Konstal 105N/Na

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

#16 Post autor: Słoneczny » 29 sty 2012, o 20:28

czatowiec pisze: Masz 100% racji, jednak z takim podejściem to każda informacja od miłośnika może pomóc wandalom, na przykład to że w kablu WN między wagonami jest napięcie 600V i inteligent postanowi go przeciąć (przynajmniej wtedy zadziałałaby selekcja naturalna :P). Na upartego to każda wiedza może być użyta do złych celów.

Co innego wiedza o faktach, a co innego demaskowanie metody, na której się opiera działanie elementu prewencyjnego związanej bezpośrednio z ochroną taboru przed dewastacją (zarówno kamera jak i jej atrapa mają zadanie prewencyjne). Pomijając już fakt, że to nie są atrapy.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, o 23:16 przez Słoneczny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 780
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

#17 Post autor: lolek-12 » 29 sty 2012, o 20:45

Takie atrapy powinny być zamontowane we wszystkich wiatach, gdzie nie ma monitoringu. Mogłoby to odstraszać przed dewastacją. ;)

Awatar użytkownika
Chris
Dyspozytor
Posty: 605
Rejestracja: 23 lis 2010, o 03:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#18 Post autor: Chris » 29 sty 2012, o 22:03

Wątpię, żeby ktoś szukał informacji czy to atrapa czy nie, wątpię, żeby ktoś niezainteresowany czytał temat pt Konstal 105N/Na :D Spokojnie.
A wandale to kretyni, więc często i kamery ich nie odstraszają.
Patrząc na komunikację nieco z boku...

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

#19 Post autor: Słoneczny » 29 sty 2012, o 22:28

Chris pisze:Wątpię, żeby ktoś szukał informacji czy to atrapa czy nie, wątpię, żeby ktoś niezainteresowany czytał temat pt Konstal 105N/Na :D Spokojnie.
A wandale to kretyni, więc często i kamery ich nie odstraszają.
Pseudo-MKM kolekcjoner to też wandal.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#20 Post autor: Kaszmir » 29 sty 2012, o 23:18

Chris pisze:Wątpię, żeby ktoś szukał informacji czy to atrapa czy nie, wątpię, żeby ktoś niezainteresowany czytał temat pt Konstal 105N/Na :D Spokojnie.
Tak jak pisałem wcześniej, nie twierdzę, że takie osoby akurat znajdą ten wpis. Natomiast wiadomości mogą się bardzo szybko rozchodzić i tego bym się obawiał. W końcu to forum publiczne.

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

#21 Post autor: Allemon » 30 sty 2012, o 16:08

Igły z widły :)
Wandale to nie mafia tylko debile zwykle. Nie będą szukać w Konstalach kamer (bo oni w ogóle wiedzą co to stopiątka?)
Bara de döda stiger av i Kymlinge

agatap
Dyspozytor
Posty: 570
Rejestracja: 1 lis 2010, o 11:29
Lokalizacja: Wieliczka

#22 Post autor: agatap » 6 kwie 2012, o 22:27

Na dniach rozpoczyna się remont pod Bagatelą. Zmieni się wykorzystanie wagonów 105Na. Część 2x105 Na zostanie odstawionych i będzie ich na naszych ulicach coraz mniej. Na początku maja zaczną do ruchu wchodzić wagony NGT8, które będą powodować, że 105ki będą kasowane. Do ruchu szykowany jest ostatni EU8N oraz kolejne doczepy do E1. Nie wiadomo jaki los spotka wagon GT8S #3060. W planach jest remarszutyzacja. Kończy się w Krakowie powoli era wagonów 105 Na.
Ostatnio zmieniony 6 kwie 2012, o 22:27 przez agatap, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6397
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#23 Post autor: Coffee » 6 kwie 2012, o 23:15

agatap pisze:Część 2x105 Na zostanie odstawionych i będzie ich na naszych ulicach coraz mniej
Chwilowo bym nie przesadzał z masowymi kasacjami stopiątek.
agatap pisze:Na początku maja zaczną do ruchu wchodzić wagony NGT8, które będą powodować, że 105ki będą kasowane.
Niekoniecznie: NGT8 wpierw zastąpią krótsze NGT6, na liniach "8" i "50". Zaś zwolnione NGT6 w pierwszej kolejności trafią na "3", a później na "12" i "18", zastępując tym GT8S (które zapewne w owym czasie trafią na modernizację) oraz niedobitki GT6.
agatap pisze:Do ruchu szykowany jest ostatni EU8N oraz kolejne doczepy do E1
Nie zapominajmy, że składy wiedeńczyków wchodzą za solówki. Składy stopiątek będą potrzebne choćby na "15" czy "16".
agatap pisze:Nie wiadomo jaki los spotka wagon GT8S #3060.
Spokojnie, będzie jeździł.
agatap pisze:W planach jest remarszutyzacja.
To już spokojnie możemy odłożyć do szuflady.
agatap pisze:Kończy się w Krakowie powoli era wagonów 105 Na
Oj kończy, kończy... Ale póki co nie przewiduję kolejnego masowego wycinania stozłomów, co najmniej przez pół roku. MPK ma obecnie zbyt duże kłopoty taborowe, by powiększać tę dziurę.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, o 00:31 przez Coffee, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7546
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#24 Post autor: Locutus » 7 kwie 2012, o 09:52

Coffee pisze:
agatap pisze:W planach jest remarszutyzacja.
To już spokojnie możemy odłożyć do szuflady.
Chciałbym podzielać Twój optymizm.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#25 Post autor: Arsents » 8 kwie 2012, o 17:57

Nie zapominajmy, że składy wiedeńczyków wchodzą za solówki. Składy stopiątek będą potrzebne choćby na "15" czy "16".
Na "15" i "16" mogą trafić te "niedobitki" GT6 , powracając do Huty . Bo na "23" na Ruczaj to już inny tabor . Pozostałaby "2" "15" "16" dla paru solówek E1 i właśnie GT6 obsadzanych przez zajezdnię nowohucką.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, o 00:32 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#26 Post autor: brovar » 8 kwie 2012, o 20:11

To i tak wszystko na styk do obsłużenia, przy dzisiejszej ilości brygad "2", "15", "16", "17" i "21". W końcu jakieś 5 sztuk muszą mieć w rezerwie.
Tak mnie naszło, a czemu linia "23" ma mieć większy tabor i wozić powietrze, jak "11-tka". Może tam też skierują EU8N ?
W myśl poronionej polityki MPK "byle dalej od Huty.
Nie wydaje mi się żeby było większe zapotrzebowanie, niż na tabor pokroju GT6.
Lecz pewnie tą resztkę Bombardierów skierują na "23". Oczywiście w przyszłości po obsadzeniu "3", "12" i "18" żeby tylko nie do Huty.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#27 Post autor: Arsents » 8 kwie 2012, o 20:43

A mnie się wydaje , że właśnie linia "23" będzie tą ostatnią na której swój żywot będą kończyć 105Na , chyba że nic nie wyjdzie z 405N i do końca będą tworzyć UFO-ki dla "4" i "13" .
A propo 105Na czy wagon #766 to jest ten co na nim testowany był /i został/ nowy rodzaj kół czy obręcz??
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, o 00:33 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6397
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#28 Post autor: Coffee » 8 kwie 2012, o 20:45

Arsents pisze:A propo 105Na czy wagon #766 to jest ten co na nim testowany był /i został/ nowy rodzaj kół czy obręcz??
Nie. Czeskie obręcze testował, przez bardzo długi czas wagon #820.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, o 00:35 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#29 Post autor: Arsents » 8 kwie 2012, o 20:49

Zgadza się, świetna pamięć ;)
Ostatnio zmieniony 8 kwie 2012, o 21:05 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

#30 Post autor: Allemon » 8 kwie 2012, o 21:59

Może na 23 zrobią Konstala "solówkę"?
Bara de döda stiger av i Kymlinge

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”