Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 13 gru 2019, o 08:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 29  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 wrz 2013, o 14:12 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 21 cze 2013, o 16:08
Posty: 742
Lokalizacja: Kraków
tomta1 napisał(a):
Wentylator rozruchu oporowego

Wentylatory umieszczone na wale przetwornicy(silnik+prądnica)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 wrz 2013, o 14:22 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 21 cze 2013, o 16:08
Posty: 742
Lokalizacja: Kraków
Cukier napisał(a):
Zarówno wiednie jak i stozłomki (EU8N, N8S czy GT8S również) mają rozruch oporowy. Krótko mówiąc polega on na tym że w czasie rozruchu należy ograniczyć prąd silników a robi się to poprzez kolejne odłączanie opornic. Opornice jak wiadomo są elementem rezystancyjnym (zamieniają energię elektryczną w ciepło) - czyli się grzeją. W stozłomkach inżynierowie dość niefortunnie zamontowali opornice rozruchowe centralnie pod podłogą mniej więcej na środku wagonu, więc konieczne stało się odprowadzenie od nich ciepła na zewnątrz wagonu. Realizuje to wentylator który chodzi non stop, a więc buczy.

W wiedniach itd. konstruktorzy już znacznie bardziej przemyśleli sprawę bo nie montowali opornic pod podłogą tylko zamontowali je na dachu wagonu co im znacząco ułatwiało sprawę bo nie trzeba ich chłodzić (ciepłe powietrze po prostu samo ulatuje) a więc montowanie jakichkolwiek wentylatorów stało się zbędne, więc nie ma co buczeć.

Można postawić pytanie: skoro wiednie powstały wcześniej i do tego miały lepsze rozwiązanie, to dlaczego projektanci 105N projektując go znacznie później po prostu go nie skopiowali tylko zdecydowali się na rozwiązanie zdecydowanie bardziej problematyczne? Odpowiedź jest prosta - w czasach gdy powstawały 105N istniała żelazna kurtyna i wieści z zachodu nie mogły tak po prostu przenikać do naszego kraju.

Troszkę sprostowania do tego co napisałeś. Opornice rozruchowe lub ramy oporowe-rozwiązanie to o którym napisałeś występowało w wagonach 102N i 13N. Natomiast w 105N oporniki rozruchu znajdują się na zewnątrz rozrusznika bębnowego umieszczonego pod podłogą na wysokości 3drzwi. Zaś na wale przetwornicy (silnik+prądnica) umieszczone są wentylatory które chłodzą rozrusznik (opornice) i silniki trakcyjne poprzez specjalne mieszki.


Ostatnio edytowano 8 wrz 2013, o 14:54 przez krakus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 07:52 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6994
Lokalizacja: Kraków
Według strony Michała Wojtaszka obecnie mamy na stanie 15 wozów 2x105Na.

PH-9 składów
PT-6 składów


Ostatnio edytowano 13 wrz 2013, o 07:52 przez Krakowiak2013, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 08:10 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1382
Lokalizacja: Kraków
Krakowiak2013 napisał(a):
Według strony Michała Wojtaszka obecnie mamy na stanie 15 wozów 2x105Na.

PH-9 składów
PT-6 składów


Źle zsumowałeś

PH-10 składów
PT-6 składów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 09:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6994
Lokalizacja: Kraków
Z artykułu wczorajszego Michała Wojtaszka wychodzi iż ze stanu z Nowej Huty zdjęto
425+426 oraz 486+485.

Szczegóły w linku

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... esien-2013


Ostatnio edytowano 13 wrz 2013, o 09:04 przez Krakowiak2013, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 16:23 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10822
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Krakowiak2013 napisał(a):
Z artykułu wczorajszego Michała Wojtaszka

A przeczytaj dokładnie kto jest pod tym artykułem podpisany ;P

A w PH na stanie wciąż są:
#374+375
#402+403
#437+438
#450+451
#452+453
#454+455
#457+456
#461+462
#465+466
#470+471

razem 10 składów :) źródło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 wrz 2013, o 16:42 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6994
Lokalizacja: Kraków
No racja, faktycznie jest 10 składów dzięki za zwrócenie uwagi :) Widzę kto jest podpisany pod tym artykułem.


Ostatnio edytowano 13 wrz 2013, o 16:58 przez Krakowiak2013, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 wrz 2013, o 21:28 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 21 sty 2011, o 11:35
Posty: 371
Lokalizacja: Nowa-Huta Pleszów
Krakowiak2013 napisał(a):
Z artykułu wczorajszego Michała Wojtaszka wychodzi iż ze stanu z Nowej Huty zdjęto
425+426 oraz 486+485.

Można także przeczytać o wywiezionym składzie 736+737.

Dziś jadąc ulicą Blokową widziałem stojący jeszcze wagon nr 739. W ogóle dziś stało tam chyba 5 lub 6 wagonów czekających na pocięcie. Ponad to nie było już śladu po czerwonym wagonie 4N, który jeszcze pod koniec sierpnia stał i czekał na spotkanie z palnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lis 2013, o 11:26 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6994
Lokalizacja: Kraków
Coraz mniej składów 105Na na ulicach Krakowa - część IV

Wrzucam artykuł dotyczący 105Na ze strony Michała Wojtaszka . Zainteresował mnie szczególnie ten fragment, czyżby na 52 miały by trafić 2x105Na?

Cytuj:
Być może „stopiątki” na ostatnie miesiące eksploatacji przeniesione zostaną na jeszcze inną linię, na której dotychczas praktycznie nigdy nie kursowały. Czy się tak stanie, przekonamy się już niedługo. Jednocześnie, dość duża rezerwa wagonów już w tej chwili pozwala MPK w niedalekiej przyszłości na kolejne kasacje wagonów 105Na.


http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... a-czesc-iv


Ostatnio edytowano 1 lis 2013, o 12:32 przez Krakowiak2013, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lis 2013, o 12:30 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3691
Lokalizacja: Kraków
Wojtaszek to mężczyzna...

2x105Na nie kursowało (przynajmniej ostatnio) na "6", "8", "11", "18", "20" (no, po otwarciu trasy na Płaszów się zdarzało), no i oczywiście "50" :D

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lis 2013, o 19:26 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 3018
Lokalizacja: zawsze Kraków
tomta1 napisał(a):
Wojtaszek to mężczyzna...

2x105Na nie kursowało (przynajmniej ostatnio) na "6", "8", "11", "18", "20" (no, po otwarciu trasy na Płaszów się zdarzało), no i oczywiście "50" :D

Nie kursowało też na szczytowych "52" :)

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lis 2013, o 23:34 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2335
Lokalizacja: KRK
tomta1 napisał(a):
2x105Na nie kursowało (przynajmniej ostatnio) na "6", "8", "11", "18", "20" (no, po otwarciu trasy na Płaszów się zdarzało), no i oczywiście "50" :D

Jak to na 50tce nie kursowało? A rezerwy - co prawda tylko do R.Mogilskiego, ale zawsze - to co? :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lis 2013, o 03:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22752
Jeszcze nie kursowały na nocnych :D

/ jednak jakoś się tego nie spodziewam ;) /

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 3 lis 2013, o 03:12 przez Kaszmir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lis 2013, o 07:30 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2013, o 15:09
Posty: 411
Kaszmir napisał(a):
Jeszcze nie kursowały na nocnych :D

/ jednak jakoś się tego nie spodziewam ;) /

Raz udało mi się spotkać rezerwę na ,,62" w postaci 105Na, ale wydaje mi się żę było to wzmocnienie(odbywały się wtedy Wianki) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lis 2013, o 11:56 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Jeszcze nic nie jest przesądzone co do tej zmiany obsługi 105 Na w ostatnich miesiącach posługi tych wozów - informacja "u źródła". :]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL