AMZ

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6360
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

AMZ

#1 Post autor: Coffee » 15 maja 2014, o 10:42

I pierwszy AMZ CS10 dotarł do Krakowa:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 0123889194
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
tiross
Dyrektor
Posty: 1154
Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica IV
Kontakt:

AMZ

#2 Post autor: tiross » 15 maja 2014, o 11:12

Nie chcę wyjść na malkontenta, ale czy ten boczny wyświetlacz nie wydaje się wam za mały? Zmieści się na nim nr linii, kierunek docelowy i przewijana trasa? Chyba, że co do prezentacji informacji pasażerskiej zaszły jakieś zmiany?
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX

Krakowiaczek50
Dyspozytor
Posty: 660
Rejestracja: 9 gru 2013, o 20:32
Lokalizacja: Kraków

AMZ

#3 Post autor: Krakowiaczek50 » 15 maja 2014, o 11:25

Wedlug mnie bardzo dobrze wygląda. One będą jeździć od sierpnia czy teraz też wyjadą na którąś linię mobilisa?

krakers
Miłośnik
Posty: 89
Rejestracja: 1 lut 2014, o 08:48
Lokalizacja: kraków

AMZ

#4 Post autor: krakers » 16 maja 2014, o 08:31

Podobno mają wyjechać testowo na linię na parę dni.

Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie to AMZ ma pojawić się testowo w sobotę 17.05 na linii 301!!
Wiadomość potwierdzona na 99%.

Post scalono - adm. Coffee

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

AMZ

#5 Post autor: Lw25 » 16 maja 2014, o 09:06

krakers pisze:
Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie to AMZ ma pojawić się testowo w sobotę 17.05 na linii 301!!
Wiadomość potwierdzona na 99%.
Boje się trochę o stan Wisły, żeby nie było to samo co cztery lata temu. To by chyba była poważna przeszkoda. Wg znanej mi prognozy, ma padać do niedzieli włącznie.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
mpk-kuba1
Inspektor
Posty: 348
Rejestracja: 1 lut 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

AMZ

#6 Post autor: mpk-kuba1 » 16 maja 2014, o 13:26

Prezentacja AMZ:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 563&type=1
Właśnie takie autobusy od 1 sierpnia 2014 roku będą kursować na linii 102 i 168 w ramach nowego kontraktu firmy Mobilis, a wcześniej testowo na linii 301 od 17 do 26 maja.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

AMZ

#7 Post autor: Lw25 » 16 maja 2014, o 13:56

Hmm #MB001... dostają literę po busach Mobilisa...
Ciekawe jak oznaczą Conecto, "C" tak jak Citara MPK czy coś nowego...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

AMZ

#8 Post autor: Cukier » 16 maja 2014, o 17:09

Na tych zdjęciach, w lepszej jakości, autobus prezentuje się całkiem nieźle od zewnątrz. W porównaniu z malowaniem od linijki znanym z wizualizacji jest milion razy lepiej. Jeśli zaś chodzi o wnętrze, bo to mnie najbardziej interesuje jako pasażera, to jestem naprawdę mile zaskoczony. Ciemna podłoga i żółte krawędzie oraz rurki z pewnością ułatwią życie niedowidzącym. Fotele są estetyczne, mają naprawdę ładną tapicerkę - w porównaniu z tą z NGT8 niebo a ziemia. Do tego z tego na pierwszy rzut oka można dostrzec - będą to MIĘKKIE fotele. Nareszcie! Wewnętrzny przycisk otwierania drzwi jest dokładnie taki jaki powinien być. Nawiązuje do tych znanych z EU8N czyli bezapelacyjnie najlepszych przycisków drzwiowych. Przyciski zewnętrzne również wyglądają w porządku i przynajmniej są przy drzwiach a nie pół metra od nich jak w Citaro.

Jedyny ogromny minus jaki mogę znaleźć to zespół trzech krzeseł dla bab z ruskimi torbami między pierwszymi a drugimi drzwiami, czyli tzw. półtoraków. Najgorsza zaraza jaka może być w pojazdach KM.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7001
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

AMZ

#9 Post autor: Krakowiak2013 » 16 maja 2014, o 22:05

AMZ CITY SMILE CS 10 LF na testach w Krakowie
AMZ CITY SMILE CS 10 LF zadebiutuje w dniu jutrzejszym na linii numer 301. Przez kolejne dni właśnie tu będziemy mogli go oglądać. W dni powszednie, z uwagi na zapełnienie linii, ma kursować tylko na brygadzie szczytowej. Autobus tymczasowo oznaczony został numerem taborowym MB001. O ile 001 najpewniej już pozostanie, o tyle być może litera "B" ulegnie jeszcze zmianie. Dziesięciometrowy pojazd w naszym mieście pozostanie do końca tygodnia. Później na testy przyjedzie dwunastometrowa wersja autobusu AMZ.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... w-krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

AMZ

#10 Post autor: Kaszmir » 17 maja 2014, o 00:50

Cukier pisze:Jeśli zaś chodzi o wnętrze, bo to mnie najbardziej interesuje jako pasażera, to jestem naprawdę mile zaskoczony. Ciemna podłoga i żółte krawędzie oraz rurki z pewnością ułatwią życie niedowidzącym.
Tu warto dodać, że to efekt fenomenalnej pracy Michała Dębca, który zarówno przy Okrągłym Stole Transportowym jak i po nim, walczył o dodanie do standardów krakowskiej km wielu ułatwień dla osób niepełnosprawnych.

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1146
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

AMZ

#11 Post autor: kaktus32 » 17 maja 2014, o 14:44

Ja tam wszystko zniosę, nawet to ohydne malowanie, które według mnie w rzeczywistości nieco lepiej się prezentuje niż wizualizacji, ale te przyciski są okropne... jakby były te rodem z eunuchów - ok, ale takie pudła?

streng
Kierownik
Posty: 942
Rejestracja: 17 lut 2010, o 01:07
Lokalizacja: Kraków

AMZ

#12 Post autor: streng » 17 maja 2014, o 16:53

Kaszmir pisze:
Cukier pisze:Jeśli zaś chodzi o wnętrze, bo to mnie najbardziej interesuje jako pasażera, to jestem naprawdę mile zaskoczony. Ciemna podłoga i żółte krawędzie oraz rurki z pewnością ułatwią życie niedowidzącym.
Tu warto dodać, że to efekt fenomenalnej pracy Michała Dębca, który zarówno przy Okrągłym Stole Transportowym jak i po nim, walczył o dodanie do standardów krakowskiej km wielu ułatwień dla osób niepełnosprawnych.
Ciemna podłoga żeby jeszcze lepiej było widać każdy nawet najdelikatniejszy syf. A żółte rurki już były przerabiane lata temu, bardzo estetycznie wyglądają z odchodzącymi płatami lakieru - jeszcze jak potem pan Henio i Zdzisio wezmą na zajezdni wałek i cudownie pomalują na kolejny odcień żółtego...

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

AMZ

#13 Post autor: Cukier » 17 maja 2014, o 17:28

kaktus32 pisze:ale te przyciski są okropne... jakby były te rodem z eunuchów - ok, ale takie pudła?
Niech będą nawet takie pudła jak w E1/c3/N8/GT8S. Wciąż o niebo lepsze od tej tandety z Solarisów czy NGT6 gdzie trzeba wciskać po kilka razy bo nie wiadomo czy wciśnięcie zostało zapamiętane..
streng pisze:Ciemna podłoga żeby jeszcze lepiej było widać każdy nawet najdelikatniejszy syf.
O tak, doprawdy odrażający widok trochę kurzu czy błota na podłodze po której przewijają się setki / tysiące pasażerów dziennie. Koniecznie należy ustawić na każdej pętli Kärchera żeby kierowca po każdym kursie zmywał każdy nawet najdrobniejszy syf żeby czasem ktoś nie musiał tego odrażającego widoku oglądać..

MarekR
Kierownik
Posty: 794
Rejestracja: 23 mar 2014, o 10:25

AMZ

#14 Post autor: MarekR » 17 maja 2014, o 17:36

Wg mnie te żółte barierki tak średnio się prezentują... W ogóle to wnętrze w moim odczuciu jakieś takie toporne z wyglądu.

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

AMZ

#15 Post autor: Słoneczny » 17 maja 2014, o 18:09

Cukier pisze:
streng pisze:Ciemna podłoga żeby jeszcze lepiej było widać każdy nawet najdelikatniejszy syf.
O tak, doprawdy odrażający widok trochę kurzu czy błota na podłodze po której przewijają się setki / tysiące pasażerów dziennie. Koniecznie należy ustawić na każdej pętli Kärchera żeby kierowca po każdym kursie zmywał każdy nawet najdrobniejszy syf żeby czasem ktoś nie musiał tego odrażającego widoku oglądać..
Wystarczy zastosować jaśniejszą wykładzinę podłogową. Konstruktor powinien to przewidzieć.

MarekR pisze:Wg mnie te żółte barierki tak średnio się prezentują... W ogóle to wnętrze w moim odczuciu jakieś takie toporne z wyglądu.
Grunt, że są widoczne nawet dla osób słabo widzących.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”