugim cyklu zamknięciowym obowiązującym od 15.III do 26.IV.2015 r.

Linia Kraków – Tarnów

W kolejnej organizacji ruchu utrzymana zostanie zastępcza komunikacja autobusowa wprowadzona za poc. 30301, 30303, 30319 oraz 30338. Skorygowany został czas przejazdu autobusów, dzięki czemu podróż będzie trwać nieco krócej niż dotychczas.
W związku z dalszą intensyfikacją prac modernizacyjnych na linii nr 91 i koniecznością większego dostępu do linii przez wykonawcę robót również w porze dziennej zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa za kolejne 4 pociągi kursujące poza szczytem przewozowym, w godzinach okołopołudniowych:
Poc. 30305 rel. Kraków Gł. (odj. 9.19) – Tarnów (przyj. 11.07)
Poc. 30307 rel. Kraków Gł. (odj. 10.59) – Tarnów (przyj. 12.52)
Poc. 30330 rel. Tarnów (odj. 11.10) – Kraków Gł. (przyj. 13.04)
Poc. 30332 rel. Tarnów (odj. 13.09) – Kraków Gł. (przyj. 15.05)
W celu ograniczenia utrudnień dla podróżnych, z uwagi na wielkość frekwencji i strukturę przemieszczeń pomiędzy poszczególnymi stacjami i przystankami, a także w celu skrócenia znacząco wydłużonego względem pociągu czasu przejazdu autobusów komunikacji zastępczej na odc. Kraków - Tarnów zdecydowano się za każdy pociąg wprowadzić szybkie autobusy nie zatrzymujące się na większości stacji i przystanków oraz uzupełniające autobusy obsługujące pozostałe stacje i przystanki i zapewniające dowóz do Krakowa i Tarnowa po przesiadce w Bochni lub Brzesku.
Szczegóły dotyczące rozkładu jazdy autobusów dostępne są w tabelach rozkładu jazdy dla tras Kraków – Tarnów oraz Tarnów – Rzeszów.
Linia Kraków – Trzebinia – Oświęcim / Katowice / Częstochowa

W związku z wydłużeniem do 31.III.2015 r. awaryjnego zamknięcia toru nr 1 na odc. Kraków Mydlniki – Zabierzów po wykolejeniu pociągu towarowego w dalszym ciągu ruch na tym odcinku prowadzony będzie w obu kierunkach po jednym torze. Wpłynie to na godziny kursowania pociągów w okresie 15-31.III.2015 r.
W szczególności konsekwencją będą wydłużone postoje wybranych pociągów na stacji Kraków Mydlniki (w przypadku pociągów wyjeżdżających z Krakowa) lub Zabierzów (w przypadku pociągów wjeżdżających do Krakowa).
Wydłużenia postoju przekraczające 3 minuty dotkną w sumie 8 pociągów w tym okresie, natomiast 1 pociąg (poc. 33420) w tym okresie pojedzie 11 minut później (Kraków Gł. odj. 7.08, w pozostałych dniach 6.57).
Od 15.III.2014 r. pociąg „Orlik” rel. Kraków Płaszów – Częstochowa – Kraków Płaszów w związku z rewitalizacją sieci trakcyjnej oraz wymianą rozjazdów na odc. Jaworzno Szczakowa – Sosnowiec Maczki będzie kursować drogą okrężną przez Katowice. Spowoduje to wydłużenie czasu przejazdu o ok. 45 minut. Przejazd zmienioną trasą będzie obowiązywać co najmniej do 13.VI.2015 r.
Linia Kraków – Kalwaria Zebrzydowska – Bielsko-Biała

W dniach 20-24.IV.2015 r. w związku z naprawą bieżącą przejazdów kolejowych na szlaku Andrychów – Kęty zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa na odc. Andrychów – Bielsko Biała Główna. Spowoduje to kilkuminutowe zmiany w godzinach odjazdów ze stacji pośrednich.
Linia Sucha Beskidzka – Żywiec

W związku z rosnącym zainteresowaniem podróżnych oferta weekendowych połączeń na tej linii wprowadzona w dniu 9.I.2015 r. została przedłużona do dnia 28.VI.2015 r.
Jednocześnie zgodnie z postulatami podróżnych w rozkładzie jazdy obowiązującym w okresie 15.III – 26.IV.2015 r. piątkowe i niedzielne połączenia popołudniowe zostały dodatkowo skomunikowane z pociągami z i w kierunku Zakopanego.
Linia Tarnów – Krynica

W dniach 7-10.IV.2015 r. z uwagi na naprawę bieżącą toru na szlaku Nowy Sącz – Piwniczna zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa na tym samym odcinku. Wpłynie to na wydłużenie czasu podróży o ok. 15 minut.
W dniach 13-17.IV.2015 r. z uwagi na naprawę bieżącą toru na szlaku Piwniczna - Muszyna zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Piwniczna - Krynica. Wpłynie to na wydłużenie czasu podróży o ok. 15 minut.
Linia Tarnów – Rzeszów

W związku z dalszą intensyfikacją prac modernizacyjnych na linii nr 91 i koniecznością większego dostępu do linii przez wykonawcę robót również w porze dziennej zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa za 2 pociągi kursujące poza szczytem przewozowym, w godzinach okołopołudniowych:
Poc. 39409 rel. Tarnów (odj. 12.44) – Rzeszów (przyj. 14.26)
Poc. 39436 rel. Rzeszów (odj. 9.20) – Tarnów (odj. 11.05)
Autobusy komunikacji zastępczej kursować będą z pominięciem przystanków Wałki i Rudna Wielka.
Z uwagi na ograniczenia techniczne w stacji Wola Rzędzińska (tylko jedna dostępna krawędź peronowa) 6 pociągów (3 w kierunku Tarnowa i 3 w kierunku Rzeszowa) nie będzie mieć postoju handlowego na tej stacji. W celu zapewnienia obsługi podróżnych wprowadzona została dodatkowa komunikacja zastępcza dowożąca i odwożąca podróżnych do stacji Wola Rzędzińska z sąsiednich stacji – Tarnów i Wałki.
Linia Kielce – Sędziszów – Katowice

Ze względu na przerwę w ruchu na jednotorowym odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Sosnowiec Kazimierz spowodowaną remontem wiaduktu w okresie 15.III – 15.V.2015 r. wszystkie pociągi w rel. Katowice – Sędziszów/Kielce oraz Kielce/Sędziszów – Katowice kursować będą drogą okrężną na odc. Sławków – Sosnowiec Dańdówka.
Wprowadzona organizacja ruchu z uzupełniająca komunikacją zastępczą obsługującą pomijane stacje i przystanku na tym odcinku będzie tożsama do tej obowiązującej w okresie 1.IX – 12.X.2014 r. tj.:
Do każdego pociągu w rel. Kielce/Sędziszów – Katowice uruchamiane będą 2 dodatkowe autobusy:
rel. Sławków – D.G. Wschodnia – D.G. Strzemieszyce – Sosnowiec Kazimierz – Sosnowiec Porąbka zapewniający odwóz podróżnych z odc. Sędziszów – Sławków do Dąbrowy Górniczej i Sosnowca,
rel. D.G. Wschodnia – D.G. Strzemieszyce – Sosnowiec Kazimierz – Sosnowiec Porąbka – Sosnowiec Dańdówka zapewniający dowóz podróżnych z Dąbrowy Górniczej i Sosnowca do Katowic.
Analogicznie do każdego pociągu w rel. Katowice – Sędziszów/Kielce uruchamiane są również 2 autobusy:
rel. Sosnowiec Dańdówka – Sosnowiec Porąbka – Sosnowiec Kazimierz – D.G. Strzemieszyce – D.G. Wschodnia zapewniający odwóz podróżnych z Katowic do Sosnowca i Dąbrowy Górniczej,
rel. Sosnowiec Porąbka – Sosnowiec Kazimierz – D.G. Strzemieszyce – D.G. Wschodnia - Sławków zapewniający dowóz podróżnych z Sosnowca i Dąbrowy Górniczej do miejscowości poł
Po pierwsze ja się pytam ile czasu może trwać naprawa toru/ rozjazdu po wykolejeniu pociągu w Mydlnikach? Toż to już chyba trzeci miesiąc będzie!? :wall:

Po drugie cieszy, że zostają pociągi Sucha- Żywiec. Skoro teraz się bronią to i później będą. :thumbup: Pytanie tylko czy nie byłoby zasadne na czas wakacji wydłużyć ich do relacji Zakopane- Żywiec/ Bielsko- Biała? Turystycznie mógłby to być strzał w dziesiątkę.

Dawid krk
Miłośnik
Posty: 89
Rejestracja: 28 paź 2013, o 14:23
Lokalizacja: Krk-Azory
Kontakt:

Przewozy Regionalne

#175 Post autor: Dawid krk » 9 mar 2015, o 22:32

Od 24 Grudnia 2014r. "Trwa naprawa toru nr 1 Od Zabierzowa do Mydlnik" totalna porażka 3 miesiące...

niezależny77
Zbanowany
Posty: 325
Rejestracja: 21 sty 2015, o 13:55
Lokalizacja: Skotniki

Przewozy Regionalne

#176 Post autor: niezależny77 » 11 mar 2015, o 19:58

Dzisiaj po raz pierwszy w historii jeden z należących do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego dwuczłonowy pociąg EN99 -Acatus Plus pojawił się liniowo na jednym z obiegów do Bielska Białej. :]
Wynika z tego więc, że pociągi te kursują nie tylko w województwie małopolskim (ale też w ościennych).
A swoją drogą - taki pociąg to jeszcze większa konkurencja dla prywatnych firm przewozowych.
O atrakcyjnych cenach biletów chyba każdy doskonale wie... ;P A zainteresowanych informuję, że pociąg ten na tej trasie kursował będzie regularnie (na jednym wybranym obiegu), tym, który do tej pory obsługiwany był wygodnymi,
choć mniejszymi Szynobusami EN81 (również bydgoskiej PESY).. :fack-off:

Edit. 20:13.
Utrudnienia także na odcinku Skawina - Kraków Bonarka (pewnie znowu gdzieś podmyło tory :cry: ).
Ruch pociągów prowadzony jest po torze numer 1, czyli po tym torze, którym zwykle jeżdżą pociągi z Krakowa.
Akurat ta sytuacja specjalnie mnie nie dziwi, bo to nie pierwszy raz w tym miejscu (wystarczą niewielkie opady deszczu).
Ostatnio zmieniony 11 mar 2015, o 20:15 przez niezależny77, łącznie zmieniany 4 razy.
W żadnym wypadku nie powinno się faworyzować forumowiczów. Czas skończyć z układami i znajomościami !

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2026
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Przewozy Regionalne

#177 Post autor: Sgriffin » 11 mar 2015, o 20:06

Super. Tylko nadal jedzie on godzinę dłużej niż autobus przez A4.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

niezależny77
Zbanowany
Posty: 325
Rejestracja: 21 sty 2015, o 13:55
Lokalizacja: Skotniki

Przewozy Regionalne

#178 Post autor: niezależny77 » 11 mar 2015, o 20:12

Sgriffin pisze:Super. Tylko nadal jedzie on godzinę dłużej niż autobus przez A4.
Czas przejazdu całej trasy pozostawia wiele do życzenia, to fakt. <_<
Co nie zmienia faktu, że poza niewielką ilością kursów i tym właśnie czasem, pociąg pozostaje bezkonkurencyjny. :)
W żadnym wypadku nie powinno się faworyzować forumowiczów. Czas skończyć z układami i znajomościami !

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Przewozy Regionalne

#179 Post autor: Mseifer » 12 mar 2015, o 22:16

Kolejny Impuls wyjeżdża na tory
http://inforail.pl/text.php?from=mail&id=69850

Hubek
Znawca
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2015, o 17:20

Zestawienie pociągu

#180 Post autor: Hubek » 10 kwie 2015, o 15:19

Jutro jadę z Katowic pociągiem REGIO - odjazd 19:19 z Katowic - przyjazd do Krakowa 21:24.
Moje pytanie : czy ten pociąg zestawiony jest z Impulsa czy może zwykłego EN57 ? :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Kolej”