Platforma Komunikacyjna Krakowa
https://pkk.info.pl/

Infrastruktura rowerowa
https://pkk.info.pl/viewtopic.php?f=17&t=605
Strona 38 z 39

Autor:  Cukier [ 23 lis 2017, o 12:39 ]
Tytuł:  Re: Infrastruktura rowerowa

Dobrze że takie rzeczy się buduje :thumbup: Choć tak naprawdę to jeśli chodzi o wiadukt w ciągu Kamieńskiego nad Powstańców Śląskich i torami kolejowymi, to przydałoby się go całego przebudować: poszerzyć o buspasy, sensownej szerokości chodniki i drogę dla rowerów po jednej albo i obu stronach. Rozumiem że samą kładkę jest zrobić znacznie taniej, ale byłoby bardzo źle, gdyby się okazało że ta kładka zostanie wybudowana na tyle blisko istniejącego obiektu, że jego poszerzenie o buspasy stanie się niemożliwe na wieki, bo pociągałoby za sobą wyburzenie nowej kładki.

Autor:  Kaszmir [ 16 sty 2018, o 12:09 ]
Tytuł:  Re: Infrastruktura rowerowa

Oddano do użytku nową ścieżkę rowerową, od ronda Dywizjonu 308 do (prawie) węzła Rayskiego
https://www.facebook.com/ZIKiT.Krakow/v ... kOa_KSwP8A

Autor:  Mistrzejowiczanin [ 16 sty 2018, o 14:27 ]
Tytuł:  Re: Infrastruktura rowerowa

Chyba nikt jeszcze o tym nie wspomniał, ale trwa budowa nowego chodnika z drogą rowerową od Łagiewnik do przystanku ,,Sanktuarium Bożego Miłosierdzia". To jest ciąg dalszy budowy ciągu dróg rowerowych od Ronda Matecznego do Góry Borkowskiej. Odcinek Rondo Matecznego-Łagiewniki został zrealizowany pod koniec 2015 roku, a odcinek od Sanktuarium do pętli na Borku i Góry Borkowskiej... zobaczymy.

Autor:  Kaszmir [ 3 lut 2018, o 03:30 ]
Tytuł:  Re: Infrastruktura rowerowa

JAK TWORZY SIĘ KRAKOWSKA INFRASTRUKTURA ROWEROWA?
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... -rowerowa/
Cytuj:
Była np. koncepcja budowy ścieżki rowerowej wzdłuż al. 29 Listopada na odcinku od Żelaznej do Opolskiej. Dziś rowerzyści mogą poruszać się po jezdni, ale to dla nich mało komfortowe. Na wstępnym projekcje drogi rowerowej nie pozostawiono suchej nitki, i rzeczywiście projekt zawierał sporo błędów. Tu mieliśmy silne wsparcie stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów, które zaproponowało własne rozwiązania. Dla nas to było duże wsparcie, a proces projektowania rozpoczął się na nowo.

Autor:  Kaszmir [ 25 kwi 2018, o 21:56 ]
Tytuł:  Re: Infrastruktura rowerowa

Jakiś czas temu był zapowiadany, teraz wreszcie się pojawił! Przejazd rowerowy z ul. Smoleńsk w kierunku Plant :thumbup:
https://web.facebook.com/ZIKiT.Krakow/v ... 184605293/

Autor:  pjetrek [ 29 wrz 2018, o 20:45 ]
Tytuł:  Re: Infrastruktura rowerowa

Wzdłuż Piastowskiej, na ringu wokół Błoń, utworzono ddr....

https://www.facebook.com/Razemwruchu/ph ... =3&theater

Autor:  sazonov [ 30 wrz 2018, o 00:11 ]
Tytuł:  Re: Infrastruktura rowerowa

Ta ścieżka na drodze odseparowana - drodzy - wchodzimy w nowy etap rozwoju infrastruktury rowerowej w Krakowie, bo DA SIĘ!

Sent from my moto x4 using Tapatalk

Autor:  pjetrek [ 30 wrz 2018, o 09:40 ]
Tytuł:  Re: Infrastruktura rowerowa

Ale ten separator jest tam bardziej dlatego, że ruch na DDR jest dwukierunkowy. Żeby kierowcy jadący w kier. Miasteczka Studenckiego nie spotkali się na czołówkę z rowerzystami jadącymi w stronę Rudawy. ;)

Autor:  sazonov [ 30 wrz 2018, o 10:10 ]
Tytuł:  Re: Infrastruktura rowerowa

No właśnie! W innych częściach świata bardzo częste rozwiązanie - chyba po raz pierwszy w Krakowie

Sent from my moto x4 using Tapatalk

Autor:  Cukier [ 30 wrz 2018, o 10:50 ]
Tytuł:  Re: Infrastruktura rowerowa

Ogólnie to uważam dwukierunkową drogę rowerową tak blisko jezdni za niebezpieczną, a taki wątły separator i słupki w skrajni rowerowej nie czynią jej szczególnie bezpieczniejszą. DDDR na jezdni może być bezpieczna, ale to trzeba odseparować tak co najmniej półmetrową wyspą buforową. Dobry przykład można brać z Wrocławia i Legnickiej: https://www.youtube.com/watch?v=-KJ5r8MWNHY

Natomiast ni cholery nie rozumiem, dlaczego na Piastowskiej odwala się takiego kniota, w momencie gdy dość konsekwentnie od Młynówki przez skrzyżowanie z Armii Krajowej do Igrców mamy na Piastowskiej obustronne pasy rowerowe. I teraz co, rowerzysta jadący od Miasteczka w stronę Królowej Jadwigi ma dwukrotnie lawirować z jednej strony jezdni na drugą? To ma być szybsze i bezpieczniejsze? Najpierw skrajnym prawym pasem od Miasteczka do Igrców, potem przejazd na drugą stronę (będzie w ogóle przejazd dla rowerów, czy zostaje opcja teleport?) i jazda wzdłuż błoń do mostu, po czym przed mostem znów przejazd na drugą stronę (i znów pytanie o teleport) bo most należy pokonać w ruchu ogólnym.

Autor:  sazonov [ 30 wrz 2018, o 11:14 ]
Tytuł:  Re: Infrastruktura rowerowa

To prawda, rzeczywiście brakuje tej kontynuacji, a ten DDR we Wrocławiu to jest cudo

Sent from my moto x4 using Tapatalk

Autor:  scyzor663 [ 30 wrz 2018, o 13:35 ]
Tytuł:  Re: Infrastruktura rowerowa

Bo na Piastowskiej olali tych którzy jeżdżą do pracy czy szkoły na rowerze a zrobili dobrze tym którzy rekreacyjnie robią sobie pętle wokoło Błoń.

Autor:  pjetrek [ 30 wrz 2018, o 16:32 ]
Tytuł:  Re: Infrastruktura rowerowa

Dokładnie tak. Były odwieczne spory piesi vs. rowerzyści na tym chodniku. Zresztą nie wiem czy pamiętacie, jak parę lat temu był nawet pomysł "obcięcia" fragmentu Błoń i poszerzenia chodnika. A tymczasem zdecydowano się na poszerzenie, ale kosztem jezdni i miejsc parkingowych...

Autor:  scyzor663 [ 30 wrz 2018, o 20:06 ]
Tytuł:  Re: Infrastruktura rowerowa

Błonia są pod ochroną konserwatorską więc "przycięcie" nawet o centymetr nie wchodzi w grę.

Autor:  Kaszmir [ 4 paź 2018, o 11:12 ]
Tytuł:  Re: Infrastruktura rowerowa

POD ŁĄCZNICĄ JUŻ BEZ BŁOTA [ZDJĘCIA]
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/pod-la ... 27406.html
Cytuj:
Oficjalnie to tylko droga technologiczna. Dla rowerzystów jeżdżących z Bieżanowa w stronę centrum może być jednak znaczącym ułatwieniem. Na błotnistym do niedawna trakcie pod łącznicą kolejową Zabłocie-Krzemionki wykonawca prac przy modernizacji linii kolejowej wysypał szutrową nawierzchnię.

Strona 38 z 39 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/