Konstal 105N/Na

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

psznr
Znawca
Posty: 26
Rejestracja: 7 sty 2018, o 14:19

Konstal 105N/Na

#421 Post autor: psznr » 3 lis 2019, o 02:09

To teraz proponuję ufoków nie rozpinać, tylko puścić je na 50 i zamiast tunelem przez Lubicz oraz Pawią. A 4-kę równocześnie przez tunel i Długą :nerd: Jak już się bawić to na całego - to tak w nawiązaniu do ostatnich zmian rozkladowych w związku z objazdami wokół Poczty Głównej. Wybaczcie, ale żarty się mnie dziś trzymają :lmao:

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 115
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 08:26
Lokalizacja: Skawina

Konstal 105N/Na

#422 Post autor: seven2101 » 3 lis 2019, o 10:08

Czy wszystkie konstale zostaną wycofane po dostawie solarisów?

kucyk
Dyrektor
Posty: 2702
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Konstal 105N/Na

#423 Post autor: kucyk » 2 lut 2020, o 21:00

To już 45 lat kursowania po Krakowie. Ich era się kończy. Znikną z ulic gdy pojawią się wszystkie Lajkoniki:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/akwar ... 34059.html

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 115
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 08:26
Lokalizacja: Skawina

Konstal 105N/Na

#424 Post autor: seven2101 » 3 lut 2020, o 07:53

kucyk pisze:To już 45 lat kursowania po Krakowie. Ich era się kończy. Znikną z ulic gdy pojawią się wszystkie Lajkoniki:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/akwar ... 34059.html


W artykule napisali:

Szybciej, niż później pożegnamy więc 105-tki. A później zaczniemy odliczać dni, kiedy z ulic znikną wagony typu E1+c3, czyli popularne „wiedeńczyki”.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1422
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Konstal 105N/Na

#425 Post autor: Jamnik » 3 lut 2020, o 08:25

Pytanie, czy to potwierdzone info.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1367
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Konstal 105N/Na

#426 Post autor: pasazer_mobilisu » 3 lut 2020, o 08:48

Jamnik pisze:Pytanie, czy to potwierdzone info.
Dokładnie, oby się nie okazało że to dziennikarskie spekulacje, ja osobiście bardzo się ucieszę jeśli Konstale odejdą :)

Bayer2003
Znawca
Posty: 17
Rejestracja: 9 gru 2019, o 14:38

Konstal 105N/Na

#427 Post autor: Bayer2003 » 4 lut 2020, o 10:43

Oby te spekulacje okazały się nieprawdziwe. Korzystam z tych tramwajów bardzo często (linia 13) i uważam, że w pewnych kwestiach mają one przewagę nad wszystkim, co zostało później wyprodukowane (np. liczba drzwi, w związku z czym skuteczna wymiana pasażerska). Faktycznie, po dostawie Lajkoników aż tyle poczciwych "akwariów" nie będzie potrzebne - proponuję w miarę możliwości spiąć je w trójskłady i skierować np. na 52 zamiast obecnych brygad E1+C3, z pewnością ucieszyłyby one tamtejszych pasażerów.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1367
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Konstal 105N/Na

#428 Post autor: pasazer_mobilisu » 4 lut 2020, o 11:09

W ilości drzwi faktycznie są bezkonkurencyjne, chociaż niektóre modele autobusów SOR też miały 4 pary podwójnych drzwi przy 12 metrach długości.
Z drugiej strony schody wydłużają czasy wymiany pasażerskiej, a dalej to już te tramwaje nie mają nic do zaoferowania.
Obawiam się że na trójskłady nie ma szans, dłuższego taboru wciąż brakuje a z możliwości ich pospinania w 3x105Na nie skorzystano oprócz specjalnych uroczystości.

Awatar użytkownika
Level Five
Znawca
Posty: 41
Rejestracja: 25 lut 2015, o 18:14

Konstal 105N/Na

#429 Post autor: Level Five » 4 lut 2020, o 11:09

E1+C1 mają jeszcze jedną niemiłosierną przypadłość. Strasznie szarpią podczas ruszania. W takim tramwaju można czuć się jak worek ziemniaków na przyczepie jakiegoś Stara ;) W Konstalach jednak pomimo całej ich marności nie jest to aż tak bardzo odczuwalne ;)

Wonsz_w_pomidorach
Miłośnik
Posty: 105
Rejestracja: 28 paź 2019, o 20:51

Konstal 105N/Na

#430 Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 4 lut 2020, o 11:14

Moim zdaniem ten artykuł to czyste spekulacje. Najprawdopodobniej do kasacji pójdą najgorsze egzemplarze zarówno "akwariów" jak i "wiedniów". :)

Bayer2003
Znawca
Posty: 17
Rejestracja: 9 gru 2019, o 14:38

Konstal 105N/Na

#431 Post autor: Bayer2003 » 4 lut 2020, o 11:23

pasazer_mobilisu pisze:Z drugiej strony schody wydłużają czasy wymiany pasażerskiej, a dalej to już te tramwaje nie mają nic do zaoferowania.
Racja, wydłużają, ale i tak gdzie wymiana pasażerska odbywa się sprawniej? W 105Na, czy w NGT6 pierwszej serii?
pasazer_mobilisu pisze:Obawiam się że na trójskłady nie ma szans, dłuższego taboru wciąż brakuje a z możliwości ich pospinania w 3x105Na nie skorzystano oprócz specjalnych uroczystości.
Może w przypadku większej ilości tramwajów (Lajkoniki) MPK wpadnie na pomysł, że da się tak połączyć 105-tki również w zwykłe dni?

Impuls
Dyrektor
Posty: 1515
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Konstal 105N/Na

#432 Post autor: Impuls » 4 lut 2020, o 11:30

W artykule brak jest cytatów np. od Rzecznika lub kogoś z Zarządu MPK. Nius śmieć.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1367
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Konstal 105N/Na

#433 Post autor: pasazer_mobilisu » 4 lut 2020, o 12:15

@Level Five za to E1+C3 mają ogrzewanie (nie zawsze ale jednak), SIP i nie ma z nimi takich problemów
https://www.wp.pl/?s=https%3A%2F%2Fwawa ... 08833a&nil
Wonsz_w_pomidorach pisze:Moim zdaniem ten artykuł to czyste spekulacje. Najprawdopodobniej do kasacji pójdą najgorsze egzemplarze zarówno "akwariów" jak i "wiedniów". :)
I tak prawdopodobnie będzie, wcześniej była mowa o utylizacji niezmodernizowanych "wiedni" i części Konstali - do tych drugich nie tak dawno były pozyskiwane jeszcze były części zamienne. Bardziej niż to co skasują ciekawi mnie kiedy Stadler Lajkonik wyjedzie liniowo, już prawie 2 miesiące jest w Krakowie.

@Bayer2003 pewnie że w 105 odbywa się sprawniej, nikt się nie ociąga bo może zostać przytrzaśnięty ale czy to o to chodzi w KM? A co do trójskładów - jestem za, inni pewnie też ale wiadomo jak bywa z rozdziałem taboru.

suchy
Dyrektor
Posty: 2421
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Konstal 105N/Na

#434 Post autor: suchy » 4 lut 2020, o 13:04

pasazer_mobilisu pisze:Bardziej niż to co skasują ciekawi mnie kiedy Stadler Lajkonik wyjedzie liniowo, już prawie 2 miesiące jest w Krakowie.
Jak uzyska homologację - a takowej jeszcze chyba nie otrzymał, skoro nigdzie nie ma żadnej informacji na ten temat.

psznr
Znawca
Posty: 26
Rejestracja: 7 sty 2018, o 14:19

Konstal 105N/Na

#435 Post autor: psznr » 4 lut 2020, o 13:35

Odnośnie wymiany pasażerów to i tak często przychodzi mi na myśl, że tutaj w żadnym modelu nie ma tak źle jak zostało to spartolone podczas modernizacji Alstomów dla GAITu.
Dla tych co nie widzieli: http://phototrans.pl/14,949659,0,Alstom_NGd99_1003.html
Nie jestem w stanie mimo upływu czasu zrozumieć motywów jakie przyświecały pomysłodawcy i ogromnie ciekawi mnie jak w praktyce wygląda obecnie eksploatacja tych tramwajów (poza faktem, że zostały skierowane na mniej obciążone linie).

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”