Infrastruktura rowerowa

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#91 Post autor: tramwajem » 20 lip 2011, o 16:57

Ujmę to tak: droga dla rowerów jest w Studium tras rowerowych i teoretycznie oznacza to, że w przypadku budowy tejże Trasy musi zostać zbudowana. W praktyce Zikit wielokrotnie dawał do zrozumienia, że nie jest zainteresowany realizacją tras ze Studium (jak i w ogóle ruchem rowerowym), więc nawet obecność w planach niczego nie gwarantuje.

A czemu pytasz?
Ostatnio zmieniony 20 lip 2011, o 16:57 przez tramwajem, łącznie zmieniany 1 raz.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
kuba141
Dyspozytor
Posty: 569
Rejestracja: 1 lut 2011, o 09:55
Lokalizacja: Dzielnica VIII
Kontakt:

#92 Post autor: kuba141 » 20 lip 2011, o 19:09

Ta trasa by stanowiła dobre połączenie obu brzegów Wisły.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#93 Post autor: tramwajem » 20 lip 2011, o 19:17

Swego czasu sporo mówiło się też o kładce Dębniki - Zwierzyniec, wg mnie ma ona o wiele większy sens niż połączenie na zachód od mostu Zwierzynieckiego.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
mkm3
Dyrektor
Posty: 1334
Rejestracja: 1 sty 2011, o 17:20
Lokalizacja: Kraków

#94 Post autor: mkm3 » 8 sie 2011, o 14:15

Widzę na FB, że w planach jest ścieżka rowerowa wałami Rudawy. Ta inwestycja ma być od Salwatora do Zabierowa? Czy będzie cała trasa wydzielona na wały, czy niektóre odcinki będą poprowadzone przyległymi uliczkami? No i kiedy ma to być zrealizowane?

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#95 Post autor: tramwajem » 8 sie 2011, o 18:55

Po raz kolejny odsyłam do Studium - planowana DDR ma na całej długości biec koroną północnego wału.

Nie sądzę, żeby ta droga miała być zrealizowana w dającej się przewidziec przyszłości, bo jest mnóstwo wielokrotnie bardziej istotnych tras. W tej chwili znów wypłynął temat Wielickiej, trwa walka o udrożnienie okolic Mogilskiego, czy uwalenie bezsensownego projektu NK. Rudawa ma trzeciorzędne znaczenie, lepiej udrożnić odcinek między mostem Zwierzynieckim, a Bunscha.
Ostatnio zmieniony 8 sie 2011, o 18:56 przez tramwajem, łącznie zmieniany 1 raz.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#96 Post autor: Kaszmir » 8 sie 2011, o 19:04

tramwajem pisze:W tej chwili znów wypłynął temat Wielickiej, trwa walka o udrożnienie okolic Mogilskiego, czy uwalenie bezsensownego projektu NK.
Możesz napisać więcej na temat wszystkich trzech?

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#97 Post autor: tramwajem » 8 sie 2011, o 19:12

Kaszmir pisze:Możesz napisać więcej na temat wszystkich trzech?
Bardzo chętnie :)
Wielicka - http://www.komunikacja.krakow.pl/rowery ... zanow.html

Mogilskie - http://ciemiega.eu/Uwaga-Zmiana-organiz ... ficerskim/
Ogólnie koncepcja na Mogilskim była taka, że ponieważ rowery zrzucono na dół (dosłownie - niedawno wprowadzono zakaz poruszania się rowerem po Rondzie) i brakuje ramp dla najważniejszych relacji (Mogilska, Lubicz kier. centrum, B-P kier. Mistrzejowice) to ruch zostanie wyprowadzony w boczne uliczki. I tak np. w kier. Brodowicza jedziemy rampą do Mogilskiej, a potem skręcamy w Kielecką. Niestety jakiś mądrala w Zikicie wymyślił sobie ulice jednokierunkowe bez dopuszczenia dla rowerów i może się to skończyć tak jak z trasą na Azory - że postawią zakaz wjazdu i tyle zostanie z ruchu rowerowego..

Nowy Kleparz - nie mam w tej chwili przed sobą, ale spróbuję opisać w czym rzecz. Początkowo powstało kilka wariantów, wybrano najlepszy - z tunelem na północnej jezdni (albo nawet na obu - nie pamiętam). W przypadku schowania północnej jezdni wszystkie trasy rowerowe idą północną stroną skrzyżowania. Niestety z tamtego projektu zrezygnowano, nie wiem dokładnie czemu - być może coś przeszkadza w budowie tunelu, może chodzi o koszta - nie wiem. W każdym razie wybrano najgorszy projekt, z trasą rowerową przechodzącą dwukrotnie przez jezdnię Alej. Ogólnie pokonanie całego labiryntu zajęłoby ponad 5'.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, o 00:32 przez tramwajem, łącznie zmieniany 5 razy.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
mkm3
Dyrektor
Posty: 1334
Rejestracja: 1 sty 2011, o 17:20
Lokalizacja: Kraków

#98 Post autor: mkm3 » 8 sie 2011, o 22:11

@tramwajem - oczywiście, masz zupełną rację. Ta trasa nie jest taka ważna, ale np. odcinek od Podkamycza do Zabierzowa mogłaby realizować gmina Zabierzów już teraz, jeśli są plany i pieniądze. Bo na jej terenie wszystko jest zarośnięte, tylko gdzieniegdzie mamy wydeptane ścieżki. Oczywiście pewnie wysypią kamień i postawią śmietniki i tyle.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#99 Post autor: tramwajem » 9 sie 2011, o 00:03

Nie siedzę w temacie, ale może po prostu napiszesz do gminy Zabierzów? Jeśli mają realizować, to się o tym dowiemy, a jeśli nie, to może ich przekonasz?
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#100 Post autor: Kaszmir » 17 sie 2011, o 17:13

Gdzie zostawić rower?

W Krakowie jest blisko 80 stojaków rowerowych, zapewniają one miejsce do bezpiecznego przypięcia około 200 rowerów. Co roku przybywa kilkadziesiąt nowych, niestety obłożenie ich parkującymi rowerami jest niskie.

Obrazek

W tym roku dzięki głosom oddanym przez Krakowian, w ramach akcji ustawiania stojaków przez fundację AllForPlanet, udało się ustalić na dużej grupie rowerzystów, gdzie oczekują oni zamontowania stojaków. Lista ta będzie jednym z głównych narzędzi przy wyznaczaniu nowych lokalizacji.

Poniżej zamieszczamy listę obecnie dostępnych stojaków rowerowych (w przygotowaniu jest interaktywna mapa ich rozmieszczenia)

LOKALIZACJE STOJAKÓW
Źródło: http://www.zikit.krakow.pl/aktualnosci/2948

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#101 Post autor: Kaszmir » 25 sie 2011, o 10:13

Nadal nie ma stojaków na rowery w Małym Rynku i przy ulicy Siennej
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/10 ... 999,1,3,60

Awatar użytkownika
kuba141
Dyspozytor
Posty: 569
Rejestracja: 1 lut 2011, o 09:55
Lokalizacja: Dzielnica VIII
Kontakt:

#102 Post autor: kuba141 » 29 sie 2011, o 07:25

Rowerem na zakupy: bój o stojaki przed sklepami
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... epami.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#103 Post autor: Kaszmir » 4 wrz 2011, o 23:54

ZIKiT testuje automatyczną detekcję dla rowerzystów

Wychodząc naprzeciw rowerzystom, oczekującym zastąpienia przycisków automatyczną detekcją na osygnalizowanych przejazdach rowerowych, w dniu 31 sierpnia 2011 roku na przejeździe rowerowym przez aleję Kijowską, położonym w ciągu Młynówki Królewskiej, rozpoczęły się testy dwóch systemów automatycznej detekcji.

Obrazek

Obecnie zainstalowane są dwa rodzaje detekcji. Detektory radarowe znajdują się po obu stronach przejazdu. Wideotetektor, którego działanie oparte jest o analizę obrazu trójwymiarowego, założono od strony Bronowic. W najbliższych dniach wykonane zostaną dodatkowo pętle indukcyjne o specjalnym kształcie, dostosowanym do wykrywania rowerzystów.
Przejazd przez aleję Kijowską stanie się więc swoistym poligonem doświadczalnym urządzeń automatycznej detekcji dla rowerzystów. Dzięki temu będzie można porównać poszczególne rozwiązania i wybrać najlepsze, które docelowo zastosowane ma być na wszystkich przejazdach rowerowych wyposażonych w akomodowaną sygnalizację świetlną w Krakowie.
Źródło: http://www.zikit.krakow.pl/aktualnosci/2973

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#104 Post autor: tramwajem » 12 wrz 2011, o 23:47

Kraków: stojaki na rowery staną przy skrzyżowaniach
http://www.gazetakrakowska.pl/krakow/44 ... l?cookie=1

Ma ktoś pomysł, czemu akurat w tych miejscach dają stojaki?
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

#105 Post autor: sienioo » 13 wrz 2011, o 01:32

Ooo proszę jaki zaje*isty pomysł:) No no trzeba pochwalić nasz ZIKiT. Kwestia umiejscowienia - czemu tam nie mam pojęcia! Miejsca hmn trochę mało popularne dla rowerzystów.
Piłsudskiego-Straszewskiego tam to nie mam pojęcia gdzie, z jednej strony są filary i wysunięty budynek, z drugiej strony ogrodzony teren po wyburzonej kamienicy.
Studencka-Podwale chyba najlepsze miejsce na stojaki, blisko szkoła, MPK obok i ul. Podwale miejsce in plus.
Studencka-Garbarska to takiego skrzyżowania nie ma:P Z Garncarską pewnie mieli na myśli. Jedyne plusy, że Kościół i szkoła tak poza tym kto tam zaparkuje rowerem to nie wiem...
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2011, o 08:49 przez sienioo, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „V. Rowery”