Solaris 12 Hybrid na testach w Krakowie

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Solaris 12 Hybrid na testach w Krakowie

#1 Post autor: Kaszmir » 17 maja 2019, o 11:41

Opis z fanpage'a MPK. W linku postem znajdują się również zdjęcia.
W piątek, 17 maja MPK SA w Krakowie rozpoczęło dwutygodniowy test hybrydowego autobusu Solarisa wyposażonego w szeregowy system HybriDrive. Autobus będzie kursował na linii nr 252 z Os. Podwawelskiego do Kraków Airport.
To co wyróżnia ten pojazd to silnik elektryczny zasilany energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności (Cummins ISB4.5E6 o mocy 210 KM). Ekologiczny, w części elektryczny napęd wpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Dzięki zastosowanym rozwiązaniom nowy pojazd hybrydowy Solarisa funkcjonalnością upodabnia się do autobusu elektrycznego i według przeprowadzonych testów jest w stanie zaoszczędzić do 20% paliwa potrzebnego w analogicznym pojeździe z konwencjonalnym napędem. Cicha praca pojazdu pozwala również w znaczny sposób zmniejszyć poziom hałasu..
Nowy Urbino 12 Hybrid odznacza się znakomitymi parametrami jezdnymi, w szczególności cechuje go energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest to, że podczas hamowania odzyskiwana jest energia kinetyczna, po czym zamieniana i gromadzona jest w postaci energii elektrycznej w magazynie energii, umieszczonym na dachu autobusu. Pojazd wyposażony jest w baterie o łącznej pojemności 11,6 kWh.
Sposób rozlokowania elementów systemu hybrydowego – w wieży silnika oraz na dachu pojazdu – nie wpływa na liczbę miejsc pasażerskich w pojeździe. Oferowane układy siedzeń w nowej hybrydzie Solarisa są takie same jak w Urbino 12 z konwencjonalnym napędem z silnikiem firmy Cummins.

Parametry autobusu:

Długość 12 000 mm
Szerokość 2 550 mm
Wysokość 3 100 mm
Silnik elektryczny BAE HDS 100
Moc maksymalna 190 kW
Klimatyzacja Przestrzeń pasażerska, kabina kierowcy
Miejsca siedzące 25
Liczba miejsc stojących 67
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... ?__tn__=-R

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Solaris 12 HybriDrive na testach w Krakowie

#2 Post autor: tomek_m » 17 maja 2019, o 14:36

Czyli na chłopski rozum jest to napęd podobny, jaki jest stosowany w lokomotywach spalinowych - Silnik spalinowy napędza generator z którego są zasilane elektryczne silniki trakcyjne. Tylko że tu jeszcze pomiędzy generatorem a silnikiem elektrycznym, jest wpięty magazyn energii (bateria/akumulator). Dobrze rozumiem? :hmm:
PS: Sufit w tym wozie jak z jakiegoś horroru :eek:

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1819
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Solaris 12 HybriDrive na testach w Krakowie

#3 Post autor: Jamnik » 17 maja 2019, o 22:35

Z przodu nowa czcionka numeru, po bokach stara.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Solaris 12 HybriDrive na testach w Krakowie

#4 Post autor: Locutus » 18 maja 2019, o 10:27

@ Tomek – jest to po prostu hybryda szeregowa. A co do sufitu – o tym samym sobie pomyślałem…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1819
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Solaris 12 Hybrid na testach w Krakowie

#5 Post autor: Jamnik » 29 maja 2019, o 12:34

Słyszałem, że miał być do końca miesiąca...
https://www.facebook.com/11843936483580 ... 404834607/
PS. Z tematu wątku uciekło "Urbino" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”