Konstal 105N/Na

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1474
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Konstal 105N/Na

#451 Post autor: pasazer_mobilisu » 17 cze 2020, o 14:08

kucyk pisze:
17 cze 2020, o 13:47
Zatem ilość taboru póki co na "-". Rewelacja a mieli mieć w zapisie bo więcej tras, linii itp. :/
Skoro tramwaje co 5 minut nie wrócą to taboru też trzeba mniej, Lajkoniki w końcu się pojawią.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1536
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Konstal 105N/Na

#452 Post autor: Impuls » 2 lip 2020, o 19:48

Wagony RZ205 i RZ225 zostały odstawione na żeberko bez sieci od strony Rzemieślniczej. Przed kilkoma dniami na tym żeberku stał RW112 a później RB512. Wiedeńce są już na betonie poza siecią i prawdopodobnie wymienione 105-i też przeniosą na beton.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1536
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Konstal 105N/Na

#453 Post autor: Impuls » 7 sie 2020, o 21:14

No i przenieśli na "rzeźnię" czyli beton RZ205 i RZ225, w zamian na żeberko bez sieci "ostatni tor" wstawiono RZ216 i RZ217 które są już częściowo rozbebeszone. Prawdopodobnie w najbliższych miesiącach sytuacja się będzie powtarzać. Będę stosować do informacji te dwa określenia
"rzeźnia" czyli wydzielone miejsce parkingu betonowe od strony Rzemieślniczej. Teren ten w ostatnich latach odkupiło MPK i dołączyło do obszaru zajezdni
"ostatni tor" od lat wysyłane są tam wagony do kasacji, czasem techniczne lub zabytki przeznaczone do remontu. Tor ten przylega do rzeźni.

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 129
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 08:26
Lokalizacja: Skawina

Konstal 105N/Na

#454 Post autor: seven2101 » 29 sie 2020, o 17:00

Ile będzie ufoków?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1474
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Konstal 105N/Na

#455 Post autor: pasazer_mobilisu » 29 sie 2020, o 17:30

seven2101 pisze:
29 sie 2020, o 17:00
Ile będzie ufoków?
Na ten moment wiadomo o 2, teoretyczny max jaki mogą spiąć to 20.

MikiGry
Znawca
Posty: 42
Rejestracja: 24 mar 2020, o 21:19

Konstal 105N/Na

#456 Post autor: MikiGry » 15 wrz 2020, o 11:06

Na terenie zajezdni Podgórze w TTSS pojawił się RZ204 jako 52 bez wpisanych przystanków. Czyżby kolejny trójskład testuje TTSS ?

Impuls
Dyrektor
Posty: 1536
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Konstal 105N/Na

#457 Post autor: Impuls » 26 wrz 2020, o 16:03

Tyrystorowa 105-a kupiona z GOP-u, która służyła do przetaczania wagonów TT021 wykolejono na beton obok skasowanych RW108 i RB508. Prawdopodobnie na betonie jest też już gt6 Cafe Tram. Widziałem rano jak go przetoczyli z jednego żeberka bliżej US na żeberko z którego wykolejają wagony. Czy to oznacza kasację - nie wiem, ale prawdopodobieństwo jest duże.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3264
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Konstal 105N/Na

#458 Post autor: tomek_m » 27 wrz 2020, o 14:54

Impuls pisze:
26 wrz 2020, o 16:03
Tyrystorowa 105-a kupiona z GOP-u
Prawda że to jest ostatni istniejący egzemplarz z eksperymentalnej serii "NT" ? W takim przypadku to czy nie warto byłoby zachować go na eksponat muzealny ze względu na rozwiązania techniczne?

Impuls
Dyrektor
Posty: 1536
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Konstal 105N/Na

#459 Post autor: Impuls » 27 wrz 2020, o 19:39

To, że znalazła się na betonie nie przesądza sprawy że pójdzie do kasacji. N-i też stały na betonie w Hucie i z kilku z nich zrobiono zabytki. W Podgórzu jest problem z miejscem. Na żeberko bez sieci przy US tam gdzie stał Cafe Tram i ten tyrystor wysłali skład 105N+105N ten do odladzania. A Cafe tram pozostał nadal na żeberku do wykolejania. Myślę, że nie długo pojawi się przetarg na pozbycie się pudeł. Wtedy wyjaśni się jakie mają plany wobec Cafe Tram i tyrystora.

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 129
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 08:26
Lokalizacja: Skawina

Konstal 105N/Na

#460 Post autor: seven2101 » 6 gru 2020, o 18:10

Które konstale otrzymały wyświetlacze po wiedeńcach ?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1474
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Konstal 105N/Na

#461 Post autor: pasazer_mobilisu » 6 gru 2020, o 22:27

Na pewno HZ275+HZ276

MikiGry
Znawca
Posty: 42
Rejestracja: 24 mar 2020, o 21:19

Konstal 105N/Na

#462 Post autor: MikiGry » 19 gru 2020, o 11:12

Czy zapalnie się kierunkowskazu jednego z wagonów podczas ruszania czy hamowania oznacza jakichś problem z rozruchem ?

Zawuważyłem ten problem w jednym z dwuskładów (wagon drugi) i w trójskładzie HZ269 +268 + 267 (wagon środkowy). Co do trójskładu, to nawet słyszałem cykający co jakichś czas przekaźnik w szafie z osprzętem odpowiedzialny za włączanie kierunkowskazu (przy czym kierunkowskazy podczas normalnej pracy nie są z niego załączane)

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 741
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Konstal 105N/Na

#463 Post autor: gagacek » 5 sty 2021, o 10:07

Jak niechcący przeczytałem to co poniżej, to w pierwszym odruchu o mało nie oplułem kawą laptopa. Ale po krótkim zastanowieniu stwierdziłem, że ma to sens (jakiś). Mam nadzieję, że poprzedziły ten (autocenzura) ruch nieformalne ustalenia z dostawcami, itd...
Krakowskie MPK szuka dostawcy chopperowego układu sterowania do wagonu 105Na
W ostatnich dniach 2020 roku krakowskie MPK ogłosiło przetarg na dostawę nowego chopperowego układu sterowania, wykonanego w technologii IGBT, przeznaczonego dla wozu 105Na. Czy nowe urządzenia wykorzystane zostaną do modernizacji ostatniego tyrystorowego wagonu 105NT, który wiele lat temu został sprowadzony do Krakowa z Będzina? (..)
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... gonu-105na

- Teraz, to pozostaje mi tylko czekać na 2-3 letni serial z przetargiem na klimatyzację :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”