Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 lis 2018, o 17:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwi 2012, o 10:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21874
Aleje. Zróbmy ścieżkę rowerową na trawniku między jezdniami
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... iedzy.html

Zastanawiam się, czy nie gryzłaby się z przyszłymi planami budowy linii tramwajowej? Być może nie.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwi 2012, o 23:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21874
Ścieżka rowerowa na Alejach Trzech Wieszczów? Realne
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... ealne.html
Cytuj:
Na przeszkodzie mógłby stanąć tylko plan budowy linii tramwajowej na tej trasie. Bo pojawia się oczywista wątpliwość, czy w takiej sytuacji jest sens pakować pieniądze w ścieżkę. Jednak sytuacja finansowa miasta jest trudna i nie sądzę, by tramwaj prędko powstał.


Rowerem na trawniku między Alejami. A może buspasem?
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... asem_.html

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 6 maja 2012, o 23:27 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2012, o 23:05 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 03:00
Posty: 605
Lokalizacja: Kraków
Ciekawe. Jednocześnie chce się przenieść rowerzystów na buspasy i podnieść prędkość autobusów. Może ostatnio nie jeżdżę zbyt często na rowerze, aczkolwiek swego czasu byłem bardzo aktywnym rowerzystą, i doskonale pamiętam jaką to wątpliwą przyjemnością jest bycie wyprzedzanym przez rozpędzony wielki pojazd jak autobus czy tir. Biorąc pod uwagę przepisowy metr od wyprzedzanego rowerzysty, plus szerokość autobusu, plus bezpieczne kilka(naście,dziesiąt) centymetrów od sąsiedniego pasa, szerokość buspasa musiałaby wynosić chyba z 5 metrów, żeby było to bezpieczne (zakręty, zachodzenie autobusu itd). Kompletnie poroniony pomysł.

_________________
Patrząc na komunikację nieco z boku...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2012, o 11:14 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
Jeśli już, to należałoby dla rowerów wydzielić czwarty pas (tylko z czego?). Nie wiem, co autor miał na myśli, ale zdecydowane veto dla jednego pasa wspólnego dla komunikacji miejskiej i rowerów. Jazda autobusu za rowerem to istny koszmar. Nie po to wydzielano bus pasy, żeby teraz zapychać je dodatkowymi pojazdami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2012, o 21:45 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Nie spowalniać autobusów - buspasy nie dla rowerów
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... werow.html

Marek Bauer napisał(a):
Patrząc na obecną liczbę pasażerów autobusów, trudno się oprzeć wrażeniu, że straty czasu pasażerów autobusów nie zostaną zrównoważone przez korzyści rowerzystów - Aleje to jednak ciąg o ograniczonym znaczeniu turystycznym.

Widzę że teraz doktorem inżynierem może zostać każdy :)

Swoją drogą zabawne, że Panu Inżynierowi rowerzyści przeszkadzają bardziej niż prawoskręty.. obecnie autobusy na A3W utykają w korkach głównie z powodu wpuszczenia na buspasy samochodów oczekujących do prawoskrętu kolizyjnego z przejściem dla pieszych. Rower jadący prosto nie koliduje z niczym.

Inna sprawa że faktycznie samochody mają w tej chwili kilkakrotnie więcej miejsca niż wszyscy pozostali uczestnicy ruchu razem wzięci. Gdyby udało się wywalić parkowanie i zwęzić pasy ogólne to pewnie 1,5 m na pas rowerowy znalazłoby się bez problemu ;)

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Ostatnio edytowano 6 maja 2012, o 21:51 przez tramwajem, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2012, o 21:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21874
tramwajem napisał(a):
Swoją drogą zabawne, że Panu Inżynierowi rowerzyści przeszkadzają bardziej niż prawoskręty.. obecnie autobusy na A3W utykają w korkach głównie z powodu wpuszczenia na buspasy samochodów oczekujących do prawoskrętu kolizyjnego z przejściem dla pieszych. Rower jadący prosto nie koliduje z niczym.

Różnica jest taka, że te prawoskręty i tak muszą być.

tramwajem napisał(a):
Inna sprawa że faktycznie samochody mają w tej chwili kilkakrotnie więcej miejsca niż wszyscy pozostali uczestnicy ruchu razem wzięci. Gdyby udało się wywalić parkowanie i zwęzić pasy ogólne to pewnie 1,5 m na pas rowerowy znalazłoby się bez problemu ;)
Cytat z listu:
Cytuj:
Zawężenie do 3,25 m można wprowadzić w wypadku przebudowy albo remontu, a dalsze zmniejszenie szerokości do 3,0 m - w przypadku uspokojenia ruchu. Z pewnością jednak nie można dzisiaj traktować Alei - z racji pełnionej funkcji - jako ciągu ulic ruchu uspokojonego.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2012, o 22:04 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Różnica jest taka, że te prawoskręty i tak muszą być.

Rowery też musza być - i problem w tym, że obecnie sa między buspasem a osobówkami. A prawoskręty niech sobię będą, ale nie na buspasie :evil:
Kaszmir napisał(a):
Zawężenie do 3,25 m można wprowadzić w wypadku przebudowy albo remontu, a dalsze zmniejszenie szerokości do 3,0 m - w przypadku uspokojenia ruchu. Z pewnością jednak nie można dzisiaj traktować Alei - z racji pełnionej funkcji - jako ciągu ulic ruchu uspokojonego.

No to trzeba ten ruch uspokoić, albo chociaż zwęzić do 3,50 :)

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Ostatnio edytowano 6 maja 2012, o 22:06 przez tramwajem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2012, o 22:58 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Chris napisał(a):
doskonale pamiętam jaką to wątpliwą przyjemnością jest bycie wyprzedzanym przez rozpędzony wielki pojazd jak autobus czy tir.

Jasne, że tak. Pomyśl jednak, czy nie większą przyjemnością jest bycie wyprzedzanym przez rozpędzony wielki autobus z prawej i rozpędzony mały samochód z lewej jednocześnie? :) Niestety Aleje są w tej chwili ogromnie niebezpiecznym ciągiem i wpuszczenie rowerów na buspas jest jedynym w miarę łatwym do wdrożenia ratunkiem. Ew. wchodzi w grę dopuszczenie jazdy pod prąd na alternatywnych ciągach, ale tutaj stanowczo przeciwny jest Zikit.

@pablo, dlatego właśnie należy poszerzyć buspasy tak, by autobusy miały lepsze możliwości wyprzedzania rowerzysty. Inna sprawa, że prędkość komunikacyjna autobusów jest tak żałosna, że nie wyobrażam sobie że można rowerem jechać wolniej ;)

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Ostatnio edytowano 6 maja 2012, o 22:58 przez tramwajem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2012, o 12:55 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
tramwajem napisał(a):
@pablo, dlatego właśnie należy poszerzyć buspasy tak, by autobusy miały lepsze możliwości wyprzedzania rowerzysty. Inna sprawa, że prędkość komunikacyjna autobusów jest tak żałosna, że nie wyobrażam sobie że można rowerem jechać wolniej


Poszerzyć buspasy i wydzielić z nich linią pas dla rowerów - owszem. A sprawa z rowerem i autobusem wygląda mniej więcej tak: autobus wyprzedza rower, dojeżdża do przystanku, staje - wymiana pasażerów, dojeżdża rower, wyprzedza stojący autobus, autobus rusza, dogania rower, wyprzedza go, staje na przystanku, itd... bajka się powtarza. Autobusom to tylko za walcem, dorożką lub traktorem jedzie się gorzej, ale tych jest mniej na drogach. A ciągłe wyprzedzanie tego samego pojazdu (w tym roweru) przez autobus naprawdę jest uciążliwe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2012, o 20:54 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
pablo, możliwe że masz rację, ale nigdy się tego nie dowiemy jeśli nie wprowadzimy takiego rozwiązania eksperymentalnie i nie zmierzymy skutków.

Tak było z kontrapasami rowerowymi - z racji obaw o bezpieczeństwo wprowadzono je eksperymentalnie, w niewielkim zakresie i tylko w centrum. Okazało się, że przez dwa lata nie było żadnego wypadku i (co zresztą potwierdzają badania zachodnie) jazda rowerem "pod prąd" jest bezpieczniejsza niż "z prądem" :) I to nawet uwzględniając fakt, ze krakowscy rowerzyści nie potrafią poprawnie jechać kontrapasem ;)

Oczywiście rowerzyści nie popierają rozwiązań, które miałyby opóźnić autobusy, nasza propozycja wynika po prostu z obserwacji jak to się robi na zachodzie.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2012, o 10:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21874
Rowerzyści nie pojadą na razie po buspasach
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... asach.html
Cytuj:
Dodał, że budowa ścieżki rowerowej pasem zieleni istnieje, jednak w przyszłości będzie tamtędy prowadzony tramwaj, więc byłyby to pieniądze zmarnowane.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 9 maja 2012, o 10:21 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2012, o 11:11 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
No tak, hipotetyczna strata na czasie przejazdu ważniejsza od bezpieczeństwa - jednym słowem Zikit.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2012, o 13:23 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
A ten tramwaj to przez całe Aleje ma jechać? Przecież tylko od N. Kleparza do Pl. Inwalidów. Więc zasłanianie się budową tramwaju jest nie na miejscu. Na pozostałym odcinku Alej tramwaj środkiem nie pojedzie, więc trasa rowerowa mogłaby tam powstać. A między NK a Pl. Inw. - trasę rowerową wyznaczyć po tym fragmencie chodnika, który jest notorycznie zajmowany przez parkujące auta. Piesi na tym nie stracą, bo obecnie i tak stoją tam samochody. I to nie wszędzie zgodnie z przepisami.


Ostatnio edytowano 9 maja 2012, o 13:26 przez pablo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2012, o 08:25 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Tyle, że budowa DDR w środku Alej to ogromne koszty, a w budżecie na rowery przeznaczono b. skromne środki.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2012, o 09:01 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
To może spróbujcie z tymi chodnikami? Tam, gdzie są wystarczająco szerokie, by pomieścić pieszych i rowery można dążyć do usunięcia parkujących aut i zrobić w miejscu, gdzie stały, ścieżkę. No i do tego oczywiście barierki (bo bez tego się nie obejdzie ;) ).


Ostatnio edytowano 10 maja 2012, o 09:02 przez pablo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL