Rowerzyści, kierowcy, piesi

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
SuperMarioB
Specjalista
Posty: 269
Rejestracja: 17 maja 2014, o 12:41

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#406 Post autor: SuperMarioB » 7 cze 2016, o 22:36

No jeśli jednojezdniowa to raczej nigdy nie wolno parkować za przejściem, niezależnie od tego czy ma jeden, dwa czy pięć pasów w każdą stronę.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#407 Post autor: Cukier » 7 cze 2016, o 23:25

No z przytoczonego przepisu wynika że dla trzech i więcej pasów już można (?)

SuperMarioB
Specjalista
Posty: 269
Rejestracja: 17 maja 2014, o 12:41

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#408 Post autor: SuperMarioB » 8 cze 2016, o 00:52

Hmm rzeczywiście, mowa o dwukierunkowej, a nie dwujezdniowej, nie doczytałem... Czyli mając zwykłą jednojezdniową drogę o trzech pasach ruchu (dwa w jedną, jeden w drugą) już parkować za przejściem można. Hmm ciekawe... gdy ktoś jedzie lewym pasem w tym kierunku gdzie są dwa pasy, to gdy pieszy wejdzie na jezdnię z jego lewej strony sytuacja z jego perspektywy jest taka sama, jakby to była droga o dwóch pasach. Tylko raz nie wolno parkować za przejściem, żeby była widoczność obszaru wokół przejścia, a raz wolno i tej widoczności nie ma... a sytuacja niemal ta sama. Ciekawe są polskie przepisy, albo ja czegoś tu nie rozumiem.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#409 Post autor: Cukier » 8 cze 2016, o 19:26

SuperMarioB pisze: Hmm ciekawe... gdy ktoś jedzie lewym pasem w tym kierunku gdzie są dwa pasy, to gdy pieszy wejdzie na jezdnię z jego lewej strony sytuacja z jego perspektywy jest taka sama,
Generalnie żeby pojawić się na tej stronie jezdni pieszy musi pokonać 3 pasy ruchu, co jednak daje kierowcy relatywnie dużo czasu na reakcję. Jakkolwiek to i tak jest czcza dyskusja bo zdaje się że nie mamy w Krakowie jednojezdniowych ulic 2x3 z przejściami dla pieszych bez sygnalizacji?

Swoją drogą - może ktoś polecić jakiś sprawdzony sposób na pozbycie się samochodów z tamtego chodnika? Policja (komisariat niedaleko), Straż Miejska czy może raczej kleić k*tasy?

I czy ktoś z Was pojmuje PO CO na chodniku gdzie jest zakaz zatrzymywania się postawiono... parkomat?

SuperMarioB
Specjalista
Posty: 269
Rejestracja: 17 maja 2014, o 12:41

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#410 Post autor: SuperMarioB » 8 cze 2016, o 20:19

Mylisz drogę dwujezdniową z dwukierunkową. Dwukierunkowa z trzema pasami ruchu to 1x3, dwa pasy w jedną, jeden w przeciwną. I już za przejściem parkować można.

Parkujące auta najlepiej zgłaszać na policję i nie dawać się spławić. SM jeśli w ogóle przyjedzie, to cyknie dwie fotki, że jednak przejść można i odjedzie. Klejenie ku*asów to imho najgorszy pomysł, bo najprościej dostać w ryło. Chociaż jak zgłosisz na policję to kierowca też dostanie komplet danych o Tobie, więc wychodzi w sumie na jedno :)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#411 Post autor: Cukier » 8 cze 2016, o 20:32

SuperMarioB pisze:Mylisz drogę dwujezdniową z dwukierunkową. Dwukierunkowa z trzema pasami ruchu to 1x3, dwa pasy w jedną, jeden w przeciwną. I już za przejściem parkować można.
Ja mówię o jednojezdniowej ulicy 2x3 - czyli 2-kierunkowa po 3-pasy w każdą stronę. A słówko jednojezdniowa jest po to, żeby zaznaczyć, że nie ma wyspy dzielącej a jedynie podwójna ciągła. 1x3 to jak dla mnie ulica jednokierunkowa o trzech pasach, a drogę o dwóch pasach w jedną i jednym w przeciwną nazwałbym 2+1 (1+2).

SuperMarioB
Specjalista
Posty: 269
Rejestracja: 17 maja 2014, o 12:41

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#412 Post autor: SuperMarioB » 8 cze 2016, o 22:43

Nie ma chyba standardów w tej materii, a ja używam akurat innej terminologii. Popularne drogi budowane za PRL z dwoma pasami w każdą stronę, ale rozdzielone tylko podwójną ciągłą (bez pasa zieleni) nazywam 1x4, czyli cztery pasy na jednej jezdni. Jednojezdniowa z trzema pasami w każdą stronę to już 1x6 wg mnie, ale takich chyba w całej Polsce próżno szukać, natomiast często gęsto buduje się je w Rosji.

Niemniej dwukierunkowa z więcej niż dwoma pasami ruchu (zauważ że nie ma rozgraniczenia, że te dwa pasy mają być w każdym kierunku), to teoretycznie już 1x3 się łapie, albo 2+1 wg Twojej terminologii. A kierowca jadący przy osi jezdni, lewym pasem dla swojego kierunku, ma dokładnie taką samą widoczność na chodnik po swojej lewej, co na drodze 1x2. Tylko że w tym drugim przypadku za przejściem nie wolno parkować (żeby kierowca jadący z przeciwka widział co się dzieje w jego okolicach), a w pierwszym już wolno, mimo że dla kierowcy jadącego lewym pasem to niemal ta sama sytuacja. Więc albo ja czegoś nie rozumiem, albo polskie przepisy naprawdę są swoiste... delikatnie mówiąc.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6997
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#413 Post autor: Krakowiak2013 » 19 cze 2016, o 10:39

Położą asfalt na wałach wzdłuż Wisły. 5,5 km nowej ścieżki
Jeszcze w tym roku miasto położy asfaltową nawierzchnię na nowym wale przeciwpowodziowym wzdłuż Wisły, między ujściem Białuchy a mostem Wandy. Z tej wiadomości ucieszą się na pewno rowerzyści i rolkarze.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/poloza ... 15225.html
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#414 Post autor: Mistrzejowiczanin » 19 cze 2016, o 17:36

Krakowiak2013 pisze:Położą asfalt na wałach wzdłuż Wisły. 5,5 km nowej ścieżki
Jeszcze w tym roku miasto położy asfaltową nawierzchnię na nowym wale przeciwpowodziowym wzdłuż Wisły, między ujściem Białuchy a mostem Wandy. Z tej wiadomości ucieszą się na pewno rowerzyści i rolkarze.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/poloza ... 15225.html
Bardzo dobrze, że robią takową inwestycję. Mam tylko nadzieję, że wraz z tym zbudują trochę dobrej drogi też dla pieszych.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2345
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#415 Post autor: DaroKRK » 19 cze 2016, o 17:43

Pewnie będzie to CPR jak w drodze do Tyńca wzdłuż Wisły.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 21:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#416 Post autor: Mistrzejowiczanin » 8 lip 2016, o 08:51

Ani kierujący, ani piesi? Posłowie pytają o status rolkarzy
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... z4Dnl2XTF0
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Krakowiaczek50
Dyspozytor
Posty: 660
Rejestracja: 9 gru 2013, o 20:32
Lokalizacja: Kraków

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#417 Post autor: Krakowiaczek50 » 5 sie 2016, o 17:27

Policja bierze się za rowerzystów jeżdżących po przejściach dla pieszych i chodnikach:
http://moto.onet.pl/aktualnosci/policja ... tow/vkend2

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3734
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#418 Post autor: tomta1 » 5 sie 2016, o 17:41

Brawo. Zaraz się okaże że główną przyczyną wypadków rowerzystów było "przejeżdżanie przez przejście dla pieszych", tak jak onegdaj jako przyczynę wypadków policja podawała "uderzenie w drzewo" :wall:
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2605
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#419 Post autor: scyzor663 » 5 sie 2016, o 17:51

90% jazd po przejściach wyeliminuje się samo jak przestaną jeździć po chodnikach. Inną sprawą jest, że ten przepis jest po prostu martwy i bezsensowny. Podobnie jak np. martwy i bezsensowny jest przepis mówiący o konieczności zatrzymania się przed strzałką warunkową.

tomta1: zgadzam się z Tobą, że ten przepis to zwykły du*ochron w imię św. Przepustowości.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#420 Post autor: yosujiro » 5 sie 2016, o 18:24

Martwy, ale powinien być egzekwowany. Skręcałeś kiedyś ciężarówką/tirem w prawo na skrzyżowaniu? W lusterku do martwej strefy widać dobrze tylko najbliższe otoczenie przejścia, więc często rowerzysty jadącego w kierunku przejścia ok 20km/h po prostu nie masz szans zobaczyć. Ten przepis jest także po to, żeby rowerzysta był bezpieczny w takiej sytuacji...

ODPOWIEDZ

Wróć do „V. Rowery”