Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 26 kwi 2019, o 05:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 maja 2013, o 11:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22246
Rowerowe Forum Dzielnicowe: przyjdź i podyskutuj
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... kutuj.html
Cytuj:
Ruszył projekt "Krakowski Dialog Cykliczny". Dialog, czyli rozmowa, wspólne zastanawianie się nad problemami rowerzystów. A wspólne, bo wezmą w nim udział nie tylko aktywiści rowerowi, ale także urzędnicy.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 27 maja 2013, o 11:35 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2013, o 12:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22246
Dzielnicowe Forum Rowerowe: w weekend Kraków debatował o rowerach
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/18 ... eb1,1,3,60

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2013, o 13:20 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1291
Lokalizacja: Kraków
Niestety musiałem się szybko zmyć, ale każda z 5 grup roboczych wybierała po ok.30 najważniejszych wg. obecnych postulatów zgłoszonych wcześniej (lub ew. w czasie spotkania) które są tutaj

http://lab.ibikekrakow.com/

i z nimi pracowała. Na przełomie maja i czerwca mają się odbyć konultacje z mieszkańcami na każdym z obszarów miasta, a potem ma toto iść dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2013, o 11:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22246
Spotkanie rowerzystów z urzędnikami. Co z tego wynikło?
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... iklo_.html
Cytuj:
Przynieśli ze sobą konkretne rozwiązania - rozłożyli papiery, amatorsko rozrysowane rozwiązania. To musiało zrobić wrażenie. - Nie wiem, czy szok, ale zdziwienie na pewno - przekonuje Teresa Kowalińska, szefowa zespołu rowerowego w ZIKiT. - Spodziewaliśmy się rozwiązań drogich, dostaliśmy niskobudżetowe.

I super :)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2013, o 13:23 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1291
Lokalizacja: Kraków
Spotkania z mieszkańcami dla obszarów Nowa Huta i Śródmieście są w tym tygodniu, dla Krowodrzy, Podgórza Wschód i Zachód jakoś w połowie czerwca jak mnie pamięć nie myli (podział jak na w/w mapce z labu).

http://ibikekrakow.com/2013/05/26/infra ... eszkancow/
https://www.facebook.com/events/306853422781245/
Cytuj:
Wszystkie pomysły zostaną szerzej zaprezentowane i poddane dyskusji podczas otwartych konsultacji 28 maja (wtorek) w Ośrodku Kultury im. C.K. Norwida w Krakowie, os. Górali 5. W skład rejonu wchodzą dzielnice: XIV-XVIII


https://www.facebook.com/events/453006651459782/
Cytuj:
Mieszkasz lub pracujesz w Śródmieściu? Wyraź swoją opinię o infrastrukturze rowerowej na tym obszarze! Weź udział w konsultacjach! Przyjdź na spotkanie i pomóż nam wypracować „Kontrakt 100 rozwiązań”, który będzie stanowił podstawę do dalszego planowania polityki rowerowej w mieście m.in. przez ZIKiT. [ENGLISH VERSION BELOW].

TERMIN:29 MAJA (ŚRODA), GODZ. 17:30,
MIEJSCE: MAŁOPOLSKI INSTYTUT KULTURY, UL. KARMELICKA 27.


Co do artykułu z GW to Radłowska trochę przekłamała, zwyczajnie w kontrakcie skupiliśmy się na rozwiązaniach tańszych i łatwych do realizacji, co nie zmienia tego że drogie też są potrzebne (DDR na Wielickiej czy kładka pieszo-rowerowo-tramwajowa Salwator-Dębniki), po prostu to nie ta impreza ^^"


Ostatnio edytowano 27 maja 2013, o 13:29 przez wincent, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2013, o 17:08 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 19:04
Posty: 347
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów
wincent napisał(a):
Co do artykułu z GW to Radłowska trochę przekłamała, zwyczajnie w kontrakcie skupiliśmy się na rozwiązaniach tańszych i łatwych do realizacji, co nie zmienia tego że drogie też są potrzebne (DDR na Wielickiej czy kładka pieszo-rowerowo-tramwajowa Salwator-Dębniki), po prostu to nie ta impreza ^^"


My w Podgórzu Wschód właśnie mieliśmy twardy orzech do zgryzienia. Domyślam się, że założenia tego kontraktu głównie dotyczyły kontrapasów, śluz, które to w Śródmieściu, czy Krowodrzy faktycznie mogą sporo zdziałać. Za wyjątkiem kilku pierdół, typu trzy kontrapasy w Podgórzu i strefy zamieszkania na jednej ulicy, nic taniego nam nie pomagało.

Infrastruktury rowerowej w południowych dzielnicach praktycznie nie ma, także nie było "tanich i łatwych do wdrożenia" rozwiązań, które cokolwiek by poprawiły, nie było co poprawiać. Jedynym wyjściem było zwrócenie uwagi właśnie na Wielicką, Limanowskiego, wyjazd z Kurdwanowa i Wilgę. Drobne inwestycje nie poprawią naszej sytuacji.

Spotkanie w Podgórzu Wschód - 11 czerwca. Gdzie - jeszcze nie wiadomo.


Ostatnio edytowano 27 maja 2013, o 17:09 przez kbieniu7, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 cze 2013, o 22:16 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2010, o 19:04
Posty: 347
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów
11 czerwca 2013 (wtorek) o godzinie 17.30 w Domu Kultury "Podgórze" odbędą się konsultacje społeczne dla rejonu Podgórze - Wschód (dzielnice: X, XI, XII, XIII)

Dom Kultury "Podgórze" znajduje się na końcu ślepej ulicy ul. Sokolskiej pod numerem 13, wjazd od ul. Warneńczyka.

Wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 wrz 2013, o 09:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22246
Rowerowy Kraków już wie, czego chce. Jest lista zadań
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... zadan.html
Cytuj:
Pyclik przekonuje, że w lobbowanie za "Kontraktem..." zaangażowała się sama dyrekcja. Chodzi o osobny budżet na realizację zadań; na początek ZIKiT chce, żeby w budżecie miasta na przyszły rok znalazło się co najmniej kilkaset tysięcy złotych (niezależnie od pieniędzy, które miasto co roku wydaje na budowę infrastruktury). Czy tak się stanie? To już zależy od radnych miasta. - Na żadnym ze spotkań, a było ich przecież kilka, nie pojawił się ani jeden radny miasta. Mimo że wysyłaliśmy zaproszenia - tłumaczy Pieśluk. - Tematem zainteresowani byli za to radni dzielnicowi.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 wrz 2013, o 11:26 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Kaszmir napisał(a):
Rowerowy Kraków już wie, czego chce. Jest lista zadań
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... zadan.html
Cytuj:
Pyclik przekonuje, że w lobbowanie za "Kontraktem..." zaangażowała się sama dyrekcja. Chodzi o osobny budżet na realizację zadań; na początek ZIKiT chce, żeby w budżecie miasta na przyszły rok znalazło się co najmniej kilkaset tysięcy złotych (niezależnie od pieniędzy, które miasto co roku wydaje na budowę infrastruktury). Czy tak się stanie? To już zależy od radnych miasta. - Na żadnym ze spotkań, a było ich przecież kilka, nie pojawił się ani jeden radny miasta. Mimo że wysyłaliśmy zaproszenia - tłumaczy Pieśluk. - Tematem zainteresowani byli za to radni dzielnicowi.


Cytuj:
Teraz najważniejsze: jakie propozycje znalazły się w "Kontrakcie...". ale też sprawy większego kalibru - odpowiednie skomunikowanie Kurdwanowa z centrum miasta trasą główną


Jak zwykle: Kurdwanów. A gdzie Bieżanów i Prokocim ? :devil:

Cytuj:
w "Kontrakcie...". znalazła się również propozycja stworzenia kontrapasu na ul. Siedleckiego i Miodowej wraz z przyznaniem pierwszeństwa pieszym bezpośrednio przed i za przepustem kolejowym w ul. Miodowej. Udostępnienie pod prąd tych dwóch ulic umożliwiłoby szybkie połączenie rowerowe Grzegórzek z Kazimierzem.


Ale idiotyczny pomysł. Jak to niby kierowcy samochodów w tak wąskim tunelu mają się zmieścić z rowerzystami? W dodatku czy zastanowili się nad bezpieczeństwem? O ile jeszcze tych pieszych kierowca może zauważyć przed wjazdem do tunelu bo pieszy zbliża się powoli to z rowerzystami jadącymi z przeciwka to już przeginają. :devil:

No chyba że Ci ostatni są samobójcami i uwielbiają lądować na maskach samochodów? :lmao:

Mam nadzieję, że taki absurd nie przejdzie. :eek:


Ostatnio edytowano 14 wrz 2013, o 11:35 przez rafaello, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 wrz 2013, o 22:13 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1425
Lokalizacja: WDZ
Ciekawe co to za kombinacje alpejskie z tym Kurdwanowem. Jak ktoś chce jechać z Kurdwanowa do centrum na rowerze to pojedzie przez Fredry i Wadowicką. Jedyne co tu można ulepszyć to przerobić jeden z chodników na Wadowickiej na ciąg pieszo - rowerowy.

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 10:50 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Lista niezbędnych inwestycji przygotowanych przez mieszkańców:

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... owych.html

Cytuj:
Jednym z ciekawszych pomysłów dotyczących centrum jest idea stworzenia "Alei Dwóch Kółek". Projekt zakłada stworzenie trasy alternatywnej do Alei Trzech Wieszczów, którą rowerzyści mogliby jechać ulicami o małym natężeniu ruchu ( m.in. przez Park Krakowski i Błonia aż do Wisły).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 12:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1291
Lokalizacja: Kraków
rafaello napisał(a):
Ale idiotyczny pomysł. Jak to niby kierowcy samochodów w tak wąskim tunelu mają się zmieścić z rowerzystami? W dodatku czy zastanowili się nad bezpieczeństwem? O ile jeszcze tych pieszych kierowca może zauważyć przed wjazdem do tunelu bo pieszy zbliża się powoli to z rowerzystami jadącymi z przeciwka to już przeginają.


Tam już teraz jest ograniczenie do 20 km/h i ruch pieszy na jezdni. Więc jak ktoś tego nie ogarnia to może powinien się pozbyć prawa jazdy.

rafaello napisał(a):
Jak zwykle: Kurdwanów. A gdzie Bieżanów i Prokocim ?


Wielicka kończy się przy Nowosądeckiej?

Afterbirds napisał(a):
Ciekawe co to za kombinacje alpejskie z tym Kurdwanowem. Jak ktoś chce jechać z Kurdwanowa do centrum na rowerze to pojedzie przez Fredry i Wadowicką.


Weź sobie 20kg rower miejski i przejedź się Fredry to pogadamy :hihi: Zwłaszcza że poza Kurdwanowem jest jeszcze Bieżanów i Prokocim - i tam też mają jeździć przez Fredry? Powiem lepiej- nich jadą przez Zawiłą, a potem do Tyńca i bulwarami, też będzie bezsensownie :thumbup:


rafaello napisał(a):
Mam nadzieję, że taki absurd nie przejdzie.

Pytanie- jak często bywasz na Miodowej? Bo ja często jeżdżę Halicką żeby ominąć niewygodny lewoskręt na Wawrzyńca i jakoś nie widziałem tam nigdy zbyt wielu samochodów przy przepuście kolejowym.


Ostatnio edytowano 23 wrz 2013, o 12:34 przez wincent, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 20:44 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1425
Lokalizacja: WDZ
Jeżeli "skomunikowanie Kurdwanowa z centrum miasta trasą główną" ma oznaczać budowę DDR wzdłuż Wielickiej to pozwolę sobie za takie udogodnienie podziękować. Ta inwestycja jest potrzebna i to bardzo - ale dla Bieżanowa, Prokocimia, Kozłówka i okolic a nie Kurdwanowa. W czasach kiedy jeździłem do pracy na rowerze jeździłem właśnie przez Fredry i Suchą :twisted: (Turowicza i Tischnera jeszcze wtedy nie było).

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 21:54 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1291
Lokalizacja: Kraków
Afterbirds napisał(a):
Jeżeli "skomunikowanie Kurdwanowa z centrum miasta trasą główną" ma oznaczać budowę DDR wzdłuż Wielickiej to pozwolę sobie za takie udogodnienie podziękować


Właściwie to do skomunikowana Kurdwanowa z centrum ma posłużyć ciąg W.Sławka-Łużycka a dalej Klimeckiego lub Swoszowicka (ta druga opcja mnie słabo przekonuje) oraz alternatywnie trasa łagiewnicka (też do mnie nie trafia) - przynajmniej tak wynika z planów. Tyle że to że Wielicka ma służyć czemuś dla Kurdwanowa to wymysł dziennikarza- droga rowerowa na Wielickiej jest niezbędna na przedwczoraj- mniej dla Kurdwanowa, ale na pewno dla Kozłówka, Bieżanowa i Prokocimia.

Afterbirds napisał(a):
W czasach kiedy jeździłem do pracy na rowerze jeździłem właśnie przez Fredry i Suchą


Zakładam że góralem? :devil:


Ostatnio edytowano 23 wrz 2013, o 22:05 przez wincent, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 wrz 2013, o 06:49 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1425
Lokalizacja: WDZ
Ogólnoszosowym :xP

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL