STADLER Tango Lajkonik

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1474
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

STADLER Tango Lajkonik

#376 Post autor: pasazer_mobilisu » 4 lis 2020, o 08:43

Jamnik pisze:
4 lis 2020, o 08:21
Uprzedziłeś mnie o kilka minut
Trzeba było tak długo nie spać :)

Do tabelki dopisany HY850

HY849 jutro na "3"
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9364835801

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1607
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

STADLER Tango Lajkonik

#377 Post autor: Jamnik » 4 lis 2020, o 18:12

Będziemy mieć 110 Stadlerów! MPK wykorzystało opcję:
https://www.facebook.com/11843936483580 ... 317345570/

etred
Specjalista
Posty: 193
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 13:58

STADLER Tango Lajkonik

#378 Post autor: etred » 4 lis 2020, o 18:25

Czy w małym zamówieniu podstawowym i sporej opcji głównym celem nie jest dokładne przetestowanie pojazdu przez zdecydowaniem się na większą ich ilość? Wykorzystanie opcji przed dostarczeniem czegokolwiek całkowicie mija się z tą koncepcją :/

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1607
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

STADLER Tango Lajkonik

#379 Post autor: Jamnik » 4 lis 2020, o 18:28

etred pisze:
4 lis 2020, o 18:25
Czy w małym zamówieniu podstawowym i sporej opcji głównym celem nie jest dokładne przetestowanie pojazdu przez zdecydowaniem się na większą ich ilość? Wykorzystanie opcji przed dostarczeniem czegokolwiek całkowicie mija się z tym celem :/
Nie wiem, może się nie znam, ale skoro mamy już kilkanaście Lajkoników, a te z kolejnego kontraktu mają być podobne, jeśli nie identyczne, to skorzystanie z opcji jest jak najbardziej uzasadnione. Tymbardziej, że przecież MPK nie bez powodu w zeszłym roku przeciągało decyzję o akceptacji jedynej oferty Stadlera. Lajkoniki widocznie się spodobały i zbierają pozytywne opinie, dlatego mnie ta decyzja nie dziwi ;)

etred
Specjalista
Posty: 193
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 13:58

STADLER Tango Lajkonik

#380 Post autor: etred » 4 lis 2020, o 18:32

O ile dobrze pamiętam, to przy pierwszym przetargu było to samo - ani pół tramwaju nie było, ale opcja została zamówiona.

Nie chcę się spierać o to czy decyzja jest słuszna, a tylko o podstawy jej podejmowania. Bo skoro od razu zakładamy skorzystanie z takiej możliwości to lepiej (i pewnie taniej) byłoby od razu rozpisać przetarg na 35 pojazdów niż na 10 z opcją na dodatkowych 25.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#381 Post autor: Locutus » 4 lis 2020, o 18:48

Umowę ramową zawiera się w dwóch przypadkach: gdy nie chce się kupić dziadostwa (i wtedy czeka się z podpisaniem umów wykonawczych na opcje aż tramwaje się sprawdzą) oraz gdy nie wiadomo, czy starczy kasy (i wtedy czeka się z podpisaniem umów wykonawczych na opcje aż się kasa znajdzie). W Krakowie ewidentnie chodziło o tę drugą sytuację.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

PanA
Dyrektor
Posty: 1012
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

STADLER Tango Lajkonik

#382 Post autor: PanA » 4 lis 2020, o 20:54

@Loutus - myślę, że w tym przypadku mogło chodzić o to pierwsze jednak, bo przy dużej partii pojazdów i doświadczeniami z Pesą, pójście na oślep ze wszystkim mogłoby być już zabójstwem dla MPK, bo jeśli faktycznie Lajkoniki byłyby z powodu jakichś niedoróbek podobnie awaryjne jak Pesy, to liczba pojazdów zatrzymanych z tych stu w sumie z Krakowiakami spowodowałaby paraliż komunikacji.

Dla takich dużych zamówień środki zazwyczaj są zabezpieczone, a umowy ramowe z opcją ze względu na pieniądze raczej dotyczą mniejszych zamówień.
Ostatnio zmieniony 4 lis 2020, o 22:10 przez PanA, łącznie zmieniany 1 raz.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Impuls
Dyrektor
Posty: 1536
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

STADLER Tango Lajkonik

#383 Post autor: Impuls » 4 lis 2020, o 21:22

Podepną dofinasowanie pod Mistrzostwa Europy 2023 i dostaną wagony za pól darmo. Trudno z tej opcji nie skorzystać

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 275
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#384 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 4 lis 2020, o 23:10

PanA pisze:
4 lis 2020, o 20:54
@Loutus - myślę, że w tym przypadku mogło chodzić o to pierwsze jednak, bo przy dużej partii pojazdów i doświadczeniami z Pesą, ...
Przecież pierwsza umowa od razu była 10+25 mimo, że ani jednego Lajkonika z wcześniejszego przetargu jeszcze fizycznie nie było. Zatem to nie było tylko zagranie na unikanie dziadostwa.
Owszem pewnie gdyby wygrała Pesa czy jakiś egzotyczny dostawca to by czekano z kolejną umową do przetestowania pierwszych egzemplarzy... jednak tu od razu szli dość szeroko (czytaj zaufali dostawcy).

Jest jeszcze w tym wszystkim jeden myk, związany z tabelami waloryzacji wartości kontraktu... czasem warto (dla miasta) podpisać kontrakt teraz przy znanych kursach niż zwelkać i patrzeć jak euro czy inne czynniki wpisane w tabelę windują cenę jednostkową.

PanA
Dyrektor
Posty: 1012
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

STADLER Tango Lajkonik

#385 Post autor: PanA » 4 lis 2020, o 23:17

Jacek Fink-Finowicki pisze:
4 lis 2020, o 23:10
Przecież pierwsza umowa od razu była 10+25 mimo, że ani jednego Lajkonika z wcześniejszego przetargu jeszcze fizycznie nie było. Zatem to nie było tylko zagranie na unikanie dziadostwa.
To jest względnie mało.
Owszem pewnie gdyby wygrała Pesa czy jakiś egzotyczny dostawca to by czekano z kolejną umową do przetestowania pierwszych egzemplarzy... jednak tu od razu szli dość szeroko (czytaj zaufali dostawcy).
No właśnie, też nie było wiadomo, kto wygra, więc nawet mogło chodzić o unikanie dziadostwa?
Jest jeszcze w tym wszystkim jeden myk, związany z tabelami waloryzacji wartości kontraktu... czasem warto (dla miasta) podpisać kontrakt teraz przy znanych kursach niż zwelkać i patrzeć jak euro czy inne czynniki wpisane w tabelę windują cenę jednostkową.
No ewidentnie! Zwłaszcza że polityką walutową Polski jest to, żeby obniżać wartość złotówki, by uniknąć takich krachów jak na zachodzie.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

kucyk
Dyrektor
Posty: 2862
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

STADLER Tango Lajkonik

#386 Post autor: kucyk » 5 lis 2020, o 08:04

Dojechał kolejny Lajkonik do Krakowa - wagon #HY 851. Pierwszy raz dwie dostawy dzień po dniu. ;)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

STADLER Tango Lajkonik

#387 Post autor: Locutus » 5 lis 2020, o 08:41

Zgadzam się z Jackiem. Przecież pierwszy przetarg też miał transzę podstawową i opcję - z której skorzystano w całości gdy tylko zabezpieczono finansowanie z funduszy europejskich, na długo przed tym jak pierwszy tramwaj zszedł z taśmy produkcyjnej.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1474
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

STADLER Tango Lajkonik

#388 Post autor: pasazer_mobilisu » 6 lis 2020, o 13:08

Na stan zajezdni Podgórze wpisano kolejnego Lajkonika - RY830, powinien zadebiutować na dniach.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1607
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

STADLER Tango Lajkonik

#389 Post autor: Jamnik » 6 lis 2020, o 13:14

pasazer_mobilisu pisze:
6 lis 2020, o 13:08
Na stan zajezdni Podgórze wpisano kolejnego Lajkonika - RY830, powinien zadebiutować na dniach.
Jednocześnie usunięty został kolejny skład Wiedni.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1607
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

STADLER Tango Lajkonik

#390 Post autor: Jamnik » 6 lis 2020, o 14:49

Jutro debiut RY830 na "trójce".

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”