Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 lip 2019, o 17:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 468 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 cze 2016, o 22:36 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 17 maja 2014, o 12:41
Posty: 269
No jeśli jednojezdniowa to raczej nigdy nie wolno parkować za przejściem, niezależnie od tego czy ma jeden, dwa czy pięć pasów w każdą stronę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2016, o 23:25 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10762
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
No z przytoczonego przepisu wynika że dla trzech i więcej pasów już można (?)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2016, o 00:52 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 17 maja 2014, o 12:41
Posty: 269
Hmm rzeczywiście, mowa o dwukierunkowej, a nie dwujezdniowej, nie doczytałem... Czyli mając zwykłą jednojezdniową drogę o trzech pasach ruchu (dwa w jedną, jeden w drugą) już parkować za przejściem można. Hmm ciekawe... gdy ktoś jedzie lewym pasem w tym kierunku gdzie są dwa pasy, to gdy pieszy wejdzie na jezdnię z jego lewej strony sytuacja z jego perspektywy jest taka sama, jakby to była droga o dwóch pasach. Tylko raz nie wolno parkować za przejściem, żeby była widoczność obszaru wokół przejścia, a raz wolno i tej widoczności nie ma... a sytuacja niemal ta sama. Ciekawe są polskie przepisy, albo ja czegoś tu nie rozumiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2016, o 19:26 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10762
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
SuperMarioB napisał(a):
Hmm ciekawe... gdy ktoś jedzie lewym pasem w tym kierunku gdzie są dwa pasy, to gdy pieszy wejdzie na jezdnię z jego lewej strony sytuacja z jego perspektywy jest taka sama,

Generalnie żeby pojawić się na tej stronie jezdni pieszy musi pokonać 3 pasy ruchu, co jednak daje kierowcy relatywnie dużo czasu na reakcję. Jakkolwiek to i tak jest czcza dyskusja bo zdaje się że nie mamy w Krakowie jednojezdniowych ulic 2x3 z przejściami dla pieszych bez sygnalizacji?

Swoją drogą - może ktoś polecić jakiś sprawdzony sposób na pozbycie się samochodów z tamtego chodnika? Policja (komisariat niedaleko), Straż Miejska czy może raczej kleić k*tasy?

I czy ktoś z Was pojmuje PO CO na chodniku gdzie jest zakaz zatrzymywania się postawiono... parkomat?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2016, o 20:19 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 17 maja 2014, o 12:41
Posty: 269
Mylisz drogę dwujezdniową z dwukierunkową. Dwukierunkowa z trzema pasami ruchu to 1x3, dwa pasy w jedną, jeden w przeciwną. I już za przejściem parkować można.

Parkujące auta najlepiej zgłaszać na policję i nie dawać się spławić. SM jeśli w ogóle przyjedzie, to cyknie dwie fotki, że jednak przejść można i odjedzie. Klejenie ku*asów to imho najgorszy pomysł, bo najprościej dostać w ryło. Chociaż jak zgłosisz na policję to kierowca też dostanie komplet danych o Tobie, więc wychodzi w sumie na jedno :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2016, o 20:32 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10762
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
SuperMarioB napisał(a):
Mylisz drogę dwujezdniową z dwukierunkową. Dwukierunkowa z trzema pasami ruchu to 1x3, dwa pasy w jedną, jeden w przeciwną. I już za przejściem parkować można.

Ja mówię o jednojezdniowej ulicy 2x3 - czyli 2-kierunkowa po 3-pasy w każdą stronę. A słówko jednojezdniowa jest po to, żeby zaznaczyć, że nie ma wyspy dzielącej a jedynie podwójna ciągła. 1x3 to jak dla mnie ulica jednokierunkowa o trzech pasach, a drogę o dwóch pasach w jedną i jednym w przeciwną nazwałbym 2+1 (1+2).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2016, o 22:43 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 17 maja 2014, o 12:41
Posty: 269
Nie ma chyba standardów w tej materii, a ja używam akurat innej terminologii. Popularne drogi budowane za PRL z dwoma pasami w każdą stronę, ale rozdzielone tylko podwójną ciągłą (bez pasa zieleni) nazywam 1x4, czyli cztery pasy na jednej jezdni. Jednojezdniowa z trzema pasami w każdą stronę to już 1x6 wg mnie, ale takich chyba w całej Polsce próżno szukać, natomiast często gęsto buduje się je w Rosji.

Niemniej dwukierunkowa z więcej niż dwoma pasami ruchu (zauważ że nie ma rozgraniczenia, że te dwa pasy mają być w każdym kierunku), to teoretycznie już 1x3 się łapie, albo 2+1 wg Twojej terminologii. A kierowca jadący przy osi jezdni, lewym pasem dla swojego kierunku, ma dokładnie taką samą widoczność na chodnik po swojej lewej, co na drodze 1x2. Tylko że w tym drugim przypadku za przejściem nie wolno parkować (żeby kierowca jadący z przeciwka widział co się dzieje w jego okolicach), a w pierwszym już wolno, mimo że dla kierowcy jadącego lewym pasem to niemal ta sama sytuacja. Więc albo ja czegoś nie rozumiem, albo polskie przepisy naprawdę są swoiste... delikatnie mówiąc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2016, o 10:39 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6986
Lokalizacja: Kraków
Położą asfalt na wałach wzdłuż Wisły. 5,5 km nowej ścieżki
Cytuj:
Jeszcze w tym roku miasto położy asfaltową nawierzchnię na nowym wale przeciwpowodziowym wzdłuż Wisły, między ujściem Białuchy a mostem Wandy. Z tej wiadomości ucieszą się na pewno rowerzyści i rolkarze.


http://lovekrakow.pl/aktualnosci/poloza ... 15225.html

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2016, o 17:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowiak2013 napisał(a):
Położą asfalt na wałach wzdłuż Wisły. 5,5 km nowej ścieżki
Cytuj:
Jeszcze w tym roku miasto położy asfaltową nawierzchnię na nowym wale przeciwpowodziowym wzdłuż Wisły, między ujściem Białuchy a mostem Wandy. Z tej wiadomości ucieszą się na pewno rowerzyści i rolkarze.


http://lovekrakow.pl/aktualnosci/poloza ... 15225.html

Bardzo dobrze, że robią takową inwestycję. Mam tylko nadzieję, że wraz z tym zbudują trochę dobrej drogi też dla pieszych.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2016, o 17:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 11:23
Posty: 2323
Lokalizacja: Kraków
Pewnie będzie to CPR jak w drodze do Tyńca wzdłuż Wisły.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lip 2016, o 08:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Ani kierujący, ani piesi? Posłowie pytają o status rolkarzy
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... z4Dnl2XTF0

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2016, o 17:27 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 9 gru 2013, o 20:32
Posty: 660
Lokalizacja: Kraków
Policja bierze się za rowerzystów jeżdżących po przejściach dla pieszych i chodnikach:
http://moto.onet.pl/aktualnosci/policja ... tow/vkend2


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2016, o 17:41 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3651
Lokalizacja: Kraków
Brawo. Zaraz się okaże że główną przyczyną wypadków rowerzystów było "przejeżdżanie przez przejście dla pieszych", tak jak onegdaj jako przyczynę wypadków policja podawała "uderzenie w drzewo" :wall:

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2016, o 17:51 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2600
Lokalizacja: Krowodrza Górka
90% jazd po przejściach wyeliminuje się samo jak przestaną jeździć po chodnikach. Inną sprawą jest, że ten przepis jest po prostu martwy i bezsensowny. Podobnie jak np. martwy i bezsensowny jest przepis mówiący o konieczności zatrzymania się przed strzałką warunkową.

tomta1: zgadzam się z Tobą, że ten przepis to zwykły du*ochron w imię św. Przepustowości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2016, o 18:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1762
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Martwy, ale powinien być egzekwowany. Skręcałeś kiedyś ciężarówką/tirem w prawo na skrzyżowaniu? W lusterku do martwej strefy widać dobrze tylko najbliższe otoczenie przejścia, więc często rowerzysty jadącego w kierunku przejścia ok 20km/h po prostu nie masz szans zobaczyć. Ten przepis jest także po to, żeby rowerzysta był bezpieczny w takiej sytuacji...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 468 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL