Lohner/SGP E1+c3

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Impuls
Dyrektor
Posty: 1536
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#796 Post autor: Impuls » 20 maja 2020, o 21:37

Zgodnie z moimi przewidywaniami (post z 2.11.19) rozpoczęto kasacje Wiedni. Z moich obserwacji wynika, że od kilku dni a w przypadku kilku składów kilkunastu dni przestały pojawiać wagony z ramkami aluminiowymi. To są te z oryginalnymi szybami bez modernizacji, numery wymieniłem w listopadzie. Bardzo rozbebeszony jest już skład RW112+RB512 a dzisiaj pastwili się nad RW110+RB510.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2862
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Lohner/SGP E1+c3

#797 Post autor: kucyk » 20 maja 2020, o 22:53

Impuls pisze:
20 maja 2020, o 21:37
Zgodnie z moimi przewidywaniami (post z 2.11.19) rozpoczęto kasacje Wiedni. Z moich obserwacji wynika, że od kilku dni a w przypadku kilku składów kilkunastu dni przestały pojawiać wagony z ramkami aluminiowymi. To są te z oryginalnymi szybami bez modernizacji, numery wymieniłem w listopadzie. Bardzo rozbebeszony jest już skład RW112+RB512 a dzisiaj pastwili się nad RW110+RB510.
W Hucie również od kilkunastu dni zaczęła się era złomowania najgorszych wagonów E1. Też mają zniknąć wagony silnikowe bez modernizacji. Natomiast wagony Konstali dostają kolejne "nowe życie" przechodząc remonty. Te wagony są "wiecznie żywe". Przypuszczam, że zostaną z nami do 2024 a może i 2025 roku. :puppyeyes:

Impuls
Dyrektor
Posty: 1536
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#798 Post autor: Impuls » 21 maja 2020, o 23:45

RW110+RB510 z powrotem pozbierali do kupy. Widocznie inny skład okazał się gorszy i pójdzie za niego do kasacji. 110 może zatem jeszcze wrócić, ale 112 nie.

Adrian14
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 11 sty 2018, o 16:55

Lohner/SGP E1+c3

#799 Post autor: Adrian14 » 22 maja 2020, o 14:27

Narazie chyba HW107 zostal przygotowany do złomowania.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1474
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Lohner/SGP E1+c3

#800 Post autor: pasazer_mobilisu » 26 maja 2020, o 19:18

Miesiące mijają a dalej nie wiadomo czemu w E1 coś wybuchło.
Po ponad dwóch miesiącach do tego zdarzenia, nadal nie ma gotowej ekspertyzy w tej sprawie. Jak mówi Piotr Szpiech z Komendy Miejskiej Policji w Krakowie, opinia najwcześniej może zostać przesłana funkcjonariuszom w połowie czerwca.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wybuc ... 35974.html

Impuls
Dyrektor
Posty: 1536
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#801 Post autor: Impuls » 31 maja 2020, o 09:34

Na stronie MPK Tabor pokazał się nowy spis. Ubyły dwa składy i to chodzi najprawdopodobniej o 105+505 i 107+507 które od dwudziestu kilku dni już nie pojawiają się na liniach. Co ciekawe na razie oficjalnie nie skasowano 112+512 które stoją rozbebeszone w Podgórzu. Według spisu na stan przyjęto dopiero jednego Stadlera RY825.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1536
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#802 Post autor: Impuls » 1 cze 2020, o 22:00

W Podgórzu jest grupa kilku pociągów, które czasowo są nieeksploatowane. To dotyczy składów wiedeńskich i konstalowskich. Taka głęboka rezerwa, która może już nigdy nie wyjechać. Chociaż są te pociągu na dziś kompletne. Dotyczy to min. (wymieniam w skrócie pierwszy wagon) 108,109,110,113, 204, 207, 213. Zestawione są obok siebie ze spuszczonymi pantografami.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1536
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#803 Post autor: Impuls » 2 lip 2020, o 20:07

Składy bez modernizacji z Podgórza aluminiowymi ramami okien (wymienione w poprzednim poście) przestały się pojawiać od 1,5 miesiąca. Pomału to samo zaczyna się dziać w Hucie. Dotyczy to HW102+HB502, HW106+HB506, HW156+HB556, HW114+HB514, HW161+HB559. Ostatnim regularnie kursującym jest HW103+HB503. Pojawiają się jeszcze solówki bez modernizacji lub składaki z doczepami po modernizacji. Na razie są odstawiane i w zależności od sytuacji mogą wrócić lub już nie. Jeśli jeszcze z wymienionych składów pojawi się namieście zachęcam do foto w miarę oryginalnie wyglądających składów wiedeńskich. Wkrótce może być na to za późno.

James
Inspektor
Posty: 349
Rejestracja: 17 sie 2010, o 18:10
Lokalizacja: Kraków

Lohner/SGP E1+c3

#804 Post autor: James » 22 lip 2020, o 09:28

Są wyniki ekspertyzy po wybuchu.

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/co-wy ... 36803.html

W skrócie: części użyte do napraw spełniały normy, przeglądy były wykonywane na czas i prawidłowo, a mimo to nastąpiło zwarcie i wytworzyły się gazy, które następnie wybuchły.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Lohner/SGP E1+c3

#805 Post autor: Cukier » 22 lip 2020, o 10:20

Pierwsze słyszę, że gazy ze stopionej izolacji przewodów mogą być wybuchowe :eek:

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3264
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Lohner/SGP E1+c3

#806 Post autor: tomek_m » 23 lip 2020, o 17:30

Na początku marca tego roku na przystanku Dąbie doszło do wybuchu w 52-letnim „wiedeńczyku”.
Trzeba sobie zadać pytanie, czy przewody które uległy zwarciu i na których stopiła się izolacja były od nowości tego tramwaju? Czy sprowadzeniu wagonu do Krakowa przez MPK zostały wymienione na inne spełniające obecne normy w czasie którejś z napraw. Bo nie dam sobie ręki uciąć że niektóre elementy instalacji elektrycznej są możliwe do wymiany dopiero po rozbebeszeniu pojazdu na części pierwsze podczas NG.
Pięćdziesiąt lat temu stosowano inne materiały jako izolację przewodów elektrycznych w tym również łatwopalne.

MikiGry
Znawca
Posty: 42
Rejestracja: 24 mar 2020, o 21:19

Lohner/SGP E1+c3

#807 Post autor: MikiGry » 23 lip 2020, o 19:07

Z tego co pamiętam, to w wiedniach była wymieniana podsufitka na niepalną. Możliwe, że inne elementy też były zmieniane na niepalne, by mogły zostać dopuszczone do ruchu

Widziałem co potrafi wydzielić korytko kablowe po kilku latach pracy w wysokiej temperaturze oraz co ta wydzielina robi z elementami elektronicznymi. Widziałem wygrzane, rozpadające się, bawiące wszystko na zielono przewody z opraw oświetleniowych. Ale by izolacja wydzieliła gaz, w dodatku silnie wybuchowy to jeszcze nie widziałem

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1607
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Lohner/SGP E1+c3

#808 Post autor: Jamnik » 3 sie 2020, o 00:30

HW103 jeszcze wyjechał po epizodzie z zeszłej niedzieli? Całkowicie zniknął z TTSSa.

krawczyk99
Inspektor
Posty: 389
Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:11
Lokalizacja: Rondo Piastowskie

Lohner/SGP E1+c3

#809 Post autor: krawczyk99 » 3 sie 2020, o 07:54

Jamnik pisze:
3 sie 2020, o 00:30
HW103 jeszcze wyjechał po epizodzie z zeszłej niedzieli? Całkowicie zniknął z TTSSa.
Dzisiaj jeździ na 70 :)
Instagram : foto_passion_krk

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1607
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Lohner/SGP E1+c3

#810 Post autor: Jamnik » 3 sie 2020, o 07:57

krawczyk99 pisze:
3 sie 2020, o 07:54
Jamnik pisze:
3 sie 2020, o 00:30
HW103 jeszcze wyjechał po epizodzie z zeszłej niedzieli? Całkowicie zniknął z TTSSa.
Dzisiaj jeździ na 70 :)
Pokazał się też na mapie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”