Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 17 lis 2018, o 20:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 paź 2013, o 15:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21880
("Rowery elektryczne", choć takie pojazdy nie do końca spełniają definicję roweru)

Na rowerze elektrycznym kierowca się nie spoci
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... spoci.html
Cytuj:
- Podstawowa wersja jakieś półtora tysiąca złotych, a bardziej profesjonalna około trzech tysięcy. Jeżeli ktoś nie ma pieniędzy, bo taki jednorazowy wydatek może być kłopotem, niech pomyśli o "trzecim kole". Wymyśliłem tanią przyczepkę z silnikiem, która jest też czymś w rodzaju akumulatora - jak ją odłączyć, to rower staje się klasycznym dwukołowcem.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 paź 2013, o 16:32 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 17 sie 2010, o 17:10
Posty: 334
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
("Rowery elektryczne", choć takie pojazdy nie do końca spełniają definicję roweru)


No właśnie w tym tkwi szkopuł. Takie pojazdy byłyby zmuszone przez prawo do poruszania się wyłącznie po jezdni. Pewnie część osób o tym pamięta, ale przypomnę: według prawa rower może mieć wspomaganie elektryczne, ale nie napęd. Silnik powinien pracować wyłącznie podczas pedałowania, jego moc nie powinna przekraczać 250W i powinna się zmniejszać w miarę przyspieszania aby po osiągnięciu 25km/h (oidp) spaść do zera. Tak orzekła Unia Europejska, której prawo jest ponad prawem polskim (na mocy traktatu Lizbońskiego). Jeśli wszystkie te warunki nie są spełnione, to według prawa nie jest to rower tylko pojazd elektryczny, zatem nie przysługuje mu żaden z rowerowych przywilejów. A z całym szacunkiem dla pana radnego, wątpię żeby o tym wszystkim wiedział projektując swój wynalazek. Więc jeśli, Boże uchowaj, ten wynalazek się przyjmie, to na jezdni pojawią się wielośladowe zawalidrogi, nie dość że znacznie trudniejsze do wyprzedzenia od tych jednośladowych, to na dodatek nie mogące z niej zjechać na DDRy i CPRy. Tylko tego nam brakowało do szczęścia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 paź 2013, o 19:57 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1284
Lokalizacja: Kraków
James napisał(a):
. Silnik powinien pracować wyłącznie podczas pedałowania, jego moc nie powinna przekraczać 250W i powinna się zmniejszać w mirę przyspieszania aby po osiągnięciu 25km/h (oidp) spaść do zera. Tak orzekła Unia Europejska, której prawo jest ponad prawem polskim (na mocy traktatu Lizbońskiego)


W Polskich przepisach też to jest ;) Bodaj od 2011.
James napisał(a):
Więc jeśli, Boże uchowaj, ten wynalazek się przyjmie,


Zakładając że się przyjmie :) W co wątpię bo jednak kupno nowego roweru elektrycznego jest sensowniejsze i nie jestem do końca przekonany do stabilności tego napędu na zakrętach. No i zawsze to dodatkowe kilogramy do ciągnięcia jak się jedzie bez napędu :hihi: Więc przy góralu totalnie odpada bo mamy z +50% masy pojazdu, a przy treku/holendrze...cóż, jak ktoś zamierza na codzień jeździć rowerem to się raczej w takie pitolenie nie będzie bawił

Ale w sumie z jednym ma racje- kierowcy łatwiej się przesiądą na rower elektryczny niż zwykły. Były gdzieś o tym badania, ale musiałbym Adama popytać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 paź 2013, o 21:19 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 17 sie 2010, o 17:10
Posty: 334
Lokalizacja: Kraków
wincent napisał(a):
kierowcy łatwiej się przesiądą na rower elektryczny niż zwykły. Były gdzieś o tym badania

Nie trzeba badań, na "chłopski rozum" można wywnioskować że osoby wożące się samochodami to często lenie, którzy nie mają ochoty na sporty kondycyjne. Wiem po sobie :) Ważne żeby dojechać wygodnie i się nie wysilać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 paź 2013, o 21:28 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 sie 2013, o 20:29
Posty: 1065
Lokalizacja: Ziemia
W Holandii mnóstwo dróg rowerowych jest również dostępna dla motorowerów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2013, o 01:16 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1284
Lokalizacja: Kraków
chlorofil napisał(a):
W Holandii mnóstwo dróg rowerowych jest również dostępna dla motorowerów.


Zacznijmy od tego że w Holandii jest mnóstwo dróg rowerowych.
Zresztą idźmy na całośc- dla motocykli też. I samochodów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2013, o 11:09 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 sie 2013, o 20:29
Posty: 1065
Lokalizacja: Ziemia
Aleś mądrze napisał :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL