Tabor obsługujący konkretne linie

Moderator: Moderatorzy

snopek
Pasażer
Posty: 3
Rejestracja: 19 lut 2013, o 19:10
Lokalizacja: Kraków

Tabor obsługujący konkretne linie

#1 Post autor: snopek » 19 lut 2013, o 19:22

witam,

do pracy dyplomowej poszukuję wiadomości na temat typu/typów taboru jaki obsługiwał linię numer 4 w latach 2000 i 2004, linię numer 5 w 2004 roku, linię numer 9 w 2003 roku oraz linię 10 i 15 w latach 2000, 2004, 2005. Za wszelkie informacje byłbym bardzo wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2013, o 20:05 przez snopek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Tabor obsługujący konkretne linie

#2 Post autor: Kaszmir » 19 lut 2013, o 20:15

snopek pisze:witam,

do pracy dyplomowej poszukuję wiadomości na temat typu/typów taboru jaki obsługiwał linię numer 4 w latach 2000 i 2004, linię numer 5 w 2004 roku, linię numer 9 w 2003 roku oraz linię 10 i 15 w latach 2000, 2004, 2005. Za wszelkie informacje byłbym bardzo wdzięczny.
Czy pytasz o tabor w dni powszednie, czy we wszystkie dni?

Jeśli chodzi o Wzgórza Krzesławickie, to w dni powszednie "5" GT6, "4" 3x105 :)

snopek
Pasażer
Posty: 3
Rejestracja: 19 lut 2013, o 19:10
Lokalizacja: Kraków

Tabor obsługujący konkretne linie

#3 Post autor: snopek » 19 lut 2013, o 20:44

Kaszmir pisze:
snopek pisze:witam,

do pracy dyplomowej poszukuję wiadomości na temat typu/typów taboru jaki obsługiwał linię numer 4 w latach 2000 i 2004, linię numer 5 w 2004 roku, linię numer 9 w 2003 roku oraz linię 10 i 15 w latach 2000, 2004, 2005. Za wszelkie informacje byłbym bardzo wdzięczny.
Czy pytasz o tabor w dni powszednie, czy we wszystkie dni?

Jeśli chodzi o Wzgórza Krzesławickie, to w dni powszednie "5" GT6, "4" 3x105 :)
Zapomniałem dodać, chodzi mi przede wszystkim o dni powszednie ale jeżeli ktoś wie dodatkowo jaki tabor obsługiwał dane linie w soboty i niedziele to te informacje będą również mile widziane :)

Kaszmir dziękuję serdecznie za odpowiedź! :) Już widzę jakieś malutkie światełko w tunelu w uzupełnianiu moich danych tymi informacjami.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2013, o 20:57 przez snopek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#4 Post autor: Kaszmir » 19 lut 2013, o 21:11

Jeśli chodzi o "4", to 3x105 królowały w dni powszednie nieprzerwanie. Teoretycznie reforma z 1999r. miała wyeliminować konieczność puszczania trójskładów, więc możliwe że na samym początku 1999 kursowało na niej coś innego, lecz szybko wycofano się z tego pomysłu - potoki wymagały najbardziej pojemnych składów. Z kolei w weekendy pojawiały się na "4" Gt6+B4, przynajmniej w 2005 roku, lecz z tego co pamiętam również wcześniej.

W przypadku "5" nie wyobrażam sobie ani też nie pamiętam, by pojawiało się na niej w tych dniach cokolwiek innego niż GT6, również w weekendy. W godzinach szczytu bywało niewesoło i nieraz tramwaje miały problem z zamknięciem drzwi.

Na "9" przez wiele lat królowały 2x105, co się dziwić skoro w tym czasie nie miały alternatywy. Zarówno w dni powszednie, jak i weekendy.

Co do linii "10" nie mam pewności. Generalnie rządziły 2x105, jednak nie jestem pewny czy nie zagościły na niej tymczasowo GT6+B4.

Z "15" było podobnie jak "5" - GT6 w dni powszednie i z tego co pamiętam również w weekendy. I podobnie jak z "5", w szczycie nie wyrabiały.

Ogólnie wszystko powyżej pochodzi z pamięci, która czasem bywa zawodna. Powiedzmy, że jestem pewny powyższego na 90-95%, jak tylko znajdę źródła na potwierdzenie, dam znać :)

agatap
Dyspozytor
Posty: 570
Rejestracja: 1 lis 2010, o 11:29
Lokalizacja: Wieliczka

#5 Post autor: agatap » 19 lut 2013, o 21:18

Na "5" w 2005 roku pojawiały się 2x105Na z Podgórza.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2013, o 21:18 przez agatap, łącznie zmieniany 1 raz.

Albert
Inspektor
Posty: 409
Rejestracja: 9 sty 2013, o 22:07

#6 Post autor: Albert » 19 lut 2013, o 21:29

Znalazłem u siebie zdjęcie pętli Prądnik Biały z ok. 1995 r. Załapał się na nim 12 metrowy autobus i wydaje mi się, że jest to Scania CR112, ale nie jestem pewny. Tak więc chciałem się zapytać, czy te autobusy były spotykane w tych latach na 144? Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#7 Post autor: Coffee » 19 lut 2013, o 21:31

Kaszmir pisze:jednak nie jestem pewny czy nie zagościły na niej tymczasowo GT6+B4.
Zagościły. Przed przebudową Mogilskiego zdarzały się GT6+B4 na "4". Były też wieczorne łączenia z "1".
Kaszmir pisze:Z "15" było podobnie jak "5" - GT6 w dni powszednie i z tego co pamiętam również w weekendy.
"15" miała w 2005 epizod ze składami 105Na z Podgórza w wakacje. Zdarzały się również w poprzednich latach łączenia "15" z "17" i "21", obsługiwane 105Na solo.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Carol
Inspektor
Posty: 373
Rejestracja: 21 sty 2011, o 11:35
Lokalizacja: Nowa-Huta Pleszów

#8 Post autor: Carol » 19 lut 2013, o 21:37

Kaszmir pisze:Z "15" było podobnie jak "5" - GT6 w dni powszednie i z tego co pamiętam również w weekendy.
Tytułem uzupełnienia tego co napisał Kaszmir. W roku 2000 na linii 15 kursowały także wozy typu 102Na we wszystkie dni tygodnia.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#9 Post autor: Kaszmir » 19 lut 2013, o 22:46

Coffee pisze:
Kaszmir pisze:jednak nie jestem pewny czy nie zagościły na niej tymczasowo GT6+B4.
Zagościły. Przed przebudową Mogilskiego zdarzały się GT6+B4 na "4". Były też wieczorne łączenia z "1".
Piszesz o "4" czy o "10"? Cytowany fragment dotyczył "10".

snopek - ogólnie też polecam dwie galerie. Pierwsze to fotozajezdnia (plus wyszukiwarka), wprawdzie zdjęcia zaczynają się zwykle od 2005, jednak przez parę tygodnie nie powinno zajść wiele zmian :) Jeśli zaś chodzi o sam 2005 ("10", "15")
"10" dp: http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... ode=search
"15" dp: http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... ode=search
"15" sb: http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... ode=search
"15" św: http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... ode=search

Druga to ekk. W sekcji tramwaje można wybrać rodzaj taboru (menu po lewej), a potem konkretny wagon. Jest trochę zdjęć, tylko trzeba mieć czas poszukać (do tego chwilowo są problemy z ładowaniem strony, zajmuje trochę czasu). Np. znalazłem:
- GT6 na "5" w 2000: http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... ?wagon=172
- GT6 na "5" w 2004 http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... ?wagon=158
- GT6 na "15" w 2000 http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... ?wagon=187
- GT6 na "15" w 2004 http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... ?wagon=157
- 102 na "15" w 2000 (tak jak napisał Carol) http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... ?wagon=210
- 3x105 na "4" w 2004 http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... =864865863
- A nawet... GT6 na "10" w 2004 (czy ktoś zna powód?) http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... ?wagon=156

I pewnie wiele, wiele więcej.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2013, o 22:49 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 3 razy.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#10 Post autor: pablo » 19 lut 2013, o 22:54

Kaszmir pisze:A nawet... GT6 na "10" w 2004
Na 10 było nawet łączenie z 11 (105 solo). To był rozkład sobotni, kurs był około 17. Tylko jeden (Łagiewniki-Piastów), bo potem tramwaj chyba wchodził na coś w Hucie (może 21?). Ale który to był rok, to nie pamiętam. I trwało to dość krótko, bo się ludzie nie mieścili.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2013, o 22:55 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#11 Post autor: Coffee » 19 lut 2013, o 22:55

Piszesz o "4" czy o "10"? Cytowany fragment dotyczył "10".
Sorry, zmęczony po pracy. Zdanie miało brzmieć tak: Zagościły. Przed przebudową Mogilskiego zdarzały się GT6+B4 również na "4". Były też wieczorne łączenia z "1".
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

snopek
Pasażer
Posty: 3
Rejestracja: 19 lut 2013, o 19:10
Lokalizacja: Kraków

#12 Post autor: snopek » 19 lut 2013, o 23:24

Dziękuję wszystkim za pomoc (w szczególności Tobie - Kaszmir) i poświęcenie cennego czasu nawet mimo zmęczenia, naprawdę strasznie mi pomogliście :).
Zrobię jak napisałeś Kaszmir (bardzo dobry pomysł), przeglądnę zdjęcia z tych stron internetowych, które "podrzuciłeś" i na ich podstawie postaram się jeszcze coś więcej dowiedzieć.
Jeszcze raz serdeczne dzięki za wszystkie informacje i uwagi z nimi związane ! :)

Awatar użytkownika
bombowiec
Zbanowany
Posty: 529
Rejestracja: 12 sty 2013, o 17:09
Lokalizacja: Bronowice

#13 Post autor: bombowiec » 20 lut 2013, o 00:12

W 2011 r. na '4' widziałem GT8S. To było w niedzielę.
:sugoi: :sugoi: :sugoi:Konstal 105 :sugoi: :sugoi: :sugoi:
Roweroterroryści WON z ATW i ul. Karmelickiej !!!
NIE dla wiedni na ciągu bronowickim
TAK dla NGT8 na '14' i 2x105Na na '24'

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#14 Post autor: rafaello » 20 lut 2013, o 10:17

Kaszmir pisze:... A nawet... GT6 na "10" w 2004 (czy ktoś zna powód?) http://www.komunikacja.krakow.pl/tramwa ... ?wagon=156

I pewnie wiele, wiele więcej.
Jak choćby wczesno poranne oraz wieczorne kursy (dzień powszedni) i weekendowe na których na "10" królowały pojedyncze E1 - pamiętam jak bardzo często widywałem na tej linii takie wozy, szczególnie #101 oraz #111.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2013, o 10:33 przez rafaello, łącznie zmieniany 1 raz.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1561
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

#15 Post autor: Impuls » 20 lut 2013, o 23:34

W 2004 i 2005 już chyba w całości były ufoki na "4". Ale 2000 chyba były gt6+b4 na "4" ce i częściowo ufoki. Na "15" była jedna lub dwie brygady dość długo z Podgórza w składach 105Na w dni powszednie. Ponadto 2000 roku jeszcze nie mieli tyle gt6 i występowały 102-i na liniach "5" i "15". Na "9" i "10" wyłącznie składy. Zwalniane gt6+b4 z "4" trafiały najpierw na "22". Dopiero później zaczęły się pojawiać na "1" czy "10". Ta wymiana gt6+b4 na ufoki na "4" trochę trwała w czasie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Historia i hobby KMK”