Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 13 gru 2019, o 09:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 29  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2013, o 00:28 
Offline
Zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sty 2013, o 17:09
Posty: 529
Lokalizacja: Bronowice
4 x 105tka -> były kiedykolwiek takie próby? Czy to w ogóle technicznie możliwe?

_________________
:sugoi: :sugoi: :sugoi:Konstal 105 :sugoi: :sugoi: :sugoi:
Roweroterroryści WON z ATW i ul. Karmelickiej !!!
NIE dla wiedni na ciągu bronowickim
TAK dla NGT8 na '14' i 2x105Na na '24'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2013, o 02:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22752
bombowiec napisał(a):
4 x 105tka -> były kiedykolwiek takie próby? Czy to w ogóle technicznie możliwe?

Z Encyklopedii KM:
Cytuj:
Czworoskład -> pociąg tramwajowy złożony z 4 wagonów typu Konstal 105Na. W Krakowie połączono taki w latach 80-tych i próbnie wysłano na linię "16". W 2009 roku zorganizowana została nocna impreza komunikacyjna takim składem.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 mar 2013, o 22:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22752
Koniec stopiątek w Podgórzu?
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... w-podgorzu

Hm, tylko co wtedy z ufokami?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 mar 2013, o 23:31 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6261
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kaszmir napisał(a):
Koniec stopiątek w Podgórzu?

Nie zapędzałbym się z tymi rychłymi przenosinami E1+c3 do Podgórza. Chodziły już słuchy, że ZIKiT przymierza się do ograniczenia częstotliwości "52" do f~10 na stałe, a nie wiadomo czy na czas remontu Mogilskiej i JP II nie będą musieli wzmocnić większym taborem "16" i "21".
Cytuj:
Hm, tylko co wtedy z ufokami?

Pewnie docelowo zostaną same ufoki w Hucie...

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Ostatnio edytowano 3 mar 2013, o 23:32 przez Coffee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 mar 2013, o 17:23 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10822
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Coffee napisał(a):
nie wiadomo czy na czas remontu Mogilskiej i JP II nie będą musieli wzmocnić większym taborem "16" i "21".

A nie prościej byłoby po prostu wzmocnić częstotliwością? Na f~10 nikt by się nie obraził..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 mar 2013, o 18:39 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 02:47
Posty: 5140
Lokalizacja: - KrK
Coffee napisał(a):
nie wiadomo czy na czas remontu Mogilskiej i JP II nie będą musieli wzmocnić większym taborem "16" i "21".

Po co większy tabor, jak się nie zmieszczą to sobie inny środek znajdą. Nie znasz myślenia ZIKiTu ?

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 mar 2013, o 19:41 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6261
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Cukier napisał(a):
A nie prościej byłoby po prostu wzmocnić częstotliwością? Na f~10 nikt by się nie obraził..

Tak, tylko później ZIKiT będzie chciał uniknąć odpowiedzialności za linię, jak się okaże, że f~10 sie sprawdza, a nie ma na jej utrzymanie kasy. Z taborem zawsze może zgonić na MPK lub nakazać wysyłanie większych składów.
brovar napisał(a):
Po co większy tabor, jak się nie zmieszczą to sobie inny środek znajdą. Nie znasz myślenia ZIKiTu ?

Jak to mówią: "Tyż prowda" ;)

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Ostatnio edytowano 4 mar 2013, o 19:44 przez Coffee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwi 2013, o 16:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22752
Kto zmoczył łokieć w tramwaju? Krakowianie skarżą się na nieszczelne okna
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/18 ... eb1,1,3,60

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwi 2013, o 22:19 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 15 maja 2011, o 14:35
Posty: 1257
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Najgorzej jak tramwaj ostro zahamuje i "chlupnie". ^_^


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwi 2013, o 12:38 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1458
Lokalizacja: WDZ
Królowa Bona też ponoć niedomaga ostatnio... Problem równie stary jak stopiątki, a rozwiązania nie ma - gdzieś ta woda z szyb spłynąć musi...

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Ostatnio edytowano 9 kwi 2013, o 13:12 przez Afterbirds, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwi 2013, o 13:40 
Offline
Zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sty 2013, o 17:09
Posty: 529
Lokalizacja: Bronowice
Ciekawe kiedy będą skargi na brak czerwonego dywanu i fanfar po wejściu szanownego pasażera.

_________________
:sugoi: :sugoi: :sugoi:Konstal 105 :sugoi: :sugoi: :sugoi:
Roweroterroryści WON z ATW i ul. Karmelickiej !!!
NIE dla wiedni na ciągu bronowickim
TAK dla NGT8 na '14' i 2x105Na na '24'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2013, o 21:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22752
Przedwakacyne wieści taborowe
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... i-taborowe
Cytuj:
W poprzedni weekend w zajezdni Nowa Huta rozłączono skład 105Na - 463+464. Pierwszy wóz powrócił do zajezdni Podgórze, gdzie ponownie otrzymał numer 802. Drugi wagon natomiast został odstawiony. Dodatkowo, w Podgórzu połączono nowy trójskład 105Na - 802+794+795.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 29 cze 2013, o 21:33 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 wrz 2013, o 21:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 cze 2013, o 09:00
Posty: 256
Lokalizacja: Kraków
Co tak buczy w 105???
Wiednie jeszcze starsze a nic tam tak nie buczy.


Ostatnio edytowano 7 wrz 2013, o 21:51 przez Apache, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 wrz 2013, o 21:58 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3691
Lokalizacja: Kraków
Wentylator rozruchu oporowego

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 wrz 2013, o 22:11 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10822
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Zarówno wiednie jak i stozłomki (EU8N, N8S czy GT8S również) mają rozruch oporowy. Krótko mówiąc polega on na tym że w czasie rozruchu należy ograniczyć prąd silników a robi się to poprzez kolejne odłączanie opornic. Opornice jak wiadomo są elementem rezystancyjnym (zamieniają energię elektryczną w ciepło) - czyli się grzeją. W stozłomkach inżynierowie dość niefortunnie zamontowali opornice rozruchowe centralnie pod podłogą mniej więcej na środku wagonu, więc konieczne stało się odprowadzenie od nich ciepła na zewnątrz wagonu. Realizuje to wentylator który chodzi non stop, a więc buczy.

W wiedniach itd. konstruktorzy już znacznie bardziej przemyśleli sprawę bo nie montowali opornic pod podłogą tylko zamontowali je na dachu wagonu co im znacząco ułatwiało sprawę bo nie trzeba ich chłodzić (ciepłe powietrze po prostu samo ulatuje) a więc montowanie jakichkolwiek wentylatorów stało się zbędne, więc nie ma co buczeć.

Można postawić pytanie: skoro wiednie powstały wcześniej i do tego miały lepsze rozwiązanie, to dlaczego projektanci 105N projektując go znacznie później po prostu go nie skopiowali tylko zdecydowali się na rozwiązanie zdecydowanie bardziej problematyczne? Odpowiedź jest prosta - w czasach gdy powstawały 105N istniała żelazna kurtyna i wieści z zachodu nie mogły tak po prostu przenikać do naszego kraju.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 422 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL