Solaris Urbino

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Apache
Specjalista
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2013, o 09:00
Lokalizacja: Kraków

Solaris Urbino

#1 Post autor: Apache » 3 gru 2013, o 21:47

Tutaj będziemy dyskutować o krakowskich SU.

Ja zacznę.
W najnowszych krakowskich urbino zmieniono miejsce automatu biletowego przedtem był na środku teraz jest z boku.Fajniej to wygląda, ale ogranicza bardziej miejsce ponieważ, od ścianki automat do poręczy jest pewna przestrzeń która zabiera miejsce.
Ostatnio zmieniony 3 gru 2013, o 21:48 przez Apache, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
olsov
Miłośnik
Posty: 105
Rejestracja: 9 paź 2013, o 17:18
Lokalizacja: Olsza II

#2 Post autor: olsov » 3 gru 2013, o 22:45

A ja wolałem kiedy stawiali go bardziej na środku. Po pierwsze, dawało to więcej miejsca w rzeźni wokół niego, po drugie lepiej rozkładał się wtedy tłumek kupujących bilety na zatłoczonych trasach, teraz przesunął się tak że zazwyczaj ludzie blokują dojście do przegubu.

Rammstein92
Kierownik
Posty: 887
Rejestracja: 23 sty 2013, o 16:56
Lokalizacja: Wola Radziszowska

Solaris Urbino

#3 Post autor: Rammstein92 » 3 gru 2013, o 23:36

Apache pisze:Tutaj będziemy dyskutować o krakowskich SU.

Ja zacznę.
W najnowszych krakowskich urbino zmieniono miejsce automatu biletowego przedtem był na środku teraz jest z boku.Fajniej to wygląda, ale ogranicza bardziej miejsce ponieważ, od ścianki automat do poręczy jest pewna przestrzeń która zabiera miejsce.
O których numerach mówisz?

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

#4 Post autor: yosujiro » 2 sty 2014, o 16:45

Może by tak w naszych zrobić? Bardzo przytulnie :sweet:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 525&type=1

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#5 Post autor: Cukier » 2 sty 2014, o 17:07

W zasadzie tylko kwestia kolorków. Funkcjonalność taka sama (no, może poza tym że pierwsze dwa krzesła za drzwiami są na platformie a w naszych wozach są dostępne z podłogi).
yosujiro pisze:Bardzo przytulnie :sweet:
Przytulniej jest w naszych Urbino12 na "130" :twisted:

Awatar użytkownika
Apache
Specjalista
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2013, o 09:00
Lokalizacja: Kraków

#6 Post autor: Apache » 2 sty 2014, o 20:32

Tak swoją drogą to zauważyliście że Niemcy biorą zawsze takie małe okna.
W krakowskich su, mamy piękne duże okna jak by się klima zepsuła, a oni biorą takie okna nawet jak klimy jeszcze nie było.
Ostatnio zmieniony 2 sty 2014, o 20:41 przez Apache, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 21:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

#7 Post autor: I.G.I » 2 sty 2014, o 23:06

Apache pisze:Tak swoją drogą to zauważyliście że Niemcy biorą zawsze takie małe okna.
W krakowskich su, mamy piękne duże okna jak by się klima zepsuła, a oni biorą takie okna nawet jak klimy jeszcze nie było.
Chodzi Ci o uchylne? Ot przepisy niemieckie, które zabraniają okien przesuwnych, bo może to spowodować wypadnięcie pasażera z pojazdu. Co do naszych okien to i tu jest lipa, bo tak 'duże' okna powodują zakaz zamykania ich na klucz podczas włączonej klimy.
Wiślacka {5} Krowodrza

Awatar użytkownika
Apache
Specjalista
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2013, o 09:00
Lokalizacja: Kraków

#8 Post autor: Apache » 3 sty 2014, o 07:51

To się przecież udusić można. Choćby te Carrefour-owskie many, tam też tylko 2 okienka z tyłu, ktoś tym jechał w lecie podczas upałów?
Ostatnio zmieniony 3 sty 2014, o 11:48 przez Apache, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#9 Post autor: Cukier » 3 sty 2014, o 17:35

Apache pisze:Choćby te Carrefour-owskie many, tam też tylko 2 okienka z tyłu, ktoś tym jechał w lecie podczas upałów?
Niestety miałem tą wątpliwą przyjemność.. Do tego sporo pasażerów owego darmobusa można zaliczyć do osób nieszczególnie dbających o higienę co tworzy wyjątkowo niemiłą dla zmysłów kombinację..

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

#10 Post autor: yosujiro » 27 sty 2014, o 14:32

W tym roku będziemy mieli premierę następnej generacji naszego autobusu na targach w Hanowerze [7-11 kwietnia 2014 r. - red.]. Będzie to autobus elektryczny. Jesteśmy właściwie jedynym solidnym producentem pojazdów o napędzie na baterie, bezpiecznych, dobrych pojazdów. To jest niezwykle ważne, żeby to był jeden z priorytetów Solarisa - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Solange Olszewska, prezes zarządu Solaris Bus & Coach.

Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... gn=firefox

Zastanawia mnie czy będzie to połączone z prezentacą IV generacji Urbino, no bo chyba nie przechodzą tylko na elektryki :D
Ostatnio zmieniony 27 sty 2014, o 14:33 przez yosujiro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6299
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#11 Post autor: Coffee » 27 sty 2014, o 15:12

yosujiro pisze:Zastanawia mnie czy będzie to połączone z prezentacą IV generacji Urbino, no bo chyba nie przechodzą tylko na elektryki :D
Będzie to połączone z prezentacją IV generacji.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Apache
Specjalista
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2013, o 09:00
Lokalizacja: Kraków

#12 Post autor: Apache » 27 sty 2014, o 20:43

Jechałem dzisiaj bu885 i ogrzewanie było włączone a na dachu buczała klima...
Z tyłu nie szło wytrzymać z gorąca, gdzieś pośrodku było dosyć chłodno....
Ostatnio zmieniony 27 sty 2014, o 20:45 przez Apache, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1076
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

#13 Post autor: tarantulaw2 » 1 lut 2014, o 21:14

Tak apropo:
Czemu SU10 które są ściągnięte na Mogilską to Urbinetto? To jakaś inna seria, czy po prostu taka nazwa bo krótsze? Bo jeśli to drugie, to powinno być Urbinetto (10), Urbino (12) i jakiś Urbinos (18) :D

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6299
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#14 Post autor: Coffee » 1 lut 2014, o 21:57

tarantulaw2 pisze:Czemu SU10 które są ściągnięte na Mogilską to Urbinetto?
Tak, Urbinetto. Miała być to nazwa handlowa (docelowo: Solaris Urbino 10 Urbinetto), do nowości wtedy na rynku, ale uznano że brzmiało by to głupio, a nowy produkt jakoś należy wyróżnić (są to pierwszoseryjne, a niektóry uważają, że prototypowe SU10). Późniejsze Solarisy nazywano już normalnie Urbino, a podobną historię nazewnictwa miały Alpino 8.6 i Alpino 8.9LE.
Ostatnio zmieniony 2 lut 2014, o 02:56 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Ltcrx
Miłośnik
Posty: 98
Rejestracja: 21 gru 2011, o 10:58
Lokalizacja: Krakow-Kostrze

#15 Post autor: Ltcrx » 2 lut 2014, o 03:29

Coffee pisze:
tarantulaw2 pisze:Czemu SU10 które są ściągnięte na Mogilską to Urbinetto?
Tak, Urbinetto. Miała być to nazwa handlowa (docelowo: Solaris Urbino 10 Urbinetto), do nowości wtedy na rynku, ale uznano że brzmiało by to głupio, a nowy produkt jakoś należy wyróżnić (są to pierwszoseryjne, a niektóry uważają, że prototypowe SU10). Późniejsze Solarisy nazywano już normalnie Urbino, a podobną historię nazewnictwa miały Alpino 8.6 i Alpino 8.9LE.
Z tym iż pasuje zaznaczyć iż Alpino ma inny rozstaw osi, dzięki czemu jest bardziej skrętne. Model ten był w sporych ilościach eksportowany na grecki rynek(w górzyste rejony) oraz włoski. Obecnie jakoś nie słychać o mega przetargach. Chociaż mediolańska wygrana Solarisa na 250 szt robi wrażenie(ale tam są tylko przeguby i standardowe autobusy).
Ostatnio zmieniony 2 lut 2014, o 03:41 przez Ltcrx, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”