Przepisy

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#61 Post autor: tramwajem » 26 maja 2012, o 22:55

Sprawdź swoją wiedzę! Test dla rowerzystów i kierowców
http://ibikekrakow.com/2012/05/24/spraw ... kierowcow/
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#62 Post autor: Kaszmir » 18 cze 2012, o 21:44

Rowerem po piwie. Areszt dla holenderskiego dziennikarza
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... karza.html

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7414
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#63 Post autor: Locutus » 19 cze 2012, o 08:31

Żenujący jest ten Holender…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#64 Post autor: Kaszmir » 4 lip 2012, o 07:09

Jazda rowerem po pasach? Egoizm rowerzystów
Ostatnio zmieniony 4 lip 2012, o 07:10 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#65 Post autor: Kaszmir » 4 lip 2012, o 20:11

Schodzić z rowerów na pasach? Obowiązkowo!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#66 Post autor: Kaszmir » 5 lip 2012, o 20:09

Przepis o zsiadaniu z roweru jest martwy!

Awatar użytkownika
kuba141
Dyspozytor
Posty: 569
Rejestracja: 1 lut 2011, o 09:55
Lokalizacja: Dzielnica VIII
Kontakt:

#67 Post autor: kuba141 » 6 lip 2012, o 15:43

Czy nie prościej byłoby domalować w niektórych miejscach pasy "przejazd dla rowerów"?

Awatar użytkownika
kbieniu7
Inspektor
Posty: 366
Rejestracja: 8 sty 2010, o 19:04
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów

#68 Post autor: kbieniu7 » 7 lip 2012, o 11:48

Sęk w tym, że polskie przepisy wymagają minimalną szerokość przejścia dla pieszych 4m. Przez to w wielu miejscach na przejazd brakuje miejsca. Ponadto w przypadku skrzyżowań z sygnalizacją ZIKiT broni się, że nie ma pieniędzy na dostawienie sygnalizatorów itp.
Jest to oczywiście najsensowniejsze rozwiązanie, wymalować przejazdy wszędzie gdzie się da i gdzie to jest sensowne (np. wzdłuż chodników z dopuszczonym ruchem rowerzystów), niestety miasto raczej olewa rowerzystów. Przykład przy Konopnickiej. Na chodniku można jeździć rowerem, nawet na skrzyżowaniach są wymalowane przejazdy. Jednak na wjazdach do nowo wybudowanego hotelu Hilton Garden Inn przejazdów już nie ma, ktoś o nich zapomniał. ZIKiT uważa, że nie ma żadnego problemu, wykręcając się jakimś "audytem rowerowym", o którym sami działacze rowerowi nie wiele pamiętają.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#69 Post autor: Kaszmir » 7 lip 2012, o 12:38

Rower to środek transportu, a nie rekreacji

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#70 Post autor: Kaszmir » 11 lip 2012, o 23:46

Rowerzysta: Strażnicy zapominają o przepisach i wlepiają kary
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... piaja.html
- Trzeba się zastanowić, co ma gwarantować przepis nakazujący przeprowadzenie roweru przez przejście. Ma zapewniać bezpieczeństwo. Narusza je rowerzysta, który wpada na przejście z taką prędkością, że kierowca nie ma szans go zauważyć, ale ktoś, kto przepycha rower "na hulajnogę", ostrożnie omijając pieszych, nie.
Ogólnie zgadzam się w całości z opiniami P. Łaczka zawartymi w artykule.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#71 Post autor: Kaszmir » 12 lip 2012, o 12:45

Rowerzyści źli? A co powiecie o tych kierowcach? [WIDEO]
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... IDEO_.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#72 Post autor: Kaszmir » 22 sty 2013, o 11:14

Niewidzialni rowerzyści. Za niskie mandaty?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#73 Post autor: Kaszmir » 18 kwie 2013, o 12:37

Środek na jazdę po ulicy
http://ibikekrakow.com/2013/04/17/srode ... -po-ulicy/
Środkiem. Oczywiście w potocznym tego słowa znaczeniu, czyli w odległości od krawężnika większej niż 20 cm. Osobiście trzymam się zasady, że im większy samochód widzę za sobą, tym bardziej odbijam w lewo. Nie jest to żadna złośliwość wobec kierowców, tylko troska o własne bezpieczeństwo. Widząc przed sobą rowerzystę przytulonego do krawężnika, kierowcy zazwyczaj sądzą, że zmieszczą się razem z nim na jednym pasie. Owszem, zmieszczą się, zachowując przy tym odległość na żyletkę. Jeśli natomiast zostawię sobie ten metr do krawężnika, to po pierwsze kierowcy zaczynają omijać mnie szerokim łukiem, a poza tym mam gdzie uciec, gdyby jakiś samochód zechciał wyprzedzić mnie zbyt blisko.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#74 Post autor: Kaszmir » 26 maja 2013, o 10:54

Rowerzyści, chodniki są miejscem dla pieszych

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 12:11
Lokalizacja: Małopolska

#75 Post autor: Castaway » 26 maja 2013, o 15:44

Był też o tym spory artykuł w piątkowym "Metrze". Rowerzyści to zagrożenie dla pieszych i równocześnie zawalidroga dla samochodów, gdy jeżdżą ulicą - nawet gdy ściśle trzymają się krawężnika (choć to rzadkość) to i tak trzeba go przepisowo ominąć o metr - a czasem nie ma na to miejsca, bo po lewej stronie mamy separator tramwajowy. I w efekcie codziennie na ulicach mamy Boże Ciało - procesje aut :twisted:

Póki nie powstanie sieć ścieżek rowerowych z prawdziwego zdarzenia, rowerzystom radzę korzystanie z tego środka lokomocji w charakterze rekreacyjnym, nad Wisłą np., a dojazdy do pracy wykonywać komunikacją publiczną.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

ODPOWIEDZ

Wróć do „V. Rowery”