Z tego co pamiętam, to w 2010 roku w wakacje przy okazji remontów. Zerówka chyba tak jeździła, ale pewności 100% nie mam. Także podczas pogrzebu Pary Prezydenckiej na Wawelu chyba "18" kursująca na Dajwór korzystała z tego skrętu.Afterbirds pisze:Jedynka tak skręca A w drugą stronę to AFAIR jak był remont Starowiślnej między Pocztą a Dietla.
Historia tras tramwajowych
Moderator: Moderatorzy
- pawelenator
- Kierownik
- Posty: 885
- Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
- Lokalizacja: Kraków Azory
- Kontakt:
-
- Miłośnik
- Posty: 127
- Rejestracja: 10 lis 2012, o 21:35
- Lokalizacja: Krk
- Helena Bukiet
- Specjalista
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 mar 2013, o 15:29
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli chodzi o trasę linii skręcającą z Dietla w Starowiślną, to doskonale pamiętam jak bardzo długo tak właśnie jeździła "7" - z Dąbia do Krowodrzy Górki. Pamiętam bardzo dobrze, że jeździła dokładnie tak jak "1" do Placu Wszystkich Świętych, a potem przez Straszewskiego i Długą do końca. Był też taki okres, że jeździła do Dworca Towarowego, ale ja bardziej kojarzę ten czas, gdy jeździła do KG.
Rezydencja państwa Bukietów, na forum Pani Domu!
Na tej trasie znalazła się po remarszrutyzacji AD 1999, zaś wcześniej przez całe lata kursowała przez Westerplatte, Dworzec Główny. I nie pamiętam jej kończącej przy DT, więc musiało to być bardzo bardzo dawno.Helena Bukiet pisze:Jeśli chodzi o trasę linii skręcającą z Dietla w Starowiślną, to doskonale pamiętam jak bardzo długo tak właśnie jeździła "7" - z Dąbia do Krowodrzy Górki. Pamiętam bardzo dobrze, że jeździła dokładnie tak jak "1" do Placu Wszystkich Świętych, a potem przez Straszewskiego i Długą do końca
- Helena Bukiet
- Specjalista
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 mar 2013, o 15:29
- Lokalizacja: Kraków
Możliwe, rogow153. W każdym razie od dziadków wielokrotnie słyszałam opowieści o linii "7", która w latach bodajże pięćdziesiątych czy na początku sześćdziesiątych jeździła o wiele bliżej centrum - kończyła swoją trasę przy niegdysiejszym kinie "Związkowiec" przy ulicy Grzegórzeckiej, niedaleko Zakładów Zieleniewskiego. I jeszcze co ciekawe widać pozostałości szyn...
Rezydencja państwa Bukietów, na forum Pani Domu!
- Helena Bukiet
- Specjalista
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 mar 2013, o 15:29
- Lokalizacja: Kraków
To miejsce to akurat prawie moje podwórko. Pierwsze bloki na al. Pokoju (wówczas jeszcze zwanej ulicą Nowogrzegórzecką) wybudowano w 1958 roku i po jakimś czasie pociągnięto tory chyba do okolic Fr. Nullo. A na końcówce przy Związkowcu to były ponoć ciekawe roszady wagonowe.Helena Bukiet pisze:Możliwe, rogow153. W każdym razie od dziadków wielokrotnie słyszałam opowieści o linii "7", która w latach bodajże pięćdziesiątych czy na początku sześćdziesiątych jeździła o wiele bliżej centrum - kończyła swoją trasę przy niegdysiejszym kinie "Związkowiec" przy ulicy Grzegórzeckiej, niedaleko Zakładów Zieleniewskiego. I jeszcze co ciekawe widać pozostałości szyn...
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2013, o 21:23 przez rogow153, łącznie zmieniany 1 raz.
- Helena Bukiet
- Specjalista
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 mar 2013, o 15:29
- Lokalizacja: Kraków
Podejrzewam, że nie tylko tam. Do dziś jak chodzę z pieskiem na spacer, to widzę przecież ślady szyn na Fabrycznej, choć tam akurat przebiegała kolej w czasach ostatniej wojny.rogow153 pisze:To miejsce to akurat prawie moje podwórko. Pierwsze bloki na al. Pokoju (wówczas jeszcze zwanej ulicą Nowogrzegórzecką) wybudowano w 1958 roku i po jakimś czasie pociągnięto tory chyba do okolic Fr. Nullo. A na końcówce przy Związkowcu to były ponoć ciekawe roszady wagonowe.Helena Bukiet pisze:Możliwe, rogow153. W każdym razie od dziadków wielokrotnie słyszałam opowieści o linii "7", która w latach bodajże pięćdziesiątych czy na początku sześćdziesiątych jeździła o wiele bliżej centrum - kończyła swoją trasę przy niegdysiejszym kinie "Związkowiec" przy ulicy Grzegórzeckiej, niedaleko Zakładów Zieleniewskiego. I jeszcze co ciekawe widać pozostałości szyn...
Niedawno rozmawiałam też z babcią, która opowiadała mi, jak to się fajnie jeździło Rakowicką na tyłach tramwaju... Z jej opisu wynika, że chodziło o SN1, wciąż jeżdżące w latach 50.
Rezydencja państwa Bukietów, na forum Pani Domu!
- pawelenator
- Kierownik
- Posty: 885
- Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
- Lokalizacja: Kraków Azory
- Kontakt:
Zresztą po ostatniej przebudowie tego toru to już niewielki skrawek został.pawelenator pisze:Na Grzegórzeckiej mamy resztkę torowiska tramwajowego, w okolicy dawnego kina Związkowiec oraz dalej wychodzące z garaży tory dawnej linii kolejowej Kraków Główny - Czyżyny (i dalej Mogiła / Kocmyrzów)
Wiślacka {5} Krowodrza
Bocznica kolejowa dochodziła do Wisły - były tory jeszcze niedawno, przed wybudowaniem Mostu Kotlarskiego i Galerii Kazimierz.pawelenator pisze:Na Grzegórzeckiej mamy resztkę torowiska tramwajowego, w okolicy dawnego kina Związkowiec oraz dalej wychodzące z garaży tory dawnej linii kolejowej Kraków Główny - Czyżyny (i dalej Mogiła / Kocmyrzów)
-
- Dyrektor
- Posty: 1485
- Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
- Lokalizacja: WDZ
Przecież tam nie było zajezdni tramwajowej. Była bocznica kolejowa z odnogą do zakładów Zieleniewskiego i resztki stacji Kraków Wisła (przynajmniej tyle ostało się do końca lat 90-tych).rafaello pisze:Napiszę jeszcze lepiej. Do terenów dawnej zajezdni tramwajowej w tym rejonie.Afterbirds pisze:Nie tyle do Wisły co do elektrowni i gazowni
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2013, o 22:11 przez I.G.I, łącznie zmieniany 2 razy.
Wiślacka {5} Krowodrza