Infrastruktura rowerowa
: 29 kwie 2019, o 20:08
Wcześniej, jak dobrze pamiętam to przy wielkich zmianach związanych z SPP.
"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
https://pkk.info.pl/
Trwa budowa ścieżki rowerowej od przyszłej kładki na Wiśle łączącej Kazimierz z Ludwinowem wzdłuż ul. M. Konopnickiej do Ronda Matecznego następnie wzdłuż ul. Kamieńskiego (wraz z kładką na ul. Kamieńskiego) w Krakowie.
Wstyd, panie prezydenciePrezydent Krakowa stwierdził, że wyznaczanie kontrapasów to nie jest najlepsze rozwiązanie. Główny kontrapas na ul. Kopernika nazwał "okropnym".
http://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/b ... luz-wisly/Budowa brakującego fragmentu ścieżki wzdłuż Wisły
Poniedziałek, 30 września 2019 r.
1 października br. (wtorek) rozpocznie się budowa brakującego fragmentu ścieżki rowerowej wzdłuż Wisły, na odcinku od ul. Widłakowej do ul. Tynieckiej.
Dotychczas cykliści w rejonie ul. Widłakowej zjeżdżali na ul. Tyniecką lub korzystali z wydeptanej ścieżki po stronie rzeki. Nowa 330-metrowa droga w północno-wschodniej części miasta pozwoli im bezpiecznie i komfortowo pokonać ten odcinek.
Ciąg rowerowy o szerokości od 2,5 do 4 m zostanie w miejscach znacznej różnicy wysokościowej zabezpieczony specjalnymi balustradami. W pierwotnej wersji ścieżka miała zostać poprowadzona po koronie wałów, z uwagi na fakt, że część działek nie miała uregulowanego stanu prawnego postanowiono dokonać zmian w projekcie. Droga została poprowadzona na obszarze międzywala rzeki Wisły.
Droga, która powstanie znajduje się w strefie szczególnego zagrożenia powodzią, dlatego też projektanci zadbali, aby została odpowiednio zabezpieczona. Ostatnia warstwa ułożona zostanie z betonu wałowanego, który charakteryzuje się trwałością i odpornością na powstawanie kolein. Zakończenie prac planowane jest w połowie grudnia br. Realizacja uzależniona będzie od warunków pogodowych.
Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i zbuduj” (dokumentacja projektowa kosztowała ok. 99 tys. zł, realizacja pochłonie ok. 1,5 mln zł).
Źródło:– Obecnie takich punktów jest w Krakowie 60. Jeszcze w tym roku Zarząd Transportu Publicznego chce ogłosić przetarg na montaż kolejnych 30 nowych małych stacji, czyli z pompką i zestawem narzędzi, ale bez wieszaka na rower – informują urzędnicy.