Lohner/SGP E1+c3
Moderator: Moderatorzy
Lohner/SGP E1+c3
Zgodnie z moimi przewidywaniami (post z 2.11.19) rozpoczęto kasacje Wiedni. Z moich obserwacji wynika, że od kilku dni a w przypadku kilku składów kilkunastu dni przestały pojawiać wagony z ramkami aluminiowymi. To są te z oryginalnymi szybami bez modernizacji, numery wymieniłem w listopadzie. Bardzo rozbebeszony jest już skład RW112+RB512 a dzisiaj pastwili się nad RW110+RB510.
Lohner/SGP E1+c3
W Hucie również od kilkunastu dni zaczęła się era złomowania najgorszych wagonów E1. Też mają zniknąć wagony silnikowe bez modernizacji. Natomiast wagony Konstali dostają kolejne "nowe życie" przechodząc remonty. Te wagony są "wiecznie żywe". Przypuszczam, że zostaną z nami do 2024 a może i 2025 roku.Impuls pisze: ↑20 maja 2020, o 21:37Zgodnie z moimi przewidywaniami (post z 2.11.19) rozpoczęto kasacje Wiedni. Z moich obserwacji wynika, że od kilku dni a w przypadku kilku składów kilkunastu dni przestały pojawiać wagony z ramkami aluminiowymi. To są te z oryginalnymi szybami bez modernizacji, numery wymieniłem w listopadzie. Bardzo rozbebeszony jest już skład RW112+RB512 a dzisiaj pastwili się nad RW110+RB510.

Lohner/SGP E1+c3
RW110+RB510 z powrotem pozbierali do kupy. Widocznie inny skład okazał się gorszy i pójdzie za niego do kasacji. 110 może zatem jeszcze wrócić, ale 112 nie.
Lohner/SGP E1+c3
Narazie chyba HW107 zostal przygotowany do złomowania.
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1474
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
Lohner/SGP E1+c3
Miesiące mijają a dalej nie wiadomo czemu w E1 coś wybuchło.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wybuc ... 35974.htmlPo ponad dwóch miesiącach do tego zdarzenia, nadal nie ma gotowej ekspertyzy w tej sprawie. Jak mówi Piotr Szpiech z Komendy Miejskiej Policji w Krakowie, opinia najwcześniej może zostać przesłana funkcjonariuszom w połowie czerwca.
Lohner/SGP E1+c3
Na stronie MPK Tabor pokazał się nowy spis. Ubyły dwa składy i to chodzi najprawdopodobniej o 105+505 i 107+507 które od dwudziestu kilku dni już nie pojawiają się na liniach. Co ciekawe na razie oficjalnie nie skasowano 112+512 które stoją rozbebeszone w Podgórzu. Według spisu na stan przyjęto dopiero jednego Stadlera RY825.
Lohner/SGP E1+c3
W Podgórzu jest grupa kilku pociągów, które czasowo są nieeksploatowane. To dotyczy składów wiedeńskich i konstalowskich. Taka głęboka rezerwa, która może już nigdy nie wyjechać. Chociaż są te pociągu na dziś kompletne. Dotyczy to min. (wymieniam w skrócie pierwszy wagon) 108,109,110,113, 204, 207, 213. Zestawione są obok siebie ze spuszczonymi pantografami.
Lohner/SGP E1+c3
Składy bez modernizacji z Podgórza aluminiowymi ramami okien (wymienione w poprzednim poście) przestały się pojawiać od 1,5 miesiąca. Pomału to samo zaczyna się dziać w Hucie. Dotyczy to HW102+HB502, HW106+HB506, HW156+HB556, HW114+HB514, HW161+HB559. Ostatnim regularnie kursującym jest HW103+HB503. Pojawiają się jeszcze solówki bez modernizacji lub składaki z doczepami po modernizacji. Na razie są odstawiane i w zależności od sytuacji mogą wrócić lub już nie. Jeśli jeszcze z wymienionych składów pojawi się namieście zachęcam do foto w miarę oryginalnie wyglądających składów wiedeńskich. Wkrótce może być na to za późno.
Lohner/SGP E1+c3
Są wyniki ekspertyzy po wybuchu.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/co-wy ... 36803.html
W skrócie: części użyte do napraw spełniały normy, przeglądy były wykonywane na czas i prawidłowo, a mimo to nastąpiło zwarcie i wytworzyły się gazy, które następnie wybuchły.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/co-wy ... 36803.html
W skrócie: części użyte do napraw spełniały normy, przeglądy były wykonywane na czas i prawidłowo, a mimo to nastąpiło zwarcie i wytworzyły się gazy, które następnie wybuchły.
Lohner/SGP E1+c3
Pierwsze słyszę, że gazy ze stopionej izolacji przewodów mogą być wybuchowe 

Lohner/SGP E1+c3
Trzeba sobie zadać pytanie, czy przewody które uległy zwarciu i na których stopiła się izolacja były od nowości tego tramwaju? Czy sprowadzeniu wagonu do Krakowa przez MPK zostały wymienione na inne spełniające obecne normy w czasie którejś z napraw. Bo nie dam sobie ręki uciąć że niektóre elementy instalacji elektrycznej są możliwe do wymiany dopiero po rozbebeszeniu pojazdu na części pierwsze podczas NG.Na początku marca tego roku na przystanku Dąbie doszło do wybuchu w 52-letnim „wiedeńczyku”.
Pięćdziesiąt lat temu stosowano inne materiały jako izolację przewodów elektrycznych w tym również łatwopalne.
Lohner/SGP E1+c3
Z tego co pamiętam, to w wiedniach była wymieniana podsufitka na niepalną. Możliwe, że inne elementy też były zmieniane na niepalne, by mogły zostać dopuszczone do ruchu
Widziałem co potrafi wydzielić korytko kablowe po kilku latach pracy w wysokiej temperaturze oraz co ta wydzielina robi z elementami elektronicznymi. Widziałem wygrzane, rozpadające się, bawiące wszystko na zielono przewody z opraw oświetleniowych. Ale by izolacja wydzieliła gaz, w dodatku silnie wybuchowy to jeszcze nie widziałem
Widziałem co potrafi wydzielić korytko kablowe po kilku latach pracy w wysokiej temperaturze oraz co ta wydzielina robi z elementami elektronicznymi. Widziałem wygrzane, rozpadające się, bawiące wszystko na zielono przewody z opraw oświetleniowych. Ale by izolacja wydzieliła gaz, w dodatku silnie wybuchowy to jeszcze nie widziałem
Lohner/SGP E1+c3
HW103 jeszcze wyjechał po epizodzie z zeszłej niedzieli? Całkowicie zniknął z TTSSa.
-
- Inspektor
- Posty: 389
- Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:11
- Lokalizacja: Rondo Piastowskie
Lohner/SGP E1+c3
Pokazał się też na mapie
