
Infrastruktura rowerowa
Moderator: Moderatorzy
Infrastruktura rowerowa
Dobrze że takie rzeczy się buduje
Choć tak naprawdę to jeśli chodzi o wiadukt w ciągu Kamieńskiego nad Powstańców Śląskich i torami kolejowymi, to przydałoby się go całego przebudować: poszerzyć o buspasy, sensownej szerokości chodniki i drogę dla rowerów po jednej albo i obu stronach. Rozumiem że samą kładkę jest zrobić znacznie taniej, ale byłoby bardzo źle, gdyby się okazało że ta kładka zostanie wybudowana na tyle blisko istniejącego obiektu, że jego poszerzenie o buspasy stanie się niemożliwe na wieki, bo pociągałoby za sobą wyburzenie nowej kładki.

Infrastruktura rowerowa
Oddano do użytku nową ścieżkę rowerową, od ronda Dywizjonu 308 do (prawie) węzła Rayskiego
https://www.facebook.com/ZIKiT.Krakow/v ... kOa_KSwP8A
https://www.facebook.com/ZIKiT.Krakow/v ... kOa_KSwP8A
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Infrastruktura rowerowa
Chyba nikt jeszcze o tym nie wspomniał, ale trwa budowa nowego chodnika z drogą rowerową od Łagiewnik do przystanku ,,Sanktuarium Bożego Miłosierdzia". To jest ciąg dalszy budowy ciągu dróg rowerowych od Ronda Matecznego do Góry Borkowskiej. Odcinek Rondo Matecznego-Łagiewniki został zrealizowany pod koniec 2015 roku, a odcinek od Sanktuarium do pętli na Borku i Góry Borkowskiej... zobaczymy.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Infrastruktura rowerowa
JAK TWORZY SIĘ KRAKOWSKA INFRASTRUKTURA ROWEROWA?
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... -rowerowa/
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... -rowerowa/
Była np. koncepcja budowy ścieżki rowerowej wzdłuż al. 29 Listopada na odcinku od Żelaznej do Opolskiej. Dziś rowerzyści mogą poruszać się po jezdni, ale to dla nich mało komfortowe. Na wstępnym projekcje drogi rowerowej nie pozostawiono suchej nitki, i rzeczywiście projekt zawierał sporo błędów. Tu mieliśmy silne wsparcie stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów, które zaproponowało własne rozwiązania. Dla nas to było duże wsparcie, a proces projektowania rozpoczął się na nowo.
Infrastruktura rowerowa
Jakiś czas temu był zapowiadany, teraz wreszcie się pojawił! Przejazd rowerowy z ul. Smoleńsk w kierunku Plant
https://web.facebook.com/ZIKiT.Krakow/v ... 184605293/

https://web.facebook.com/ZIKiT.Krakow/v ... 184605293/
Infrastruktura rowerowa
Wzdłuż Piastowskiej, na ringu wokół Błoń, utworzono ddr....
https://www.facebook.com/Razemwruchu/ph ... =3&theater
https://www.facebook.com/Razemwruchu/ph ... =3&theater
Infrastruktura rowerowa
Ta ścieżka na drodze odseparowana - drodzy - wchodzimy w nowy etap rozwoju infrastruktury rowerowej w Krakowie, bo DA SIĘ! 
Sent from my moto x4 using Tapatalk

Sent from my moto x4 using Tapatalk
Infrastruktura rowerowa
Ale ten separator jest tam bardziej dlatego, że ruch na DDR jest dwukierunkowy. Żeby kierowcy jadący w kier. Miasteczka Studenckiego nie spotkali się na czołówkę z rowerzystami jadącymi w stronę Rudawy. 

Infrastruktura rowerowa
No właśnie! W innych częściach świata bardzo częste rozwiązanie - chyba po raz pierwszy w Krakowie
Sent from my moto x4 using Tapatalk
Sent from my moto x4 using Tapatalk
Infrastruktura rowerowa
Ogólnie to uważam dwukierunkową drogę rowerową tak blisko jezdni za niebezpieczną, a taki wątły separator i słupki w skrajni rowerowej nie czynią jej szczególnie bezpieczniejszą. DDDR na jezdni może być bezpieczna, ale to trzeba odseparować tak co najmniej półmetrową wyspą buforową. Dobry przykład można brać z Wrocławia i Legnickiej: https://www.youtube.com/watch?v=-KJ5r8MWNHY
Natomiast ni cholery nie rozumiem, dlaczego na Piastowskiej odwala się takiego kniota, w momencie gdy dość konsekwentnie od Młynówki przez skrzyżowanie z Armii Krajowej do Igrców mamy na Piastowskiej obustronne pasy rowerowe. I teraz co, rowerzysta jadący od Miasteczka w stronę Królowej Jadwigi ma dwukrotnie lawirować z jednej strony jezdni na drugą? To ma być szybsze i bezpieczniejsze? Najpierw skrajnym prawym pasem od Miasteczka do Igrców, potem przejazd na drugą stronę (będzie w ogóle przejazd dla rowerów, czy zostaje opcja teleport?) i jazda wzdłuż błoń do mostu, po czym przed mostem znów przejazd na drugą stronę (i znów pytanie o teleport) bo most należy pokonać w ruchu ogólnym.
Natomiast ni cholery nie rozumiem, dlaczego na Piastowskiej odwala się takiego kniota, w momencie gdy dość konsekwentnie od Młynówki przez skrzyżowanie z Armii Krajowej do Igrców mamy na Piastowskiej obustronne pasy rowerowe. I teraz co, rowerzysta jadący od Miasteczka w stronę Królowej Jadwigi ma dwukrotnie lawirować z jednej strony jezdni na drugą? To ma być szybsze i bezpieczniejsze? Najpierw skrajnym prawym pasem od Miasteczka do Igrców, potem przejazd na drugą stronę (będzie w ogóle przejazd dla rowerów, czy zostaje opcja teleport?) i jazda wzdłuż błoń do mostu, po czym przed mostem znów przejazd na drugą stronę (i znów pytanie o teleport) bo most należy pokonać w ruchu ogólnym.
Infrastruktura rowerowa
To prawda, rzeczywiście brakuje tej kontynuacji, a ten DDR we Wrocławiu to jest cudo
Sent from my moto x4 using Tapatalk
Sent from my moto x4 using Tapatalk
Infrastruktura rowerowa
Bo na Piastowskiej olali tych którzy jeżdżą do pracy czy szkoły na rowerze a zrobili dobrze tym którzy rekreacyjnie robią sobie pętle wokoło Błoń.
Infrastruktura rowerowa
Dokładnie tak. Były odwieczne spory piesi vs. rowerzyści na tym chodniku. Zresztą nie wiem czy pamiętacie, jak parę lat temu był nawet pomysł "obcięcia" fragmentu Błoń i poszerzenia chodnika. A tymczasem zdecydowano się na poszerzenie, ale kosztem jezdni i miejsc parkingowych...
Infrastruktura rowerowa
Błonia są pod ochroną konserwatorską więc "przycięcie" nawet o centymetr nie wchodzi w grę.
Infrastruktura rowerowa
POD ŁĄCZNICĄ JUŻ BEZ BŁOTA [ZDJĘCIA]
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/pod-la ... 27406.html
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/pod-la ... 27406.html
Oficjalnie to tylko droga technologiczna. Dla rowerzystów jeżdżących z Bieżanowa w stronę centrum może być jednak znaczącym ułatwieniem. Na błotnistym do niedawna trakcie pod łącznicą kolejową Zabłocie-Krzemionki wykonawca prac przy modernizacji linii kolejowej wysypał szutrową nawierzchnię.