Konstal 105N/Na

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
bombowiec
Zbanowany
Posty: 529
Rejestracja: 12 sty 2013, o 17:09
Lokalizacja: Bronowice

#46 Post autor: bombowiec » 23 lut 2013, o 00:28

4 x 105tka -> były kiedykolwiek takie próby? Czy to w ogóle technicznie możliwe?
:sugoi: :sugoi: :sugoi:Konstal 105 :sugoi: :sugoi: :sugoi:
Roweroterroryści WON z ATW i ul. Karmelickiej !!!
NIE dla wiedni na ciągu bronowickim
TAK dla NGT8 na '14' i 2x105Na na '24'

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#47 Post autor: Kaszmir » 23 lut 2013, o 02:00

bombowiec pisze:4 x 105tka -> były kiedykolwiek takie próby? Czy to w ogóle technicznie możliwe?
Z Encyklopedii KM:
Czworoskład -> pociąg tramwajowy złożony z 4 wagonów typu Konstal 105Na. W Krakowie połączono taki w latach 80-tych i próbnie wysłano na linię "16". W 2009 roku zorganizowana została nocna impreza komunikacyjna takim składem.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#48 Post autor: Kaszmir » 3 mar 2013, o 22:46

Koniec stopiątek w Podgórzu?
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... w-podgorzu

Hm, tylko co wtedy z ufokami?

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6385
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#49 Post autor: Coffee » 3 mar 2013, o 23:31

Kaszmir pisze:Koniec stopiątek w Podgórzu?
Nie zapędzałbym się z tymi rychłymi przenosinami E1+c3 do Podgórza. Chodziły już słuchy, że ZIKiT przymierza się do ograniczenia częstotliwości "52" do f~10 na stałe, a nie wiadomo czy na czas remontu Mogilskiej i JP II nie będą musieli wzmocnić większym taborem "16" i "21".
Hm, tylko co wtedy z ufokami?
Pewnie docelowo zostaną same ufoki w Hucie...
Ostatnio zmieniony 3 mar 2013, o 23:32 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#50 Post autor: Cukier » 4 mar 2013, o 17:23

Coffee pisze:nie wiadomo czy na czas remontu Mogilskiej i JP II nie będą musieli wzmocnić większym taborem "16" i "21".
A nie prościej byłoby po prostu wzmocnić częstotliwością? Na f~10 nikt by się nie obraził..

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#51 Post autor: brovar » 4 mar 2013, o 18:39

Coffee pisze:nie wiadomo czy na czas remontu Mogilskiej i JP II nie będą musieli wzmocnić większym taborem "16" i "21".
Po co większy tabor, jak się nie zmieszczą to sobie inny środek znajdą. Nie znasz myślenia ZIKiTu ?

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6385
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#52 Post autor: Coffee » 4 mar 2013, o 19:41

Cukier pisze:A nie prościej byłoby po prostu wzmocnić częstotliwością? Na f~10 nikt by się nie obraził..
Tak, tylko później ZIKiT będzie chciał uniknąć odpowiedzialności za linię, jak się okaże, że f~10 sie sprawdza, a nie ma na jej utrzymanie kasy. Z taborem zawsze może zgonić na MPK lub nakazać wysyłanie większych składów.
brovar pisze:Po co większy tabor, jak się nie zmieszczą to sobie inny środek znajdą. Nie znasz myślenia ZIKiTu ?
Jak to mówią: "Tyż prowda" ;)
Ostatnio zmieniony 4 mar 2013, o 19:44 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#53 Post autor: Kaszmir » 8 kwie 2013, o 17:28

Kto zmoczył łokieć w tramwaju? Krakowianie skarżą się na nieszczelne okna
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/18 ... eb1,1,3,60

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#54 Post autor: rodan » 8 kwie 2013, o 23:19

Najgorzej jak tramwaj ostro zahamuje i "chlupnie". ^_^

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1482
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

#55 Post autor: Afterbirds » 9 kwie 2013, o 13:38

Królowa Bona też ponoć niedomaga ostatnio... Problem równie stary jak stopiątki, a rozwiązania nie ma - gdzieś ta woda z szyb spłynąć musi...
Ostatnio zmieniony 9 kwie 2013, o 14:12 przez Afterbirds, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
bombowiec
Zbanowany
Posty: 529
Rejestracja: 12 sty 2013, o 17:09
Lokalizacja: Bronowice

#56 Post autor: bombowiec » 9 kwie 2013, o 14:40

Ciekawe kiedy będą skargi na brak czerwonego dywanu i fanfar po wejściu szanownego pasażera.
:sugoi: :sugoi: :sugoi:Konstal 105 :sugoi: :sugoi: :sugoi:
Roweroterroryści WON z ATW i ul. Karmelickiej !!!
NIE dla wiedni na ciągu bronowickim
TAK dla NGT8 na '14' i 2x105Na na '24'

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#57 Post autor: Kaszmir » 29 cze 2013, o 22:33

Przedwakacyne wieści taborowe
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... i-taborowe
W poprzedni weekend w zajezdni Nowa Huta rozłączono skład 105Na - 463+464. Pierwszy wóz powrócił do zajezdni Podgórze, gdzie ponownie otrzymał numer 802. Drugi wagon natomiast został odstawiony. Dodatkowo, w Podgórzu połączono nowy trójskład 105Na - 802+794+795.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2013, o 22:33 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Apache
Specjalista
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2013, o 10:00
Lokalizacja: Kraków

#58 Post autor: Apache » 7 wrz 2013, o 22:49

Co tak buczy w 105???
Wiednie jeszcze starsze a nic tam tak nie buczy.
Ostatnio zmieniony 7 wrz 2013, o 22:51 przez Apache, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

#59 Post autor: tomta1 » 7 wrz 2013, o 22:58

Wentylator rozruchu oporowego
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#60 Post autor: Cukier » 7 wrz 2013, o 23:11

Zarówno wiednie jak i stozłomki (EU8N, N8S czy GT8S również) mają rozruch oporowy. Krótko mówiąc polega on na tym że w czasie rozruchu należy ograniczyć prąd silników a robi się to poprzez kolejne odłączanie opornic. Opornice jak wiadomo są elementem rezystancyjnym (zamieniają energię elektryczną w ciepło) - czyli się grzeją. W stozłomkach inżynierowie dość niefortunnie zamontowali opornice rozruchowe centralnie pod podłogą mniej więcej na środku wagonu, więc konieczne stało się odprowadzenie od nich ciepła na zewnątrz wagonu. Realizuje to wentylator który chodzi non stop, a więc buczy.

W wiedniach itd. konstruktorzy już znacznie bardziej przemyśleli sprawę bo nie montowali opornic pod podłogą tylko zamontowali je na dachu wagonu co im znacząco ułatwiało sprawę bo nie trzeba ich chłodzić (ciepłe powietrze po prostu samo ulatuje) a więc montowanie jakichkolwiek wentylatorów stało się zbędne, więc nie ma co buczeć.

Można postawić pytanie: skoro wiednie powstały wcześniej i do tego miały lepsze rozwiązanie, to dlaczego projektanci 105N projektując go znacznie później po prostu go nie skopiowali tylko zdecydowali się na rozwiązanie zdecydowanie bardziej problematyczne? Odpowiedź jest prosta - w czasach gdy powstawały 105N istniała żelazna kurtyna i wieści z zachodu nie mogły tak po prostu przenikać do naszego kraju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”