https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... ?__tn__=-RW piątek, 17 maja MPK SA w Krakowie rozpoczęło dwutygodniowy test hybrydowego autobusu Solarisa wyposażonego w szeregowy system HybriDrive. Autobus będzie kursował na linii nr 252 z Os. Podwawelskiego do Kraków Airport.
To co wyróżnia ten pojazd to silnik elektryczny zasilany energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności (Cummins ISB4.5E6 o mocy 210 KM). Ekologiczny, w części elektryczny napęd wpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Dzięki zastosowanym rozwiązaniom nowy pojazd hybrydowy Solarisa funkcjonalnością upodabnia się do autobusu elektrycznego i według przeprowadzonych testów jest w stanie zaoszczędzić do 20% paliwa potrzebnego w analogicznym pojeździe z konwencjonalnym napędem. Cicha praca pojazdu pozwala również w znaczny sposób zmniejszyć poziom hałasu..
Nowy Urbino 12 Hybrid odznacza się znakomitymi parametrami jezdnymi, w szczególności cechuje go energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest to, że podczas hamowania odzyskiwana jest energia kinetyczna, po czym zamieniana i gromadzona jest w postaci energii elektrycznej w magazynie energii, umieszczonym na dachu autobusu. Pojazd wyposażony jest w baterie o łącznej pojemności 11,6 kWh.
Sposób rozlokowania elementów systemu hybrydowego – w wieży silnika oraz na dachu pojazdu – nie wpływa na liczbę miejsc pasażerskich w pojeździe. Oferowane układy siedzeń w nowej hybrydzie Solarisa są takie same jak w Urbino 12 z konwencjonalnym napędem z silnikiem firmy Cummins.
Parametry autobusu:
Długość 12 000 mm
Szerokość 2 550 mm
Wysokość 3 100 mm
Silnik elektryczny BAE HDS 100
Moc maksymalna 190 kW
Klimatyzacja Przestrzeń pasażerska, kabina kierowcy
Miejsca siedzące 25
Liczba miejsc stojących 67
Solaris 12 Hybrid na testach w Krakowie
Moderator: Moderatorzy
Solaris 12 Hybrid na testach w Krakowie
Opis z fanpage'a MPK. W linku postem znajdują się również zdjęcia.
Solaris 12 HybriDrive na testach w Krakowie
Czyli na chłopski rozum jest to napęd podobny, jaki jest stosowany w lokomotywach spalinowych - Silnik spalinowy napędza generator z którego są zasilane elektryczne silniki trakcyjne. Tylko że tu jeszcze pomiędzy generatorem a silnikiem elektrycznym, jest wpięty magazyn energii (bateria/akumulator). Dobrze rozumiem?
PS: Sufit w tym wozie jak z jakiegoś horroru
PS: Sufit w tym wozie jak z jakiegoś horroru
Solaris 12 HybriDrive na testach w Krakowie
Z przodu nowa czcionka numeru, po bokach stara.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Solaris 12 HybriDrive na testach w Krakowie
@ Tomek – jest to po prostu hybryda szeregowa. A co do sufitu – o tym samym sobie pomyślałem…
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Solaris 12 Hybrid na testach w Krakowie
Słyszałem, że miał być do końca miesiąca...
https://www.facebook.com/11843936483580 ... 404834607/
PS. Z tematu wątku uciekło "Urbino"
https://www.facebook.com/11843936483580 ... 404834607/
PS. Z tematu wątku uciekło "Urbino"