Wavelo (ex KMK bike)

Moderator: Moderatorzy

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Wavelo (ex KMK bike)

#406 Post autor: volferssj » 29 sie 2017, o 22:42

Ciekawostka związana z Wavelo: miasto płaci BikeU 1500/m-c, a od maja BikeU płaci do kasy miasta 2000/m-c. Wychodzi, że na rowerkach miasto jeszcze zarabia... nieźle.

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Wavelo (ex KMK bike)

#407 Post autor: dominik » 30 sie 2017, o 11:23

Wavelo okazało się hitem. Milion kilometrów
http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,12428704/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wavelo (ex KMK bike)

#408 Post autor: Kaszmir » 24 paź 2017, o 15:04

Wavelo – podsumowanie roku działalności

poniedziałek, 23 października 2017 r.

23 października odbyła się konferencja prasowa podsumowująca pierwszy rok funkcjonowania Wavelo – najbardziej przyjaznych użytkownikom rowerom w Polsce. Podsumowania dokonał Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu oraz przedstawiciele firmy BikeU.

Obrazek
Fot. wavelo

Operatorem sytemu dostarczającego najnowocześniejsze rowery „czwartej generacji” w Krakowie jest firma BikeU. Rowery są bezpieczne, wygodne oraz łatwe do zlokalizowania (posiadają komputer pokładowy oraz GPS). W mieście do dyspozycji mieszkańców jest 156 stacji oraz 1500 rowerów. Użytkownicy mogą wykupić abonament (określoną liczbę darmowych minut dostępną w ciągu dnia) lub zapłacić za rzeczywisty czas wypożyczenia roweru.

W czasie roku działalności Wavelo mieszkańcy Krakowa przejechali w sumie 2.5 mln kilometrów (spędzili na rowerach 260 tys. godzin). Do najbardziej popularnych stacji w systemie należą te zlokalizowane przy Galerii Krakowskiej, Teatrze Bagatela i Placu Wszystkich Świętych. W godzinach porannych użytkownicy najczęściej wypożyczają rowery na Rondzie Mogilskim, a wieczorem przy ul. Pawiej. Stacją docelową w obu przypadkach jest ta zlokalizowana na końcu ul. Szewskiej. Zdeklarował on również, że system jest przygotowany i będzie funkcjonował przez cały okres zimowy.

Od początku przyświecał nam cel, by rowery miejskie stały się integralną częścią systemu komunikacji w Krakowie. Tanie abonamenty, rozwinięte sposoby płatności dla wszystkich, solidne jednoślady, powiększający się obszar systemu – to wszystko sprawiło, że krakowianie pokochali Wavelo i zaczęli regularnie z niego korzystać. Na efekty nie trzeba było długo czekać – magiczną liczbę 2 mln przejechanych kilometrów osiągnęliśmy w niecałe jedenaście miesięcy – powiedział Marcin Jeż, Dyrektor ds. Innowacji i Rozwoju, BikeU.

Przedstawiciel ZIKiT zaprezentował, jak wygląda rozwój „miękkiej” (zwanej też „niewidzialną”) infrastruktury rowerowej w Krakowie. Zaznaczył, że wkrótce Kraków dołączy do grona liderów w skali Polski, jeśli chodzi o liczbę ulic z wprowadzonym kontraruchem rowerowym i wyznaczonymi kontrapasami. Przedstawił informacje odnośnie trwających prac ułatwiających poruszanie się na rowerze (Śluza: na Czarnowiejskiej, Piłsudskiego przy Focha; Przejazdy: Kamienna, Łobzowska, Czysta-Reymonta, Most Dębnicki, Kościuszki, plac Bohaterów Getta, Józefińska).

„Nie ma złej pogody na rower jest tylko nieodpowiedni strój - powiedział Marcin Wójcik, Dział ds. Mobilności Aktywnej w ZIKiT.

Miniony rok pokazał, że przekazanie koncesji w ręce prywatnego operatora, w naszym przypadku - firmy BikeU, to naprawdę dobre rozwiązanie. Teraz czas pójść krok dalej. Sukces roweru miejskiego w obecnym wydaniu sprawił, że na ulicach pojawiło się wielu nowych rowerzystów. Do tych osób ZIKiT będzie kierował przez następny rok różne działania edukacyjne, które mają podnieść ich wiedzę z zakresu bezpiecznego poruszania się rowerem po mieście.

Będziemy zwracać uwagę rowerzystów, aby przestrzegali następujących zasad:

* Chodniki służą do chodzenia, nie do jeżdżenia
* Zawsze jedź po prawej stronie, również na drogach rowerowych
* Sygnalizuj zamiar a nie czynność
* Stosuj zasadę ograniczonego zaufania. Pokonując skrzyżowania postaraj się o kontakt wzrokowy z kierującymi pojazdami
* Zachowaj odstęp od krawężnika lub zaparkowanych aut – ok. 1 metr
* Na ulicy z torowiskiem blisko krawężnika, jedź środkiem torowiska (ulice: Długa, Karmelicka, Zwierzyniecka)
* Przecinając torowisko, postaraj się zrobić to po dużym kątem
* Uważaj na pieszych
* Nie rozmawiaj przez telefon podczas jazdy
* Jazda obok siebie jest dozwolona o ile nie utrudnia to ruchu innych pojazdów.

Przez kolejne miesiące ZIKiT chce skupić się, też na przypomnieniu, że niezależnie jaki środek transportu wybierzemy ostatecznie i tak wszyscy jesteśmy pieszymi. W propagowaniu tej idei, ma pomóc spot, który od poniedziałku będzie rozpowszechniany w Internecie.
http://zikit.krakow.pl/ogolne/214372,17 ... nosci.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wavelo (ex KMK bike)

#409 Post autor: Kaszmir » 26 paź 2017, o 12:26

WAVELO MA ROK. CO SIĘ UDAŁO, GDZIE SĄ BRAKI?
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/wavelo ... 22718.html
Operator Wavelo nie ukrywa, że w najbliższym czasie nie planuje rozwijania systemu z własnych środków. Nic go zresztą do tego nie zobowiązuje, bo umowa z miastem dotycząca liczby stacji i rowerów jest wypełniana. Dlatego jeśli system będzie się powiększał, to raczej na zasadzie uruchamiania nowych stacji partnerskich lub finansowania nowych stacji z budżetu obywatelskiego. – Na pewno będziemy wspierać każdego mieszkańca, który będzie chciał w swojej dzielnicy dołożyć rowery i widzimy w tym duży potencjał – mówił przedstawiciel operatora.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wavelo (ex KMK bike)

#410 Post autor: Kaszmir » 7 gru 2017, o 13:38

Rowery Wavelo cieszą się popularnością również w zimie. Dlatego na ulicach Krakowa pojawi się o 10% więcej miejskich rowerów, niż przewiduje koncesja!
Druga dobra wiadomość to zimowa promocja: do końca lutego w taryfie "Pay As You Go" można jeździć za 10 groszy za minutę. Korzystajcie!
https://www.facebook.com/ZIKiT.Krakow/p ... =3&theater

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1318
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Wavelo (ex KMK bike)

#411 Post autor: flosan » 16 sty 2018, o 11:31

Jakby ktoś był zainteresowany rocznym abonamentem Wavelo w znacząco niższej cenie niż normalnie to proszę o kontakt (lub PW), mam dwa takie abonamenty na zbyciu ze współlokatorką - z takich już korzystamy i nie jesteśmy w stanie z przyczyn logistycznych po stronie systemu Wavelo korzystać z kolejnych w tym samym czasie obowiązywania obecnych, stąd okazja do zakupu.

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Wavelo (ex KMK bike)

#412 Post autor: dominik » 15 kwie 2018, o 22:29

ROWER SCHOWANY W PIWNICY CZY PORZUCONY W KRZAKACH. EKIPA WAVELO DO ZADAŃ SPECJALNYCH
Wywożenie rowerów miejskich poza granice miasta czy zamykanie ich na prywatnych posesjach to tylko niektóre przypadki łamania regulaminu krakowskiego Wavelo. Jak w takich przypadkach radzi sobie operator systemu?
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/rower- ... 25087.html

pjetrek
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Wavelo (ex KMK bike)

#413 Post autor: pjetrek » 7 lis 2019, o 09:34

Rowery Wavelo wyjeżdżają z Krakowa...
To koniec rowerów Wavelo

Firma BikeU, która od października 2016 roku zarządza systemem publicznej wypożyczalni rowerów Wavelo, ma zamiar wypowiedzieć umowę miastu.

Urzędnicy Zarządu Transportu Publicznego otrzymali list, w którym firma pisze, że chce wypowiedzieć miastu umowę. Wcześniej przedstawiciele spółki spotkali się z pracownikami miejskiej jednostki, aby omówić sprawę.

– Otrzymaliśmy takie pismo, ale nasi prawnicy potraktowali to jako nieskuteczne wypowiedzenie umowy – mówi w rozmowie z LoveKraków.pl Łukasz Franek, dyrektor ZTP. Z treści listu wynika, że operator przymierza się do zerwania umowy.
Urzędnicy przedstawienia jasnego stanowiska firmy BikeU oczekują na spotkaniu, które odbędzie się w środę 13 listopada. – Będziemy rozmawiać, czy rzeczywiście chcą wypowiedzieć skutecznie umowę – dodaje Franek.

Szef urzędu nie chce mówić o scenariuszach, co w sytuacji, kiedy Wavelo przestanie działać. – Zastanowimy się, co zrobić, aby rower miejski był dostępny od maja – podkreśla Łukasz Franek.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/to-ko ... 32883.html

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2359
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Wavelo (ex KMK bike)

#414 Post autor: DaroKRK » 7 lis 2019, o 10:40

Aj, wielka wielka szkoda.
System fajnie działał naprawdę.

marcin1410
Dyspozytor
Posty: 675
Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
Lokalizacja: Z-cie/Kraków

Wavelo (ex KMK bike)

#415 Post autor: marcin1410 » 9 lis 2019, o 17:34

Szkoda, aczkolwiek wydaje mi się, że hulajnogi nie są jedyną przyczyną. Moim zdaniem dużą rolę odegrał też stan techniczny rowerów oraz komfort podróżowania nimi. Przez ostatnie 3 sezony przez co najmniej miesiąc miałem wykupiony abonament i mam poczucie, że jakość rowerów regularnie się obniżała. Szczerze mówiąc, w tym sezonie zrezygnowałem po miesiącu, gdyż przez ten czas nie udało mi się znaleźć roweru bez żadnego problemu. A to słabe hamulce (szczególnie kłopotliwe przy zjeździe z Mostu Kotlarskiego), a to coś ociera, a to przekładnia szwankuje.
A propos przekładni - czytałem gdzieś, że jest ona dość problematyczna z uwagi na łatwość uszkodzenia przy próbie zmiany przełożenia pod dużym obciążeniem. Przypominam - jak tworzyli Wavelo chwalili się, że dzięki temu typowi przekładni, nie będzie problemu spadających łańcuchów. Jak widać nie do końca wyszło.
Inną kwestią jest waga tych rowerów. Kraków, szczególnie na południu i północy jest dość pagórkowaty, a duża masa nie pomaga w pokonywaniu wzniesień.
Przyznam się, że ostatecznie porzuciłem Wavelo i zdecydowałem się na własny rower. Choć koszt nieporównywalnie wyższy, to jednak komfort jazdy to wynagradza.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Wavelo (ex KMK bike)

#416 Post autor: Mseifer » 28 gru 2019, o 21:27

W Warszawie też problemy operatora rowerów:
https://warszawa.naszemiasto.pl/klopoty ... LKT69iq3Cw

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

Wavelo (ex KMK bike)

#417 Post autor: sienioo » 29 gru 2019, o 10:42

Mseifer pisze:W Warszawie też problemy operatora rowerów:
https://warszawa.naszemiasto.pl/klopoty ... LKT69iq3Cw
Warszawa za to (już jakiś czas temu) ogłosiła przetarg na Studium Rowerowe. Nie wiem czy już czasem opracowanie nie ujrzało światła dziennego. Ma ono wspomóc wybór firmy i kierunki rozwoju roweru.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Wavelo (ex KMK bike)

#418 Post autor: Sgriffin » 2 sty 2020, o 11:15

Już jest:
https://zdm.waw.pl/veturilo2021/

Nawiasem mówiąc przetarg na to opracowanie był żałosny. Żadnych kryteriów dotyczących doświadczenia, słabo określony przedmiot zamówienia.
Więc przygotowała żona wrocławskiego oficera rowerowego...
A sam wrocławski oficer rowerowy został przedstawiony jako zewnętrzny ekspert :rotfl:
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „V. Rowery”