Infrastruktura rowerowa

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Infrastruktura rowerowa

#556 Post autor: Cukier » 23 lis 2017, o 12:39

Dobrze że takie rzeczy się buduje :thumbup: Choć tak naprawdę to jeśli chodzi o wiadukt w ciągu Kamieńskiego nad Powstańców Śląskich i torami kolejowymi, to przydałoby się go całego przebudować: poszerzyć o buspasy, sensownej szerokości chodniki i drogę dla rowerów po jednej albo i obu stronach. Rozumiem że samą kładkę jest zrobić znacznie taniej, ale byłoby bardzo źle, gdyby się okazało że ta kładka zostanie wybudowana na tyle blisko istniejącego obiektu, że jego poszerzenie o buspasy stanie się niemożliwe na wieki, bo pociągałoby za sobą wyburzenie nowej kładki.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Infrastruktura rowerowa

#557 Post autor: Kaszmir » 16 sty 2018, o 12:09

Oddano do użytku nową ścieżkę rowerową, od ronda Dywizjonu 308 do (prawie) węzła Rayskiego
https://www.facebook.com/ZIKiT.Krakow/v ... kOa_KSwP8A

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Infrastruktura rowerowa

#558 Post autor: Mistrzejowiczanin » 16 sty 2018, o 14:27

Chyba nikt jeszcze o tym nie wspomniał, ale trwa budowa nowego chodnika z drogą rowerową od Łagiewnik do przystanku ,,Sanktuarium Bożego Miłosierdzia". To jest ciąg dalszy budowy ciągu dróg rowerowych od Ronda Matecznego do Góry Borkowskiej. Odcinek Rondo Matecznego-Łagiewniki został zrealizowany pod koniec 2015 roku, a odcinek od Sanktuarium do pętli na Borku i Góry Borkowskiej... zobaczymy.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Infrastruktura rowerowa

#559 Post autor: Kaszmir » 3 lut 2018, o 03:30

JAK TWORZY SIĘ KRAKOWSKA INFRASTRUKTURA ROWEROWA?
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... -rowerowa/
Była np. koncepcja budowy ścieżki rowerowej wzdłuż al. 29 Listopada na odcinku od Żelaznej do Opolskiej. Dziś rowerzyści mogą poruszać się po jezdni, ale to dla nich mało komfortowe. Na wstępnym projekcje drogi rowerowej nie pozostawiono suchej nitki, i rzeczywiście projekt zawierał sporo błędów. Tu mieliśmy silne wsparcie stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów, które zaproponowało własne rozwiązania. Dla nas to było duże wsparcie, a proces projektowania rozpoczął się na nowo.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Infrastruktura rowerowa

#560 Post autor: Kaszmir » 25 kwie 2018, o 22:56

Jakiś czas temu był zapowiadany, teraz wreszcie się pojawił! Przejazd rowerowy z ul. Smoleńsk w kierunku Plant :thumbup:
https://web.facebook.com/ZIKiT.Krakow/v ... 184605293/

pjetrek
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Infrastruktura rowerowa

#561 Post autor: pjetrek » 29 wrz 2018, o 21:45

Wzdłuż Piastowskiej, na ringu wokół Błoń, utworzono ddr....

https://www.facebook.com/Razemwruchu/ph ... =3&theater

sazonov
Znawca
Posty: 31
Rejestracja: 25 wrz 2017, o 20:23

Infrastruktura rowerowa

#562 Post autor: sazonov » 30 wrz 2018, o 01:11

Ta ścieżka na drodze odseparowana - drodzy - wchodzimy w nowy etap rozwoju infrastruktury rowerowej w Krakowie, bo DA SIĘ!

Sent from my moto x4 using Tapatalk

pjetrek
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Infrastruktura rowerowa

#563 Post autor: pjetrek » 30 wrz 2018, o 10:40

Ale ten separator jest tam bardziej dlatego, że ruch na DDR jest dwukierunkowy. Żeby kierowcy jadący w kier. Miasteczka Studenckiego nie spotkali się na czołówkę z rowerzystami jadącymi w stronę Rudawy. ;)

sazonov
Znawca
Posty: 31
Rejestracja: 25 wrz 2017, o 20:23

Infrastruktura rowerowa

#564 Post autor: sazonov » 30 wrz 2018, o 11:10

No właśnie! W innych częściach świata bardzo częste rozwiązanie - chyba po raz pierwszy w Krakowie

Sent from my moto x4 using Tapatalk

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Infrastruktura rowerowa

#565 Post autor: Cukier » 30 wrz 2018, o 11:50

Ogólnie to uważam dwukierunkową drogę rowerową tak blisko jezdni za niebezpieczną, a taki wątły separator i słupki w skrajni rowerowej nie czynią jej szczególnie bezpieczniejszą. DDDR na jezdni może być bezpieczna, ale to trzeba odseparować tak co najmniej półmetrową wyspą buforową. Dobry przykład można brać z Wrocławia i Legnickiej: https://www.youtube.com/watch?v=-KJ5r8MWNHY

Natomiast ni cholery nie rozumiem, dlaczego na Piastowskiej odwala się takiego kniota, w momencie gdy dość konsekwentnie od Młynówki przez skrzyżowanie z Armii Krajowej do Igrców mamy na Piastowskiej obustronne pasy rowerowe. I teraz co, rowerzysta jadący od Miasteczka w stronę Królowej Jadwigi ma dwukrotnie lawirować z jednej strony jezdni na drugą? To ma być szybsze i bezpieczniejsze? Najpierw skrajnym prawym pasem od Miasteczka do Igrców, potem przejazd na drugą stronę (będzie w ogóle przejazd dla rowerów, czy zostaje opcja teleport?) i jazda wzdłuż błoń do mostu, po czym przed mostem znów przejazd na drugą stronę (i znów pytanie o teleport) bo most należy pokonać w ruchu ogólnym.

sazonov
Znawca
Posty: 31
Rejestracja: 25 wrz 2017, o 20:23

Infrastruktura rowerowa

#566 Post autor: sazonov » 30 wrz 2018, o 12:14

To prawda, rzeczywiście brakuje tej kontynuacji, a ten DDR we Wrocławiu to jest cudo

Sent from my moto x4 using Tapatalk

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Infrastruktura rowerowa

#567 Post autor: scyzor663 » 30 wrz 2018, o 14:35

Bo na Piastowskiej olali tych którzy jeżdżą do pracy czy szkoły na rowerze a zrobili dobrze tym którzy rekreacyjnie robią sobie pętle wokoło Błoń.

pjetrek
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Infrastruktura rowerowa

#568 Post autor: pjetrek » 30 wrz 2018, o 17:32

Dokładnie tak. Były odwieczne spory piesi vs. rowerzyści na tym chodniku. Zresztą nie wiem czy pamiętacie, jak parę lat temu był nawet pomysł "obcięcia" fragmentu Błoń i poszerzenia chodnika. A tymczasem zdecydowano się na poszerzenie, ale kosztem jezdni i miejsc parkingowych...

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Infrastruktura rowerowa

#569 Post autor: scyzor663 » 30 wrz 2018, o 21:06

Błonia są pod ochroną konserwatorską więc "przycięcie" nawet o centymetr nie wchodzi w grę.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Infrastruktura rowerowa

#570 Post autor: Kaszmir » 4 paź 2018, o 12:12

POD ŁĄCZNICĄ JUŻ BEZ BŁOTA [ZDJĘCIA]
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/pod-la ... 27406.html
Oficjalnie to tylko droga technologiczna. Dla rowerzystów jeżdżących z Bieżanowa w stronę centrum może być jednak znaczącym ułatwieniem. Na błotnistym do niedawna trakcie pod łącznicą kolejową Zabłocie-Krzemionki wykonawca prac przy modernizacji linii kolejowej wysypał szutrową nawierzchnię.

ODPOWIEDZ

Wróć do „V. Rowery”