Infrastruktura rowerowa

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#106 Post autor: tramwajem » 13 wrz 2011, o 16:08

sienioo pisze:Studencka-Podwale chyba najlepsze miejsce na stojaki, blisko szkoła, MPK obok i ul. Podwale miejsce in plus.
No zgadzam się, jedynie tam to ma sens. Ale niestety nawet przy tej znikomej ilości stojaków, którą mamy większość porozmieszczana jest zupełnie bez sensu. Wszyscy narzekają, że ciężko jest zaparkować na Rynku, a mało kto wie, że prawie puste stojaki są wciśnięte (i cześciowo przyblokowane) między ogródki kawiarniane przy północnej pierzei :)
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:20
Lokalizacja: Bieżanów

#107 Post autor: rafaello » 14 wrz 2011, o 08:00

tramwajem pisze:Kraków: stojaki na rowery staną przy skrzyżowaniach
http://www.gazetakrakowska.pl/krakow/44 ... l?cookie=1

Ma ktoś pomysł, czemu akurat w tych miejscach dają stojaki?
Może tylko jako pokazówka? Tyle tylko że te stojaki będą utrudniać życie mieszkańcom ale z tym urzędnicy się nie liczą. :twisted:
Jeszcze o tych stojakach poniższy artykuł:
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/10 ... 999,1,3,60
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2011, o 09:50 przez rafaello, łącznie zmieniany 1 raz.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#108 Post autor: tramwajem » 14 wrz 2011, o 08:06

rafaello pisze:Tyle tylko że te stojaki będą utrudniać życie mieszkańcom ale z tym urzędnicy się nie liczą.
W jaki sposób stojak może utrudnić życie mieszkańcom? Zawsze myślałem, że inne miasta stawiają tysiące stojaków w celu poprawy, a nie pogorszenia komunikacji.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2011, o 09:50 przez tramwajem, łącznie zmieniany 1 raz.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#109 Post autor: Kaszmir » 18 wrz 2011, o 21:53

Uwagi Zespołu Zadaniowego
Uwagi Zespołu Zadaniowego do protokołu z 2-go posiedzenia Zespołu Zadaniowego ds. audytów rowerowych w mieście Krakowie z dnia 08.09.2011r.
http://www.zikit.krakow.pl/aktualnosci/3010

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#110 Post autor: Kaszmir » 19 wrz 2011, o 10:22

Kraków: siedem nowych kontrapasów do końca września
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/10 ... 999,1,3,60

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#111 Post autor: Kaszmir » 20 wrz 2011, o 08:18

Więcej ulic z rowerowymi kontrapasami
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... asami.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#112 Post autor: Kaszmir » 21 wrz 2011, o 21:27

Na stronie ZIKiT pojawiła się mapa z lokalizacjami stojaków rowerowych:
http://zdit.krakow.pl/images/stories/pa ... erowe.html

Awatar użytkownika
kuba141
Dyspozytor
Posty: 569
Rejestracja: 1 lut 2011, o 09:55
Lokalizacja: Dzielnica VIII
Kontakt:

#113 Post autor: kuba141 » 10 paź 2011, o 16:31

Udane testy automatycznej detekcji dla rowerzystów


10.10.2011

Po miesięcznych testach automatycznej detekcji dla rowerzystów na przejeździe rowerowym przez aleję Kijowską w ciągu Młynówki Królewskiej, mamy dla użytkowników dwóch kółek dobrą wiadomość. Dwa spośród trzech testowanych rozwiązań spełniły oczekiwania wobec tego typu detekcji i będą mogły być zastosowane na pozostałych przejazdach rowerowych w mieście.

Obrazek

Rowerzyści od dawna domagają się stosowania automatycznej detekcji na przejazdach rowerowych wyposażonych w sygnalizację świetlną. Chodzi o brak konieczności zsiadania z roweru, żeby nacisnąć przycisk. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rowerzystów w dniu 31 sierpnia 2011 roku rozpoczął testowanie trzech różnych rozwiązań: wideodetektora, detektora radarowego oraz pętli indukcyjnych o specyficznych kształtach, dostosowanych do wykrywania rowerów. Warunek wobec wszystkich typów detekcji był jeden - musi ona zapewnić podobną skuteczność jak pętla indukcyjna wobec samochodów i przycisk wobec pieszych. Chodzi nie tylko o wykrywanie rowerów, ale również minimalizację fałszywych wzbudzeń, czyli sytuacji gdy zielone światło na przejeździe rowerowym załącza się mimo braku takiej potrzeby. Właśnie z tego powodu testowany wideo detektor został wyeliminowany niemal od razu. Nie udało się bowiem ustawić urządzenia w taki sposób, by całkowicie wykluczyć fałszywe wzbudzenia sygnalizacji. Z pozostałymi rozwiązaniami nie było takich problemów i szybko zostały one prawidłowo ustawione.

Obrazek

W wyników testów stwierdzono, że zarówno pętle indukcyjne o specyficznym kształcie oraz detekcja radarowa, zapewniają podobną skuteczność w wykrywaniu rowerzystów przy jednoczesnym braku fałszywych wzbudzeń. Zdecydowano, że oba te rozwiązania nadają się do stosowania na ścieżkach rowerowych Krakowa. Wybór konkretnego sposobu detekcji będzie określany indywidualnie na podstawie potrzeb danego przejazdu rowerowego.

Obrazek

Detektory radarowe po raz pierwszy na większą skalę zastosowane zostaną na przejazdach rowerowych położonych w ciągu ulic Grota-Roweckiego i Bobrzyńskiego, przebudowywanych w związku z budową linii tramwajowej na Kampus UJ. Automatyczna detekcja dla rowerzystów stanie się również standardem przy wszystkich następnych inwestycjach drogowych realizowanych na terenie miasta Krakowa.

Obrazek

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie złożył również wniosek do przyszłorocznego budżetu miasta o zabezpieczenie środków finansowych na montaż automatycznej detekcji na istniejących przejazdach rowerowych. Rozważane jest również stosowanie detektorów radarowych na przejściach dla pieszych charakteryzujących się dużym natężeniem ruchu.
Źródło:
http://www.zdit.krakow.pl/aktualnosci/3 ... owerzystow

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#114 Post autor: tramwajem » 11 paź 2011, o 18:15

kuba141 pisze:Rowerzyści od dawna domagają się stosowania automatycznej detekcji na przejazdach rowerowych wyposażonych w sygnalizację świetlną. Chodzi o brak konieczności zsiadania z roweru, żeby nacisnąć przycisk. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rowerzystów
Taaa.. gdyby nie przepisy krajowe, to oni by palcem nie tknęli.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#115 Post autor: Kaszmir » 25 sty 2012, o 02:17

Kraków: miasto chce wydać 5,2 mln zł na ścieżki rowerowe. Rowerzyści proponują tańsze kontrapasy
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/12 ... 951,1,3,60

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#116 Post autor: tramwajem » 25 sty 2012, o 10:08

Stek bzdur... Po pierwsze na utrzymanie DDR nie wydaje się prawie nic, a wspomniane tutaj 2 mln to już w ogóle kwota z kosmosu. Po drugie nie proponujemy kontrapasów zamiast DDR, bo to dwie różne sprawy. Po trzecie jeśli 5 mln to "kokosy" to jak nazwiemy 700 mln wydane na samochody?
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#117 Post autor: Kaszmir » 1 lut 2012, o 14:41

Licytacja elektroniczna. Znak sprawy 28/I/2012
Kraków: Budowa ścieżki rowerowej ul. Widok- Etap II
http://www.zikit.krakow.pl/aktualnosci/3289

Licytacja elektroniczna. Znak sprawy 27/I/2012
Kraków: Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż Al.Pokoju-Et.I
http://www.zikit.krakow.pl/aktualnosci/3288

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:20
Lokalizacja: Bieżanów

#118 Post autor: rafaello » 3 lut 2012, o 12:51

Przybędzie 6 km ścieżek rowerowych:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... owych.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#119 Post autor: Kaszmir » 3 lut 2012, o 13:18

rafaello pisze:Przybędzie 6 km ścieżek rowerowych:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... owych.html
Oczywiście cieszą mnie nowe inwestycje, natomiast wydaje mi się, że np. ścieżka od Łąkowej do R. Młyńskiego nie jest priorytetem, bo tam obecnie jest ciąg pieszo-rowerowy, po którym da się w miarę jeździć. Myślę, że lepiej by było wydać pieniądze na ścieżkę w miejscu, gdzie nie ma obecnie żadnej drogi dla rowerzystów.
Ostatnio zmieniony 3 lut 2012, o 13:19 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:20
Lokalizacja: Bieżanów

#120 Post autor: rafaello » 3 lut 2012, o 14:44

Kaszmir pisze:
rafaello pisze:Przybędzie 6 km ścieżek rowerowych:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... owych.html
Oczywiście cieszą mnie nowe inwestycje, natomiast wydaje mi się, że np. ścieżka od Łąkowej do R. Młyńskiego nie jest priorytetem, bo tam obecnie jest ciąg pieszo-rowerowy, po którym da się w miarę jeździć. Myślę, że lepiej by było wydać pieniądze na ścieżkę w miejscu, gdzie nie ma obecnie żadnej drogi dla rowerzystów.
Zgadzam się z Tobą w 100 %. Takim rejonem miasta jest np. rejon Kozłówka, Prokocimia, Rżąki i Bieżanowa. Metra ścieżki tam nie uświadczysz. Co to za polityka miasta ładująca ścieżki w rejony w których takich tras już wiele jest a inne mogą tylko o takim dobrodziejstwie pomarzyć ?
Ostatnio zmieniony 4 lut 2012, o 00:09 przez rafaello, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „V. Rowery”