Rowerzyści, kierowcy, piesi

Moderator: Moderatorzy

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#466 Post autor: volferssj » 5 lip 2018, o 10:26

lucapacioli pisze:Jak miały by takie kontrole wyglądać? Patrol z suszarką? I jakie jest ograniczenie prędkości na plantach?
Tutaj żadna suszarka nie jest potrzebna. Widzisz gościa, który lawiruje między ludźmi i jest paragraf na bilecik za 20-500 zł.
Kierujący rowerem, korzystając z chodnika lub drogi dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli, zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#467 Post autor: Sgriffin » 5 paź 2018, o 15:01

Jak radzi Wiesław Kądziołka, wicedyrektor Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego:
Zasygnalizujmy kierowcy chęć przejścia na drugą stronę tym, że uniesiemy rękę do góry. Kierowca w tym momencie zobaczy, że pieszy idący po chodniku ma zamiar przejść przez jezdnię. Wtedy on może odpowiednio zareagować
Także, ćwiczcie barki, rozciągajcie mięśnie i machajcie rączką. A jak nie macie rąk to może brzuszek do przodu wystawcie jak Pan dyrektor.

http://www.rdn.pl/news/przejscia-dla-pi ... nie-uwazac
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#468 Post autor: Kaszmir » 5 paź 2018, o 15:15

Jak nie Dworak, to Kądziołka... ekipa MORD trzyma "poziom" :D

kucyk
Dyrektor
Posty: 3394
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#469 Post autor: kucyk » 9 sie 2019, o 20:36

Szykuje się kolejna przebudowa ulicy Wielickiej związana z budową nowego budynku na terenie obecnego serwisu Opla i likwidacją obecnego przejazdu przez torowisko z ulicy Wodnej - przejazd będzie zlikwidowany ale torowisko przy Wielickiej będzie miało kolejne łuki i będzie nowe skrzyżowanie ze światłami. :wow:

http://mobilnykrakow.pl/audyt/przebudow ... -i-kd-d-4/

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:02

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#470 Post autor: fysztof » 10 sie 2019, o 20:30

Szkoda, że (na to wygląda) po raz kolejny zastosowano bieda-oszczędności na KM. W pierwotnym planie likwidacja przejazdu przez Wodną miała wiązać się z złagodzeniem tam łuków w torowisku. Teraz tego nie widzę...

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1819
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#471 Post autor: Jamnik » 9 lis 2019, o 13:09

Tylko żeby mnie nikt znowu nie próbował zjeść za antyrowerowe teksty. Ten takim nie jest: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9520427617

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#472 Post autor: pasazer_mobilisu » 9 lis 2019, o 14:25

Niestety rowerzyści często nie mają wyobraźni i o ile przechodząc przez DDR macham głową w obie strony upewniając się, że żadnemu nie wejdę pod koła to już na chodniku chciałbym mieć te minimum swobody w zmianie kierunku poruszania się. Praktycznie codziennie przejeżdża obok mnie na chodniku jakiś rowerzysta i o ile jedzie te 10 km/h to nie mam z tym problemu, ale zdarza się niektórym zapierniczać robiąc slalom między ludźmi. A chodniki są jakie są - tu nierówność, obok kosz na śmieci, psia kupa i gdy zachodzi potrzeba obejścia ich mistrz jednośladu ma problem nagle wyhamować przed pieszym.

Wczoraj w mediach pojawił się artykuł o rowerzyście, który śmiertelnie potrącił kobietę na chodniku:
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... su-1701189
Odnoszę wrażenie, że wielu rowerzystów nie jest świadomych że mogą dostać mandat za jazdę po chodniku, ktoś w ogóle słyszał/widział żeby ktoś został za to ukarany?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#473 Post autor: Cukier » 9 lis 2019, o 15:04

Winne jest takie a nie inne projektowanie infrastruktury. Wydzielanie DDR gdzie popadnie, oddalanie ich od jezdni, chowania za krzakami / ekranami i potem krzyżowanie z ruchem samochodowym pod kątem takim że kierowca choćby chciał do nie widzi. Świetny przykład na al. Jana Pawła II przy Ułanów gdzie infrastrukturalną głupotą zrobiono problem, którego nie było.

A dobre praktyki widać kawałek dalej w stronę centrum - skrzyżowanie Mogilskiej z Rymarską czy Grunwaldzką, gdzie kierowca skręcający w prawo doskonale widzi rowerzystów zarówno z naprzeciwka, jak i jadących w tym kierunku co on - albo w lusterku, albo pamięta kogo przed chwilą wyprzedził.

Niestety, odpychanie tras rowerowych daleko poza jezdnię "dla bezpieczeństwa rowerzystów" kończy się tym, że prędzej czy później powstaje punkt kolizyjny gdzie rowerzyści pojawiają się znikąd. A gdy kierowca rowerzystę cały czas widzi, to ma szansę zareagować.

marcin1410
Dyspozytor
Posty: 675
Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
Lokalizacja: Z-cie/Kraków

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#474 Post autor: marcin1410 » 9 lis 2019, o 17:25

Ostatnimi czasy podobnego gniota stworzono na Tischnera przy skrzyżowaniu z Zakopiańską. Miejsce mega niebezpieczne. Kierowcy skręcający w stronę bloków Zakopiańska 2 A/B/C nie mają najmniejszych szans dostrzec rowerzystów jadących w kierunku Fredry, gdyż ci są całkowicie zasłonięci przez wiatę i ekrany. Kwestią czasu jest wypadek w tym miejscu. Również wyjazd z terenu wspólnot nie jest o wiele bezpieczniejszy, bo tu z kolei skarpa usypana przy budowie Tischnera Office zasłania rowerzystów jadących w kierunku Zakopiańskiej. To miejsce jest niebezpieczne również dla pieszych, gdyż idąc od strony tych bloków na przystanek 178, wychodzi się zza ekranów prosto na ścieżkę rowerową. Tutejsze wspólnoty mieszkaniowe pisały do Zarządu Dróg, ale otrzymał odpowiedź w stylu "wszystko jest zaprojektowane zgodnie z przepisami, trzeba uważać".
Inna kwestia, to zachowanie rowerzystów. Pierwszeństwo pierwszeństwem, ale niektórzy w ogóle nie stosują zasady ograniczonego zaufania. Ja jadąc na rowerze, gdy widzę samochód jadący równolegle, który skręca w prawo, zawsze zwalniam, bo mam świadomość, że z punktu widzenia kierowcy rowerzysta nie zawsze jest dobrze widoczny.
Kolejna kwestia - oświetlenie rowerów. Jak jeszcze było ciepło, zdarzało mi się jeździć do dziewczyny do Huty. Wracając po ciemku, często mijałem rowerzystów, którzy nie mieli ŻADNEGO oświetlenia, jedynie fabryczne odblaski.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3394
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Rowerzyści, kierowcy, piesi

#475 Post autor: kucyk » 19 paź 2020, o 10:18

Kolejne pomysły odnośnie "poprawy przejazdu" na newralgicznych skrzyżowaniach w Podgórzu:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dwa-n ... 38040.html

Patrząc na wiele ostatnich pomysłów urzędników osobiście uważam, że skutki mogą być odwrotne do tych zamierzonych. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „V. Rowery”