Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 cze 2019, o 21:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 587 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 lis 2018, o 17:08 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 21:03
Posty: 3489
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Zadziwiające wyniki badania ruchu rowerowego w Krakowie
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... j4aeSxIrxA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2018, o 17:18 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 682
Co jest w tym zadziwiającego?
Przynajmniej z Mogilskiej i Zawiłej?

Nie mam abonamentu, więc nie wiem, jak z resztą ulic, ale czy na pewno na reszcie jest coś zadziwiającego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2018, o 17:44 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1976
Lokalizacja: Kreuzberg
Wyniki pomiarów:

Obrazek

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2018, o 18:01 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 682
Dla mnie trend jest niemal jednoznaczny: wcześniej rowerzyści dali sobie wmówić te kocopoły, że jazda jezdnią jest niebezpieczna, niewygodna i w ogóle to zło, więc jeździli parkami oraz dużymi ulicami totalnie nieprzyjaznymi dla rowerzystów, ale po prostu tam były w miarę dogodne trasy rowerowe jako wydzielone drogi.
Jak już się okazało, że wjazd na jezdnię nie równa się śmierci, to rowerzyści wreszcie zaczynają szukać dróg alternatywnych i prędzej czy później ruch się skanalizuje na zbiorczych trasach. Tak jak to działa w innych miastach.

No i też zdecydowanie trzeba popatrzeć, że wpływ na Mogilską ma właśnie Kopernika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2018, o 21:32 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 13:54
Posty: 655
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
W ramach budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej postanowiono zainwestować również w przejazd dla rowerów przez jezdnię. W miejscu newralgicznego przejścia dla pieszych, na którym było już kilka wypadków śmiertelnych (koło wiaduktu). Widocznie za mało ludzi tam zginęło...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2018, o 07:52 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 16:24
Posty: 895
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Sorig napisał(a):
W ramach budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej postanowiono zainwestować również w przejazd dla rowerów przez jezdnię. W miejscu newralgicznego przejścia dla pieszych, na którym było już kilka wypadków śmiertelnych (koło wiaduktu). Widocznie za mało ludzi tam zginęło...

Gdzie tam jest przejscie dla pieszych koło wiaduktu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2018, o 09:16 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 gru 2016, o 18:59
Posty: 273
Przed przystankiem Bronowice Wiadukt w kierunku ROK


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2019, o 11:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22373
WIELKIE INWESTYCJE ROWEROWE W KRAKOWIE... TYLKO NA PAPIERZE? TAK BYŁO W 2018 ROKU
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... xWz013Hz0/
Cytuj:
Skala zaplanowanych inwestycji, których nie udało się wykonać, jest faktycznie porażająca. Z 68 milionów złotych udało się wydać zaledwie 17. (...) Wśród najważniejszych inwestycji, których nie udało się zrealizować, jest między innymi kładka pieszo-rowerowa w rejonie Kamieńskiego, która miała przebiegać nad torami kolejowymi. Podobnie jest z trasą rowerową w okolicy alei 29 Listopada.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2019, o 16:02 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 25 wrz 2017, o 19:23
Posty: 25
Mnie jako regularnego (również zimą) rowerzystę nie tylko oburza ale też smuci. Potrafimy wydać 1mld na trasę łagiewnicką (bez dofinansowania! (no bo kto będzie dofinansowywał chorobę samochodową)) a nie jesteśmy w stanie wybudować więcej niż kilkaset metrów DDR-u rocznie. Przecież to jest kpina!

Wątpliwości wzbudza też zarządzanie i budowanie infrastrukturą rowerową przez ZDMK. Czy to się sprawdzi? Boję się że się skupią na samochodach i będziemy mieli kolejne lata stagnacji.

Wrocław ma po stokroć lepszą i gęstszą siatkę tras rowerowych, zazdroszczę im tego, ale co chyba najważniejsze - widać że *da się*.

Google mi ostatnio wysłał maila z podsumowaniem roku 2018 (niestety tylko 284 dni - tyle miałem włączoną tę funkcję) i dowiedziałem się że przejechałem w tym czasie 1399km rowerem (jest szybciej niż KM) ale kurcze może 20% z tego przejechane jest po ścieżkach rowerowych, chciałoby się, by było to 75%.

Załączam fascynujący obrazek: czas dojazdu do Kopenhagi - pociąg + dojście pieszo vs pociąg + rower. Tak dużo daje formuła B+R!

Pozdrawiam wszystkich :))Obrazek

Sent from my moto x4 using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2019, o 16:21 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 682
sazonov napisał(a):
Wrocław ma po stokroć lepszą i gęstszą siatkę tras rowerowych, zazdroszczę im tego, ale co chyba najważniejsze - widać że *da się*.


We Wrocławiu dużą część tras rowerowych stanowią po prostu pasy rowerowe czy kontraruch (i to nie tylko na starówce, a również na peryferyjnych osiedlach!) - i to bez żadnych separatorów (a i kontraruch bez pasów rowerowych dość częsty na także peryferyjnych osiedlach).

Jeśli ciągle się uprawia propagandę, że ścieżki rowerowe koniecznie muszą być wydzielone z jezdni, a na drogach wyjątkowo i to jeszcze z separatorami, bo strasznie i totalnie niebezpiecznie - to nic się nie ruszy, a większość rowerzystów nadal będzie popylać chodnikiem.
A we Wrocławiu i w Gdańsku w sezonie po tych pasach popyla liczba rowerzystów porównywalna, a nawet większa niż aut. Ale tam nawet na największych i najbardziej ruchliwych drogach i skrzyżowaniach potrafią wrzucić ruch rowerowy na te jezdnie i tarcze skrzyżowań. Choć chyba we Wrocławiu bardziej. Tam na obszarze starówki, na ichniejszej WZ-ce, która ma parametry podobne do trasy łazienkowskiej w Warszawie, normalnie puszczono ruch rowerowy po jezdni i nawet największych skrzyżowaniach.
Wychodzi tanio, a i również z ruchem wygodnym.
A zaoszczędzone dzięki temu pieniądze, wydają tam na DWIE DWUKIERUNKOWE drogi rowerowe na pozostałych drogach, a nie alternatywę albo jedna dwukierunkowa, albo dwie jednokierunkowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2019, o 17:30 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10730
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Ja powtórzę, co już kiedyś mówiłem. Statystyki są takie, że najwięcej wypadków z udziałem rowerzystów ma miejsca na przejazdach dla rowerów - które są bezpośrednim efektem istnienia wydzielonych dróg rowerowych. Drogi rowerowe są potrzebne, ale zdecydowanie nie zawsze i nie wszędzie. W wielu miejscach są robione bez krzty pomyślunku, na siłę, sprawiając że jeśli ktoś chce się poruszać legalnie i z nich korzystać, to wybiera trasę wolniejszą, bardziej pokrętną i niebezpieczną. Co więcej, często DDRy są tak prowadzone, że nie da się na nie legalnie dostać lub nawet nie ma się zielonego pojęcia, że one gdzieś obok są, a teoretycznie ma się obowiązek z nich korzystać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2019, o 17:47 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 682
Też tak uważam. To samo jest przecież z pieszymi - najwięcej wypadków jest na przejściach. Już nie mówiąc o samym rozsądku - co jest bardziej prawdopodobne?
Wypadek z kimś, kto jedzie ci tuż przed tobą lub po prostu równolegle? Czy ktoś, kogo nie widzisz, nie widzisz, i nagle przecina jezdnię?
Z tym, że ruchu pieszego po jezdniach nie poprowadzisz, a ruch rowerowy można jak najbardziej.
A i między samochodami to samo - karambole to znikome wypadki, a najczęściej i tak są skutkiem czegoś innego. Zderzenia też są na kolizjach, zwłaszcza przez właśnie nieudzielenie pierwszeństwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 10:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22373
Brakujące 300 metrów ścieżki rowerowej do Tyńca. Kiedy wreszcie problem zniknie?
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... tynca.html
Cytuj:
W liście do redakcji radny Komarewicz tłumaczy: „W odpowiedzi na moją interpelację, prezydent Jacek Majchrowski pisze, że w związku z brakiem możliwości wykonania ścieżki rowerowej na jednej z działek, nastąpiła konieczność ponownego przeanalizowania przebiegu ścieżki. Największym problemem jest opieszałość Wód Polskich. To od uzgodnienia z tą państwową jednostką, odpowiedzialną za wały przeciwpowodziowe, zależy termin realizacji inwestycji. Organ gospodarujący wodami zaakceptował wstępnie zmiany przebiegu ścieżki, jednak nie przekazał jeszcze oficjalnego stanowiska w tej sprawie”.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 14:12 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1984
Lokalizacja: Kraków
Nie za bardzo rozumiem, co do budowy tej DDR mają Wody Polskie, skoro miasto miało projekt budowlany już w ...2012 roku (!), jeszcze x lat przed tym, kiedy Wody Polskie powstały :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2019, o 15:46 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 10:17
Posty: 216
Dzisiaj zauważyłem, że na ul. Ogrodowej jest dopuszczony kontraruch od Pawiej do Warszawskiej. Czy to efekt ostatnich zmian drogowych w tej okolicy, czy też była tam już wcześniej? Przyznam szczerze, że jakoś nie zauważyłem go do tej pory... :hmm:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 587 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL