Wieści rowerowe

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieści rowerowe

#271 Post autor: Kaszmir » 14 sie 2018, o 17:15

ZIKIT: "TE NAKLEJKI WYTRZYMAŁY DŁUŻEJ, NIŻ PRZYPUSZCZALIŚMY"
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... zczalismy/
"Te naklejki można porównać do plakatów edukacyjnych, które się rozwiesza na słupach. Jeżeli one się zużyją, to ich się nie naprawia, tylko nakleja nowe. Niewykluczone, że i tak będzie z tymi naklejkami" - tłumaczy w rozmowie z Radiem Kraków Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Tancin
Inspektor
Posty: 314
Rejestracja: 21 gru 2009, o 12:49
Lokalizacja: Kraków

Wieści rowerowe

#272 Post autor: Tancin » 15 sie 2018, o 06:40

Przejeżdżałem wiele razy koło tych naklejek i ani razu nie zdążyłem przeczytać tego co na nich było napisane. Jeśli miały być użyteczne, to powinny być np. przy przejazdach gdzie stojąc na czerwonym świetle byłaby szansa je przeczytać. Np. na Wielickiej jest/była naklejona na środku odcinka między Malborską a wjazdem na estakadę.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieści rowerowe

#273 Post autor: Kaszmir » 8 sie 2019, o 09:25

Nowinka rowerowa z Warszawy:

Warszawa. Ruszają testy totemu dla rowerzystów. Z syrenką
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62334.html
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie pochwalił się na Twitterze testowym totemem rowerowym. Obiekt informuje rowerzystów jaki powinni przyjąć styl jazdy (przyśpieszyć, zwolnić, utrzymać prędkość), by na najbliższym skrzyżowaniu trafili na zielone światło.

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 12:11
Lokalizacja: Małopolska

Wieści rowerowe

#274 Post autor: Castaway » 8 sie 2019, o 20:22

Kiedy Kraków będzie choć 20 lat za Warszawą jeśli chodzi o KM i rozwiązania miejskie...
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

lukov
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 16 mar 2019, o 11:03

Wieści rowerowe

#275 Post autor: lukov » 23 kwie 2020, o 16:31

Kraków jako pierwsze miasto w Polsce w związku z pandemią wydzieli nową przestrzeń dla pieszych i rowerzystów, wzorem np. Berlina czy Bogoty:
http://mobilnykrakow.pl/krakowska-tarcz ... obilnosci/
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/siede ... 35490.html

W prezentacji na stronie ZTP wymienione są następujące ulice:
- most Grunwaldzki; zewnętrzne pasy dla samochodów zmienione na DDR,
- Dietla; układ chodnik/pas do parkowania/pas rowerowy/pas ruchu,
- Wielopole; chodnik/pas ruchu/kontrapas/pas do parkowania/chodnik;
- Św. Gertrudy i Westerplatte;
- Bernardyńska;
- Ofiar Dąbia; pasy dla rowerów, zapowiadane wcześniej jako stałe na twitterze,
- Pilotów; pasy dla rowerów,
- Nowohucka (na mapce wygląda na odcinek Koszykarska - Ciepłownicza); tymczasowe pasy dla rowerów,
- Księcia Józefa; tymczasowe pasy dla rowerów,
- Podzamcze; 'oddanie jezdni pieszym',
- Skrzyżowanie pod Bagatelą; 'oddanie jezdni pieszym',
- Grzegórzecka; 'więcej przestrzeni dla pieszych',
- Mogilska; 'więcej przestrzeni dla pieszych',
- Most Grunwaldzki; 'więcej przestrzeni dla pieszych'.
A poniżej komentarz, że kolejne 'w trakcie inwentaryzacji'.

Pozostaje modlić się o to, żeby przynajmniej niektóre z tych zmian, np. na Dietla, zostały już na stałe. Moim zdaniem obecna sytuacja to też dobry
moment na wydzielenie buspasów - kierowcy nie będą się aż tak buntować przy zmniejszonym ruchu, a potem już samo zostanie ;D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Hajciu
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Wieści rowerowe

#276 Post autor: Hajciu » 6 maja 2020, o 12:45

Minęły dwa tygodnie - w terenie nie pojawiły się żadne zmiany..

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3734
Rejestracja: 14 lip 2013, o 18:48
Lokalizacja: Kraków

Wieści rowerowe

#277 Post autor: tomta1 » 9 maja 2020, o 07:43

Spokojnie, wszystko po kolei. Same projekty organizacji ruchu są zatwierdzone, więc to tylko kwestia czasu, kiedy ekipa pojawi się w terenie z puszkami farb, separatorami i znakami pionowymi, a mają oni teraz naprawdę dużo projektów teraz do realizacji. A jest to nie tylko cała Krakowska Tarcza dla Mobilności, ale też m.in. aleja Andersa, którą też czekają punktowe zwężenia, montaż słupków, pasów wibroakustycznych i takie tam. Dopiero co skończyli ogarniać Mikołajczyka. Zresztą, na Wielopolu jest już częściowo nowe oznakowanie, być może po weekendzie będzie już całkowicie nowe. Jedynie co to z Dietla prawdopodobnie czekają aż ruch zostanie przeniesiony na drugą jezdnię.

A, i zważmy na to, że choćby takie pojawienie się znaku B-36 (Zakaz zatrzymywania się) nie może nastąpić z dnia na dzień – by dać szansę kierującym na przestawienie swoich pojazdów.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

lukov
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 16 mar 2019, o 11:03

Wieści rowerowe

#278 Post autor: lukov » 10 maja 2020, o 14:17

Gdzieś na Twitterze oficera rowerowego znalazłem taką deklarację z piątku:
Od poniedziałku rozpoczną się prace nad zmianą org. ruchu na ul. Wielopole. W dalszej kolejności powstanie droga dla #rower.ów na Grzegórzeckiej i na Moście Grunwaldzkim.
Edit: zgodnie z zapowiedzią, rozpoczęły się prace na Wielopole:
Jak widzicie dziś zaczęła się wymiana nawierzchni. Kiedy pojawi się nowy asfaltowy dywanik, rowerzyści pojadą w obu kierunkach, w stronę Starego Miasta w ruchu ogólnym, w stronę ul. Dietla nowym kontrabasem. Będzie to 265 ulica w Krakowie z dopuszczonym ruchem rowerowym “pod prąd”!! Parkowanie zostanie po tej samej stronie, ale równolegle. Ciąg dalszy zmian już wkrótce!
https://www.instagram.com/p/CADk3EhHnqb/

Obrazek

kucyk
Dyrektor
Posty: 2446
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Wieści rowerowe

#279 Post autor: kucyk » 22 maja 2020, o 19:41

Rowerowa rewolucja dotarła na ulice Grzegórzecką:

https://lovekrakow.pl/galeria/rowerowe- ... _4712.html

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6349
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Wieści rowerowe

#280 Post autor: Coffee » 3 cze 2020, o 10:36

"Rewolucja" :D
Raczej bym to nazwał eksterminacją przestrzeni publicznej albo komuna paryską krakowskich ulic.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

PanA
Kierownik
Posty: 888
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Wieści rowerowe

#281 Post autor: PanA » 3 cze 2020, o 10:41

Komuna paryska chyba nie taka najgorsza, skoro powszechne jest honorowanie jej nazwą ulic w polskich miastach :P

Ano tak, lewagi nistrzą pszeszczeń gdźe rozum i godność człowieka pedelaże jedne
MKM-owie to jednak wielkie: xD

hlsd
Miłośnik
Posty: 74
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 08:55

Wieści rowerowe

#282 Post autor: hlsd » 3 cze 2020, o 13:43

Trochę mnie niepokoi to, że tak wesoło sobie wpuszczamy auta na torowiska. Krakowska, teraz Grzegórzecka.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-szoku ... 4-15004497
Nie wiem jak obecnie tam wygląda sytuacja, ale korek na Grzegórzeckiej do ronda Grzegórzeckiego był standardem, więc raczej się trochę obawiam o punktualność KM tam.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6349
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Wieści rowerowe

#283 Post autor: Coffee » 3 cze 2020, o 13:52

PanA pisze:
3 cze 2020, o 10:41
Ano tak, lewagi nistrzą pszeszczeń gdźe rozum i godność człowieka pedelaże jedne
Nie wiem co ma do tego ideologioa lewicowa (sam jestem lewicowy, choć z wiekiem coraz bardziej centro-lewicowy) do zagarniania przestrzeni miejskiej przez lobby, które ma wyje**ne na innych uczestników ruchu w tym komunikację miejską?
hlsd pisze:
3 cze 2020, o 13:43
Trochę mnie niepokoi to, że tak wesoło sobie wpuszczamy auta na torowiska. Krakowska, teraz Grzegórzecka
Rowerzystom to przeszkadzać nie będzie. Niestety, najmniejsza i najgłośniej krzycząca społeczność Krakowa dostała co chciała, reszta się nie liczy. Niektórzy zapatrzyli się na wyimaginowany zachód (nigdzie w Niemczech czy Francji rowerzysta nie jest bardziej uprzywilejowany i kosztem dróg nie robi się DDR-ów) i sterroryzowaną przez rowerzystów Skandynawię (aczkolwiek już się Szwecja budzi, bo m.in. od 2012 roku mają przepisy, że komunikacja miejska ma bezwzględne pierwszeństwo przed kolarzami).
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 722
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Wieści rowerowe

#284 Post autor: Sorig » 3 cze 2020, o 14:18

PanA pisze:
3 cze 2020, o 10:41
Komuna paryska chyba nie taka najgorsza, skoro powszechne jest honorowanie jej nazwą ulic w polskich miastach :P
Nie no, cudownie wygląda taka zreformowana ulica. Powinniśmy się cieszyć że nie zerwali asfaltu :ermm:

Najbardziej mnie śmieszy że wywalono linię autobusową, żeby móc wprowadzić te "postępowe, pro-rowerowe" zmiany, polegające m.in na montażu progów zwalniających.
Nie rozumiem co się stało, że panuje teraz jakaś dziwna moda na wpychanie ruchu samochodowego na torowisko. Przecież to się skończy jak na Kalwaryjskiej, w najlepszym razie ciągłym zwalnianiem i przyspieszaniem tramwajów, w najgorszym - staniem w korku.

Oczywiście że warto ograniczyć ruch samochodów na Plantach Dietlowskich. Skoro miasto przejmuje teren szpitala na Kopernika, niech zlikwiduje miejsca parkingowe na Grzegórzeckiej i w zamian zorganizuje (w ramach strefy) kilkudziesięciomiejscowy parking przy Instytucie Urologii. Na miejscu miejsc parkingowych wzdłuż ulicy szeroki ciąg pieszo-rowerowy.
Po wypowiedziach Franka można przypuszczać że ta fuszerka ma zostać na stałe, co absolutnie nie powinno mieć miejsca. I to mnie martwi najbardziej.
PanA pisze:
3 cze 2020, o 10:41
Ano tak, lewagi nistrzą pszeszczeń gdźe rozum i godność człowieka pedelaże jedne
Przykro mi czytać taki pozbawiony merytoryki bełkot.

hlsd
Miłośnik
Posty: 74
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 08:55

Wieści rowerowe

#285 Post autor: hlsd » 3 cze 2020, o 17:04

Trzy ciekawe wypowiedzi.
- Jeśli chodzi o MPK, to nikt z MIR i ZTP nie konsultował z nami wprowadzenia zmian na ulicy Grzegórzeckiej – mówi nam Marek Gancarczyk, rzecznik MPK.

- Grzegórzecka zawsze była martwym punktem dla przejazdów rowerowych. Jazda Kopernika czy Bulwarami to jazda naokoło. Podkreślam jednak, że to rozwiązanie tymczasowe, do jesieni. Będziemy w tym czasie sprawdzać, czy pojawią się rowerzyści. Jeśli później będą opóźnienia w przejazdach tramwajów, to wtedy będą korekty – tłumaczy Łukasz Franek, dyrektor ZTP.

- Udowodniłem zmianami na Kalwaryjskiej, że bronię komunikacji miejskiej. Zmieniła się struktura ruchu, ale trzeba w praktyce sprawdzić, czy jest potencjał rowerowy. 30 proc. osób niejeżdżących na rowerze mówi, że przesiądą się na rower, ale muszą mieć do tego infrastrukturę – dodaje dyr. Franek.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-kontr ... 4-15007297

Pewnie dopóki nie otworzą Dietla, to nie będzie wielkich tragedii, bo Dietla ma mocno ograniczoną przepustowość obecnie. Ale jak skończą z Krakowską, to może być różnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „V. Rowery”