Historia tras tramwajowych

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
pawelenator
Kierownik
Posty: 885
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
Lokalizacja: Kraków Azory
Kontakt:

#16 Post autor: pawelenator » 16 kwie 2013, o 16:45

Afterbirds pisze:Jedynka tak skręca :twisted: A w drugą stronę to AFAIR jak był remont Starowiślnej między Pocztą a Dietla.
Z tego co pamiętam, to w 2010 roku w wakacje przy okazji remontów. Zerówka chyba tak jeździła, ale pewności 100% nie mam. Także podczas pogrzebu Pary Prezydenckiej na Wawelu chyba "18" kursująca na Dajwór korzystała z tego skrętu.

Outofrange
Miłośnik
Posty: 127
Rejestracja: 10 lis 2012, o 21:35
Lokalizacja: Krk

#17 Post autor: Outofrange » 16 kwie 2013, o 22:11

Afterbirds pisze:Jedynka tak skręca :twisted: A w drugą stronę to AFAIR jak był remont Starowiślnej między Pocztą a Dietla.

no nie o jedynkę chodziło mi :P - w stronę Wisły :)

Awatar użytkownika
Helena Bukiet
Specjalista
Posty: 173
Rejestracja: 22 mar 2013, o 15:29
Lokalizacja: Kraków

#18 Post autor: Helena Bukiet » 17 kwie 2013, o 19:06

Jeśli chodzi o trasę linii skręcającą z Dietla w Starowiślną, to doskonale pamiętam jak bardzo długo tak właśnie jeździła "7" - z Dąbia do Krowodrzy Górki. Pamiętam bardzo dobrze, że jeździła dokładnie tak jak "1" do Placu Wszystkich Świętych, a potem przez Straszewskiego i Długą do końca. Był też taki okres, że jeździła do Dworca Towarowego, ale ja bardziej kojarzę ten czas, gdy jeździła do KG.
Rezydencja państwa Bukietów, na forum Pani Domu! :D

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

#19 Post autor: rogow153 » 17 kwie 2013, o 20:11

Helena Bukiet pisze:Jeśli chodzi o trasę linii skręcającą z Dietla w Starowiślną, to doskonale pamiętam jak bardzo długo tak właśnie jeździła "7" - z Dąbia do Krowodrzy Górki. Pamiętam bardzo dobrze, że jeździła dokładnie tak jak "1" do Placu Wszystkich Świętych, a potem przez Straszewskiego i Długą do końca
Na tej trasie znalazła się po remarszrutyzacji AD 1999, zaś wcześniej przez całe lata kursowała przez Westerplatte, Dworzec Główny. I nie pamiętam jej kończącej przy DT, więc musiało to być bardzo bardzo dawno. :)

Awatar użytkownika
Helena Bukiet
Specjalista
Posty: 173
Rejestracja: 22 mar 2013, o 15:29
Lokalizacja: Kraków

#20 Post autor: Helena Bukiet » 17 kwie 2013, o 20:53

Możliwe, rogow153. W każdym razie od dziadków wielokrotnie słyszałam opowieści o linii "7", która w latach bodajże pięćdziesiątych czy na początku sześćdziesiątych jeździła o wiele bliżej centrum - kończyła swoją trasę przy niegdysiejszym kinie "Związkowiec" przy ulicy Grzegórzeckiej, niedaleko Zakładów Zieleniewskiego. I jeszcze co ciekawe widać pozostałości szyn...
Rezydencja państwa Bukietów, na forum Pani Domu! :D

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#21 Post autor: pablo » 17 kwie 2013, o 20:55

Przy Dworcu Towarowym kończyła wtedy jak nie było torów do KG ;) . Jak je wybudowali, to wydłużono 3, 7 i 21. Siódemka od tego momentu zawsze kończyła na KG (trasy w centrum były różne).

Awatar użytkownika
Helena Bukiet
Specjalista
Posty: 173
Rejestracja: 22 mar 2013, o 15:29
Lokalizacja: Kraków

#22 Post autor: Helena Bukiet » 17 kwie 2013, o 20:57

Masz rację pablo. Z tego co pamiętam, to też właśnie na siódemce w 2004 roku wylądował pierwszy E1 - jeszcze czerwony #101.
Rezydencja państwa Bukietów, na forum Pani Domu! :D

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

#23 Post autor: rogow153 » 17 kwie 2013, o 21:21

Helena Bukiet pisze:Możliwe, rogow153. W każdym razie od dziadków wielokrotnie słyszałam opowieści o linii "7", która w latach bodajże pięćdziesiątych czy na początku sześćdziesiątych jeździła o wiele bliżej centrum - kończyła swoją trasę przy niegdysiejszym kinie "Związkowiec" przy ulicy Grzegórzeckiej, niedaleko Zakładów Zieleniewskiego. I jeszcze co ciekawe widać pozostałości szyn...
To miejsce to akurat prawie moje podwórko. ;) Pierwsze bloki na al. Pokoju (wówczas jeszcze zwanej ulicą Nowogrzegórzecką) wybudowano w 1958 roku i po jakimś czasie pociągnięto tory chyba do okolic Fr. Nullo. A na końcówce przy Związkowcu to były ponoć ciekawe roszady wagonowe.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2013, o 21:23 przez rogow153, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Helena Bukiet
Specjalista
Posty: 173
Rejestracja: 22 mar 2013, o 15:29
Lokalizacja: Kraków

#24 Post autor: Helena Bukiet » 19 kwie 2013, o 15:36

rogow153 pisze:
Helena Bukiet pisze:Możliwe, rogow153. W każdym razie od dziadków wielokrotnie słyszałam opowieści o linii "7", która w latach bodajże pięćdziesiątych czy na początku sześćdziesiątych jeździła o wiele bliżej centrum - kończyła swoją trasę przy niegdysiejszym kinie "Związkowiec" przy ulicy Grzegórzeckiej, niedaleko Zakładów Zieleniewskiego. I jeszcze co ciekawe widać pozostałości szyn...
To miejsce to akurat prawie moje podwórko. ;) Pierwsze bloki na al. Pokoju (wówczas jeszcze zwanej ulicą Nowogrzegórzecką) wybudowano w 1958 roku i po jakimś czasie pociągnięto tory chyba do okolic Fr. Nullo. A na końcówce przy Związkowcu to były ponoć ciekawe roszady wagonowe.
Podejrzewam, że nie tylko tam. Do dziś jak chodzę z pieskiem na spacer, to widzę przecież ślady szyn na Fabrycznej, choć tam akurat przebiegała kolej w czasach ostatniej wojny.
Niedawno rozmawiałam też z babcią, która opowiadała mi, jak to się fajnie jeździło Rakowicką na tyłach tramwaju... Z jej opisu wynika, że chodziło o SN1, wciąż jeżdżące w latach 50.
Rezydencja państwa Bukietów, na forum Pani Domu! :D

Awatar użytkownika
pawelenator
Kierownik
Posty: 885
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 21:53
Lokalizacja: Kraków Azory
Kontakt:

#25 Post autor: pawelenator » 19 kwie 2013, o 16:42

Na Grzegórzeckiej mamy resztkę torowiska tramwajowego, w okolicy dawnego kina Związkowiec oraz dalej wychodzące z garaży tory dawnej linii kolejowej Kraków Główny - Czyżyny (i dalej Mogiła / Kocmyrzów)

Awatar użytkownika
I.G.I
Dyrektor
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

#26 Post autor: I.G.I » 19 kwie 2013, o 17:17

pawelenator pisze:Na Grzegórzeckiej mamy resztkę torowiska tramwajowego, w okolicy dawnego kina Związkowiec oraz dalej wychodzące z garaży tory dawnej linii kolejowej Kraków Główny - Czyżyny (i dalej Mogiła / Kocmyrzów)
Zresztą po ostatniej przebudowie tego toru to już niewielki skrawek został.
Wiślacka {5} Krowodrza

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#27 Post autor: pablo » 23 kwie 2013, o 12:24

pawelenator pisze:Na Grzegórzeckiej mamy resztkę torowiska tramwajowego, w okolicy dawnego kina Związkowiec oraz dalej wychodzące z garaży tory dawnej linii kolejowej Kraków Główny - Czyżyny (i dalej Mogiła / Kocmyrzów)
Bocznica kolejowa dochodziła do Wisły - były tory jeszcze niedawno, przed wybudowaniem Mostu Kotlarskiego i Galerii Kazimierz.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

#28 Post autor: Afterbirds » 23 kwie 2013, o 18:18

Nie tyle do Wisły co do elektrowni i gazowni :)
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#29 Post autor: rafaello » 23 kwie 2013, o 20:33

Afterbirds pisze:Nie tyle do Wisły co do elektrowni i gazowni :)
Napiszę jeszcze lepiej. Do terenów dawnej zajezdni tramwajowej w tym rejonie. :shy:

Awatar użytkownika
I.G.I
Dyrektor
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

#30 Post autor: I.G.I » 23 kwie 2013, o 22:03

rafaello pisze:
Afterbirds pisze:Nie tyle do Wisły co do elektrowni i gazowni :)
Napiszę jeszcze lepiej. Do terenów dawnej zajezdni tramwajowej w tym rejonie. :shy:
Przecież tam nie było zajezdni tramwajowej. Była bocznica kolejowa z odnogą do zakładów Zieleniewskiego i resztki stacji Kraków Wisła (przynajmniej tyle ostało się do końca lat 90-tych).
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2013, o 22:11 przez I.G.I, łącznie zmieniany 2 razy.
Wiślacka {5} Krowodrza

ODPOWIEDZ

Wróć do „Historia i hobby KMK”