Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 24 cze 2019, o 12:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 776 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 paź 2009, o 06:39 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Przywracam wątek ze starego forum. Wczoraj dowiedziałem się - zaznaczam że są to informacje nieoficjalne, od szwagra pracującego w zajezdni tramwajowej w nowej hucie że są poważne problemy z montażem EU8N. Z tego co się dowiedziałem to jest małoprawdopodobne że w tym roku zobaczymy te wozy na torach. Szwagier nie chciał mi powiedzieć dokładnie o co chodzi ale ja przypuszczam (to są tylko moje domniemania) że może chodzić o problemy z członem - producent ma bardzo poważne problemy ze zleceniam w zwiazku z kryzysemi. A co wy o tym wszystkim sądzicie? Czy jest szansa że kontrakt dojdzie jednak do skutku? A może to tylko chwilowe problemy?


Ostatnio edytowano 16 sty 2010, o 21:26 przez rafaello, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 paź 2009, o 10:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2983
Lokalizacja: zawsze Kraków
Dziwna cisza z pierwszym wagonem. Był "gotowy" 9 października /stał przed TR/ dziś mamy 24-tego , żadnych próbnych przejazdów , testów? Czy ktoś słyszał o jakichś problemach w końcu miało być gotowych do końca roku 7-8 sztuk?

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Ostatnio edytowano 24 paź 2009, o 11:06 przez Arsents, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 paź 2009, o 10:57 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
7-8 sztuk to do końca tego roku na pewno nie wyjedzie. Z tego, co mówił kierownik Zajezdni Podgórze podczas dnia otwartego, będzie dobrze, jak wyjadą 3.

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 paź 2009, o 11:40 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2983
Lokalizacja: zawsze Kraków
Sam nie wiem, czy opłacalne w takim razie było kupowanie 50 wagonów E6 i c6. Jeśli takie problemy wynikły, pewnie i koszty wzrosły. Lepiej było kupić z 10 sztuk E6, zamiast solowych E1, ale to moje zdanie.

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Ostatnio edytowano 24 paź 2009, o 14:41 przez Arsents, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 paź 2009, o 14:43 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22380
Arsents napisał(a):
Sam nie wiem, czy opłacalne w takim razie było kupowanie 50 wagonów E6 i c6. Jeśli takie problemy wynikły, pewnie i koszty wzrosły.

Prawda, ale też MPK będzie miało niezłe oszczędności na puszczeniu tych wagonów np. na "9". Zakładając, że opłacało im się wymienić 105Na solo na E1, to tym bardziej jaki zysk będzie na zamianie 2x105Na > EU8N.

Nie mówiąc już o tym, że najprawdopodobniej dzięki EU8N będą mogli ściągnąć Bombki z "5"...


Ostatnio edytowano 24 paź 2009, o 14:44 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2009, o 09:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6895
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Oprócz wymiernych oszczędności eksploatacyjnych – bo E6 są na sto procent o wiele mniej energożerne niż 105Na – bardzo istotna jest też możliwość wprowadzenia dodatkowych tramwajów z częścią niskopodłogową. Nawet jeśli koszty modernizacji wzrosły w porównaniu do przewidywań, to i tak pozostaną śmiesznie niskie w porównaniu do kosztów zakupu nowego taboru niskopodłogowego – a w sytuacji, gdy wiemy, że długo jeszcze nie będzie Krakowa stać na kupno takiej ilości nowych niskaczy, żeby większość taboru tramwajowego była niskopodłogowa, zwiększanie ilostanu niskopodłogowców w ten sposób wydaje się optymalnym rozwiązaniem.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2009, o 18:13 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22380
Locutus napisał(a):
Oprócz wymiernych oszczędności eksploatacyjnych – bo E6 są na sto procent o wiele mniej energożerne niż 105Na – bardzo istotna jest też możliwość wprowadzenia dodatkowych tramwajów z częścią niskopodłogową. Nawet jeśli koszty modernizacji wzrosły w porównaniu do przewidywań, to i tak pozostaną śmiesznie niskie w porównaniu do kosztów zakupu nowego taboru niskopodłogowego – a w sytuacji, gdy wiemy, że długo jeszcze nie będzie Krakowa stać na kupno takiej ilości nowych niskaczy, żeby większość taboru tramwajowego była niskopodłogowa, zwiększanie ilostanu niskopodłogowców w ten sposób wydaje się optymalnym rozwiązaniem.

Zgadzam się z tym, co piszesz, jeden szczegół - EU8N będą nie tyle niskopodłogowe, co niskowejściowe.


Ostatnio edytowano 25 paź 2009, o 18:13 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2009, o 11:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6895
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Primo – zgodnie z Polską Normą będą jednak niskopodłogowe. :P

Secundo – jeśli już jesteśmy tacy papierscy, to skunksy też niskopodłogowe nie są, bo niskiej podłogi mają zaledwie 60%, a podłoga w środku nie jest płaska, lecz posiada stopnie poprzeczne. ;)

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2009, o 11:39 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22380
Locutus napisał(a):
Secundo – jeśli już jesteśmy tacy papierscy, to skunksy też niskopodłogowe nie są, bo niskiej podłogi mają zaledwie 60%

Na jakim źródle się opierasz? Wikipedia (wiem, to nie jest wyrocznia...) podaje 65-70%, więc w sam raz spełnia kryterium 65.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2009, o 11:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6895
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
A skąd Ci się wzięło kryterium 65%? Pojazd niskopodłogowy to taki, który posiada wszystkie (ewentualnie z wyjątkiem ostatniego) wejścia pozbawione stopni oraz płaską, pozbawioną schodów poprzecznych podłogę na całej długości...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2009, o 14:51 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22380
Locutus napisał(a):
A skąd Ci się wzięło kryterium 65%? Pojazd niskopodłogowy to taki, który posiada wszystkie (ewentualnie z wyjątkiem ostatniego) wejścia pozbawione stopni oraz płaską, pozbawioną schodów poprzecznych podłogę na całej długości...

A na jakie źródło się powołujesz, to porównamy?

Za angielską Wikipedią (bo polska wersja zaprzecza sama sobie):
http://en.wikipedia.org/wiki/Low-floor_tram
Cytuj:
A low-floor tram is a tram that has no steps between one or more entrances and part or all of the passenger cabin.

Tłumaczenie:
"Tramwaj niskopodłogowy to tramwaj, który nie posiada stopni między jednym albo więcej wejściami a częścią albo całością pozostałej przestrzeni pasażerskiej."
To kryterium NGT6 jak najbardziej spełnia, co potwierdza jego obecność na liście u dołu (Flexity Classic).


Ostatnio edytowano 26 paź 2009, o 14:51 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2009, o 17:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 13:51
Posty: 193
Lokalizacja: Osiedle A-31
EU8N napisał(a):
(...) Z tego, co mówił kierownik Zajezdni Podgórze podczas dnia otwartego, będzie dobrze, jak wyjadą 3.
Patrząc na postępy prac przy tych wagonach śmiem wątpić, czy przynajmniej z jednym im się uda.
A swoją drogą czy nie mogliby wypuścić E6 na miasto żeby się niepotrzebnie nie kurzyły i zarabiały na siebie? W końcu na przykładzie E1 #163 i E6 #4926 widać, że przy małych nakładach można by je tymczasowo na miasto wypuścić...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2009, o 19:04 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2983
Lokalizacja: zawsze Kraków
Rbrt napisał(a):
EU8N napisał(a):
(...) Z tego, co mówił kierownik Zajezdni Podgórze podczas dnia otwartego, będzie dobrze, jak wyjadą 3.
Patrząc na postępy prac przy tych wagonach śmiem wątpić, czy przynajmniej z jednym im się uda.
A swoją drogą czy nie mogliby wypuścić E6 na miasto żeby się niepotrzebnie nie kurzyły i zarabiały na siebie? W końcu na przykładzie E1 #163 i E6 #4926 widać, że przy małych nakładach można by je tymczasowo na miasto wypuścić...

E6 został przemalowany i dostał numer 3012 /będzie jako nauka jazdy/ 'ciekawostki MW'

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Ostatnio edytowano 26 paź 2009, o 21:10 przez Arsents, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2009, o 20:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
Rbrt napisał(a):
W końcu na przykładzie E1 #163(...)

Jednak mimo wszystko uważam, że wysyłanie na miasto wagonu w takim stanie jak #163 jest nieporozumieniem u przewoźnika na tak wysokim poziomie.

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 paź 2009, o 18:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6895
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Kaszmir – definicja, którą przytoczyłeś jest podobna do tej z Polskiej Normy – innymi słowy również i EU8N jak i N8S-NF się na nią załapują. ;) Czyli nie miałeś racji, podkreślając, że EU8N będą niskowejściowe, a nie niskopodłogowe (wedle tejże definicji). ;)

Jeśli chodzi o definicję, której używam ja, pochodzi ona z dawnej dyskusji na temat formalnych różnic pomiędzy pojazdami niskopodłogowymi a niskowejściowymi z forum Infobusa...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Ostatnio edytowano 27 paź 2009, o 18:04 przez Locutus, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 776 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL