Informator Komunikacyjny 1972

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
maria
Dyrektor
Posty: 1014
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 08:45
Lokalizacja: Kraków NH

Informator Komunikacyjny 1972

#1 Post autor: maria » 16 mar 2010, o 08:07

W mieszkaniu mojej babci znalazłam taki właśnie informator :)
Skany wrzucam tutaj:

http://picasaweb.google.pl/116518105161772779863

Heh bilet ulgowy kosztował 50 gr :)
Ostatnio zmieniony 16 mar 2010, o 08:08 przez maria, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#2 Post autor: Kaszmir » 16 mar 2010, o 12:44

Niezłe! A dałabyś radę zamieścić ten skan mapki w większej rozdzielczości, co by można było się wgryźć w układ linii? :D

Awatar użytkownika
maria
Dyrektor
Posty: 1014
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 08:45
Lokalizacja: Kraków NH

#3 Post autor: maria » 16 mar 2010, o 13:12

Postaram się wrzucić wieczorem większy skan :)
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#4 Post autor: LK » 16 mar 2010, o 14:06

Kaszmir pisze:Niezłe! A dałabyś radę zamieścić ten skan mapki w większej rozdzielczości, co by można było się wgryźć w układ linii? :D
Na następnych stronach są spisy linii i tras którymi biegły, to też może pomóc.
Przy przeglądaniu znalazłem fragment: "(...) względniej Szewską od Teatru Rozmaitości(...)". Czy chodzi o obecny Teatr Bagatela :?:
Ostatnio zmieniony 16 mar 2010, o 15:46 przez LK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#5 Post autor: Kaszmir » 16 mar 2010, o 15:45

LK pisze:(...) względniej Szewską od Teatru Rozmaitości(...)". Czy chodzi o obecny Teatr Bagatela :?:
Mniej więcej - polecam artykuł ;) .

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#6 Post autor: LK » 16 mar 2010, o 15:57

Kaszmir pisze:
LK pisze:(...) względniej Szewską od Teatru Rozmaitości(...)". Czy chodzi o obecny Teatr Bagatela :?:
Mniej więcej - polecam artykuł ;) .
Dziękuję bardzo.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2010, o 23:24 przez LK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maria
Dyrektor
Posty: 1014
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 08:45
Lokalizacja: Kraków NH

#7 Post autor: maria » 16 mar 2010, o 22:42

Obiecana większa rozdzielczość mapki :)

http://img260.imageshack.us/img260/2037/001vby.jpg
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#8 Post autor: Kaszmir » 16 mar 2010, o 23:29

maria pisze:Obiecana większa rozdzielczość mapki :)

http://img260.imageshack.us/img260/2037/001vby.jpg
Super, dzięki :D

"18" do Dw. Płaszów, "22" do Dajworu... Organizacja linii w okolicach Zakrzówka też z zupełnie innej rzeczywistości ;)
Ostatnio zmieniony 16 mar 2010, o 23:30 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 19:52
Lokalizacja: aglo

#9 Post autor: Flover » 17 mar 2010, o 08:25

Popatrzcie sobie na częstotliwości. Wróć komuno:P

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#10 Post autor: Kaszmir » 17 mar 2010, o 14:01

Flover pisze:Popatrzcie sobie na częstotliwości. Wróć komuno:P
Za to mniej linii - czyli w praktyce ideał, do którego powinno się dążyć. Paradoksalnie obecnie w Krakowie jest odwrotnie :D

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 19:52
Lokalizacja: aglo

#11 Post autor: Flover » 18 mar 2010, o 23:08

Kaszmir pisze:
Flover pisze:Popatrzcie sobie na częstotliwości. Wróć komuno:P
Za to mniej linii - czyli w praktyce ideał, do którego powinno się dążyć. Paradoksalnie obecnie w Krakowie jest odwrotnie :D
Ideał moim zdaniem, bo tak naprawdę zwalczają się dwie wizje...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#12 Post autor: Kaszmir » 19 mar 2010, o 17:22

Flover pisze:Ideał moim zdaniem, bo tak naprawdę zwalczają się dwie wizje...
Co masz na myśli?

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 19:52
Lokalizacja: aglo

#13 Post autor: Flover » 20 mar 2010, o 18:50

Kaszmir pisze:
Flover pisze:Ideał moim zdaniem, bo tak naprawdę zwalczają się dwie wizje...
Co masz na myśli?
Nawet na naszym forum nie trudno zauważać, że część osób popiera zdecydowanie ideał mniej linii - częściej, a pozostałe szukają racjonalnych argumentów na poparcie wizji "zewsząd zewsząd", choć nieraz nie przyznają się do niej.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#14 Post autor: czatowiec » 20 mar 2010, o 20:03

Według mnie linii tramwajowych powinno być mniej, ale z wysoką częstotliwością, rozsądnymi trasami, oraz wygodnymi węzłami przesiadkowymi które pozwalają dojechać tam gdzie chcemy.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#15 Post autor: Kaszmir » 21 mar 2010, o 00:35

czatowiec pisze:Według mnie linii tramwajowych powinno być mniej, ale z wysoką częstotliwością, rozsądnymi trasami, oraz wygodnymi węzłami przesiadkowymi które pozwalają dojechać tam gdzie chcemy.
Zgadzam się - niestety jest problem ze wszystkimi trzema punktami ;) Zwłaszcza ostatnim - by wymienić takie perełki jak Ronda: Mogilskie oraz Grzegórzeckie czy Bieżanowską.

To takie "przesiadkowo-sprzyjające", gdy "4" do Dw. Głównego staje w innym miejscu niż "14", a obie są oddalone od przystanku autobusowego dla "124"/"152"/"5x2"...
To takie pomocne, gdy spędza się na przejściach kilka minut. Gdy jadę "1"/"22" od Starowiślnej i chcę przesiąść się na linię do R. Mogilskiego, robię to przy Hali - by tramwaj mi nie uciekł, gdy będę spędzał czas na przechodzeniu...

Swoją drogą, Mogilskie to majstersztyk: tramwaj skręcający w prawo/lewo krzyżuje się z tramwajem jadącym prosto z tego samego kierunku. To tak sprzyja bezkolizyjności... :D
Ostatnio zmieniony 21 mar 2010, o 00:37 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Historia i hobby KMK”