STADLER Tango Lajkonik

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3264
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

STADLER Tango Lajkonik

#421 Post autor: tomek_m » 26 gru 2020, o 03:27

Jacek Fink-Finowicki pisze:
25 gru 2020, o 05:57
Locutus pisze:
23 gru 2020, o 10:51
... jakości znanej z Bombardierów...
Czy też jakości znanej z montażu w MPK Kraków ;)
Gdyby ten przetarg wygrał Bombardier, to też dzisiaj nie można by od razu zakładać, że dostarczyliby do Krakowa wagony jakością dorównujące NGT6 czy NGT8 jeżdżącym już w naszym mieście. Od ostatniej dostawy minęło już 8 lat. W tym czasie już się przewijało info nawet tu na forum, jak to ten producent zaliczał zaliczał wpadki przy niektórych dostawach. Więc to już może nie być "ten" Bombardier, którego znamy z naszych ulic. :]

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#422 Post autor: Locutus » 26 gru 2020, o 09:20

Te wpadki były głównie opóźnieniami… Flexity Classic to jednak sprawdzona konstrukcja, istniejąca na rynku od ponad dwudziestu lat, choroby wieku dziecięcego dawno z niej wyeliminowano…

...aczkolwiek tak czy siak już niebawem o tramwajach marki Bombardier będzie można tylko wspominać, bo przejęcie części szynowej kanadyjskiej firmy przez Alstom jest coraz bliższe…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 275
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#423 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 27 gru 2020, o 14:16

Locutus pisze:
26 gru 2020, o 09:20
Te wpadki były głównie opóźnieniami…
Była też wtopa z jakością spawów... choć również na szczęście opanowana
Locutus pisze:
26 gru 2020, o 09:20
Flexity Classic to jednak sprawdzona konstrukcja...
Tu mam pewien zgrzyt... bo coraz bardziej obsewuję, że mamy raczej doczynienia z nazwami handlowymi, a nie rodzinami konstrukcyjnymi... i to wśród praktycznie szystkich producentów, czy to Bombardier z Flexicity, czy Alstom z Citadisem czy Siemens z Avenio (Avenio =/= Avenio M =/= Avenio HF).
Ostatnio zmieniony 28 gru 2020, o 10:56 przez Jacek Fink-Finowicki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#424 Post autor: Locutus » 28 gru 2020, o 09:54

@ Jacek Fink-Finowicki – jeśli chodzi o samo „Flexity”, to rzeczywiście jest to nazwa zbiorcza do której Bombardier wrzucił wszystkie tramwaje w ofercie. Ale w ramach tych Flexity było trochę prawdziwych rodzin konstrukcyjnych – na przykład Bombardier Flexity Outlook C, szerzej znany jako Cityrunner, zastąpiony potem przez Flexity 2… Czy właśnie Flexity Classic, szerzej znany jako NGTx… Teraz fakt, że powoli zaczyna się to rozmywać i Flexity staje się workiem, do którego wszystkie tramwaje są wrzucane… Vide nowy kontrakt dla Drezna… Wygląda jak Flexity Classic, ale Bombardiej już nie mówi, że jest to Classic, za to chwali się nowymi rozwiązaniami technicznymi, głównie w postaci skosów na pudle.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2860
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

STADLER Tango Lajkonik

#425 Post autor: kucyk » 5 sty 2021, o 10:34

W Siedlcach objawił się nam kolejny, pierwszy w 2021 roku Lajkonik #HY 861 jako "50". :]

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1463
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

STADLER Tango Lajkonik

#426 Post autor: pasazer_mobilisu » 15 sty 2021, o 12:40

Na stan zajezdni Podgórze wpisano kolejnego Lajkonika

ojkrzysiukrzysiu
Pasażer
Posty: 11
Rejestracja: 12 lut 2019, o 01:29

STADLER Tango Lajkonik

#427 Post autor: ojkrzysiukrzysiu » 15 sty 2021, o 23:33

Nie wiem czy dobrze widziałem ale chyba RY831 miał dziś debiut.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#428 Post autor: Locutus » 16 sty 2021, o 09:25

Dobrze widziałeś: http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... ce-krakowa

Ciekawe skąd była ta długa przerwa… Poprawianie niedoróbek?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2860
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

STADLER Tango Lajkonik

#429 Post autor: kucyk » 20 sty 2021, o 07:18

Po dwumiesiecznej przerwie w dostawach dotarł pierwszy w tym roku Lajkonik #HY 857. :)

kucyk
Dyrektor
Posty: 2860
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

STADLER Tango Lajkonik

#430 Post autor: kucyk » 28 sty 2021, o 08:53

Dzisiaj rano w ttss-ie na pętli "Krowodrza Górka" objawił się nam kolejny w 2021 roku Lajkonik #HY 862 jako "50". ;D

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1463
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

STADLER Tango Lajkonik

#431 Post autor: pasazer_mobilisu » 29 sty 2021, o 13:44

Na stan zajezdni Nowa Huta został wpisany kolejny Lajkonik, być może HY854.

krakus
Kierownik
Posty: 788
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

STADLER Tango Lajkonik

#432 Post autor: krakus » 3 lut 2021, o 06:19

Do zajezdni Podgórze dotarł Lajkonik RY832.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1463
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

STADLER Tango Lajkonik

#433 Post autor: pasazer_mobilisu » 3 lut 2021, o 08:00

krakus pisze:
3 lut 2021, o 06:19
Do zajezdni Podgórze dotarł Lajkonik RY832.
Dzięki. Dopisany do tabelki w pierwszym poście tego tematu.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1600
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

STADLER Tango Lajkonik

#434 Post autor: Jamnik » 3 lut 2021, o 09:04

Jest to drugi Lajkonik z bateriami: https://www.facebook.com/11843936483580 ... 276364705/

Impuls
Dyrektor
Posty: 1534
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

STADLER Tango Lajkonik

#435 Post autor: Impuls » 3 lut 2021, o 12:57

Sprawdźcie sobie winy ostatnich Lajkoników. Na kmk.krakow.pl są inaczej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”