Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 lis 2018, o 19:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 3 gru 2013, o 09:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Plany ZIKiT-u na 2014:

Cytuj:
Informacja nt. planów rowerowych ZIKiT w 2014r.

03.12.2013

Zadania zrealizowane w 2013r.
• ścieżka w Strefie Aktywności Gospodarczej Kraków - Pychowice o długości 200 m,
• Ul. Bora-Komorowskiego - strona południowa - 2.032 mb
• Ul. Andersa - od ul. Dunikowskiego do ul. Okulickiego - 700 mb
• Ul. Wielicka - od ul. Wodnej w kierunku ul. Limanowskiego - 527 mb
• Ul. Jasnogórska – 410 mb
• Ciąg pieszo-rowerowy przy ul. Jasnogórskiej – 75 mb

Łączna długość ścieżek rowerowych na koniec 2013r: 136,1 km

Zadania planowane na 2014r.
• Zadanie III-1.2 Budowa ścieżek rowerowych na terenie Miasta 750.000 zł

o Budowa ścieżki rowerowej w al. Andersa od Dunikowskiego do Okulickiego (dokończenie zadania)
o Budowa połączenia ul. Wielickiej z ul. Wapienną (połączenie Wielickiej z kładką nad Powstańców Śląskich)
o Kolejne zależnie od środków

• Zadanie III-1.84 Rozbudowa Systemu Miejskiego Roweru KMK Bike 250.000 zł

o Budowa nowych stacji (około 5)
o Zakres może być poszerzony o stacje zlecone przez Rady Dzielnic

• Program 100 rozwiązań (zadania bieżące) 500.000 zł
• Rozbudowa infrastruktury rowerowej w ramach inwestycji

o Mogilska – pl. Centralny 3,5 km ścieżki rowerowej i 0,3km ciągu pieszo rowerowego ok 2.000.000 zł
o al. Pokoju między Lema a M1 0,45 km ok 500.000 zł

Łącznie wydatki planowane na politykę rowerową w 2014r: 4 mln zł

Ponadto w ramach koncesji na wiaty przystankowe powstanie:
• 10 stacji KMKBike w 2014r o wartości około 500 tys zł
• 500 stojaków rowerowych w 2014r; 300 stojaków w 2015r; 200 stojaków rowerowych w 2016r o wartości około 300 tys zł


Źródło: http://zikit.krakow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 gru 2013, o 18:26 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Obiecali milion dają cztery. Jak to możliwe ?:

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... y_sie.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sty 2014, o 13:20 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6877
Lokalizacja: Kraków
Wrzucam ten artykuł tutaj, jeśli zły dział proszę o przeniesienie go

Przypilnują inwestycje, rowerowych bubli nie odbiorą

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... biora.html

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2014, o 20:50 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6877
Lokalizacja: Kraków
Oficer rowerowy: Kraków ma klimat na rowery

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... owery.html

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 mar 2014, o 09:37 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6877
Lokalizacja: Kraków
Liczenie krakowskich rowerzystów. Czy to fanaberia?
Cytuj:
Ilu dokładnie jest w Krakowie rowerzystów, ilu mieszkańców korzysta z rowerowej infrastruktury, którędy podróżują? Tego nie wie nikt. Gdańsk ma już pojęcie, bo urzędnicy postawili na skrzyżowaniach liczniki rowerowe. Nasi rozważają.


http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,47375, ... eria_.html

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwi 2014, o 09:12 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Nie ma to jak samo chwalenie się. :hihi:

Rowerowy ZI(KiT) 2014:

Cytuj:
Pracownicy Sekcji Rowerowej w ZIKiT prowadzą obecnie konsultacje odnośnie zasadności i możliwość wprowadzenia kolejnego innowacyjnego rozwiązania, które może wpłynąć na ilość osób korzystających w Krakowie z rowerów. Koncepcja ta zakłada wytyczenie w mieście kilku tras, które przecinają centrum i które są odpowiednie dla prowadzenia ruchu rowerowego po jezdni.


Żróło: http://zikit.krakow.pl/aktualnosci/4995 ... zikit-2014


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2014, o 05:32 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6877
Lokalizacja: Kraków
"Sierżanci rowerowi" poprowadzą cyklistów po krakowskich ulicach
Cytuj:
"Sierżant" to nazwa piktogramu roweru z dwoma daszkami nad nim. W praktyce jest to poziomy znak drogowy, który stosuje się tam, gdzie nie da się wytyczyć pasa rowerowego o szerokości 1,5 m. W Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju dobiegają końca prace nad rozporządzeniem, które dopuszczałoby jego stosowanie na polskich drogach. Już dziś wiadomo, że władze naszego miasta chcą, by nowy znak pojawił się na wielu ulicach.


http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/ ... ,id,t.html

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2014, o 21:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
AnkietaRowerowa.pl
https://www.facebook.com/pages/AnkietaR ... 6120679912
Cytuj:
Interaktywna mapa natężenia ruchu rowerowego i opinii na temat infrastruktury rowerowej w Krakowie, to narzędzie mające służyć wymianie informacji między użytkownikami a decydentami w kwestiach związanych z ruchem rowerowym w Krakowie.
Wyniki uzyskane przez nas w formie raportów zostaną udostępnione publicznie, a w szczególności przekazane instytucjom, które w swoich działaniach zajmują się ogólnie pojętym ruchem rowerowym - m.in. ZiKIT, Policja, stowarzyszenia.

Warto wypełnić.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2014, o 07:14 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6877
Lokalizacja: Kraków
W referendum zapytają o rowery. Czego w Krakowie brakuje?

Cytuj:
Maksymalnie 300 milionów złotych
Przedreferendalne nastroje są jednak nie tylko optymistyczne. Wbrew pozorom odpowiedź na tak wcale nie jest oczywista. Bo po pierwsze - referendum organizuje się w sprawach ważnych dla społeczeństwa, a temat ścieżek niekoniecznie dla mieszkańców taki jest, istnieje więc możliwość, że krakowianie do urn się nie pofatygują. Po drugie - wśród wielu mieszkańców wciąż dość popularne jest podejście do infrastruktury rowerowej jako fanaberii mniejszości (takich głosów nie brakuje przy każdym sporze między pieszymi i rowerzystami i kierowcami a rowerzystami). Po trzecie - w Krakowie pokutuje przekonanie, że rower sprawdza się tylko w dobrych warunkach pogodowych, czyli tylko przez część roku. Czy więc warto inwestować? Po czwarte - budżet z gumy nie jest, a miasto musi realizować wiele priorytetowych zadań i inwestycji. Marcin Hyła szacuje, że budowa sieci dróg rowerowych zgodnie z opracowanym przez miasto studium tras rowerowych (dokument, który przedstawia plany, projekty dróg rowerowych w całym mieście) pochłonęłaby maksymalnie 300 milionów złotych.



http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... kuje_.html

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2014, o 17:32 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6877
Lokalizacja: Kraków
Artykuł dotyczy budowy ścieżek rowerowych w Krakowie i artykuł de facto jest podobny do tego z piątkowego wydania Wyborczej, ale jest jedna różnica chodzi o koszty budowy, bo Gazeta Wyborcza podaje kwotę 300mln zł ,a zaś DP koszt 550mln zł. Więc zadam pytanie jaki jest naprawdę koszt budowy ścieżek rowerowych w Krakowie, czy mieszkańcy Krakowa poznają kosztorysy budowy ścieżek rowerowych przed referendum, czy dopiero wtedy kiedy Krakowianie wypowiedzą się w tym temacie?

Cytuj:
Ponad 550 mln zł potrzeba, by zrealizować krakowskie studium tras rowerowych.


Źródło cytatu : http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/ ... ,id,t.html

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2014, o 20:21 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1284
Lokalizacja: Kraków
Krakowiak2013 napisał(a):
. Więc zadam pytanie jaki jest naprawdę koszt budowy ścieżek rowerowych w Krakowie,


Wyborcza podaje koszt budowy tras głównych, natomiast DP prawdopodobnie tras głównych oraz tras łącznikowych i typowo rekreacyjnych.
Przy czym część tras ma być budowana w najbliższych latach ze środków wojewódzkich (ev)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2014, o 10:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6877
Lokalizacja: Kraków
Ile pieniędzy na ścieżki rowerowe?
Cytuj:
Pieniądze z unii mają załatwić sprawę
Stawowy, podczas konferencji prasowej stwierdził, że Kraków i tak będzie miał od 2015 roku więcej pieniędzy na budowę infrastruktury rowerowej bez względu na odpowiedź mieszkańców w referendum. – Marszałek Krupa zdradził, że w funduszach unijnych znajduje się 40 milionów euro na budowę ścieżek w aglomeracji krakowskiej – wyjaśnia szef klubu radnych partii Donalda Tuska.
Miasto Kraków we współpracy z okolicznymi gminami będzie musiało dołożyć do budowy ścieżek. – Szacujemy, że około 160 milionów złotych to środki z Brukseli, natomiast my będziemy musieli dodać 80 milionów – mówi Stawowy.


http://lovekrakow.pl/aktualnosci/ile-pi ... _5757.html

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2014, o 19:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3550
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Ponad 550 mln zł potrzeba, by zrealizować krakowskie studium tras rowerowych.
Coś mi tu śmierdzi. Według "DP" obecnie mamy sieć tras rowerowych o łącznej długości 145 km. W studium zaplanowano 19 inwestycji na łączną kwotę 550 mln złotych. Miałoby to poszerzyć tę sieć do 394 km. Nie chce mi się wierzyć, żeby była potrzeba wydawania ponad pół miliarda złotych na budowę ~250 km dróg (tudzież ścieżek, pasów) rowerowych. To by wychodziło jakieś 2,2 miliona złotych za 1 kilometr(!) trasy rowerowej. Nie mówcie mi, że to AŻ tyle ma kosztować. Według mnie, to są dwie odpowiedzi na to:

Pierwsza, bardziej optymistyczna: wkradł się jakiś błąd. I jest to jakaś inna, mniejsza kwota.

Drugi, niestety bardziej realny: kwota 550 mln to nie jest kwota budowy tras rowerowych, tylko budowy wszelkich inwestycji (drogowych), gdzie stworzenie trasy rowerowej jest "infrastrukturą towarzyszącą". Ta opcja również nie wydaje mi się bardzo realna, ale kto wie. Remont ~6,5-kilometrowego odcinka Mogilskiej i JPII pochłonie ~143 mln złotych. Daje to ~22 mln zł/km drogi. Z tym że w tej kwocie znajduje się remont ulicy, torowiska, DDR-ów, chodników, CPR-ów, ekranów, może jeszcze podstacji trakcyjnej, tych wywłaszczeń etc.

Niestety skłaniam się do twierdzenia, że poprawna jest druga opcja – 2,2 mln zł za remont 1 kilometra drogi (+chodniki/CPR-y/DDR-y, +ekrany) jest bardziej prawdopodobne od 2,2 mln zł za budowę 1 kilometra drogi/ścieżki rowerowej :/

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2014, o 19:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
tomta1 napisał(a):
Drugi, niestety bardziej realny: kwota 550 mln to nie jest kwota budowy tras rowerowych, tylko budowy wszelkich inwestycji (drogowych), gdzie stworzenie trasy rowerowej jest "infrastrukturą towarzyszącą". Ta opcja również nie wydaje mi się bardzo realna, ale kto wie. Remont ~6,5-kilometrowego odcinka Mogilskiej i JPII pochłonie ~143 mln złotych. Daje to ~22 mln zł/km drogi. Z tym że w tej kwocie znajduje się remont ulicy, torowiska, DDR-ów, chodników, CPR-ów, ekranów, może jeszcze podstacji trakcyjnej, tych wywłaszczeń etc.

Niestety skłaniam się do twierdzenia, że poprawna jest druga opcja – 2,2 mln zł za remont 1 kilometra drogi (+chodniki/CPR-y/DDR-y, +ekrany) jest bardziej prawdopodobne od 2,2 mln zł za budowę 1 kilometra drogi/ścieżki rowerowej :/

Z tego co zostało mi wyjaśnione, to jest właśnie tak: te 450 mln zł (450, nie 550 - wkradł się kolejny błąd do artykułu) to koszty dróg wraz z towarzyszącymi im ścieżkami rowerowymi...

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2014, o 22:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1284
Lokalizacja: Kraków
tomta1 napisał(a):
Drugi, niestety bardziej realny: kwota 550 mln to nie jest kwota budowy tras rowerowych, tylko budowy wszelkich inwestycji (drogowych), gdzie stworzenie trasy rowerowej jest "infrastrukturą towarzyszącą".


Nie. Chyba że wydaje ci się że za 1mln/km zbudują DDR, a za drugi mln/km jezdnie :P
Poza tym wg. Marcina (Hyły) mówimy o kwocie 250-300mln, tylko nie wiem czy to tylko na inwestycje miejskie czy łącznie z eurovelo

Kaszmir napisał(a):
Z tego co zostało mi wyjaśnione, to jest właśnie tak: te 450 mln zł (450, nie 550 - wkradł się kolejny błąd do artykułu) to koszty dróg wraz z towarzyszącymi im ścieżkami rowerowymi...


Ale przez kogo? Przecież to są za niskie koszty (tam są drogi rowerowe na trasie pychowickiej czy łagiewnickiej które łącznie mają kosztować 2 miliardy!) jak na całość


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL