Przewozy Regionalne (POLREGIO)
Moderator: Moderatorzy
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Przewozy Regionalne (POLREGIO)
Przewozy Regionalne przewożą coraz więcej pasażerów
http://www.gazetakrakowska.pl/strefa-bi ... ,12019378/
O zgrozo...
http://www.gazetakrakowska.pl/strefa-bi ... ,12019378/
O zgrozo...
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Przewozy Regionalne (POLREGIO)
http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,12059070/Z Brzeszcz znów będzie można bezpośrednio dojechać pociągiem do Krakowa na Dworzec Główny. Przewozy Regionalne będą obsługiwać tę linię od 1 października br. Na razie w piątki i niedziele, ale mieszkańcy Brzeszcz liczą, że z czasem pociągi tędy pojadą także w pozostałe dni tygodnia. O przywrócenie połączeń na trasie Czechowice-Dziedzice – Kraków przez Brzeszcze, Oświęcim, Chrzanów i Trzebinię zabiegało Stowarzyszenie na rzecz Gminy Brzeszcze „Brzost”.
Nie wiem czy wyjazd o 15.47 to nie jest co najmniej o godzinę za wcześnie. Tak samo z pociągami do Żywca. Przecież o tej porze jeszcze sporo ludzi pracuje/ ma zajęcia...
Przewozy Regionalne (POLREGIO)
15:47 to maksymalnie o godzinę za wcześnie - nie "co najmniej". Studenci w piątki generalnie zajęć nie mają - rzadko którzy. Ludzie pracujący - zgoda, choć też w piątki jest różnie - niekiedy odbiera się nadgodziny, niekiedy mamy elastyczny czas pracy i jesteśmy gotowi pojawić się np. na 6:30, by wyjść wcześniej i zdążyć na pociąg. Jeśli tylko cena i czas przejazdu będą konkurencyjne to samo połączenie też może stać się atrakcyjne.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Przewozy Regionalne (POLREGIO)
Kosztować będzie grosze w porównaniu z busem, szczególnie ulgowy. Czas przejazdu też może być ok biorąc pod uwagę, że busy z Oświęcimia w kierunku Czechowic często nie jeżdżą.
Przewozy Regionalne (POLREGIO)
Do podróży na jednym bilecie wciąż jeszcze daleko
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... aleko.html
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... aleko.html
– Na razie nasza współpraca nie oznacza jeszcze startu biletu zintegrowanego. Choć PolRegio deklaruje, że dąży do jego uruchomienia na naszej platformie, potrzeba podpisania szeregu umów i aneksów z przewoźnikami, by taka oferta mogła ruszyć – tłumaczy Klaudia Zawada z Teroplanu.
Przewozy Regionalne (POLREGIO)
Jednostka ta najczęściej kursuje na wieczornym kursie "Karolinki" z Krakowa do Rybnika. Jednego razu widziałem ją również kilkadziesiąt minut przed odjazdem do Rybnika jak przyjechała z Oświęcimia. A gdy jeździła jeszcze w tradycyjnym malowaniu to występowała również w weekendy na kursach do i z Zakopanego. Najczęściej piątkowe "Podhale" i powrót w niedziele jako "Kasprowy".yosujiro pisze:Niestety naszego asynchronicznego rodzynka czyli ED72A-005 przemalowano w nowe barwy Polregio
Przewozy Regionalne (POLREGIO)
Ciekawe czy trafi on kiedyś do KMŁ?
Przewozy Regionalne (POLREGIO)
Nie trafi, ponieważ właścicielem tego składu są PRy.tomek_m pisze:Ciekawe czy trafi on kiedyś do KMŁ?
Przewozy Regionalne (POLREGIO)
Czyli nie jest on własnością województwa? Więc teoretycznie i praktycznie PRy mogą go zabrać z Małopolskiego w jakikolwiek inny rejon Polski.
Przewozy Regionalne (POLREGIO)
Jest własnością PR, a jego modernizację dofinansowało Śląskie i tam miał jeździć. Ale że pojawiły się KŚ, to PR się obraziły i na złość wzięły tę turboedytę do Małopolski, choć spokojnie mogła jeździć na liniach jakie im tam do obsługi zostały bądź wydzierżawić ją KŚ. Po aferze w mediach PR-y obiecały, że ten skład będzie jeździł na liniach "stykowych" ze Śląskiem.
Przewozy Regionalne (POLREGIO)
Kurczę, tak mnie naszło, czy istnieje jakakolwiek prawna, formalna czy jakoś inaczej logiczna przeszkoda, żeby na kolei regionalnej wprowadzić bilety z automatów takie jak są w komunikacji miejskiej? Rozmiarowo.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Przewozy Regionalne (POLREGIO)
Skoro napisałeś w tym wątku to najpierw chciałbym pozdrowić Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych, który wystawił dziś (wakacje, sobota, piękna pogoda) na pierwszy osobowy pociąg relacji Kraków Gł. - Zakopane... EN99. W sumie to dywagować można czy lepiej stać 3 h w ścisku ale klimatyzacji czy też jechać starym rupieciem ale mieć za to miejsce siedzące.
Żeby odpowiedzieć na twoje pytanie warto sobie uzmysłowić jakie rzeczy powinny znaleźć się na bilecie kolejowym. Mamy więc
- nazwę przewoźnika,
- rodzaj pociągu (R lub O),
- klasę pociągu (choć w przypadku SKA można by to pominąć),
- informację o nazwie taryfy (np. Taryfa Małopolska, Bilet Górski, Bilet dla Seniora),
- informacje czy jest to przejazd tam czy też tam i z powrotem albo czasowy liniowy/czasowy strefowy,
- rodzaj ewentualnej ulgi, a jeśli ona jest to jej skrócony opis np. STU/DOK,
- informację skąd i dokąd odbywa się przejazd,
- godzinę od której bilet jest ważny i przez ile jest ważny lub do której jest ważny,
- cena biletu wraz z kwotą podatku,
- dokładny adres wraz z numerem NIP podmiotu wydającego bilet,
- kod paskowy lub QR kod umożliwiający sczytanie takiego biletu,
- przydałby się też kod oferty oraz kod ulgi,
- liczba kilometrów w przypadku biletów odcinkowych,
- indywidualny numer biletu.
Oczywiście podkreślam, że nie wiem czy wszystko wymienione wyżej być na bilecie musi. Wydaje mi się, że formalnie nie byłoby takiej przeszkody choć ilość informacji jest tak duża, że nie widzę wizualnie takiego rozwiązania.
Warto wziąć pod uwagę, że ślady konduktorskich znakowników trochę miejsca zajmują. Przy takim malutkim bileciku wielokrotnego użytku jak czasowe to po pierwszej kontroli ślady znakownika zakryłyby sporą część biletu czyniąc go nieczytelnym dla pracownika podczas kolejnych kontroli. Nawet gdybyśmy upchnęli wszystko na tym małym skrawku to po prostu czcionka musiałaby być maleńka.
Żeby odpowiedzieć na twoje pytanie warto sobie uzmysłowić jakie rzeczy powinny znaleźć się na bilecie kolejowym. Mamy więc
- nazwę przewoźnika,
- rodzaj pociągu (R lub O),
- klasę pociągu (choć w przypadku SKA można by to pominąć),
- informację o nazwie taryfy (np. Taryfa Małopolska, Bilet Górski, Bilet dla Seniora),
- informacje czy jest to przejazd tam czy też tam i z powrotem albo czasowy liniowy/czasowy strefowy,
- rodzaj ewentualnej ulgi, a jeśli ona jest to jej skrócony opis np. STU/DOK,
- informację skąd i dokąd odbywa się przejazd,
- godzinę od której bilet jest ważny i przez ile jest ważny lub do której jest ważny,
- cena biletu wraz z kwotą podatku,
- dokładny adres wraz z numerem NIP podmiotu wydającego bilet,
- kod paskowy lub QR kod umożliwiający sczytanie takiego biletu,
- przydałby się też kod oferty oraz kod ulgi,
- liczba kilometrów w przypadku biletów odcinkowych,
- indywidualny numer biletu.
Oczywiście podkreślam, że nie wiem czy wszystko wymienione wyżej być na bilecie musi. Wydaje mi się, że formalnie nie byłoby takiej przeszkody choć ilość informacji jest tak duża, że nie widzę wizualnie takiego rozwiązania.
Warto wziąć pod uwagę, że ślady konduktorskich znakowników trochę miejsca zajmują. Przy takim malutkim bileciku wielokrotnego użytku jak czasowe to po pierwszej kontroli ślady znakownika zakryłyby sporą część biletu czyniąc go nieczytelnym dla pracownika podczas kolejnych kontroli. Nawet gdybyśmy upchnęli wszystko na tym małym skrawku to po prostu czcionka musiałaby być maleńka.
Przewozy Regionalne (POLREGIO)
Teoretycznie jest bilet 70 min na SKA1 między Olszanicą a Wieliczką i KMK, jak dziala to nie wiem, bo nie jeżdżę linią premium SKA1.
Przewozy Regionalne (POLREGIO)
Do tego jeszcze dochodzi "miejscówka" (chociaż w przypadku SKA też można by to pominąć)piechur pisze: Żeby odpowiedzieć na twoje pytanie warto sobie uzmysłowić jakie rzeczy powinny znaleźć się na bilecie kolejowym. Mamy więc
-
....