Konstal 105N/Na

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6397
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#31 Post autor: Coffee » 8 kwie 2012, o 22:09

Allemon pisze:Może na 23 zrobią Konstala "solówkę"?
Solówki w szczycie na "23" to trochę za mało.

I prosiłbym wrócić do tematu pojazdów - adm. Coffee
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#32 Post autor: Kaszmir » 10 kwie 2012, o 00:52

Coffee pisze:NGT8 wpierw zastąpią krótsze NGT6, na liniach "8" i "50". Zaś zwolnione NGT6 w pierwszej kolejności trafią na "3", a później na "12" i "18", zastępując tym GT8S (które zapewne w owym czasie trafią na modernizację) oraz niedobitki GT6.
Po pierwsze - NGT8 raczej nie trafią na "8", a przynajmniej nie w pierwszej kolejności (odsyłam do tego tematu).
Po drugie, wcale nie ma pewności że na Ruczaju pozostaną "12" oraz "18" (tu z kolei odsyłam tutaj).
Allemon pisze:Może na 23 zrobią Konstala "solówkę"?
Nie opłaca się. E1 (albo GT6) jest tańsze w eksploatacji.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#33 Post autor: Kaszmir » 28 sty 2013, o 22:30

Coraz mniej składów 105Na na ulicach Krakowa
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... ch-krakowa
Są więc szanse, że NGT6 trafią na linię numer 11, a zwolnione wozy N8S na linię numer 9, zastępując w ten sposób składy 2x105Na z zajezdni Nowa Huta.
Natomiast wobec nadmiaru GT8S zajezdnia Podgórza może zacząć wysyłać na dwie lub trzy brygady dziesiątki swoje dwukierunkowe wagony.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#34 Post autor: brovar » 29 sty 2013, o 01:09

Na linię 11 Bombardiery no poszaleli... Polityka panie i nic więcej.
I patrzcie nagle się da GT8S liniowo do Pleszowa, a za czasów 15tki nie dawało się.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2013, o 01:25 przez brovar, łącznie zmieniany 2 razy.

Pigeon
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 15 cze 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kraków

#35 Post autor: Pigeon » 29 sty 2013, o 11:05

brovar pisze:Na linię 11 Bombardiery no poszaleli... Polityka panie i nic więcej.
To tylko przypuszczenia. 11 obsługiwana jest przez Hutę, więc równie dobrze Bombki mogą zastąpić ekstremalnie eksploatowane EU8N z dwudziestki. Odpoczną sobie biedaki. :]
brovar pisze: I patrzcie nagle się da GT8S liniowo do Pleszowa, a za czasów 15tki nie dawało się.
A ja jednak spodziewam się szybkiego ogarnięcia i rozdysponowania GT8S na 1, o ile takowe zostaną. Za dużo już widziałem, jeżeli skończą się w Podgórzu stopiątki, to na 10 prędzej czy później, pójdą wiedeńczyki.

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#36 Post autor: rodan » 29 sty 2013, o 17:22

Pigeon pisze: A ja jednak spodziewam się szybkiego ogarnięcia i rozdysponowania GT8S na 1, o ile takowe zostaną. Za dużo już widziałem, jeżeli skończą się w Podgórzu stopiątki, to na 10 prędzej czy później, pójdą wiedeńczyki.
GT8S są za małe na "1". To już prędzej "spodgórzą" "9" i przeniosą odzyskane składy. Tak jak napisał MW na swojej stronie, obstawiam że "10" będzie ostatnią konstalową linią. Wysyłanie tam E1+c3 podczas realnych problemów na "20" byłoby totalnym marnotrawstwem.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#37 Post autor: brovar » 1 lut 2013, o 08:31

Rodan tylko, że na 20 nie mogą być E1+c3. Gdyż ta linia ma być niskopodłogowa. Jak ty sobie wyobrażasz, że Płaszów będzie wspinać się ?
W ogóle na 10 w Podgórzu nie zawsze jest przyjemnie w składzie. Wiem, że od Mogilskiej w miarę pusto do 50% zapełnienia, ale do Dworca bywały nawet kursy 100% od Podgórza.
Natomiast prędzej się spodziewam, że kilka Bomb przez pół dnia będzie grzało się na Wieczystej na linii 50, niż gdzieś MPK je skieruje. Zamiana stozłomek na N8S jest złą zmianą na linii 9.
Z kolei zamiana z trzema brygadami 50 da odpocząć trzem EU8N. I zaraz ktoś będzie mógł propagandę uprawiać, że kilkanaście kursów na Mogilskiej jest obsługiwanych Bombardierami. A żeby w brygadach było po równo to w zamian trzy brygady 52 przejdą do Huty.
Jest jeszcze rozwiązanie, że pięć Bombardierów będzie na linii 6, a GT8S z niej przejdą na 1/10. Salwator odzyska Bombardiery. A Podgórze przestanie obsługiwać liniowo pięć brygad w składach.
Myślę, że tak to MPK rozwiąże z tych dwóch propozycji.
Ostatnio zmieniony 1 lut 2013, o 08:55 przez brovar, łącznie zmieniany 12 razy.

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#38 Post autor: rodan » 1 lut 2013, o 11:20

brovar pisze:Zamiana stozłomek na N8S jest złą zmianą na linii 9.
Jakiś inny powód od "za dobrze Mistrzejowicom"?
brovar pisze:W ogóle na 10 w Podgórzu nie zawsze jest przyjemnie w składzie.
brovar pisze:a GT8S z niej przejdą na 1/10
Zamiana 2x105 na GT8S wobec powyższego wydaje się być bardzo złym rozwiązaniem.
Generalnie GT8S ze względu na beznadziejnie małą pojemność i z góry narzucone ograniczenia ("2" i "11" muszą być niskie, "16" i "21" mają za daleko, itd.) nadają się na naprawdę niewiele linii, z których najlepszymi są wg mnie właśnie "6" i "9".

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#39 Post autor: brovar » 1 lut 2013, o 13:00

rodan pisze:
brovar pisze:Zamiana stozłomek na N8S jest złą zmianą na linii 9.
Jakiś inny powód od "za dobrze Mistrzejowicom"?
Nie miałem na myśli tego..
Może ja mam szczęście ale po 14 - 15 jest tłocznie w GT8S i składach na 9 bywa powyżej 80% z Ronda Mogilskiego -> Huty.
Jakbyś miał czas to miło by było gdybyś poobserwował linię 9 z Ronda M o tych porach. Rozkład jest tak ułożony że dwie minuty przed 50tką jest linia 52. A za 50 jest 9 tką która zgarnia osoby. Dlatego 9tki bywają mocno zapełnione w tych porach, gdyż jadą zaraz za 50tką co 20 minut i tuż przed kolejną 52.
Wobec tego istnieje ryzyko, że N8S stworzyłby wąskie gardło, które by potęgowało zatory jak bywało za czasów 15 tki w E1.
Mnie też się wydawało, że 9tki będą puste na Mogilskiej. Ale nie raz są bardziej zapełnione niż przed reformą. Zaraz za 9tką jedzie 52 i ona w połowie może est tak zapełniona jak dziewięć.
Wiesz, że MPK nie przepada za składami, będzie się chciała ich pozbyć za wszelką cenę wcześniej nawet kosztem pasażerów. Jestem pewien że wylądują na wszystkich brygadach TT 1 i 10.
Ostatnio zmieniony 1 lut 2013, o 13:16 przez brovar, łącznie zmieniany 6 razy.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#40 Post autor: pablo » 1 lut 2013, o 13:44

brovar pisze:Rozkład jest tak ułożony że dwie minuty przed 50tką jest linia 52. A za 50 jest 9 tką która zgarnia osoby. Dlatego 9tki bywają mocno zapełnione w tych porach, gdyż jadą zaraz za 50tką co 20 minut i tuż przed kolejną 52.
#brovar - piszesz, że nieraz 52 jest spóźnione, więc czy zawsze jest 2 minuty przed 50? Poza tym, skoro 50 i 52 są co 5 minut (piszesz wszak o okolicach godziny 15), to i tak jeżdżą prawie czały czas na przemian na Mogilskim (takt 2+3 na Rondzie). A 9 jest co 20 minut, wiec jedna 9 przypada na co czwartą 50 i co czwartą 52. Pisanie, że 9 jedzie tuż przed kolejną 52 jest tak samo prawdziwe, jak i pisanie, że jedzie tuż po 52 (bo 52 jest co 5 minut). Trochę chyba wyolbrzymiasz problem. Szczerze mówiąc to chyba go tworzysz tam gdzie go nie ma.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#41 Post autor: brovar » 1 lut 2013, o 14:17

Nie wiem czy tworzę czy nie mówię tylko skąd takie dobre napełnienie na 9. I skąd ono się może brać, że raz na 20 minut mimo tego linia 9 jeździ pełniejsza.
Prawda jest taka, że nie chciałbym stać w pustym tramwaju 52 za przeładowaną 9 w N8S która ruszyć z przystanku nie mogłaby.
Ostatnio zmieniony 1 lut 2013, o 14:46 przez brovar, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
maria
Dyrektor
Posty: 1014
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 08:45
Lokalizacja: Kraków NH

#42 Post autor: maria » 8 lut 2013, o 13:11

Zauważyłam, że teraz w składach stopiątek w tej gablotce na reklamy przy środkowych drzwiach wiszą plakaty zachwalające NGT8. Czy to ma być pocieszenie dla np. Pleszowa czy Al. Solidarności żeby mogli je sobie pooglądać chociaż na obrazkach? "Popatrz synku, tak wygląda nowoczesny tramwaj"... :)
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#43 Post autor: Arsents » 8 lut 2013, o 16:49

maria pisze:Zauważyłam, że teraz w składach stopiątek w tej gablotce na reklamy przy środkowych drzwiach wiszą plakaty zachwalające NGT8. Czy to ma być pocieszenie dla np. Pleszowa czy Al. Solidarności żeby mogli je sobie pooglądać chociaż na obrazkach? "Popatrz synku, tak wygląda nowoczesny tramwaj"... :)
To niech wsiądą na pl.Centralnym przejadą dwa przystanki czy do Ronda Kocmyrzowskiego, czy do Czyżyńskiego i już co parę minut zobaczą na "14"-ce NGT8. Jest wiele ulic i pętli w Krakowie gdzie NGT8 nie dotarł /u Was kompleks czy dziecinada/
Ostatnio zmieniony 8 lut 2013, o 18:46 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#44 Post autor: Cukier » 8 lut 2013, o 18:11

maria pisze:Zauważyłam, że teraz w składach stopiątek w tej gablotce na reklamy przy środkowych drzwiach wiszą plakaty zachwalające NGT8. Czy to ma być pocieszenie dla np. Pleszowa czy Al. Solidarności żeby mogli je sobie pooglądać chociaż na obrazkach? "Popatrz synku, tak wygląda nowoczesny tramwaj"... :)
W Hucie jest na szerszą skalę zakrojona kampania, bo część bieńczyckich U12 (II i III serii chyba) ma na tyle właśnie reklamę propagującą NGT8. Tak więc technologia, a raczej wieści o niej, dociera nawet "pod strzechy" :)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7546
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#45 Post autor: Locutus » 9 lut 2013, o 10:49

@ Maria – w aglomeracji paryskiej w swoim czasie wisiały plakaty reklamujące nowe pociągi Bombardiera. Głównie na tych dworcach, na których nigdy żaden Bombardier – nawet jako przejazd techniczny – nie zawitał. :lol:

Pozdrawiam!
LOKI
Ostatnio zmieniony 9 lut 2013, o 10:49 przez Locutus, łącznie zmieniany 1 raz.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”